Go Lewis, go Lewis!

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
RutgerK

Re: Go Lewis, go Lewis!

Bericht door RutgerK » 03 nov 2008, 09:52

Glock zal wel een blauwe vlag gekregen hebben en Vettel en Glock er voorbij moeten laten waardoor hij van de racelijn moest. Was Glock op de racelijn gebleven dan was het nog spannend geworden.

Het was in inder geval duidelijk dat Vettel voor zichzelf reed en niet voor Ferrari. Als Vettel had gewild dat hij wat langzamer door het verkeer kunnen gaan de laatste twee rondes of kunnen proberen Hamilton te verleiden een rare actie uit te halen.

Casper

Bericht door Casper » 03 nov 2008, 10:06

http://www.dumpert.nl/mediabase/288811/ ... sie_).html

Ik vind die Glock actie inderdaad erg dubieus....volgens seizoen een stoeltje voor Glock bij McLaren?

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 03 nov 2008, 10:10

Ik gun het Hamilton absoluut, alleen MClaren niet....stelletje jankers........

Over het hele seizoen is Hamilton gewoon de betere rijder geweest.

Raikonen is bij mij zwaar door het ijs gezakt.......
En Massa heeft bij mij nooit potten kunnen breken......

Neemt niet weg dat ik liever had gehad dat Massa kampieon was geworden, echter ( op z'n Olafs ) we moeten reëel zijn......... :lol:
Degene met de meeste punten wordt kampioen....

Denk dat dit met afstand het spannendste seizoen ooit is geweest......tot en met de laatste 300 meter.......

Michel P

Bericht door Michel P » 03 nov 2008, 10:15

Casper schreef:http://www.dumpert.nl/mediabase/288811/ ... sie_).html

Ik vind die Glock actie inderdaad erg dubieus....volgens seizoen een stoeltje voor Glock bij McLaren?
Zoiets dacht ik ook meteen...........

Michel

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 03 nov 2008, 10:22

Had het nog niet op TV gezien, nu ik dit heb gezien kan ik alleen maar walgen van de F1 'sport' . Als je op deze manier F1 kampioen moet worden moet je je toch diep schamen.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 03 nov 2008, 10:47

Ik had het Massa erg gegund om in Brazilie Wereldkampioen te worden. Ik ben geen Massa fan, maar zoiets misgun je iemand gewoon niet, zeker hem niet. Hamilton vind ik een topgozer en fantastisch coureur, bijna geniaal zelfs, alleen dit jaar heb ik dat niet altijd gezien. Veel foutjes, net als Raikkonen. Ook onnodige FIA straffen, maar goed. Toen Vettel Hamilton inhaalde heb ik echt even staan juichen, al racefan, niet tegen Hamilton oid. Wat een stoere actie, zoals Alonso die Schumacher ooit buitenom inhaalde op de Hungaroring, wat nou veelvoudig wereldkampioen? :) Mooie acties, daar houd ik van.

Dat Glock er tussen zat vond ik ook wel een dappere actie, jammer voor Massa dat het meer en meer ging regenen. Het snelheidsverschil tussen Hamilton/Vettel (semi) en Glock (dry) werd net zo groot als 't snelheidsverschil tussen Kubica (full wet) en Hamilton/Vettel (semi). Wat ik in die laatste ronde zag, was een half veld vol met rijders die gewoon gaan, schijt hebben aan andermans ego en alleen voor zichzelf rijden voor wat ze waard zijn, ieder met zijn eigen strategie en voor iedereen pakte 't goed uit zo leek 't, op de eindklassering na dan. Raikkonen voerde de druk richting Alonso op. Massa deed er verstandig aan om naar semi's te gaan, tijd zat, maar geen tijd voor risico's. Kubica wilde zijn ronde terugpakken van nota bene de wereldkampioen en haalde daarbij ook nog eens Vettel in, die tegelijkertijd ook de wereldkampioen verschalkte, wie is er dan 't snelste van die 3? Kubica op wets. Wat gaaf. Hamilton had misschien ook die full wets moeten monteren. Dan had 'ie misschien zelfs Massa nog wel kunnen inhalen, dán had ik de Hamilton gezien, die ik afgelopen seizoen niet altijd heb gezien. Maar goed, hij is nog jong, komt goed. Voor Massa is de kans op een wereldkampioenschap nu erg klein geworden. Hij moet beter gaan racen, inhalen, blokken, wil hij ooit nog kans maken.

Ipv de verlichting op Shanghai, kan de FIA zich beter gaan richten op het nat maken van de diverse circuits. Regenbanen zoals Spa en Interlagos mogen nooit meer van de kalender en what the fuck, zet Zandvoort ook maar weer op de kalender! Let it rain, let it rain. En die Sugababe is wel echt een lekker wijf. Die straalt non stop sex uit. Go Hamilton Go!! :)
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 03 nov 2008, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.

k33z

Bericht door k33z » 03 nov 2008, 11:00

Mike R32 schreef:

Had het nog niet op TV gezien, nu ik dit heb gezien kan ik alleen maar walgen van de F1 'sport' . Als je op deze manier F1 kampioen moet worden moet je je toch diep schamen.
Volgens mij draai jij het een beetje om.

Het had natuurlijk belachelijk geweest als Massa wereldkamioen was geworden. Hamilton was niet sterk in deze wedstrijd, maar hij had al lang kamioen moeten zijn. Met alle straffen die hij (veel daarvan in mijn ogen onterecht) heeft gekregen, dan toch nog het kampioenschap binnen halen. Hulde.

Mensen die zeggen dat Massa het verdiende hebben denk ik alleen deze laatste race gekeken. Op basis van het hele seizoen verdient, van deze twee kemphanen, alleen Hamilton het kampioenschap.

Ben blij dat het in de laatste bocht goed kwam, nu heeft de F1 toch nog een geloofwaardige winnaar. Zei zaterdagavond nog als Massa kampioen wordt maakt de F1 zich compleet belachelijk en stop ik met kijken. Gelukkig kan ik gewoon blijven kijken naar deze sport (lees show).

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 03 nov 2008, 11:06

Filmpje gekeken: overduidelijk aan de kant gegaan. Bah / gatverdamme :evil:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 03 nov 2008, 11:12

Laten we ook niet vergeten dat Hamilton zonder die belachelijke FIA straffen enkele races eerder allang kampioen was geweest. IMO is dit dus gerechtigheid.

Verbaasde me nog dat Lewis geen drivethrough kreeg wegens het vuil kijken naar boe-roepende Brazilianen op de tribune. :hmmm:

Dexter

Bericht door Dexter » 03 nov 2008, 11:37

Massa reed een briljante race en heeft gedaan wat hij moest doen om kampioen te worden. :thumbup:
Hamilton reed op zeker en deed daarmee ook wat hij moest doen om kampioen te worden.
Dat zoiets hem niet al te best afgaat is duidelijk gebleken. :hmmm:
Hij is meer het type coureur die met rijden op gevoel het beste scoort, maar daarom ook wel eens stomme fouten maakt. (Mansell was er ook zo een)
Massa is het type die meer berekenend en volgens teamorders rijdt en zeker geen overbodige risico's neemt. (Prost was er net zo een)
Na het vertrek van Schumacher bij Ferrari kreeg hij pas de kans om zijn waarde te laten zien en dat blijft nog wel een aantal jaren zo.
Ik verwacht voor 2009 dan ook een net zo grote strijd tussen deze twee heren en sluit ook Vettel, (mist in een topteam) Kubica en Alonso niet uit als kanshebbers.
Raikkonen is voor mij door het Finse ijs gezakt en ook Kovallainen is (tot nu toe) geen kampioensmateriaal.

Glock reed op 3 ronden voor het einde al 5 seconden per ronde langzamer dan de rest van het veld en ik heb geen reden om aan te nemen dat hij dat opzettelijk deed.
Op slicks op een natter wordende baan rijden is een gok en dat pakte op het allerlaatst verkeerd uit.
Toyota heeft echt geen omkoopgeld nodig om volgend seizoen mee te kunnen draaien in het F1 circus. :playcar:

En dan vriend Vettel:
Volgens mij is de actie van Vettel voor mij ingegeven door 2 factoren:
- Hij wil zich in de kijker rijden voor een stoeltje bij een topteam (en zo waren er nog een aantal) en hij mocht dat doen vanwege factor nummer 2.
- Toro Rosso rijdt met Ferrari motoren en wil die ook volgend seizoen nog graag hebben en dus is een 'vriendendienst' als dit natuurlijk geen probleem.

