E36 325i en 328i vergelijking in het Duits.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: E36 325i en 328i vergelijking in het Duits.

Bericht door Erik K. » 25 okt 2008, 09:59

Joost Hornman schreef:Is die test geschreven in de tijd van de E36, of is hij veel recenter? Er verdwijnen namelijk altijd wel wat paardjes in de loop der jaren, dus was het vroeger nog meer. :clap:
Valt wel mee hoor :mrgreen:

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: E36 325i en 328i vergelijking in het Duits.

Bericht door Xave30 » 25 okt 2008, 10:28

Bedankt voor het plaatsen Knot

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: E36 325i en 328i vergelijking in het Duits.

Bericht door frank de jonge » 25 okt 2008, 11:57

Ik moet zeggen na de M50 mod heb ik wel iets aan koppel verloren maar dat is absoluut niet veel.
Met die M3 krommers en uitlaatlijn heb ik die wel weer terug gewonnen.

jeust
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 sep 2007, 17:51
Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
Locatie: Noord-Brabant

Re: E36 325i en 328i vergelijking in het Duits.

Bericht door jeust » 25 okt 2008, 14:13

Valt wel mee hoor
Ik lees het ja. Met 230K op de klok nog 208 Pk's eruit persen.:thumbup:

Misschien geldt het alleen voor de Italiaanse raspaardjes. :hmmm:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40174
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: E36 325i en 328i vergelijking in het Duits.

Bericht door Knot » 25 okt 2008, 22:08

frank de jonge schreef:Ik moet zeggen na de M50 mod heb ik wel iets aan koppel verloren maar dat is absoluut niet veel.
Met die M3 krommers en uitlaatlijn heb ik die wel weer terug gewonnen.
Wanneer je puur die inlaatspruitstuk mod doet, wat gebeurt er dan, heeft iemand daar specs van?

Ik zie dat een 328 niet vloeiend doorloopt naar 6000rpm maar tussen de 5000 en 6000 wat schommelt. Dat stuk zal er dan wel uit zijn met de inlaatmod neem ik aan, alleen de koppelkromme begint wat later bol te lopen lijkt me.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: E36 325i en 328i vergelijking in het Duits.

Bericht door frank de jonge » 26 okt 2008, 13:45

Rody, in de meest positieve gevallen levert de M50 tot 20PK winst aan de wielen vandaar het zo'n gewilde modificatie is + het is gewoon erg goedkoop.
Op http://www.e36coupe.com" onclick="window.open(this.href);return false; staan wel allemaal verschillende uitdraai profielen van verschillende 328i's met deze mod.

Het is nog al een behoorlijke vermogenstoename.

Roman S.
Berichten: 708
Lid geworden op: 22 jun 2008, 16:47

Re: E36 325i en 328i vergelijking in het Duits.

Bericht door Roman S. » 04 nov 2008, 11:56

Zijn er overigens nog, los van het blok natuurlijk, verschillen tussen de 328 en de 325?

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: E36 325i en 328i vergelijking in het Duits.

Bericht door frank de jonge » 04 nov 2008, 12:01

328 heeft achter geventileerde schijven ;)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: E36 325i en 328i vergelijking in het Duits.

Bericht door Bert ///M3 » 04 nov 2008, 12:18

20 PK aan de wielen met die M50 mod lijkt mij behoorlijk over estimated.

Dat betekend dat je met verliezen meegerekend zo'n 25 PK wint. Een gezonde 328i kan al 210-215 PK doen op een rollebank dus dan zit je rond de 240 PK, gelijk aan een USA M3.

De uitdraaien van 328i's die ik gezien heb die die vermogens haalden hadden bijna alle mods al die je bedenken kan, niet alleen die M50 swap, maar ook USA M3 cams, ander uitlaatsysteem, andere software enz enz enz.

Die 20 PK aan de wielen gaat er bij mij dus niet in.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: E36 325i en 328i vergelijking in het Duits.

Bericht door frank de jonge » 04 nov 2008, 12:47

Jah, hoe ze erbijkomen Bert dat weet ik dan ook niet. Heb er wel uitdraaitjes van gezien.

