Ja een Diesel

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden

Ja een Diesel

Bericht door PD power » 03 sep 2006, 20:44

Ik zal me ook even netjes voorstellen.

Ik ben Henno Boenink 38 jaar en werkzaam als commercieele rundvee specialist voor een mengvoederbedrijf.

Ik ben echt een liefhebber van motoren in de ruimste zin van het woord, van de lichtere tweetakt motoren tot de hele zware dieselmotoren.

Ook ben ik een liefhebber van de Nordschleife, waar ik ook graag wat rondjes mag draaien.

Ja zoals de Titel al doet vermoeden, heb ik een diesel auto, niet groot, niet supersnel, maar ik ben er heel tevreden mee.

Het is een Seat ibiza sport TDI, standaard 130pk en 310nm. 6bak
Nu met 63mm openuitlaat en JD software ruim 180 pk en ruim 400nm
Ook zijn de remmen vervangen door 312mm exemplaren.
Velgen zijn Dynamics pro race 2 velgen, wegen zo'n 7 kg.

Mijn excuses voor de slechte foto's, maar onze andere digi is terug voor garantie, dus even een paar foto's met de telefoon genomen, moet Dexter maar een keer serieus over doen 8)

Afbeelding

Afbeelding

Vr. gr. henno

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 03 sep 2006, 22:52

Henno Kerel, welkom

Meende al dat je auto me bekend voorkwam :)
Emmen dus he :) ook woonachtig vlak bij Arthur?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43135
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 04 sep 2006, 01:17

He, plaatsgenoot (en S-O genoot volgens mij?) welkom.
Heb je volgens mij nog nooit gespot.
Maar daar is Frank beter in :mrgreen:
Die ziet werkelijk alles EN iedereen :wink:

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Bericht door Dexter » 04 sep 2006, 02:14

Hé Henno kerel! :D
Alles goed met jou en Renate?
Leuk dat je hier terecht gekomen bent!
Ik zie dat jullie met de TDI club nog goed aan de weg timmeren.
Als we elkaar weer een keer tegenkomen en ik heb mijn camera bij dan maak ik wel een plaatje of wat van je Dieseltje... :wink:

PS: Ik rij zelf al een tijdje geen diesel meer.
Ik heb nu een A4 Avant B5 2.6 V6 als werkauto:
Afbeelding
En een A4 Avant B6 1.8 T voor de zondag:
Afbeelding
grtz,
Dex

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 04 sep 2006, 07:50

@Dexter: Mooie velgen. :wink:

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Bericht door Dexter » 05 sep 2006, 00:45

Tristan schreef:@Dexter: Mooie velgen. :wink:
Ja, mooi hè! :D

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden

Bericht door PD power » 06 sep 2006, 08:25

@Frank: Ik zal ook eens beter gaan opletten.

@Arthur: We wonen nu nog in Bargeres, maar gaan binnenkort verhuizen naar coevorden verhuizen.
Dan moeten we elkaar toch wel een keer kunnen spotten.

@Dexter: Alles goed hier, we zijn druk bezig met een "nieuw" Huis, met garage natuurlijk :P .
Ik weet niet of jij ook nog regelmatig op de NS komt, maar dan moet we daar elkaar toch een keer spotten, kunnen we mooi ff bijkletsen.
Jij hebt ook goed geboerd Dexter, zohw :shock: , wat een pracht auto's, zeker die A4Afbeelding

We spreken.

Gr. henno

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43135
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 06 sep 2006, 10:21

Kom regelmatig in Bargeres, daar wonen m'n ouders.
Woon zelf in de Rietlanden.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 sep 2006, 10:39

Welkom op DF, Zuid oost Drenthe is weer goed vertegenwoordigd :wink: Als ex Emmenaar reken ik mezelf ook nog even mee :mrgreen:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 06 sep 2006, 12:03

Drenthe, daar heb ik echt helemaal niets mee.


