Oh jee 3!
- cooldragon
Oh jee 3!
Waarschijnlijk is het vloeken in de kerk hier op DF en in ogen van velen het tegengestelde van wat Driving Fun inhoudt, maar er is bij ons thuis dus een tractor aangeschaft, die we een week geleden in ontvangst hebben mogen nemen, zijn er daarna meteen mee naar Parijs gereden.
Om toch nog met een excuus te komen...het is de keus van het vrouwtje(apart, omdat ik in dit model vrijwel altijd mannen zie rijden) en de auto is gekocht om zn praktische binnenruimte, dus niet voor prestaties, sportieve wegligging or whatsoever om alvast opkomende kritieken te besparen:p
Hebben in die week van en naar Parijs met het nodige stadsverkeer,files en gas intrappen een mooi gemiddeld van 1 op 10,5 gehaald.
In het aanlooptraject naar de aankoop hebben we de nieuwe X5 in overweging genomen, maar die viel af vanwege toch een hoop minder ruimte, ontbreken van luchtvering, plus dat het vrouwtje als ze achterin zat misselijk werd(waarschijnlijk door het weggedrag dat ergens zweeft tussen sportief,deinend en comfortabel)
Uiterlijk vond ik wel veel mooier, vooral icm het M pakket en die erg mooie velgen(ben de naam kwijt)
Andere optie was de Posche Cayenne S of GTS, maar bij het opgelijk niveau brengen van de uitrusting bij gelijke prestaties(dus minstens een S, een 3.2 is zoooooo traag) wordt de aanschafprijs nieuw anderhalf keer zo hoog als dat van een Q7. Weggedrag is gewoon het beste wat in de SUV klasse te rijden is, was tijdens de proefrit aangenaam verrast, en vind hem ook qua uiterlijk meer aanspreken dan de Q7. Wat ook mooi is bij de Cayenne, wagenhoogte is apart van de weggedrags karakteristiek te regelen, bij de Q7 is het gekoppeld.......
Betreft de Cayenne erg lekker rijdende en sportieve SUV, maar als je echt iets sportiefs wil, dan koop je dus geen SUV.....Da's dus ook weer een reden om volgend jaar voor mijzelf dus weer voor iets sportievers te gaan:D
uiteindelijk is het dus geworden(ook mede door de hele goede relatie die we met de dealer hebben):
Gegevens van de tractor:
Audi Q7 proline plus met s-line in en exterieur(met de bijbehorende electr sportsoelen in nappa en alcantara met geheugen,bodykit,20inch velgen,sportstuur en weet ikveel wat er allemaal nog meer bij hoort), 3.0 tdi(240pk en 550Nm, nieuwe generatie 3.0tdi dus, met de nieuwe bak een verademing t.o.v. de vorige 3.0tdi die erg vaak en zenuwachtig schakelde en echt ratelde als een diesel).
Met daarbij nog wat extra's zoals:
zwart pianolak lijsten,
4.2 uitlaatuiteindes,panoramadak,
adaptive air suspension,
parkeersensoren met camera,
achteruitrijsensor,
het op DF zo controversiele privacy glass,
MMI met dvd navi,
advance key(keyless go)
3e zitrij
en volgens mij nog een hele rataplan wat ik nog vergeten ben te noemen...
op lane assist en actieve cruise control na is het ding zo goed als full option geloof ik....
Nu na een weekje sturen begint de grootte al een beetje te wennen, het voelt alsof je in een A6 of soms zelfs A4 rijdt, maar ja , als je een scherpe bocht met 2400kg maakt voel je dat natuurlijk wel. Rij in de stad vooral in offroad of comfortable mode zodat drempels wegvloeien als je eroverheen rijdt, als het harder gaat dan 80, zet ik hem in dynamic mode...
Vind het stuurgedrag beter dan van de nieuwe X5, voelt erg lichtvoetig aan(besturing) en actiever dan in de X5.
Wel is de X5 sportiever afgeveerd, maar dat is sowieso doordat ik sportonderstel onder de X5 gereden heb en de X5 geen luchtvering heeft.
Voor het gebruik waarvoor dit soort mastodonten gemaakt zijn, vind ik de Q7 beter in balans.
Zal vd week wat foto's posten, Marc en Tristan waren al op de hoogte van deze aankoop.....
Wellicht dat Dokter Dik er nog wat aan kan gaan kietelen....maar eerst maar eens wat kilometers gaan maken in dit ding
