Winterbanden en marketing
-
Re: Winterbanden en marketing
zomerbanden kunnen het ook over het algemeen prima af in de regen. Mensen die denken dat zomerbanden alleen voor zonnig en droog weer zijn, lees de auto tests maar eens.
Mijn zomerbanden bevallen mij uitstekend in zonnig en regenachtig weer..
Mijn zomerbanden bevallen mij uitstekend in zonnig en regenachtig weer..
- Casper
Elk jaar zeg ik het, dus nu ook maar weer.
Winterbanden presteren alleen (veel) beter in geval van sneeuw, ijzel en ijs. Alle andere omstandigheden ongeacht de temperatuur presteren zomerbanden vééél beter! Het praatje dat winterbanden bij <7graden beter zouden zijn dan zomerbanden is volledig onzin.
Mensen die winterbanden hebben gemonteerd, en nu zeggen dat ze in de regen meer grip hebben, zijn bijna altijd van (bijna) versleten zomerbanden (2mm) naar splinternieuwe winterbanden (8mm) gegaan. Of ze hebben er simpelweg geen verstand van...
Winterbanden presteren alleen (veel) beter in geval van sneeuw, ijzel en ijs. Alle andere omstandigheden ongeacht de temperatuur presteren zomerbanden vééél beter! Het praatje dat winterbanden bij <7graden beter zouden zijn dan zomerbanden is volledig onzin.
Mensen die winterbanden hebben gemonteerd, en nu zeggen dat ze in de regen meer grip hebben, zijn bijna altijd van (bijna) versleten zomerbanden (2mm) naar splinternieuwe winterbanden (8mm) gegaan. Of ze hebben er simpelweg geen verstand van...
- Casper
Ik zou persoonlijk alleen winterbanden aanschaffen als ik op wintersport zou gaan, of als ik een baan zou hebben die het verplicht om die 3 dagen per jaar dat het ernstig sneeuwt de weg op te moeten...
- Arthur
- Auto: Nr.51
Wij hebben idd een winterbandenregeling.
M'n zomerbanden waren versleten maar er werden geen zomerbanden meer gemonteerd.
Zelfs die versleten zomerbanden hadden meer grip vond ik.
M'n zomerbanden waren versleten maar er werden geen zomerbanden meer gemonteerd.
Zelfs die versleten zomerbanden hadden meer grip vond ik.
- Peric
Ik hoorde de reclames al op de radio. Vraag me af hoeveel mensen er daadwerkelijk klakkeloos achter aanrennen. 'Oh, ze zegen op de radio dat we weer winterbanden moeten monteren. Laten we dat maar doen dan'.
- Arthur
Ik kreeg nu ook een sticker op m'n raam: "max 240km/u"
"Ja, da's verplicht in Duitsland".
Geloof er geen ruk van...
Zo is het nl ook niet verplicht om winterbanden te hebben in D, ga die discussie niet eens meer aan.
Heb die onnozele sticker er gelijk weer afgepeuterd.
Straks heb je je raam vol: umwelt sticker voor de Duitse steden, Zwitserland vignet, Oostenrijk tolvignet, winterbandensticker... etc etc.
Laten we de NL sticker ook weer gaan invoeren zeg!

Zo is het nl ook niet verplicht om winterbanden te hebben in D, ga die discussie niet eens meer aan.
Straks heb je je raam vol: umwelt sticker voor de Duitse steden, Zwitserland vignet, Oostenrijk tolvignet, winterbandensticker... etc etc.

- Bert ///M3
Ik vind het in NL onzin om winterbanden te hebben, tenzij je echt van je auto afhankelijk bent qua werk etc. Dan is het voor 98% van de winterdagen nog steeds onzin maar je zal ze net die ene keer nodig hebben.
Over die tests op gripcircels. Daar heb je met winterbanden misschien voordeel idd. Alleen ligt het in NL vol met dat mooie ZOAB asfalt. Dat heeft een hele goede afwatering, met normale zomerbanden kan je zelfs in de regen nog vol gas doorknallen. Dus dan heb je imho geen winterbanden nodig. MAW die tests zijn leuk op papier en om te zien maar niet erg vergelijkbaar met de dagelijkse praktijk. Kijk je bijvoorbeeld naar de gemiddelde weg in Belgie dan zie ik je daar nog wel voordeel halen met winterbanden in de regen
Over die tests op gripcircels. Daar heb je met winterbanden misschien voordeel idd. Alleen ligt het in NL vol met dat mooie ZOAB asfalt. Dat heeft een hele goede afwatering, met normale zomerbanden kan je zelfs in de regen nog vol gas doorknallen. Dus dan heb je imho geen winterbanden nodig. MAW die tests zijn leuk op papier en om te zien maar niet erg vergelijkbaar met de dagelijkse praktijk. Kijk je bijvoorbeeld naar de gemiddelde weg in Belgie dan zie ik je daar nog wel voordeel halen met winterbanden in de regen