:)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43135
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 06 sep 2006, 12:05

Gelukkig :roll:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 sep 2006, 12:13

Zegt Dennis Drenthe LOL

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden

Re: Ja een Diesel

Bericht door PD power » 10 dec 2008, 20:26

Zo ff weer een update, na een lange afwezigheid.

Inmiddels is er al weer het nodige verandert aan de ibiza.
(zelf rij ik dagelijks met een ouwe Lullen bak :mrgreen: )
Maar zo staat ibiza er nu bij
Afbeelding

Voorzien van Brembo remmen voor ( 328x28), achter komen nog r32 remmen (256x22)
Vermogen zit inmiddels ook al ruim 100.000km boven de 220pk

Afbeelding

Binnenkort komt er KW clubsport.onderstel eronder.

dan kunnen we weer wat regelmatiger naar de NS, en hoop ook wat trackdagen mee te maken.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Ja een Diesel

Bericht door Erik K. » 10 dec 2008, 21:16

Ziet er goed uit die grafiek.

Maar waarom de remmen achter upgraden? Of is dat meer voor de looks?

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden

Re: Ja een Diesel

Bericht door PD power » 10 dec 2008, 22:11

Erik K. schreef:
Maar waarom de remmen achter upgraden? Of is dat meer voor de looks?
Hij is nu toch redelijk nerveus, als je bij hoge snelheden aanremt, hopen dat dit met andere achteremmen beter wordt, ook worden de achteremmen nu duidelijk warmer dan voor.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Ja een Diesel

Bericht door frank de jonge » 11 dec 2008, 12:54

Ziet er weer goed uut mejong :)

EJGT3CS
Berichten: 1424
Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
Locatie: Dwingeloo

Re: Ja een Diesel

Bericht door EJGT3CS » 11 dec 2008, 18:45

Mooi ding!
Rij zelf ook een Ibiza, een 1.4 Sport. Ik denk erover om hem ook in te ruilen voor een 130 pk diesel.
Ik heb gezien dat hij bij JD naar 160 pk kan voor 390 euro. Maar er valt dus nog meer uit te halen. :D Ik ben benieuwd tegen wat voor prijzen dit is.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden

Re: Ja een Diesel

Bericht door PD power » 11 dec 2008, 19:05

Dankje @ frank.

@Ernst-jan: puur voor het vermogen, zijn de volgende aanpassingen gedaan.

- Simons open uitlaat 63mm
- 1749VC (170pktdi) turbo
- Cupra D luchtinlaat en Intercool systeem.
- JD software

Zit je toch snel op dik 3000 euro.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: Ja een Diesel

Bericht door Tom V » 11 dec 2008, 19:44

Goed bezig met die Seat. 8)

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden

Re: Ja een Diesel

Bericht door PD power » 11 dec 2008, 20:16

Dankje Tom

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Ja een Diesel

Bericht door Erik K. » 12 dec 2008, 18:53

henno boenink schreef:
Erik K. schreef:
Maar waarom de remmen achter upgraden? Of is dat meer voor de looks?
Hij is nu toch redelijk nerveus, als je bij hoge snelheden aanremt, hopen dat dit met andere achteremmen beter wordt, ook worden de achteremmen nu duidelijk warmer dan voor.
Misschien een idee een verstelbare remdrukregelaar in te bouwen en zo druk wat meer naar voren in te stellen. Een van me heeft ook van die grote remmen onder zijn auto en remt nu een stuk beter met de remdrukverder naar voren afgesteld. Nou is zijn auto ook erg stijf, laag en stug.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden

Re: Ja een Diesel

Bericht door PD power » 12 dec 2008, 19:59

Dat gaan we misschien later ook wel doen, maar iets grotere remmen achter kan ook geen kwaad, kunnen we iig het grijze gebied wat verder oprekken.

