Bericht
door frankv » 13 nov 2008, 21:32
lijkt me onzin
bovendien wordt in je verbrandingskamer de benzine met lucht gemengd in een verhouding van 14,7:
"Een benzineverbrandingsmotor heeft bij een stochiometrische verbranding (= de theoretisch ideale verbranding) 14,7kg lucht nodig om 1kg benzine te kunnen verbranden."
dus so what als er 0,001% van je benzine in je tank verdampt of door het schudden iets met lucht vermengt, in je motor komt er voor elke kilo benzine 14,7 KILO lucht bij
"Het soortelijk gewicht van lucht is 1,3 kg/m3", dus 14,7 kilo lucht is 11.307 liter lucht
"De dichtheid van benzine is 0,72 10^3/m^3. oftewel 0,72 kilo per liter", dus 1 kilo benzine is 1,4 liter benzine
dus de ideale mengverhouding van 1:14,7 in kilo's resulteert in een verhouding van 1,4:11.307 in liters om het wat tastbaarder te maken [iedereen weet immers wat een liter is itt wat een kilo is]
dus bij elke 1,4 liter benzine wordt 11.307 liter lucht gemengd om het te laten ontbranden, als dan in de tank door het schudden eens 1% van het benzinevolume in luchtbelletjes verandert, betekent dat dus dat er 1,39 liter benzine wordt gemengd met 11.307,01 liter lucht [even ruw afgerond], lijkt me te verwaarlozen
en bovendien houdt je lambda meter de verhouding strikt op 14,7, dus ook al zit er lucht in de benzine, dan behandelt hij die gewoon hetzelfde lijkt me als lucht die via het inlaatkanaal binnenkomt
het enige dat ik me in een extreem geval voor kan stellen is dat de benzine / lucht menging zodanig is dat omdat de lucht compressibel is, de brandstofdruk onvoldoende wordt om de motor te voeden, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk
frank
ps., even een factor 1.000 fout gecorrigeerd, wat een verhaal...