Go Lewis, go Lewis!
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Re: Go Lewis, go Lewis!
De terechte kampioen is degene die aan het eind van het seizoen de meeste punten heeft.
Deze stelling is op tv al genoemd en ik ben het hier helemaal mee eens. Met dus wel de opmerking erbij dat Hamilton al eerder kampioen was geweest als de FIA hem niet genaaid had eerder dit seizoen.
Deze stelling is op tv al genoemd en ik ben het hier helemaal mee eens. Met dus wel de opmerking erbij dat Hamilton al eerder kampioen was geweest als de FIA hem niet genaaid had eerder dit seizoen.
- Michel P
+1 werkelijk niet te bevatten!Aernoudt schreef:Exact.Marco R. schreef:Ongeacht of Glock het opzettelijk zo heeft gedaan, hij had wat meer ballen kunnen tonen en een defensievere lijn kunnen aannemen, het gaat om punten! Je gaat toch niet bij 1 vd laatste bochten vrolijk iedereen erlangs laten? Blokken, bocht pakken en gas erop! Zeker als het om 1 bocht gaat voor de finish..
Michel
-
Stelletje jankerds. Regels zijn regels waarbij de scheidsrechters oordelen en hun kaarten trekken. In elke sport worden fouten gemaakt door organisaties en scheidsrechters. Die kunnen soms duur uitpakken. Hoort erbij. Ik had met liefde Hamilton het kampioenschap ontnomen zien worden. Daarvan was Massa overigens niet de reden, maar Vettel. De kans dat Massa het zou worden was voor de wedstrijd eigenlijk al nihil als je kijkt naar het scenario. Hoe groot was de kans dat Hamilton niet vooraan zou zitten met zo'n wagen.Wouter81 schreef:...Met dus wel de opmerking erbij dat Hamilton al eerder kampioen was geweest als de FIA hem niet genaaid had eerder dit seizoen.
Over de hele wedstrijd werd steeds maar gerekend of Hamilton het zou halen of niet. Dan ligt hij op koers en ineens kan het gaan regenen. GAAT het zelfs regenen. En dan aan het einde gewoon driedubbel dwars onplezierig genomen worden door een Duitser die even laat zien dat hij in de regen gewoon met stalen kloten doorknalt!!! Zomaar ineens heeft Massa een kans op een overwinning en een WK titel in z'n vaderland. Met dank aan iemand die op het gas staat ipv iemand die van z'n gas af gaat. Spannend tot op de laatste bocht.
Het mocht niet zo zijn, maar de wedstrijd an sich was super! Wie nu nog durft te zeggen dat F1 saai is...

Kunnen de mensen eens kappen met het eeuwige 'genaai' verhaal op alles? Of dat nu met onze overheid of in dit geval een F1 wedstrijd te maken heeft. Word er een beetje moe van...

-
Vettel had weinig te verliezen door zijn stalen kloten te tonen,
Alleen maar durven knallen maakt je nog geen Wereld Kampioen.
Alleen maar durven knallen maakt je nog geen Wereld Kampioen.
-
Heb ik iig niet gezegd. Wel dat hij in de staart iemands droom als met een moker op kristal kon doen beëindigen. Leek me gewoon een sensationeel einde van seizoen 2008. :shakeit:
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
1 zwaluw maakt nog geen zomer..............................Het mocht niet zo zijn, maar de wedstrijd an sich was super! Wie nu nog durft te zeggen dat F1 saai is...

Dat het nu een boeiend seizoen was..............................
- Wilbert
k33z schreef:@Wilbert, Hoe komt het dat Massa meer overwinning heeft? Omdat hij die van de FIA cadeau krijgt (Spa).

- Wilbert
@ kees kijk dit filmpje maar eens duidelijker kan het niet dat Hamilton echt fout zat http://nl.youtube.com/watch?v=HUJzA1diJ ... re=related
-
- Auto: M3P, 130i
Rich schreef:Jaloers!!indobesar schreef:Lewis, zoek aub een dame met meer dignity. Snap dat je in je jeugd niet toe bent gekomen aan een chickie, maar pak aub niet de eerste de beste Hollywood bitch.
Bijna wel he.
Maar kom op, een classy British gentleman en aftandse Hollywood biatch:
Natuurlijk, Nicole is een lekker wijf, waar mening dude op liggt te fappen, maar classy.

- Collin Bello
en bij 4.12 zie je Glock de droge lijn houden terwijl Lewis er links voorbij knalt! Ook nog eens netjes aan de verkeersregels gehouden zodat hij daar geen straf voor kan krijgen!Dexter schreef:Ik gebruik jouw quote even Wilbert, maar er zijn hier meerdere mensen die er zo over denken.Wilbert schreef:Maar ik heb gisteravond nog even een studie gemaakt van Glock en die is zeker volgend jaar de tweede rijden bij mc laren. Die ging vol van het gas af ging rechts rijden om zo vettel en Hamilton voorbij te laten. Ik wil wel eens weten hoeveel Mc laren of Hamilton betaald heeft voor de actie??
Gekregen kampioenschap voor Hamilton beetje jammer!!
Voor wat betreft de actie van Glock is het misschien verstandig om eerst even naar dit filmpje te kijken en vooral ook te luisteren:
Bij 0.30 min. zegt de commentator dat Glock op dat moment sneller rondrijdt dan de jongens met de regenbanden.
Drie minuten en wat gestaag vallende regen later; bij 3.23 min. zegt de commentator dat Glock 5 a 6 seconden per ronde verliest t.ov. Vettel en Hamilton, waarna zijn collega bij 3.30 min. opmerkt dat ze op dat moment nog zeker 10 seconden van Glock zijn verwijderd.
Bij 4.11 mijn. knallen Vettel en Hamilton onverwachts voorbij aan Glock die duidelijk niet sneller kan.
Wanneer je dan vervolgens kijkt naar de rondetijden van de laatste ronde zie je pas hoe langzaam Glock en Trulli die hebben afgelegd.
P5 - Hamilton - wet tyres: 1.26.126
P6 - Glock - dry tyres: 1.44.731
P7 - Kovalainen - wet tyres: 1.24.945
P8 - Trulli - dry tyres: 1.44.800
Het is dus wel duidelijk dat Glock niet van het gas gegaan is om Hamilton voorbij te laten, maar gewoon omdat hij (en ook Trulli die dezelfde rondetijd reed) gewoon niet sneller konden.
En gaan jullie nu alsjeblieft niet zeggen dat Trulli ook is omgekocht omdat hij dezelfde rondetijd reed als Glock.....
Hamilton is (mede dankzij een dosis geluk) gewoon Wereldkampioen F1 2008 en hoe sneller je dat accepteert des te beter is het voor je bloeddruk......![]()
Trouwens als we gaan zwarte pieten, wat deed Kubica daar tussen Vettel en Hamilton? Door die actie even geen neerwaartse druk op de voorwielen van Lewis en bijna kampioenschap weg. Zal Ferrari Kubica wat extra's beloofd hebben voor die actie?? Ik weet dat het spijkers op laag water zoeken is en dat er vele meningen zullen zijn omtrent die actie. Heeft wel peper in de staart van de race gebracht!
Uiteindelijk een veelbesproken seizoen welke met veel kunst en vliegwerk door de overkoepelende organisatie spannend is gehouden tot de laatste bocht van de laatste race. Massa had op eigen kracht niet zoveel punten bij elkaar gesprokkeld, desalniettemin heeft hij deze race perfect gereden en was het tafereel van zijn juichende familie in de pits hartverscheurend. (ok call me a wuzz). Lewis heeft met zijn rijstijl mooie racemomenten laten beleven en voor hem ben ik blij dat hij toch de titel wist binnen te halen in de laatste bocht. (en voor mijn gemoedsrust ook)
- Dutch
Mensen die denken dat Glock dat met opzet deed, zijn echt niet goed bij hun hoofd. Kun je je Spa nog herinneren en hoe 'snel' de laatste ronde ging van de mensen op slicks en hoe Heidfeld c.s. gewoon 30 seconden in één rondje sneller waren?
En een 'defensieve' lijn rijden als je 20 seconden per rondje langzamer bent? Man, je bent al 110% bezig om die auto op de baan te houden...
O ja, als Glock McLaren had willen helpen, dan had-ie dat beter kunnen doen door ook gewoon naar intermediates te wisselen. Hij zat al twee plaatsen achter Vettel en Hamilton en zou er dan sowieso achter zijn gebleven. Dit was juist een gok om ervoor te komen en ervoor te blijven. Eén rondje minder en het was gelukt. Dus als je denkt dat Glock naar een McLaren-zitje solliciteert (dat trouwens toch al bezet is), come on...
En een 'defensieve' lijn rijden als je 20 seconden per rondje langzamer bent? Man, je bent al 110% bezig om die auto op de baan te houden...
O ja, als Glock McLaren had willen helpen, dan had-ie dat beter kunnen doen door ook gewoon naar intermediates te wisselen. Hij zat al twee plaatsen achter Vettel en Hamilton en zou er dan sowieso achter zijn gebleven. Dit was juist een gok om ervoor te komen en ervoor te blijven. Eén rondje minder en het was gelukt. Dus als je denkt dat Glock naar een McLaren-zitje solliciteert (dat trouwens toch al bezet is), come on...

Laatst gewijzigd door Dutch op 03 nov 2008, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Collin Bello
Wilbert schreef:@ kees kijk dit filmpje maar eens duidelijker kan het niet dat Hamilton echt fout zat http://nl.youtube.com/watch?v=HUJzA1diJ ... re=related
Eigenlijk ben ik het niet met je eens....nergens in dit hele filmpje heeft Kimi met meer dan een wagenlengte voor Lewis gereden behalve op start-finish (bij 1.10) toen Lewis zich liet passeren. Lewis had zijn auto kunnen laten staan in de buitenbocht net als Schumi ooit of Prost of Senna. Kimi is dit seizoen niet op zijn best geweest.

Anders zou je van Japan ook niet echt kunnen zeggen dat Lewis fout was...hij ging wel rokend de bocht in en drukte Kimi naar buiten, maar het was 'zijn' lijn...

Het mag wel weer wat spectaculairder in de F1.... FIA leek wel mr. Spee of hoe heet die wijze kerel van wegmisbruikers??
- Wilbert
Hamilton had even kunnen remmen en achter Kimi kunnen aansluiten ipv de baan afsnijden. Dan vervolgens je terug laten zakken en gelijk in de slipstream er voorbij. Ik ben nog steeds van mening dat dit een juiste beslissing is geweest van de FIA. Ook het start moment is het zelfde verhaal gewoon doorduwen waardoor kimi en massa allebei naast de baan schieten. Hij mag blij zijn da de ferrari mannen nog uitweken voor hem anders was het veel naarder afgelopen. En wat Massa in de zelfde race deed is ook niet OK.
Ach ja volgend jaar weer een nieuwe kans en daarna is het over met de F1.
Ach ja volgend jaar weer een nieuwe kans en daarna is het over met de F1.
-
Dat had idd kunnen gebeuren. Maargoed, Glock had gewoon wat meer ballen moeten tonen. Hoe moet je het anders verder in de F1 schoppen. Kijk naar Vettel. Die haalt gewoon Hamilton in, en laat zien dat hij kan racen. Het verschil tussen iemand die gesponsord wordt omdat hij kan rijden & iemand die rijdt omdat hij gesponsord wordt..Dexter schreef:Ik volg je redenering maaaarrrr.......kun jij je voorstellen wat er gebeurd was wanneer hij Hamilton had geblokkeerd en ze hadden elkaar geraakt omdat Glock onvoldoende controle over zijn wagen had?Marco R. schreef:Ongeacht of Glock het opzettelijk zo heeft gedaan, hij had wat meer ballen kunnen tonen en een defensievere lijn kunnen aannemen, het gaat om punten! Je gaat toch niet bij 1 vd laatste bochten vrolijk iedereen erlangs laten? Blokken, bocht pakken en gas erop! Zeker als het om 1 bocht gaat voor de finish..
Dan had iedereen geschreeuwd dat Ferrari hem betaald had om dat opzettelijk te doen.
- Peter Tunissen
Fanboys..... 
Mooie race, prachtige ontknoping, spannend tot de laatste meters, F1 op zijn best, op naar 2009!
Mooie race, prachtige ontknoping, spannend tot de laatste meters, F1 op zijn best, op naar 2009!
- Tom V
Wat een onzin, die laatste regel van je. Maar om dan toch nog even serieus hierop in te haken : Glock reed tot 15 seconden voor de finish nog voor de 2 en als het niet wat harder was gaan regenen maar dat nog een minuutje op zich had laten wachten hadtie bij wijze van op het podium gestaan. Een gok nemen kan 2 kanten op gaan. Vettel kan strak sturen maar ik vind Glock tot nu toe ook een goede coureur, om hem nou met een Mazzacane oid te gaan vergelijken gaat me wat ver.Marco R. schreef:
Dat had idd kunnen gebeuren. Maargoed, Glock had gewoon wat meer ballen moeten tonen. Hoe moet je het anders verder in de F1 schoppen. Kijk naar Vettel. Die haalt gewoon Hamilton in, en laat zien dat hij kan racen. Het verschil tussen iemand die gesponsord wordt omdat hij kan rijden & iemand die rijdt omdat hij gesponsord wordt..
- Atte Hibma
Bla bla bla....
Als glock gelijk banden had gewisseld, tegelijk met Hamilton enzo, dan was dit gezeur er allemaal niet geweest... Dan was Hamilton kampioen klaar (punt)
Maar omdat Glock een gokje heeft gemaakt en dat verkeerd had uitgepakt zit iedereen nu te zeike...
Glock wou zijn auto gewoon aan de finish brengen en niet in de laatste ronde nog in de grindbak belanden, wat ik helemaal snap.
Ik heb echt genoten van de race, ben (gelukig) niet echt fan van iemand en dit kon gewoon niet beter, hoe bedenk je dit
Als glock gelijk banden had gewisseld, tegelijk met Hamilton enzo, dan was dit gezeur er allemaal niet geweest... Dan was Hamilton kampioen klaar (punt)
Maar omdat Glock een gokje heeft gemaakt en dat verkeerd had uitgepakt zit iedereen nu te zeike...
Glock wou zijn auto gewoon aan de finish brengen en niet in de laatste ronde nog in de grindbak belanden, wat ik helemaal snap.
Ik heb echt genoten van de race, ben (gelukig) niet echt fan van iemand en dit kon gewoon niet beter, hoe bedenk je dit

