DUS, ergens in mijn achterhoofd ben ik gaan denken. Mijn "normale" e46 M3 inruilen, CSL kopen

(Heb overigens even kort dezelfde gedachte gehad met de CS van Rico. Maar goed, een CSL is het helemaal waar een CS het voor mij net niet is)
Echter aan de andere kant : Hoeveel beter is een CSL nou dan een "normale" M3 ? Is dat 30k extra waard ?
Tuurlijk op het circuit zal ie een stuk beter zijn. Maar ik zit nooit op het circuit ! En als ik weer een circuitdag zou doen zou ik never nooit niet de M3 (CSL) meenemen. Doe mij dan maar de EVO 8 MR RS. Meer kicks, meer marge en het blijft heel. Voor een driftdagje -> Idem. Driften met de hard-core EVO is veeeeeel uitdagender dan met de M3. Ofschoon driften met de M3 ook wel erg leuk is. Eerste keuze licht echter nog steeds bij EVO.
De M3 is echt mijn "rust" / "feel good" auto. Neem nou vanavond. Ik ben herstellende van een flinke griep en ben zojuist even een blokkie om gegaan. In de M3. Genietend van de 6 cylinder, schakelen bij de 3500rpm, radiootje aan, raampje open, af en toe iets doortrekken en genieten van die typische M3 snerp. Om vervolgens ergens een leeg industrie/parkeerterrein tegen te komen, nat met blaadjes en zonder auto's

Zet me een beetje aan het denken. Wat zou een CSL beter doen ? Mogelijk doet ie het alleen maar slechter. Minder luxe, harder, etc. Ga ik me voor "rust" / familie ritjes alleen maar aan storen (zoals bij de EVO). En een beetje driften zal een CSL, zeker met mijn beperkte driftkennis, niet beter doen. Tunneltjes doorsnerpen met die airbox natuurlijk wel, maar goed om daar nou een CSL voor te nemen gaat ook wat ver...
Kom een beetje tot de conclusie dat de charme van een M3 nou juist dat formidabele compromis tussen liefhebbers auto / sportief en toch bruikbaar / comfortabel. Een CSL past derhalve niet in dat plaatje, zeker niet met de EVO RS ernaast als "hooligan" auto.
Maar ja, hij is wel erg mooi, diepzwart (geen carbonzwart/blauw) en zeer, zeer, zeer, geil...
Opinions please...
Mark.