grtz
Robert
Om toch nog met een excuus te komen...het is de keus van het vrouwtje(apart, omdat ik in dit model vrijwel altijd mannen zie rijden) en de auto is gekocht om zn praktische binnenruimte, dus niet voor prestaties, sportieve wegligging or whatsoever om alvast opkomende kritieken te besparen:p
Hebben in die week van en naar Parijs met het nodige stadsverkeer,files en gas intrappen een mooi gemiddeld van 1 op 10,5 gehaald.
In het aanlooptraject naar de aankoop hebben we de nieuwe X5 in overweging genomen, maar die viel af vanwege toch een hoop minder ruimte, ontbreken van luchtvering, plus dat het vrouwtje als ze achterin zat misselijk werd(waarschijnlijk door het weggedrag dat ergens zweeft tussen sportief,deinend en comfortabel)
Uiterlijk vond ik wel veel mooier, vooral icm het M pakket en die erg mooie velgen(ben de naam kwijt)
Andere optie was de Posche Cayenne S of GTS, maar bij het opgelijk niveau brengen van de uitrusting bij gelijke prestaties(dus minstens een S, een 3.2 is zoooooo traag) wordt de aanschafprijs nieuw anderhalf keer zo hoog als dat van een Q7. Weggedrag is gewoon het beste wat in de SUV klasse te rijden is, was tijdens de proefrit aangenaam verrast, en vind hem ook qua uiterlijk meer aanspreken dan de Q7. Wat ook mooi is bij de Cayenne, wagenhoogte is apart van de weggedrags karakteristiek te regelen, bij de Q7 is het gekoppeld.......
Betreft de Cayenne erg lekker rijdende en sportieve SUV, maar als je echt iets sportiefs wil, dan koop je dus geen SUV.....Da's dus ook weer een reden om volgend jaar voor mijzelf dus weer voor iets sportievers te gaan:D
uiteindelijk is het dus geworden(ook mede door de hele goede relatie die we met de dealer hebben):
Gegevens van de tractor:
Audi Q7 proline plus met s-line in en exterieur(met de bijbehorende electr sportsoelen in nappa en alcantara met geheugen,bodykit,20inch velgen,sportstuur en weet ikveel wat er allemaal nog meer bij hoort), 3.0 tdi(240pk en 550Nm, nieuwe generatie 3.0tdi dus, met de nieuwe bak een verademing t.o.v. de vorige 3.0tdi die erg vaak en zenuwachtig schakelde en echt ratelde als een diesel).
Met daarbij nog wat extra's zoals:
zwart pianolak lijsten,
4.2 uitlaatuiteindes,panoramadak,
adaptive air suspension,
parkeersensoren met camera,
achteruitrijsensor,
het op DF zo controversiele privacy glass,
MMI met dvd navi,
advance key(keyless go)
3e zitrij
en volgens mij nog een hele rataplan wat ik nog vergeten ben te noemen...
op lane assist en actieve cruise control na is het ding zo goed als full option geloof ik....
Nu na een weekje sturen begint de grootte al een beetje te wennen, het voelt alsof je in een A6 of soms zelfs A4 rijdt, maar ja , als je een scherpe bocht met 2400kg maakt voel je dat natuurlijk wel. Rij in de stad vooral in offroad of comfortable mode zodat drempels wegvloeien als je eroverheen rijdt, als het harder gaat dan 80, zet ik hem in dynamic mode...
Vind het stuurgedrag beter dan van de nieuwe X5, voelt erg lichtvoetig aan(besturing) en actiever dan in de X5.
Wel is de X5 sportiever afgeveerd, maar dat is sowieso doordat ik sportonderstel onder de X5 gereden heb en de X5 geen luchtvering heeft.
Voor het gebruik waarvoor dit soort mastodonten gemaakt zijn, vind ik de Q7 beter in balans.
Zal vd week wat foto's posten, Marc en Tristan waren al op de hoogte van deze aankoop.....
Wellicht dat Dokter Dik er nog wat aan kan gaan kietelen....maar eerst maar eens wat kilometers gaan maken in dit ding
grtz
Robert
Laatst gewijzigd door cooldragon op 05 nov 2008, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Oh jee 3!
Klinkt als een erg goed auto Robert, maar welke auto is er nu uit?
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Ik verwachte eigenlijk een e90 M3 > Oh jee 

- cooldragon
Er is geen auto uit, de cabrio rijden we nu prive,CRZ schreef:Klinkt als een erg goed auto Robert, maar welke auto is er nu uit?
volgend jaar mag ik weer gaan shoppen en kan de auto in 2010 geleverd worden....
Voordeel met deze verhuiswagen, dat ik niet echt meer een praktische auto MOET...dit ding telt voor 2 hahaha....
- Casper
Goede keus! En mooi auto! Foto's?
Trouwens, die 3.0TDI van Audi is idd erg zuining. Ik heb laatst 400km in een A6 gereden met een nogal delicate lading in de achterbak. Met een zijden voetje gas geven dus. Resultaat 6,3l/100km. Bijna 1 op 16 met een 3 liter 6 cilinder
Trouwens, die 3.0TDI van Audi is idd erg zuining. Ik heb laatst 400km in een A6 gereden met een nogal delicate lading in de achterbak. Met een zijden voetje gas geven dus. Resultaat 6,3l/100km. Bijna 1 op 16 met een 3 liter 6 cilinder

- Niels
- Auto: Prius+
Gefeliciteerd! Een joekel van een ding vond ik het, bijna vrachtwagen achtig om te rijden maar wel indrukwekkend. Met de 3,0TDI absoluut prima te doen imho
Ik ben geen SUV persoon maar als het toch eentje moest worden... 

- cooldragon
en zo denk ik er dus ook over.......Niels schreef:Ik ben geen SUV persoon maar als het toch eentje moest worden...

en daarom rij ik er het grootste deel van de tijd ook NIET in whahah
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Heel erg gaaf Robert!
Zelf nog nooit echt met een Q7 gereden (ooit eens 500meter) maar vind het altijd wel een erg gave verschijning op straat. Je mening over de Cayenne deel ik met je. Is inderdaad een erg fraaie wagen. Maar zeker wanneer je de GTS neemt (de fraaiste Cayenne) dan ga je echt zo diep in de buidel.....
Snel wat plaatjes graag
.
Zelf nog nooit echt met een Q7 gereden (ooit eens 500meter) maar vind het altijd wel een erg gave verschijning op straat. Je mening over de Cayenne deel ik met je. Is inderdaad een erg fraaie wagen. Maar zeker wanneer je de GTS neemt (de fraaiste Cayenne) dan ga je echt zo diep in de buidel.....
Snel wat plaatjes graag

- Peric
Gelijk je vrachtwagenrijbewijs gehaald?
En Robert...'het vrouwtje'??
Gefeliciteerd met je aanwinst..
En Robert...'het vrouwtje'??

Gefeliciteerd met je aanwinst..

- frankv
Ik heb laatst in een Q7 over zandvoort gedenderd, wat me bij het instappen opviel waren de enorme buitenspiegels, echt een A4-tje groot volgens mij. Verder reed hij niet bijzonder, behalve dan dat er 25l/100km in de display stond en dat je goed door moest rijden om de rest van de normale Audi's bij te houden.
Frank
Frank
- Arthur
- Auto: Nr.51
Lijkt me wel een 'aardig" ding 

- RVV
Gefeliciteerd ermee... 2400 kilo voor een boodschappenwagentje voor de vrouw
phfff.

- frank de jonge
Gefeliciteerd kerel 
Mooi spul

Mooi spul

- Erik dB
:playcar:
Met iets van 200km ervaring in een Q7 kan ik het volgende zeggen:
- het panoramadak is top
- afwerking en sfeer binnen idem
- in bochten worden een hoop natuurkundige wetten getart
- heerlijk op de snelweg, maar
.
.
.
.
- hij is wat te hoog voor het loket van de Mcdrive
Met iets van 200km ervaring in een Q7 kan ik het volgende zeggen:
- het panoramadak is top
- afwerking en sfeer binnen idem
- in bochten worden een hoop natuurkundige wetten getart
- heerlijk op de snelweg, maar
.
.
.
.
- hij is wat te hoog voor het loket van de Mcdrive