Heb de achteremmen ook al liggen trouwens :mrgreen:

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden

Re: Ja een Diesel

Bericht door PD power » 12 nov 2009, 22:25

Er is weer het nodige gebeurt de laatste jaar en ik zal topic maar weer bijwerken :)
Werd hoognodig tijd trouwens

dec 2008
Kw suspension clubsport.
De oude onderstel (meer dan 2 ton mee gereden) vertoonde al wat slijtage.
Het is een speciale set ook een beetje richting circuit gebruik, het is min of meer een door ontwikkelde var3.
In en uitgaande slag is de demping instelbaar, ook komen er verstelbare topmounts bij, zodat camber ook instelbaar is.
Afbeelding
Afbeelding

Andere achterremmen
R32, 256 mm X 22 mm geventileerd remmen, een mooi rood kleurtje gegeven zodat deze achter kan worden gemonteerd.

Afbeelding
Afbeelding

Flink getest op circuit :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


De bandjes :mrgreen: .
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Olie koeler geplaatst en motorkap wat verhoogd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Zoals de meesten al wisten was de VC turbo aan vervanging toe omdat het "koude" turbine wiel beschadigt was door vuil wat in de turbo gekomen was, hoogstwaarschijnlijk, door mijn eigen schuld.

Dan ga je eens denken wat nu, het makkelijkste was natuurlijk een nieuwe VC, maarja zoals jullie inmiddels weten het bloed kruipt waar.........

Dus nadat ik, Jos en Jeroen meerdere malen om advies had gevraagt en de wensen kenbaar gemaakt had, hebben we een plan van aanpak gemaakt, ook regelmatig met David hierover gehad.

Wensen van onze kant:

- Dagelijks goed rijdbaar, dus ook vanaf 1700 rpm gewoon op kunnen trekken.

Hierdoor werd de turbo keuze beperkt, want een grotere turbo spoelt nou eenmaal langzamer op, zeker in de lagere versnellingen.
We kwamen uit op een 1856 die weer speciaal is aangepast, dus anders dan op de Toledo, met deze turbo rijden al een paar ASZ's rond ook met een flink vermogen en een aantal BKD's,(240pk) waar door duurtesten gebleken is dat ie wel wat kan hebben.


- Ook wilden we toch nog weer minder rook en wat vermogens winst, met name tussen de 3000 en de 5000 toeren.

Ja bedenken gaat heel makkelijk, maar bovenstaande wensen conflicteren wel met elkaar, dus hebben we wat aanpassingen gedaan aan de kop en nokkenas.
Compressie is nog gewoon standaart.

- We zijn redelijk conservatief geweest in de eindafstelling, of je bij dit vermogen nog over veilig of conservatief mag spreken, zal de tijd leren.
We hebben wel weer voor wat extra hardware aanpassingen gekozen, om zo wat zwakke schakels te beschermen en de temperatuuren laag te houden.

Het voelt heel goed aan, en zoals het nu lijkt, echt zonder rook ( verbaasde ons ook).

- Daarnaast is het mooie dat dit pakket ook nog eens een keer goed leverbaar is, kost wel een paar centen, maar wel goed te doen ( daarvoor moet je natuurlijk bij Jos of Jeroen zijn). Hij haalde heel makkelijk de 240pk.


Ik wil Jos, Jeroen en Stefan in bijzonder bedanken voor dit voor ons nu al geslaagde projekt.

mijn uitgebreide projecttopic
http://www.tdiclub.nl/ftopic40930-0-asc-0.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
[/quote]

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Ja een Diesel

Bericht door frank de jonge » 12 nov 2009, 22:50

Dat zijn nog eens cijfers Henno :D

Vraag me alleen af waarom ik jou nog nooit tegen ben gekomen in en rondom Coevorden......

Scheur daar vrij regelmatig wel eens langs.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden

Re: Ja een Diesel

Bericht door PD power » 13 nov 2009, 07:38

Hoi Frank,

Dagelijks rij ik in een Toledo, m'n vriendin rijd nog wel wat km's in de Ibiza, de ibiza rijd nu zo'n 20.000km per jaar denk ik.

Woon in de wijk Ballast, d'r zitten hier ook wel een paar Beemer liefhebbers.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast