Kooien aan het chassis lassen lijkt altijd wel net iets slordiger te zijn als wanneer ze blank staal lassen. Denk dat dat met de dikte van het plaatwerk te maken heeft oid.
Belangrijk is ook om te weten wie het gelast heeft. De betere bouwers die ik ken gebruiken allemaal ST52 staal of CrMo staal. De meer hobby bob bouwers vaak ST37 of gewoon pisbakkenstaal. (zijn daarmee ook goedkoper als de betere, staal is gewoon duur tegenwoordig)
WIDW + vragen tot ombouwen circuitbak (upd 11-11)
- Bert ///M3
- Berichten: 9417
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 19 aug 2007, 17:26
Re: WIDW + vragen tot ombouwen circuitbak (upd 11-11)
Mwoah, dat heeft daar weinig mee te maken, een goede lasser kan prima stukken van verschillende diktes op elkaar lassen. Het is dan zaak om met de elektrode meer richting het dikke materiaal te gaan zodat je niet teveel warmte in het dunne stuk pompt.
Als iets is gegalvaniseerd moet je dat gewoon allemaal wegslijpen want dat zorgt voor een slechte las, en spatten geven gewoon aan dat de techniek/instellingen vd betreffende lasser niet goed is/waren.
Maar we zien er waarschijnlijk vanaf. Die auto heeft volgens ons een redelijke optater gehad rechts, en de roest is gewoon teveel.
Ik denk dat die jongen toen beet is genomen door een vlegel die een barrel wilde slijten.
Als iets is gegalvaniseerd moet je dat gewoon allemaal wegslijpen want dat zorgt voor een slechte las, en spatten geven gewoon aan dat de techniek/instellingen vd betreffende lasser niet goed is/waren.
Maar we zien er waarschijnlijk vanaf. Die auto heeft volgens ons een redelijke optater gehad rechts, en de roest is gewoon teveel.
Ik denk dat die jongen toen beet is genomen door een vlegel die een barrel wilde slijten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: wjt en 9 gasten