Waarom is een E30 M3 zoveel duurder dan...
-
Re: Waarom is een E30 M3 zoveel duurder dan...
Man man man, ik heb gisteren zo'n 200sx zien rijden, tjonge jonge jonge 

-
Anders doen we keer een wedstrijdje, neem jij je e30 m3 mee en je m5 en neem ik mn 200sx s13 mee , gaan we kijken wie er sneller is 8)jacobt schreef:Man man man, ik heb gisteren zo'n 200sx zien rijden, tjonge jonge jonge
- Tim N
compensatie gedrag?

- Michel P
Kan niet andersTim N schreef:compensatie gedrag?

-
Nee, maar een 2.3 16v van 195 pk en 1270 kilo is natuurlijk niet echt een snelle auto
Het zijn echt wel leuke auto's verder een italiaanse e30 m3 , 320is, met 2.0 en 195 pk, 100 pk per liter, Ook leuk!
Maarja voor NA als je een snelle auto wilt moet je minstens 3.0 liter ofzo hebben. Maarja het hoeft niet altijd snel te gaan natuurlijk. Een mooi aanzuiggeluid van de ITB'sk maakt het wel weer goed.
Het zijn echt wel leuke auto's verder een italiaanse e30 m3 , 320is, met 2.0 en 195 pk, 100 pk per liter, Ook leuk!

Maarja voor NA als je een snelle auto wilt moet je minstens 3.0 liter ofzo hebben. Maarja het hoeft niet altijd snel te gaan natuurlijk. Een mooi aanzuiggeluid van de ITB'sk maakt het wel weer goed.
- Maik
Michel P schreef:Kan niet andersTim N schreef:compensatie gedrag?
![]()
Ach ja, mensen worden nu eenmaal link als die bimmerrijders weer eens naast hun schoenen gaan lopen en onzin gaan vertellen.
Zo zag ik hier iemand posten dat zo'n museumstuk als een E30M3 een goede grip zou moeten hebben "omdat de gewichtsverdeling zo goed (50-50) is". Ga dat maar eens uitleggen aan een F1 constructeur....

-
Ik heb constant het idee dat het een mannetje van 15 is die onder jouw naam post.achterwielaandrijfventje schreef:Anders doen we keer een wedstrijdje, neem jij je e30 m3 mee en je m5 en neem ik mn 200sx s13 mee , gaan we kijken wie er sneller is 8)jacobt schreef:Man man man, ik heb gisteren zo'n 200sx zien rijden, tjonge jonge jonge
Laatst gewijzigd door HSR op 13 nov 2008, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Eigenlijk zijn die late 80's sportcars allemaal wel leuk als je wat investeert in de performance, dan zijn ze eigenlijk allemaal heel goed. En dan zou de m3 e30 daar echt niet tussen uitblinken. Wel wanneer de auto's standaard waren geweest dat de m3 wat beter zou zijn misschien. De rest is toch meer op comfort gericht in orignele vorm mss? Maarja dat is te veranderen natuurlijk.
En eigenlijk vind ik die late 80´s sportwagentjes gewoon nog altijd het beste en het mooiste. Van een nieuwere rwd auto word ik niet echt warm van. En de duurdere modellen uit die tijd zijn gewoon simperweg te zwaar.
(bmw m3 e30, mazda rx7 turbo, porsche 944 turbo, alfa romeo 75 turbo/v6, nissan 200sx s13)
En eigenlijk vind ik die late 80´s sportwagentjes gewoon nog altijd het beste en het mooiste. Van een nieuwere rwd auto word ik niet echt warm van. En de duurdere modellen uit die tijd zijn gewoon simperweg te zwaar.
(bmw m3 e30, mazda rx7 turbo, porsche 944 turbo, alfa romeo 75 turbo/v6, nissan 200sx s13)
-
[/quote]
Ik heb constant het idee dat het een mannetje van 15 is die onder jouw naam post.[/quote]
Je hebt je post veranderd eerst zei je ´Waarom praat je altijd zoveel poep´
Jij kan kennelijk iets niet sportief opvatten. En je voelt je direct aangevallen ofzo. Of je bent zo´n typische arogante bmw rijder
Ja en sprinten is natuurlijk ook harstikke kinderachtig (''mannetje van 15'') , daarom is het zo leuk
Ik heb constant het idee dat het een mannetje van 15 is die onder jouw naam post.[/quote]
Je hebt je post veranderd eerst zei je ´Waarom praat je altijd zoveel poep´

