Een Ford Sierra Cosworth?
Een Renault 21 Turbo?
Man die dingen zijn niet te betalen

Zoals je door hebt kijk ik zeer regelmatig naar neo klassiekers

Ach E30's vind je net zo goed in die buurten maar ik ben met je eens ze zullen al veelvuldig door E36's vervangen zijnDennis Cavallino schreef:De Benz blijft een 4 deurs sedan. Al prop je er 500 pk in, en het blijft helaas een auto die in de verkeerde buurten geparkeerd staat (als ik het netjes mag zeggen). Een nette is zeker het onderkwijlen waard, vooral in Evo uitmonstering. Maar in EVO uitmonstering zijn ze wel meteen stukken duurder dan vergelijkbare M3's hoor.
Geldt net zo voor de Benz, sterker nog de AMG's zijn nog niet een schim van de E36's qua fun.frankv schreef:omdat een E30 M3 een icoon is geworden en er nooit een opvolger is geweest die net zo veel driving fun bood
Behalve de connecties met de F1 zie ik voor de rest geen verschil met de 190 even objectief beschouwdfrankv schreef: een mix van van alles waaronder het enorme aantal overwinningen, de unieke techniek met F1 en F2 connecties, de betrouwbaarheid, de unieke rijeigenschappen en ook gewoon het alledaags kunnen gebruiken van de auto als je dat wilde
Waarom niet in een 190 maar wel in een E30?frankv schreef: trouwens, de renault is ook best cool, maar de mercedes zou ik niet in durven rijden
frank
Steven Nauta schreef:Het is niet meer dan toevallig dat ik net met kippenvel e30 m3 dtm filmpjes heb zitten bekijken. Koptelefoon op mijn hoofd, volume of snoeihard en genieten.
Het blijft voor velen dé top van de tourwagens. Dit is ook mijn mening. Ook als je op bijvoorbeeld de Nurburgring kijkt, de m3 is gewoon veel populairder. Mensen zien die wagens hard over het circuit gaan, horen de succes verhalen. De wagen is natuurlijk ook een sprookje opzich. Hierdoor wordt de prijs opgedreven. Vraag aanbod je kent het wel.
Van die sfeer klopt idd alleen heb ik er geen verklaring voor.. Dat alleen MB liefhebbers kiezen voor de 190 vind ik een typische opmerking voor een BMW freakSteven Nauta schreef: De MB 190 heeft deze hele sfeer niet om zich heen. Alleen de pure MB liefhebbers kiezen bij de mogelijkheid voor de 190.
Hierover hebben we een tijdje terug een hele discussie gevoerd (m3e30.nl/forum) en daar kwam uit dat de basis voor een M3 domweg bestaat uit een normale E30 2-deurs koets. Tuurlijk zijn er wat aanpassingen zoals onder andere de bredere schermen, een schuiner geplaatste achteruit en een ander kofferdeksel. Maar alles gemonteerd op de koets van een 2-deurs E30.Dennis Cavallino schreef:De E30 M3 heeft ook een heel andere koets dan de E30 2 deurs. Een E30 2drs met dikke heupen wordt gewoon geen M3. Achterruit van de M3 ligt schuiner, de kont is hoger, de heupen dikker. Onderhuids naast de 4-cyl is er ook één en ander aangepast. De 5-bak met dogleg, het sper, de 5 bouten. Alles is achteraf in een andere E30 ook in te bouwen. Sterker, veel opties waren en zijn ook gewoon leverbaar op de andere E30's. Maar het worden geen ///M3's.
Niels schreef:Behalve de connecties met de F1 zie ik voor de rest geen verschil met de 190 even objectief beschouwdfrankv schreef: een mix van van alles waaronder het enorme aantal overwinningen, de unieke techniek met F1 en F2 connecties, de betrouwbaarheid, de unieke rijeigenschappen en ook gewoon het alledaags kunnen gebruiken van de auto als je dat wilde
Wat doet een mooie vleugel Cossie dan Harrie? Ik schat zo'n ding op rond de 12,5K maar kan er best naast zitten. Verder geloof ik best dat je voor 5K een Cosworth koopt (een type nieuwer) en dat je dan andermans ellende koopt. Hetzelfde geldt voor een 190E-16 rond de 3K maar voor dat geld vind je nevernooit een M3. Zo'n ding stond een tijdje geleden op mp zonder motor en kenteken nog voor 5,5KHarrie schreef:Niels, ik heb toch sterk het gevoel dat een goede 3D Cosworth al enige tijd meer op moet brengen dan een goede E30 M3.
De 4d zijn voor een paar duizend euro's wel te koop. Een goede 3d moet je toch richting de 20k gaan.Niels schreef:Wat doet een mooie vleugel Cossie dan Harrie? Ik schat zo'n ding op rond de 12,5K maar kan er best naast zitten. Verder geloof ik best dat je voor 5K een Cosworth koopt (een type nieuwer) en dat je dan andermans ellende koopt. Hetzelfde geldt voor een 190E-16 rond de 3K maar voor dat geld vind je nevernooit een M3. Zo'n ding stond een tijdje geleden op mp zonder motor en kenteken nog voor 5,5KHarrie schreef:Niels, ik heb toch sterk het gevoel dat een goede 3D Cosworth al enige tijd meer op moet brengen dan een goede E30 M3.Voor een mooie staat er zo een prijs bij van een schaamteloze 18K. En dan te bedenken dat ik met een maat van me 10 jaar geleden ging proefrijden in een witte die voor 21K guldens te koop stond
wel mooi maar een beetje weinig power/koppel was toen de conclusie......
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten