Er lekte een beetje olie uit de achterste krukas keering, dat wist ik bij aankoop en de auto reed er prima om.
Ik wil het droog hebben dus heb ik de auto naar een specialist gebracht die veel meer met m5's werkt. Hij zou de koppeling en drukgroep ook vervangen omdat de bak er toch achter weg was. Alleen als de koppeling nog zgan was zou hij hem niet vervangen. Gelijk een grote inspectie van de hele auto om er zeker van te zijn dat de wagen helemaal 100% is.
De koppeling is vervangen en de drukgroep ook, plus wat andere keringen en een olie leiding waar ze nu goed bij konden omdat de bak erachter weg was.
Heel mooi allemaal, bijna 1000 euro afgetikt en weer vrolijk probleemloos rijden, net als voor de grote beurt maar nu zonder olie zwetende kering.
Afgelopen zaterdag de auto weer opgehaald, en nog geen 30 km opweg begon de koppeling te slippen

Dit was helemaal nieuw voor de wagen, dat deed hij voor die tijd niet eens.
Toch maar door gereden naar huis omdat het al middernacht was.
Thuis gekomen een hele grote olie rookwolk onder de motorkap, je zag geen hand voor ogen.
Zondag belde hij terug, en ik kon de auto weer gelijk terug brengen.
Ik reed van de oprit, en alles zat onder de olie.
Heb de specialist weer opgebeld en verteld dat het olie peil ver gezakt was, en dat hij de wagen maar moest ophalen.
Dit is gebeurt afgelopen woensdag, en vanavond heb ik de wagen voor de 2e keer opgehaald, nadat er eerst uitgebreid mee was proefgereden om te kijken of alles dit keer wel goed was.
Er was weer een nieuwe kering ingezet, en de nieuwe koppeling was gereinigd
De auto stond zo straks klaar, dus alles was klaarblijkelijk goed.
Ik ben nog geen 2 km verder op, en ja hoor!! Weer een slippende koppeling, GVD, weer 120 km voor niks heen gereden.
Heb de auto er maar weer neer gezet, en weer moedeloos naar huis.
MAAR WAT MOET IK NU???
Is het zo dat als de nieuwe koppeling na de eerste keer toen de kering weer lek was, nu is aangetast door de olie en dat de kering nu misschien niet lek is, maar de koppelingsplaten niet goed meer zijn??
Misschien dat de koppeling nu slipt omdat de platen zijn aangetast?