Jij kan kennelijk iets niet sportief opvatten. En je voelt je direct aangevallen ofzo. Of je bent zo´n typische arogante bmw rijder

Ja en sprinten is natuurlijk ook harstikke kinderachtig (''mannetje van 15'') , daarom is het zo leuk

- RVV
Achterwielaandrijfventje.. ophouden AUB
.. bullshitverhalen zitten we hier niet op te wachten. En verander je Nick ASAP in een normale nick danwel je eigen naam..door te geven aan Peter Tunissen. En niet zeuren waarom... omdat ik het zeg.

-
Hier een foto van de achterwielophanging van een m3 e30 dtm uitvoering. Kennelijk oorspronkelijk zo ontworpen dat er ruimte wordt bespaard voor het 'family car'' concept :banaan:
Een 200sx heeft gewoon een degelijk subframe met multilink ophanging zelfde als bij de 300zx en Skyline

-
Toch zijn er volgens mij niet veel mensen die graag een 200sx rijden, hoe zou dat kunnen
:
Ik zie ze bijna nooit voorbij komen hier en lees er ook weinig over
Voor 2000 euro rij je zo'n wagentje! Op marktplaats staan er genoeg voor dat geld!
Ik heb zelf niks met die wagens, en als ik er is eentje zie zoals deze week, hangt er een uitlaat onder nog dikker als mijn kachelpijp plus allerlei Autostyle atributen. Daarbij dragen de bestuurders meestal een trainingspak afgedragen door een mooie pet.
Nu is daar eigenlijk niks mis mee, maar zulke auto's kun je niet vergelijken met een e30 m3.
En dan kan de 200sx al dan niet opgevoerd iets sneller zijn en een moderne wielophanging hebben
, toch is het een hele andere klasse mijns inziens.
Dit is tevens mijn laatste reactie op iemand die af en toe overkomt als een 15 jarige

Ik zie ze bijna nooit voorbij komen hier en lees er ook weinig over

Voor 2000 euro rij je zo'n wagentje! Op marktplaats staan er genoeg voor dat geld!
Ik heb zelf niks met die wagens, en als ik er is eentje zie zoals deze week, hangt er een uitlaat onder nog dikker als mijn kachelpijp plus allerlei Autostyle atributen. Daarbij dragen de bestuurders meestal een trainingspak afgedragen door een mooie pet.
Nu is daar eigenlijk niks mis mee, maar zulke auto's kun je niet vergelijken met een e30 m3.
En dan kan de 200sx al dan niet opgevoerd iets sneller zijn en een moderne wielophanging hebben

Dit is tevens mijn laatste reactie op iemand die af en toe overkomt als een 15 jarige

- Michel P
LOL luisteren naar pappa RicoRico schreef:Achterwielaandrijfventje.. ophouden AUB.. bullshitverhalen zitten we hier niet op te wachten. En verander je Nick ASAP in een normale nick danwel je eigen naam..door te geven aan Peter Tunissen. En niet zeuren waarom... omdat ik het zeg.

-
Het gaat denk ik als je gewoon serieus bent meer om de vergelijking van techniek van een auto, niet het imago van het merk/model.
Dat er een prijskaartje aan imago en exclusiviteit van een wagen hangt en dat je daarvoor wil betalen is mijns inziens een beetje zonde.
Wat is dan wel de 'klasse', die een M3 e30 heeft en een 200SX s13 niet? Ik kan alleen maar bedenken dat het dan de N/A motor op 4 ITB's zijn...
De remmen en de wielophanging is in standaard vorm niet echt iets, de motor is ook maar moeilijk sneller te krijgen, daar de aftermarket support ook exclusief en erg duur is.
Dat er niet veel mensen graag in een 200sx rijden is uit onwetendheid, en wat je al zegt, imago. Rij maar eens een keertje mee en gij zult ervaren dat zo'n 200SX s13 in de basis zelfs maar licht opgevoerd en onderstel aangepast geweldig rijdt (als je je niet te druk maakt om je imago)
Kijk
imago hoeft niet te botsen: Zonde van de auto of zonde van de Kadett motor? http://www.vmax.de/html/e30let_evo65.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Of deze;dan wel geen M3 "met de spatborden en de achteruit voor het imago" maar wel met een warm hart, is toch mooi toch?