- cooldragon
Dat is volgens mij de enige plek waar je NIET met een Q7 moet rijden :-s LOLfrankv schreef:Ik heb laatst in een Q7 over zandvoort gedenderd, wat me bij het instappen opviel waren de enorme buitenspiegels, echt een A4-tje groot volgens mij. Verder reed hij niet bijzonder, behalve dan dat er 25l/100km in de display stond en dat je goed door moest rijden om de rest van de normale Audi's bij te houden.
Frank
Alhoewel hij het op het circuit beter doet dan een nieuwe X5, heb je daar met zo'n ding niks te zoeken, tenzij je erachter wilt komen wat die nieuwe V12 tdi allemaal kan......
Knap overigens dat je "normale" audi's wel hebt bijgehouden.
Heb overigens ook nog testgereden met de 4.2 tdi...helemaal te gek betreft het schop-in-de-rug-effect,
maar was mij de 23.000 euro meerprijs t.o.v. de 3.0tdi niet waard....bovendien, over een jaartje of 4-5 zie je van die meerprijs volgens mij echt helemaal niks meer terug....
Voor de ongeduldigen onder jullie...heb even wat plaatjes geschoten van een VIEZE auto...zijn net terug uit Parijs en heb me nog niet gewaagd aan het wassen van de auto in het heerlijke koude weer hier dus......ga ze zo ff uploaden....
thanx voor de leuke reacties allemaal, ook al weet ik dat dat ding op dit forum zo'n beetje verfoeilijkt wordt hahaha....
- cooldragon
hmm volgens mij doe ik iets verkeerd
- Mark Nauta
Voor jou Robert
.

- cooldragon
n-e ways....
De auto komt met deze foto's nu echt helemaal niet tot z'n recht....ik zal t maar zeggen voordat iemand het zegt...
Het lijkt net een before-after opblazen met de fietspomp als je m zo naast die S4 ziet
Zal vd week even wat betere foto's maken als ik hem gewassen heb.
Schuin van achteren rijdend op de snelweg en recht van voren in je achteruitkijkspiegel (heb ik dus even opgemerkt op de weg van en naar Parijs, rijdend in de andere auto) is ie het mooist/minst lelijk
De auto komt met deze foto's nu echt helemaal niet tot z'n recht....ik zal t maar zeggen voordat iemand het zegt...
Het lijkt net een before-after opblazen met de fietspomp als je m zo naast die S4 ziet
Zal vd week even wat betere foto's maken als ik hem gewassen heb.
Schuin van achteren rijdend op de snelweg en recht van voren in je achteruitkijkspiegel (heb ik dus even opgemerkt op de weg van en naar Parijs, rijdend in de andere auto) is ie het mooist/minst lelijk

- cooldragon
Thanx Mark....
En ik SCHAAM me voor de kwaliteit van de foto's.....even uit het losse handje met mn Fuji F100fd....batterij van mn SLR is leeg.....die zal ik de volgende keer gebruiken....
moderator mag mijn mislukte posts verwijderen......
En ik SCHAAM me voor de kwaliteit van de foto's.....even uit het losse handje met mn Fuji F100fd....batterij van mn SLR is leeg.....die zal ik de volgende keer gebruiken....
moderator mag mijn mislukte posts verwijderen......
Laatst gewijzigd door cooldragon op 06 nov 2008, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Gefeli Cooldragon.
Happy wife

Happy wife

- Mark Nauta
En Robert............zet die flits uitcooldragon schreef:Thanx Mark....