- Arthur
Idd was het op die gripcirkels een ander verhaal.
Maar op asfalt is het anders...
Ik zit in de continuedienst in noord/noord-oost-NL.
Dus je weet idd maar nooit, was het niet maart 2005?
-22 en een dik pak sneeuw... 8)
- Hubert D
Ja, heel nederland stond vast, dus inclusief alle winterbandenrijders 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Arthur schreef:Idd was het op die gripcirkels een ander verhaal.
IMHO bedoel je 25 november 2005.................................
Die vrijdag zal ik nooit meer vergeten, het stukje van mijn bedrijf naar huis, 18 km, heb ik 5,5 uur over gedaan, werkelijk kruipend naar huis, auto`s overal vast of in in de sloot, dikke takken die afbraken als waren het lucifer houtjes, die Goddank niet mijn auto geraakt hebben.
Naar ik later heb begrepen was de sneeuw 3 keer zwaarder dan normaal, er lag zeker 40 a 50 cm sneeuw..........................wat een puinhoop

-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Helemaal mee eens.......+1 dus. 8)Casper schreef:Elk jaar zeg ik het, dus nu ook maar weer.
-
Iedereen mag het nut van winterbanden in Nederland in twijfel brengen, maar ik monteer ze toch. Als ik van de winter spontaan besluit om in de nacht toch maar even naar Oostenrijk te rijden, dan is alles er vast klaar voor. Voorts hebben weerberichten mij nooit ervan weerhouden om thuis te blijven.
Overigens is het niet zo dat ik alle wagens van winterbanden voorzie. Alleen de boot.
Overigens is het niet zo dat ik alle wagens van winterbanden voorzie. Alleen de boot.
- RVV
Arthur schreef:Ik kreeg nu ook een sticker op m'n raam: "max 240km/u"
Domoor :banaan: Ultieme stickertuning weggooien.. ipv net 200 km/h loopt ie zomaar 240 km/h

- Snipe
Winterbanden, handig voor als je spontaan op wintersport besluit te gaan.
Bijkomend voordeel: kostenbesparing. Een set 19" banden kost bij de dealer maar zo 1600 euro, een setje zo goed als nieuwe winterbanden inclusief velgen laatst overgenomen voor minder dan de helft van dat bedrag. Prima toch.
Bijkomend voordeel: kostenbesparing. Een set 19" banden kost bij de dealer maar zo 1600 euro, een setje zo goed als nieuwe winterbanden inclusief velgen laatst overgenomen voor minder dan de helft van dat bedrag. Prima toch.
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Mij ook niet, maar met AWD heb je met zulke omstandigheden toch altijd een streepje voor.....totdat je moet remmen.allen schreef: Voorts hebben weerberichten mij nooit ervan weerhouden om thuis te blijven.

-
Nou net op stap geweest in bels...... die auto op de weg houden is geen pretje op die kut wegen in belgie... 19 inch heeft behoorlijk last van spoorvorming, moest echt beide handjes aan het stuur houden en 80/90 naar huis... ding trok alle kanten op behalve de weg die Tom moest volgen....hier in Nederland kon ik wel gewoon doorrijden.
jongens het leven gaat niet over rozen
:banaan:
banaan en mister green groeten u
einde dienstmededeling
jongens het leven gaat niet over rozen

einde dienstmededeling

- Ar
- Auto: Prius
Hoezo die sticker? Je mondeo haalt die 240km/h niet.Arthur schreef:Ik kreeg nu ook een sticker op m'n raam: "max 240km/u"
Alleen als je auto harder kan, zou je die sticker moeten hebben?
- Arthur
@Romo: het was zeker weten in maart. Alleen 2005 was ik me niet zeker. Maar dat weet ik nu ook zeker:

