Scotsman schreef:Rico,
Als mensen geld hebben willen ze toch het laatste model. Waarom een E90 M3 kopen als een E46 M3 al een geweldige auto is.
Maar het probleem met auto's is dat het steeds verderontwikkelde dingen zijn, waar heel veel tijd en geld in gaat zitten. Denk dat Dennis Schroyen die kan ambieeren.
Voorbeeld dat ik ken is het volgende. Je zou denken een autoslot is een autoslot en hij gaat op en dicht that's it. Niet dus.
Klant van ons produceerd autosloten voor alle grote OEM's waaronder rangerover. Volgens de ingenieur van rangerover rammelde het slot op de testbaan bij het rijden over de kinder koppen

Kan gebeuren, dus oplossing geboden. Maar meer betalen voor de verbetering, ho maar. Paar weken later moest de ingenieur weer op het matje komen. Oorzaak nu het slot piepte een heel klein beetje op dezelfde testbaan. Dus ingenieur van de fabrikant meerijden, heel de auto rammelde dat het barst maar dat was volgens de mense van Range Rover een bijzaak. Het slot piepte, dus weer een wijziging.
Strekking van het verhaal is dat de kwaliteit steeds naar een absurde hoge niveau gedreven wordt, welk steeds uitvoerig getest moet worden. En de enigste manier omdat terug te betalen is, is om veel aantal te produceren. Wannneer de automotive terug schakelt heeft dat heel veel gevolgen.
Amerikaanse probleem is gewoon dat zij veels te laat zijn in het bieden van kleinere auto's en kleine motoren die mensen willen hebben en niet de V6 en V8 slagschepen die niemand wil kopen.
Het verschil tussen een e90 M3 en een e46 M3 vind ik niet geheel steekhoudend omdat er bij dat model sprake is van een generatiekloof in de modellen cyclus..
Maar neem nou een een Golf V vs een Golf VI. Hoeveel winst is er voor de consument als hij van een Golf V naar een Golf VI gaat ?
Ander voorbeeld, Face liften beleid van de fabrikanten... alleen gebasseerd op de gok/hebberigheid van de consument om zich toch te laten verleiden tot het allerlaatse modelletje met net een ander bumpertje en een flashy ogend navigatiesysteem....
Of het blijven opvullen van niches met totaal onrelevante automodellen die als 2 druppels water lijken op hun grotere danwel kleinere broer in de modellenrange.
Dit zijn de dingen waar de consument het eerst op zal besparen.. en ze realiseren zich dat de volgende auto niks anders rijd met een ander bumpertje..
Kijk eens naar 2 fabrikanten Toyota en Honda die met de hybrides een pad zijn ingeslagen waarmee ze consumenten aanspreken.. allemaal dankzij All Gore.. erg slim bekeken... Maar nee de Duitse autoindustrie blijft 550pk plus monsters uitwapperen op het publiek...
Waar blijven de inovaties ? Tot in den treure een slot testen.. snap dat het moet gebeuren.. maar daarmee verkoop je geen auto's (extra).
What the fuck moet je met auto's zo groot als een middelgrote bestelbus en zo zwaar als een klein transport vliegtuig ? Natuurlijk spreekt een kleine groep mensen zo'n auto aan. Maar de massa zit er niet op te wachten.
En het ergste, alle modellen van alle fabrikanten is zo'n beetje dezelfde eenheidsworst...binnen grote autogroepen zie je dat de platformstrategie tot in den treure word uitgemolken.. met als gevolg 5 dezelfde auto's met net een even iets andere jasje..
Wat is het nou voor een keuze.. een Ford Mondeo station of een Mazda 6 station.. gewoon veel van hetzelfde..
Zouden de consumenten niet door deze zeepbellen heenprikken ?
Dan krijg je dat ze de hand op de knip gaan houden... want tja de huidige auto is eigenlijk ook nog wel goed genoeg.
Ik heb niet een pasklare oplossing.. maar ik blijf me verbazen over de stortvloed aan overbodige modellen en auto's die de autoindustrie blijft uitstorten in een overvolle markt van aanbod.