Dat er een prijskaartje aan imago en exclusiviteit van een wagen hangt en dat je daarvoor wil betalen is mijns inziens een beetje zonde.
Wat is dan wel de 'klasse', die een M3 e30 heeft en een 200SX s13 niet? Ik kan alleen maar bedenken dat het dan de N/A motor op 4 ITB's zijn...
De remmen en de wielophanging is in standaard vorm niet echt iets, de motor is ook maar moeilijk sneller te krijgen, daar de aftermarket support ook exclusief en erg duur is.
Dat er niet veel mensen graag in een 200sx rijden is uit onwetendheid, en wat je al zegt, imago. Rij maar eens een keertje mee en gij zult ervaren dat zo'n 200SX s13 in de basis zelfs maar licht opgevoerd en onderstel aangepast geweldig rijdt (als je je niet te druk maakt om je imago)

Kijk

Of deze;dan wel geen M3 "met de spatborden en de achteruit voor het imago" maar wel met een warm hart, is toch mooi toch?

jacobt schreef:Toch zijn er volgens mij niet veel mensen die graag een 200sx rijden, hoe zou dat kunnen:
Ik zie ze bijna nooit voorbij komen hier en lees er ook weinig over![]()
En dan kan de 200sx al dan niet opgevoerd iets sneller zijn en een moderne wielophanging hebben, toch is het een hele andere klasse mijns inziens.
-
Wat zonde voor die motor zeg 
Maar een m3 e30 is gewoon een cultauto en daarvoor willen mensen nou eenmaal heel veel geld voor betalen.
Net zo als de toyota corrola ae 86 bv........ Die heeft een starre achteras , en een motor met met maar 130 pk, toch worden er belachelijk hoge bedragen voor betaald

Maar een m3 e30 is gewoon een cultauto en daarvoor willen mensen nou eenmaal heel veel geld voor betalen.
Net zo als de toyota corrola ae 86 bv........ Die heeft een starre achteras , en een motor met met maar 130 pk, toch worden er belachelijk hoge bedragen voor betaald
-
Quote: "Dat er een prijskaartje aan imago en exclusiviteit van een wagen hangt en dat je daarvoor wil betalen is mijns inziens een beetje zonde."
Waarom zou dat zonde zijn?
Wat moet ik moet dat geld op de bank?(icesave
)
De Bmw e30m3 is een auto die niet afschrijft mits er goed voor wordt gezorgd, dus voor een hobby auto is het juist financieel verstandig om een exclusieve auto met imago te kopen volgens mij, dit is tenminste mijn mening.
Ik bezit liever 1 bmw e30 m3 dan 8 nissans 200sx want die kun je kopen voor hetzelfde geld.
Quote: "Het gaat denk ik als je gewoon serieus bent meer om de vergelijking van techniek van een auto, niet het imago van het merk/model"
Dit Topic heet als volgt: Waarom is een e3 m3 zoveel duurder dan.......(een andere vergelijkbare auto uit die tijd)
Het gaat dus juist om het antwoord op deze vraag, en niet om de vergelijking van techniek van een auto.
Maar er komen leuke discussies uit.
Waarom zou dat zonde zijn?
Wat moet ik moet dat geld op de bank?(icesave

De Bmw e30m3 is een auto die niet afschrijft mits er goed voor wordt gezorgd, dus voor een hobby auto is het juist financieel verstandig om een exclusieve auto met imago te kopen volgens mij, dit is tenminste mijn mening.
Ik bezit liever 1 bmw e30 m3 dan 8 nissans 200sx want die kun je kopen voor hetzelfde geld.
Quote: "Het gaat denk ik als je gewoon serieus bent meer om de vergelijking van techniek van een auto, niet het imago van het merk/model"
Dit Topic heet als volgt: Waarom is een e3 m3 zoveel duurder dan.......(een andere vergelijkbare auto uit die tijd)
Het gaat dus juist om het antwoord op deze vraag, en niet om de vergelijking van techniek van een auto.
Maar er komen leuke discussies uit.
-
http://www.steroccasion.nl/Sites/Merced ... toId=31696" onclick="window.open(this.href);return false;
Mwah, is toch ook redelijk aan de prijs....
Mwah, is toch ook redelijk aan de prijs....

-
Ik had dit topic net pas gelezen, wist niet van het bestaan af.
Maar hier een Sierra die zoveel duurder is dan een M3.
http://link.marktplaats.nl/204887307" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar hier een Sierra die zoveel duurder is dan een M3.

http://link.marktplaats.nl/204887307" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Die auto heb ik gezien en valt zelfs goedkoop te noemen.JeroenT schreef:Ik had dit topic net pas gelezen, wist niet van het bestaan af.
Maar hier een Sierra die zoveel duurder is dan een M3.![]()
-
Die sierra valt helemaal niks over te zeggen.
Het is iig een sleutelbak, misschien wel een hele vieze
, waarvan alleen het chassis geld waard is en de rest niet
.
De vraag is of het chassis en interieur nog wel de moeite waard zijn, misschien is alles wel verrot of bijna verrot, en als je zo'n wagen weer helemaal in originele nette staat wil krijgen ben je heeeel veel verder. Qua tijd en euro's gaat hier een heleboel in zitten volgens mij.
De prijs is daarom helemaal niet goedkoop volgens mij, als dat wel zo was, had de cosworth al lang een nieuwe eigenaar gehad.
Het is iig een sleutelbak, misschien wel een hele vieze

De vraag is of het chassis en interieur nog wel de moeite waard zijn, misschien is alles wel verrot of bijna verrot, en als je zo'n wagen weer helemaal in originele nette staat wil krijgen ben je heeeel veel verder. Qua tijd en euro's gaat hier een heleboel in zitten volgens mij.
De prijs is daarom helemaal niet goedkoop volgens mij, als dat wel zo was, had de cosworth al lang een nieuwe eigenaar gehad.

-
Dan betwijfel ik dat we het over dezelfde auto hebben.jacobt schreef:Die sierra valt helemaal niks over te zeggen.
Het is iig een sleutelbak, misschien wel een hele vieze, waarvan alleen het chassis geld waard is en de rest niet
.
-
De bovengenoemde sierra is toch de Cosworth met de scorpio motor, oftewel zonder zn eigen motorblok en bak en bedrading enz.
:
Of is dit wel een originele
Dan snap ik de prijs wel, mooi ding, die wielen lijken er alleen een beetje smal onder.

Of is dit wel een originele

- RVV
Ongeacht de staat.. maar 20000 euro voor een Sierra al zitten er gouden deurknoppen op, dat is onverkoopbaar.
-
Die met Scorpio motor staat wat hogerjacobt schreef:De bovengenoemde sierra is toch de Cosworth met de scorpio motor, oftewel zonder zn eigen motorblok en bak en bedrading enz.:
Of is dit wel een origineleDan snap ik de prijs wel, mooi ding, die wielen lijken er alleen een beetje smal onder.

Rico schreef:Ongeacht de staat.. maar 20000 euro voor een Sierra al zitten er gouden deurknoppen op, dat is onverkoopbaar.

- RVV
Ja ze staan in de rij om zo'n auto te kopen...
Als een 530PK in perfecte staat verkerende RS4 voor 27500 al geen storm loopt, hoef je je over een Sierra van 20000 euro helemaal geen illusies te maken... merkliefde maakt blind
Als een 530PK in perfecte staat verkerende RS4 voor 27500 al geen storm loopt, hoef je je over een Sierra van 20000 euro helemaal geen illusies te maken... merkliefde maakt blind