Laatst gewijzigd door Arthur op 09 nov 2008, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
Dat was ook mijn gedachte, als je auto de snelheid van de banden overschrijdt heb je die sticker nodig.Ar schreef:Hoezo die sticker? Je mondeo haalt die 240km/h niet.Arthur schreef:Ik kreeg nu ook een sticker op m'n raam: "max 240km/u"
Alleen als je auto harder kan, zou je die sticker moeten hebben?
Maar dat zou ik op moeten zoeken.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
2 of 3 maart 2005 geloof ik. Was 'n doordeweekse dag.Hadden geen winter gehad en opeens:
+/-50cm sneeuw(of overdrijf ik?) in 1 ochtend omgeving Heerenveen(hier dus) Kon m'n overpowered rwd(120d 163horses
) toendertijd amper van m'n parkeerplaats krijgen toen, wat een gedoe. Voor de rest winterbanden niet nodig in het Nederland anno nu totdat 't sneeuwt/ijzelt. Niet in 4 graden met regen. OF om 'm dwarser te krijgen makkelijker in deze omstandigheden een set 18" winterbanden monteren. 
+/-50cm sneeuw(of overdrijf ik?) in 1 ochtend omgeving Heerenveen(hier dus) Kon m'n overpowered rwd(120d 163horses

- Arthur
Klopt, Robin.
Koud was het al een tijdje, volgens mij.
Maar het begon in 1 keer flink te sneeuwen en 's nachts tot -22.
Wa 's moregns dus veeeeel te laat op m'n werk (op m'n winterbanden) en strandde op 500m van m'n werk.
Wel gelachen verder die dag, konden toch geen kant op.
Auto's uitgegraven en de 10-jarigen kwamen weer in ons boven...
Sneeuwballen!

Koud was het al een tijdje, volgens mij.
Maar het begon in 1 keer flink te sneeuwen en 's nachts tot -22.
Wa 's moregns dus veeeeel te laat op m'n werk (op m'n winterbanden) en strandde op 500m van m'n werk.
Wel gelachen verder die dag, konden toch geen kant op.
Auto's uitgegraven en de 10-jarigen kwamen weer in ons boven...

Sneeuwballen!

- Niels
- Auto: Prius+
Winterbanden zullen best wel beter zijn in de winter maar het probleem is dat het NL-weer zo veranderelijk is als de pest. Het compound is echt wel anders waardoor je bij echt lage temperaturen best wel een fractie meer grip zult hebben alleen schiet die temperatuur ook zo maar ff een paar dagen omhoog voorbij die 7 graden (was toch de "perform" temp?). Speciaal winterbanden omdat ze zo goed zouden zijn doe ik dan ook zeker niet. Weten waar je mee bezig bent als je onder dergelijke omstandigheden op pad bent werkt vele malen beter imho. Momenteel wordt er een setje nieuwe winterbanden + velgen aangeboden voor 350,- en dat vind ik wel weer interessant. Kan het lichtmetaal de schuur in en gewoon geen gezeik verder 

- Arthur
Dat wil ik nu ook weer niet.
Een aantal maanden "voor lul rijden" op die zwarte krengen...
Een aantal maanden "voor lul rijden" op die zwarte krengen...

- Niels
- Auto: Prius+
Koop er wel een paar mooie Halfords wieldoppen bij 

- Maik
Dat is dus niet zo Niels, dat het verschil in compound je meer grip geeft onder de 7graden. Dat liet die grote (winter)bandentest van Autobild/autoweek van vorig jaar dus zien. Sprookjes dusNiels schreef:Winterbanden zullen best wel beter zijn in de winter maar het probleem is dat het NL-weer zo veranderelijk is als de pest. Het compound is echt wel anders waardoor je bij echt lage temperaturen best wel een fractie meer grip zult hebben alleen schiet die temperatuur ook zo maar ff een paar dagen omhoog voorbij die 7 graden (was toch de "perform" temp?). Speciaal winterbanden omdat ze zo goed zouden zijn doe ik dan ook zeker niet. Weten waar je mee bezig bent als je onder dergelijke omstandigheden op pad bent werkt vele malen beter imho. Momenteel wordt er een setje nieuwe winterbanden + velgen aangeboden voor 350,- en dat vind ik wel weer interessant. Kan het lichtmetaal de schuur in en gewoon geen gezeik verder