Zolder 04-11-2008, foto's, filmpjes napraten

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Stéphane

Re: Zolder 04-11-2008, foto's, filmpjes napraten

Bericht door Stéphane » 06 nov 2008, 22:05

Mooie film, Hubert! Maar dat had ik al eerder van jou gezien natuurlijk, waaronder van AV toen en ook Franchorchamps met de 206 en de MB. Voor degenen die Hubert nog niet kenden dus even weer een reminder :D

Echt k-met-p dat ik er weer niet bij kon zijn. Ik was geen no-show, want ik had me ook gewoon niet aangemeld omdat ik al wist dat ik niet kon. Ziet er uit als een relatief droge dag ook nog, dus dat was nog wel te doen geweest. In de regen nu met Advan Neova's is spannend. Net zoals die stoepranden aan het eind van de chicane ook trouwens. Welke mafkees bedenkt zoiets? Daar rijd je je draagarmen en dempers binnen 2 ronden mee naar de knoppen :shock:

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 06 nov 2008, 22:13

Het geluid van die CSL en die Z3 Afbeelding

Dexter

Bericht door Dexter » 06 nov 2008, 22:27

Ti-Tourist schreef:Note to self: Zorg voor een luide uitlaat & opvallende striping. Dan zien / horen de fotografen je tenminste aankomen. Ben benieuwd of iemand me nog op de gevoelige plaat heeft vastgelegd.
Opnieuw hartelijk bedankt Peter (& Dexter) :thumbup:
Sommige fotografen hebben goeie oren en horen ook een fluisterstille niet van stripes voorziene BMW aankomen...... :wink:
Was je gewoon even kwijt omdat ik maar één foto van je had.
Dus bij deze alsnog je foto:
Afbeelding

Dexter

Bericht door Dexter » 06 nov 2008, 22:29

Alrik schreef:Niemand toevallig een foto van mijn Zwarte Alfa?
Helaas voor jou heb ik hem niet digitaal vastgelegd.
Misschien een volgende keer.... :wink:

Alexander Belder

Bericht door Alexander Belder » 06 nov 2008, 22:55

Mooie foto's en filmpje's :thumbup:
Lijnen rijden is niet mijn ding, maar wat heb ik het naar mijn zin gehad :df:
Wanneer gaan we weer :?:

Alex

allen

Bericht door allen » 06 nov 2008, 23:02

Nr 15 in full attack! Concentratie spat er vanaf. :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 06 nov 2008, 23:43

Stéphane schreef:Net zoals die stoepranden aan het eind van de chicane ook trouwens. Welke mafkees bedenkt zoiets? Daar rijd je je draagarmen en dempers binnen 2 ronden mee naar de knoppen :shock:
Inderdaad 1 of andere mafkees heeft dat bedacht, echt meteen de cel in met die persoon :mrgreen: man...men eerste ronden Zolder was leuk, echter ik wist niet waar de uitgang was en voor die chicane dacht ik hey dat kan hem zijn, dus reed gewoon eerst door..echter zag ik geen bocht dus dacht das een uitloopstrook als je de bocht niet haalt eneuh dat mot ik niet, dus alsnog het stuur om gegooid maar had toen nog veels te veel snelheid in men auto en haalde de 2d bocht niet dus remmen en weer lossen vol over de 3 stoepranden :shocking: wat een k*t dingen zeg een klap pff in dat filmpje staat het volgens mij wel erop...zo zie je niet veel op het filmpje maar kijk maar eens goed...je moet echt concentratie daar :mrgreen: gelukkig niks gebroken alleen een kunstof geleiderplaat een scheurtje in, maar das niks geen probleem.

De 2d keer met Niels erin toen de olie weer veels te heet werd deed ik hetzelfde bijna weer...wilde eerst meteen de pits in toen ik me bedacht van...kan beter nog een rustig rondje erbij doen en kachel aan olie koelen...maja toen dus ook weer te veel snelheid :roflol: vind het een mooi circuit maar zwaar voor de auto, en graag droog want die grote bocht ook na die bocht van het rechte stuk lijkt me enorm listig scary als je geen drifter bent :mrgreen: dus met droog graag nog een keer Zolder, weet nu al redelijk wat instuurpunten maar na 1x en helaas weinig rijden nog lang niet genoeg.

Jelte Jongsma

Bericht door Jelte Jongsma » 06 nov 2008, 23:49

Leuke plaatjes en filmpjes mensen!

Ik zie veel mensen vol in de ABS gaan. Ik zou graag een objectieve mening horen over de noodzaak hiervan op een circuit.
Steven jij hebt een e30 gereden, vertel... Noodzakelijk of niet? Het is wel makkelijk om minder te hoeven doceren natuurlijk...

allen

Bericht door allen » 06 nov 2008, 23:57

Nou, kan je wel vertellen dat wanneer een Speedster op nat het abs inschiet (gebeurd vrij snel helaas) dat dat ongeveer gelijk staat aan niet remmen. Ronde 1 was dus wel even schrikken. Bekend euveltje en velen hebben de unit vervangen voor een beter type. Anderen (en ik binnenkort) bouwen een schakelaartje in om dat onding van in de auto uit te kunnen schakelen. Een echt goed abs systeem zal je remweg kunnen verkorten. In dat geval heeft het nut :?:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 07 nov 2008, 00:02

Jelte Jongsma schreef:Leuke plaatjes en filmpjes mensen!