Lul nou niet joh.....dat ding is toch prachtig! Is gewoon één van de lekkerste SUV's. In mijn ogen is de Cayenne de fraaiste en dan volgen de X5 en Q7.cooldragon schreef:n-e ways....
....... is ie het mooist/minst lelijk
Heb je ook een X5 overwogen trouwens. Die vind ik persoonlijk erg erg goed rijden.
- cooldragon
Ha die Mark....zal de flits volgende keer idd even uitzetten, maar de lichtval hier voor het huis is echt waardeloos op het moment om flitsloos te schieten.
X5 hebben we inderdaad ook overwogen, maar mijn wederhelft wordt misselijk bij het achterin zitten(Zie eerste post). Waarschijnlijk is dat het gevolg van het ontbreken van luchtvering en daardoor een weggedrag dat ergens zweeft tussen redelijk sportief en redelijk comfortabel met een flinke hobbel/dein op lange oneffenheden. Heel apart omdat zij dit in het vorige model X5 niet had.
Vind zelf de X5 ook heel erg mooi, helemaal met het M pakket en de 20 inch velgen met die dunne spaken(doorontwikkeling van het oude X5 model velg, weet even het type niet),
maar de X5 is qua binnenruimte toch een flink stuk kleiner en voor de binnenruimte hebben we dit keer juist voor een SUV gekozen.
Achter het stuur van de X5 heb je nergens last van en rijdt ook erg lekker. Moet wel zeggen dat ik het sturen zelf in de Q7 hoger inschat dan de X5, maar in bochten verwacht je in de Q7 meer dan in de X5 dat hij gaat overhellen, maar uiteindelijk gebeurt dat ook niet....een beetje verwachtingspatroon wat je krijgt als je in de Q7 stapt, maar zoals Erik al eerder aangaf gaat dit ding boven verwachting erg goed door de bochten voor zijn 2400kg (al moet je het natuurlijk niet vergelijken met een E92 M3 o.i.d.)
Mocht je nog nooit een Q7 op de plaat hebben geschoten, dan bied ik mij bij deze aan voor een shootout
Ben je vaak in regio Rotterdam?
Robert
X5 hebben we inderdaad ook overwogen, maar mijn wederhelft wordt misselijk bij het achterin zitten(Zie eerste post). Waarschijnlijk is dat het gevolg van het ontbreken van luchtvering en daardoor een weggedrag dat ergens zweeft tussen redelijk sportief en redelijk comfortabel met een flinke hobbel/dein op lange oneffenheden. Heel apart omdat zij dit in het vorige model X5 niet had.
Vind zelf de X5 ook heel erg mooi, helemaal met het M pakket en de 20 inch velgen met die dunne spaken(doorontwikkeling van het oude X5 model velg, weet even het type niet),
maar de X5 is qua binnenruimte toch een flink stuk kleiner en voor de binnenruimte hebben we dit keer juist voor een SUV gekozen.
Achter het stuur van de X5 heb je nergens last van en rijdt ook erg lekker. Moet wel zeggen dat ik het sturen zelf in de Q7 hoger inschat dan de X5, maar in bochten verwacht je in de Q7 meer dan in de X5 dat hij gaat overhellen, maar uiteindelijk gebeurt dat ook niet....een beetje verwachtingspatroon wat je krijgt als je in de Q7 stapt, maar zoals Erik al eerder aangaf gaat dit ding boven verwachting erg goed door de bochten voor zijn 2400kg (al moet je het natuurlijk niet vergelijken met een E92 M3 o.i.d.)
Mocht je nog nooit een Q7 op de plaat hebben geschoten, dan bied ik mij bij deze aan voor een shootout

Ben je vaak in regio Rotterdam?
Robert
- Mark Nauta
Ik woon in Rotterdam Robert
.

-
- Auto: M3P, 130i
Stoere machine Robert! Mooi kan ik hem niet vinden, daar is de Q7 te lomp voor. De spiegels zijn echt immens groot. Gelukkig valt dat bij een donkere kleur minder op. 

- cooldragon
@Mark>> ik zag t staan idd, naast Franeker, ik weet niet wat de verhouding in tijdsverdeling tussen die twee is!:P PB me anders even of je er uberhaupt zin in hebt:D
@Indobesar>> Terima Kasih. Grote spiegels inderdaad, vond ik in het begin ook, maar zet er maar eens een stel "normale"spiegels op en de verhoudingen zijn compleet zoek. Misstaat em niet echt vind ik. Bovendien heb je dat formaat spiegels echt nodig bij het inparkeren (vertrouw nog niet op de achteruitrij camera)
@Indobesar>> Terima Kasih. Grote spiegels inderdaad, vond ik in het begin ook, maar zet er maar eens een stel "normale"spiegels op en de verhoudingen zijn compleet zoek. Misstaat em niet echt vind ik. Bovendien heb je dat formaat spiegels echt nodig bij het inparkeren (vertrouw nog niet op de achteruitrij camera)