-
Wat een hoop onzin hier zeg 

- Peric
As en had....
Tuurlijk is het leuk om er over te praten en te discussiëren..
Maar Hamilton is kampioen en Massa niet..
Ben ik een erge eikel als ik die gezichten in de Massa-stal wel vermakelijk vond?
Nog 1 ding over het Spa-debacle. De regels zijn toch als je onrechtmatig een positie verkrijgt door bijv. een chicane af te snijden je positie weer terug moet geven?
Er staat nergens dat je vol op je rem moet gaan staan, wachten tot 'ie weer een rondje voorbijkomt en weer aansluiten?
In mijn ogen heeft Lewis gewoon gedaan wat de regels voorschrijven. Raikönen was er voorbij, dan mag je weer gaan strijden. Dat Kimi het niet zo snel weer verwacht had zegt wel iets over z'n scherpte over het hele seizoen.

Ben ik een erge eikel als ik die gezichten in de Massa-stal wel vermakelijk vond?
Nog 1 ding over het Spa-debacle. De regels zijn toch als je onrechtmatig een positie verkrijgt door bijv. een chicane af te snijden je positie weer terug moet geven?
Er staat nergens dat je vol op je rem moet gaan staan, wachten tot 'ie weer een rondje voorbijkomt en weer aansluiten?
In mijn ogen heeft Lewis gewoon gedaan wat de regels voorschrijven. Raikönen was er voorbij, dan mag je weer gaan strijden. Dat Kimi het niet zo snel weer verwacht had zegt wel iets over z'n scherpte over het hele seizoen.
- Niels v D
Peric schreef:As en had....
+1
+1
En +1
- Dutch
Voor wie nog twijfelt aan de racevaardigheden van Timo Glock:
Wie Hamilton is, mag duidelijk wezen. Glock rijdt in de blauwe auto met rode airbox.
Wie Hamilton is, mag duidelijk wezen. Glock rijdt in de blauwe auto met rode airbox.
- Rodney
ik kan maar 1 ding zeggen!
Hamilton is kampioen en massa niet!
Massa staat mij totaal niet aan. die kop alleen al..
Net zoals alonso!
Ik had liever kubica bijvoorbeeld wereldkampioen zien worden mijn favoriet.
maarja dat is niet echt haalbaar
Hamilton is kampioen en massa niet!

Net zoals alonso!

-
- Auto: M3P, 130i
Nee Kubica is een schoonheid!Rodney schreef:ik kan maar 1 ding zeggen!
Hamilton is kampioen en massa niet!![]()
Net zoals alonso!

- Dennis Cavallino
Als Kubica op DF zou posten, zou hij het gemiddelde niet aantasten, LOL.
<en ja, ik stond vandaag met mijn lelijke hoofd in de krant, ben ik ook niet blij mee>
<en ja, ik stond vandaag met mijn lelijke hoofd in de krant, ben ik ook niet blij mee>
- Michel P
@Dutch,
GP2 is gaaf, zo zou F1 weer moeten zijn!
Hoop dat 2009 dat gaat brengen.
Michel
GP2 is gaaf, zo zou F1 weer moeten zijn!
Hoop dat 2009 dat gaat brengen.
Michel