Ik zie veel mensen vol in de ABS gaan. Ik zou graag een objectieve mening horen over de noodzaak hiervan op een circuit.
Steven jij hebt een e30 gereden, vertel... Noodzakelijk of niet? Het is wel makkelijk om minder te hoeven doceren natuurlijk...
Noodzakelijk vind ik het zeker niet. Met de e30 op Zandvoort nooit blokkerende wielen gehad, in de regen kan ABS een voordeel zijn maar dat wordt deels weer teniet gedaan omdat de ABS er wel heel vroeg in komt. Op Zolder ook aanremmen Bolderbergbocht, hier bleef het de hele dag nat en ging ik dan ook relatief vroeg remmen. Paar keer niet gedaan maar dan kom je vanwege de ABS remweg tekort en eindig je voorbij je apex. Zonder ABS heb je het zelf in de hand. Maar ik vind ABS erg prettig op m'n e36 en met straatbanden helemaal.

Aad

Bericht door Aad » 07 nov 2008, 00:47

Heb ook de foto's eindelijk geplaatst

http://www.mijnalbum.nl/Album-NAIFGU8S- ... uto's.html

Dexter, bedankt voor je hulp met m'n camera. :thumbup:

Groeten Lizette

Metchu

Bericht door Metchu » 07 nov 2008, 01:00

ga straks en morgen (en van het weekend) aan mijn videootje werken... Hubert, here we come :mrgreen:

OMG! Weer betrapt dat ik aan het lullen ben ipv sturen :mrgreen: damn... echt te erg, heb het zelf niet eens door :lol:

Afbeelding

hahahaha en hier weer met iemand anders :mrgreen:

Afbeelding

steve smith

Bericht door steve smith » 07 nov 2008, 02:03

Goed bezig Lizette! Zo hier en daar wat spontane portretten ertussen..... :banaan:

L@urens

Bericht door L@urens » 07 nov 2008, 08:05

Steven Nauta schreef:
Jelte Jongsma schreef:Leuke plaatjes en filmpjes mensen!

Noodzakelijk vind ik het zeker niet. Met de e30 op Zandvoort nooit blokkerende wielen gehad, in de regen kan ABS een voordeel zijn maar dat wordt deels weer teniet gedaan omdat de ABS er wel heel vroeg in komt. Op Zolder ook aanremmen Bolderbergbocht, hier bleef het de hele dag nat en ging ik dan ook relatief vroeg remmen. Paar keer niet gedaan maar dan kom je vanwege de ABS remweg tekort en eindig je voorbij je apex. Zonder ABS heb je het zelf in de hand. Maar ik vind ABS erg prettig op m'n e36 en met straatbanden helemaal.
Mijn MX5 heeft ook ABS (is uit 1994) en heeft gelukkig niet de hinderlijke kwaal om als het ware 'over de weg te schieten' zodra het ABS ingrijpt. Ik herken dat welk van andere auto's (vooral modernere op de een of andere manier).

In de half natte ochtend heb ik wel baat gehad bij het ABS omdat er altijd wel 1 wiel gecorrigeerd moest worden vanwege natte stukken bij het aanremmen van een chicane. Zonder ABS wordt het dan al snel héél tricky.

Paul Broere
Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5

Bericht door Paul Broere » 07 nov 2008, 08:39

abs:
Ik weet nog van vorige keer met DF op Zolder met mijn E30... we hebben toen ook een halve dag nat gehad.
De ABS op mijn e30 werkt dus niet meer, en dat geeft soms wat enge momentjes. Ik reed op mijn semislicks, best veel grip op nat. Totdat je ietsje meer water tegenkomt en je ineens finaal doorglijdt met aanremmen. Ik remde gelukkig met zoveel marge dat het goed ging, maar dan moet je echt even een vole seconde niet remmen om de wielen weer aan het draaien te krijgen voordat je opnieuw rustig kan gaan remmen... met abs kan danmmisschien iets sneller...

Ik vind het in principe niet echt een voordeel hebben... abs, behalve in de ritische situaties waneer je op de grens zit... je hoet dan met abs niet na te denken, gewoon vol remmen, terwijl je zonder abs even goed moet opletten (en dat is lastig als je niet even te hard ging ofzo).