Maar is misschien ook in de meest gunstige situaties gemeten.
1 ding weet ik wel zeker, het is de Best Bang For Buck.

JeroenT
Berichten: 2232
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: E36 325i en 328i vergelijking in het Duits.

Bericht door JeroenT » 04 nov 2008, 13:32

Ik heb een uitdraai van mijn "standaard" M52 blok op 216pk bij Beek.
De M50 mod moet ik nog een keer uitvoeren.

Zodra die klaar is, gaat ie denk ik weer naar Beek.

Ergens eind volgend jaar ofzo. :turtle:

JeroenT
Berichten: 2232
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: E36 325i en 328i vergelijking in het Duits.

Bericht door JeroenT » 04 nov 2008, 13:36

yorick schreef:Mijn auto had op de bank bij verhoef 208 pk en 294 nm als maximum waarden. alles was toen standaard en met maarliefst 23000 op de klok. Na de m50 mod onderin behoorlijk aan koppel ingeleverd, maar bovenin (vanaf 4000 rpm) 1 rush tot aan de begrenser. Zou best een aantal toeren meer willen draaien want het vermogen houd niet op bij de 6500 rpm.
Dat wil ik nu ook idd. Toerenbegrenzer omhoog staat ook op mijn lijstje. 216pk bij 295nm deed die van mij. Maar de 6500rpm is wat mager.
Helemaal omdat ik de 7950rpm van m'm M3 gewend was.

Tot hoever kan je de M52 zetten zonder intern dingen te moeten vervangen? 7000? 7500/8000 zal vast te veel zijn? :angel:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: E36 325i en 328i vergelijking in het Duits.

Bericht door frank de jonge » 04 nov 2008, 13:53

7250 is nog goed mogelijk heb ik gehoord.

Heb is een M50 tot 10.000rpm zien gaan maar dat vinden die hydraulische kleppen vast niet fijn :shock:

Roman S.
Berichten: 708
Lid geworden op: 22 jun 2008, 16:47

Re: E36 325i en 328i vergelijking in het Duits.

Bericht door Roman S. » 04 nov 2008, 16:06

Verbaasde mij ook nogal over de pk winsten die zon M50 mod op een 328 schijnt te geven.

Meeste resultaten zijn toch echt tussen de 220-240 beetje afhankelijk van de mods. Zijn dan wel allemaal 328i's met M50 inlaat + grotere throttle bodies + remap (en eventueel extra's).

HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: E36 325i en 328i vergelijking in het Duits.

Bericht door HSR » 04 nov 2008, 21:12

Roman S. schreef:Verbaasde mij ook nogal over de pk winsten die zon M50 mod op een 328 schijnt te geven.

Meeste resultaten zijn toch echt tussen de 220-240 beetje afhankelijk van de mods. Zijn dan wel allemaal 328i's met M50 inlaat + grotere throttle bodies + remap (en eventueel extra's).

grotere throttle bodies ??

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: E36 325i en 328i vergelijking in het Duits.

Bericht door frank de jonge » 04 nov 2008, 21:24

Hij bedoeld big bore throttle body, tis er gewoon 1

Roman S.
Berichten: 708
Lid geworden op: 22 jun 2008, 16:47

Re: E36 325i en 328i vergelijking in het Duits.

Bericht door Roman S. » 05 nov 2008, 11:41

Ja, sorry, 328i's, throttle bodies.. Bedoelde inderdaad gewoon één :mrgreen:

Paul

Re: E36 325i en 328i vergelijking in het Duits.

Bericht door Paul » 05 nov 2008, 17:35

frank de jonge schreef:7250 is nog goed mogelijk heb ik gehoord.

Heb is een M50 tot 10.000rpm zien gaan maar dat vinden die hydraulische kleppen vast niet fijn :shock:

Hahah 10k toeren met zon ding.... man dan vlogen de klepveren je om de oren...

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: E36 325i en 328i vergelijking in het Duits.

Bericht door frank de jonge » 05 nov 2008, 20:58

Ook daar hek ergens een filmpie van paul :P

Kent nait helpen dat die gekke arabieren zo ver gaan ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bimmer M, jvb, Kasteel en 13 gasten