Oh jee 3!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Sperdy

Re: Oh jee 3!

Bericht door Sperdy » 06 nov 2008, 13:14

heerlijke fijne veilige snelweg cuisert. Ja natuurlijk een traktor, but who cares. Mij pa heeft zo'n een Nissan Patrol ding (ook 3liter turbo-diesel). Ziet er niet uit die Nissan. Ook wel een slome bak (163 pk of zo iets). Maar heerlijk dat comfort. Uitstekende radio-cd speler, nog nooit zo goed in een auto gehoord! Lekker hoog op de weg kijkend. Nee hoor, die PC hoofdtraktoren: lekker (duur) tuffen, veilig en altijd twee parkeerplaatsen bij de AH.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 06 nov 2008, 13:14

Daar heb je gelijk in.
Hoebevalt de luchtvering? Heb je een ideale setting kunnen vinden?
Mijn ervaring met een A8 is dat comfort-mode te zacht en week is, erg deinerig en dat dynamic toch wel hard dempt. Te hard. Vooral bij een A6 met S-line onderstel is dat opvallend.

Daniel

Bericht door Daniel » 06 nov 2008, 13:45

cooldragon schreef: @Indobesar>> Terima Kasih. Grote spiegels inderdaad, vond ik in het begin ook, maar zet er maar eens een stel "normale"spiegels op en de verhoudingen zijn compleet zoek. Misstaat em niet echt vind ik. Bovendien heb je dat formaat spiegels echt nodig bij het inparkeren (vertrouw nog niet op de achteruitrij camera)
Grote spiegels is een Audi-trekje aan het worden. Op mijn A5 zitten ook zulke enorme gevallen. Je ziet er wel lekker veel in maar mijn collega's grijpen elke gelegenheid aan om ze flink af te zeiken (in de trant van 'zit daar je brandstoftank in ofzo' :P)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 nov 2008, 13:46

Was dat niet iets met EU richtlijnen ofzo.
Mijn Mondeo heeft ze ook.
Betekend gewoon dat je collega's in van die ouderwetse bakken rijden :sealed:

cooldragon

Bericht door cooldragon » 09 nov 2008, 19:43

indobesar schreef:Daar heb je gelijk in.
Hoebevalt de luchtvering? Heb je een ideale setting kunnen vinden?
Mijn ervaring met een A8 is dat comfort-mode te zacht en week is, erg deinerig en dat dynamic toch wel hard dempt. Te hard. Vooral bij een A6 met S-line onderstel is dat opvallend.
In de stad rij ik met instelling comfortabel of offroad. voor verkeersdrempels hoef je dan niet eens meer af te remmen, worden door de luchtvering dan gewoon lekker gladgestreken. Besturing is dan wel redelijk vaagjes en voor je gevoel durf je niet te hard door de bocht voor angst voor omkiepen. Het omgekeerde is het geval, de auto helt vrijwel niet over.

Als het wat harder gaat, dus > 80 dan zet ik em op dynamic, auto wordt dan stug, maar besturing lekker direct en helt nu helemaal niet meer over in de bochten.

Overigens past de auto zich in elke instelling aan aan de snelheid, dwz, comfort of offroad zakt op de snelweg ook 2 cm, maar weer niet zo diep als dynamic, die dan weer zakt tot snelweg niveau.

Je zou em ook nog kunnen zetten op automatic, maar die zal dan in de stad of snelweg nooit naar een van de twee uitersten instellen.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 09 nov 2008, 19:55

Daniel schreef:
cooldragon schreef: @Indobesar>> Terima Kasih. Grote spiegels inderdaad, vond ik in het begin ook, maar zet er maar eens een stel "normale"spiegels op en de verhoudingen zijn compleet zoek. Misstaat em niet echt vind ik. Bovendien heb je dat formaat spiegels echt nodig bij het inparkeren (vertrouw nog niet op de achteruitrij camera)
Grote spiegels is een Audi-trekje aan het worden. Op mijn A5 zitten ook zulke enorme gevallen. Je ziet er wel lekker veel in maar mijn collega's grijpen elke gelegenheid aan om ze flink af te zeiken (in de trant van 'zit daar je brandstoftank in ofzo' :P)
Idd. Op de nieuwe A4 zitten ze geloof ik ook, maar ook LExus heeft ze al een tijdje op de oudere RX en op de nieuwe IS.
In het begin vond ik die dingen echt reusachtig, maar stoor me er nu niet echt meer aan. Misstaan doen ze niet echt.
Heb wel het gevoel dat ik echt in piepkleine spiegeltjes kijk als ik van de Q7 in de S4 stap.

Plaats reactie