Verder vind ik het heel jammer dat ik vanwege werk niet kon komen, de plaatjes en video's zien er super uit!!! Volgende circuitdag heb ik zeker weer mogelijkheid te komen.

edit: vóór de ombouw van de e30 een keer op de snelweg in de gietende regen iemand gehad die hem er met 80 vanachter een vrachtwagen voorgooide (er heeeel vlak voor)... VOL op de rem in de abs met 140 zorgde ervoor dat ik er 50cm achter bleef + iets kon uitwijken... als ik in zo'n reactie schrikreactie/heel plotseling (uitwijken + vol remmen) geen abs had gehad zou het misschien minder leuk zijn afgelopen.

Tom V

Bericht door Tom V » 07 nov 2008, 10:08

Metchu schreef:ga straks en morgen (en van het weekend) aan mijn videootje werken... Hubert, here we come :mrgreen:

OMG! Weer betrapt dat ik aan het lullen ben ipv sturen :mrgreen: damn... echt te erg, heb het zelf niet eens door :lol:

hahahaha en hier weer met iemand anders :mrgreen:

Schitterend, ik zag ze net ook, zit weer scheef in de auto :lol:

David R.

Bericht door David R. » 07 nov 2008, 11:09

Als ik zo kon driften als jij reed ik ook nooit geen lijnen meer. Ik heb staan genieten van je wagenbeheersing.
Alexander Belder schreef:Mooie foto's en filmpje's :thumbup:
Lijnen rijden is niet mijn ding, maar wat heb ik het naar mijn zin gehad :df:
Wanneer gaan we weer :?:

Alex

Metchu

Bericht door Metchu » 07 nov 2008, 15:49

Zolder II DVD Preview

mijn video is hier te bekijken...

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 22&t=12681" onclick="window.open(this.href);return false;

E30-Amateur
Auto: BMW E36 325i

Bericht door E30-Amateur » 07 nov 2008, 16:08

Van een slet kan je wel spreken. Die wagen wordt zo onmogelijk hard afgebeuld dat het mij een raadsel is dat dat ding nog rijdt.
Nou nou nou nou...dit is nou wel weer erg hard gesproken he..

Ik vond het behoorlijk goed gaan met ' de slet ', een andere kant van het verhaal is natuurlijk ook een stukje onderhoud dat ik er toch wel aan doe...het is niet alleen maar planken en grind happen wat ik doe!! :jenna:

Iniedergeval heb ik mooie rondjes gereden en nogal wat lol gehad toen ik achter en voor de mazda turbo-intercooler-injectie-superspoiler-verlagings-race-semislick MX5 reed, al heb ik op dat moment wel gezien hoeveel grip er bij mij ontbreekt op mijn goedkope straatbandjes :shock:

Maar we hebben flink kunnen lachen als we weer eens scheef een bocht indoken, het gaat misscchien niet zo hard als met de Mazda's, M3's of de Porsche's maar ik weet zeker dat ik wel degene was met een van de grootste glimlachen op die rotkop van me! Dus nogmaals voor Peter: Super bedankt en goed geregeld!!

Voor de rest heb ik me heel goed vermaakt en lekkere tijden gereden, niks om me voor te schamen en al helemaal niet voor mijn uitstapje in de grindbak...het ging helaas niet harder...en iemand moet natuurlijk voor wat spectakel zorgen..

De baan opzich viel me wel een beetje tegen, daar had ik wat meer van verwacht...maar de sfeer om de baan heen was super, ik heb met behoorlijk wat mensen nog gesproken en stuk voor stuk goeie gasten! Top geregeld en top deelnemers!

GR. Ivar

GTRene

Bericht door GTRene » 07 nov 2008, 16:19

:mrgreen: mooi gedaan Metin, leuke preview en gave muziek/beelden , en natuurlijk op het einde...I saw it coming :hosanna: lache... :df:

E30-Amateur
Auto: BMW E36 325i

Bericht door E30-Amateur » 07 nov 2008, 16:20

en trouwens......onzin stickers erop of niet maakt niet uit heb ik gemerkt...geen enkele foto van me gezien... :'(

Maar de grindbak inrijden is wel een aanrader...sta 3x op de film...NETJES :thumbup:

Toevallig nog iemand mij op de gevoelige plaat vastgelegt?? En dan doel ik niet op de grindbakfoto's...die wil ik niet :bag:

Schitterend filmpje Metin!
Laatst gewijzigd door E30-Amateur op 07 nov 2008, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.

David R.

Bericht door David R. » 07 nov 2008, 16:22

Jaag me dan ook niet zo op Metin

Metchu

Bericht door Metchu » 07 nov 2008, 16:23

DR schreef:Jaag me dan ook niet zo op Metin
hahahaha, ik zou willen :mrgreen: Als je niet zou weten wat voor gedrocht ik rij dan zou je dat nog denken ook :mrgreen:

Macboy

Bericht door Macboy » 08 nov 2008, 22:55

Leuke dag gehad heren zo te zien !

Mooie preview Metin, ben benieuwd naar het eindresultaat. Maar Huubert staat wel even een paar tredes boven je zeg, sodeju :shocking:

very impressive

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 08 nov 2008, 22:58

Maar de preview van Metchu is grappiger. :shakeit: :wink:

Plaats reactie