Maar goed, je kunt ervan vinden wat je wilt....feit is dat Lewis Hamilton Wereldkampioen Formule 1 2008 is!

Resumerend kan dit jaar voor mij niet meer stuk: Wereldkampioen F1 Lewis Hamilton en Wereldkampioen MotoGP Valentino Rossi. :banaan: :hosanna: :thumbup:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 03 nov 2008, 11:40

Dexter schreef:
Resumerend kan dit jaar voor mij niet meer stuk: Wereldkampioen F1 Lewis Hamilton en Wereldkampioen MotoGP Valentino Rossi. :banaan: :hosanna: :thumbup:

En Morgen Obama als president van de US. :shakeit:

allen

Bericht door allen » 03 nov 2008, 11:42

Amerika... Wacht dat dus nog maar even af. :mrgreen:

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 03 nov 2008, 11:45

Toch heb ik niet het gevoel dat je Hamilton F1 kampioen kunt noemen. Als Massa het geweest was, zou ik dat ook van hem vinden.

Tom V

Bericht door Tom V » 03 nov 2008, 11:46

Dexter schreef:

Heerlijk 8) !

Overigens geloof ik er niets van dat het opzet is van Glock. Mensen hier vertrouwen misschien te veel op Mol maar bij ITV hadden ze, samen met McLaren, allang door dat Glock aan het struggelen was met zn banden op het nat. Kwestie van heel veel ervaring en een stukje geluk dat het goed uitpakt met de regen.

@ Mike R32 : waarom zo verschrikkelijk negatief joh? Waarom zou hij zich moeten schamen dat hij kampioen is geworden ?

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 03 nov 2008, 11:46

Puntje bij paaltje zijn (bijna) alle blanken daar racisten. :whistle:

Wilbert

Bericht door Wilbert » 03 nov 2008, 11:49

k33z schreef:
Mike R32 schreef:

Volgens mij draai jij het een beetje om.

Het had natuurlijk belachelijk geweest als Massa wereldkamioen was geworden. Hamilton was niet sterk in deze wedstrijd, maar hij had al lang kamioen moeten zijn. Met alle straffen die hij (veel daarvan in mijn ogen onterecht) heeft gekregen, dan toch nog het kampioenschap binnen halen. Hulde.

Mensen die zeggen dat Massa het verdiende hebben denk ik alleen deze laatste race gekeken. Op basis van het hele seizoen verdient, van deze twee kemphanen, alleen Hamilton het kampioenschap.

Ben blij dat het in de laatste bocht goed kwam, nu heeft de F1 toch nog een geloofwaardige winnaar. Zei zaterdagavond nog als Massa kampioen wordt maakt de F1 zich compleet belachelijk en stop ik met kijken. Gelukkig kan ik gewoon blijven kijken naar deze sport (lees show).
Massa heeft volgens mij meer overwinningen dus ik denk dat hij de betere rijder is.

Maar ik heb gisteravond nog even een studie gemaakt van Glock en die is zeker volgend jaar de tweede rijden bij mc laren. Die ging vol van het gas af ging rechts rijden om zo vettel en Hamilton voorbij te laten. Ik wil wel eens weten hoeveel Mc laren of Hamilton betaald heeft voor de actie??

Gekregen kampieonschap voor Hamilton beetje jammer!!

Dexter

Bericht door Dexter » 03 nov 2008, 11:50

indobesar schreef:Puntje bij paaltje zijn (bijna) alle blanken daar racisten. :whistle:
Net als hier dus. Het verschil is dat ze het daar wat opener doen dan hier. :whistle:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 03 nov 2008, 12:03

Hij zet de deur echt wagenwijd open ipv te blokken en het lijkt er sterk op dat hij zelfs gas terugneemt; derhalve doorgestoken kaart.
Wat niet wegneemt dat Hamilton wel verdiend wereldkampioen is geworden over het hele jaar bekeken. Dit geeft enkel een vieze nasmaak in mijn ogen...

allen

Bericht door allen » 03 nov 2008, 12:05

@Aernoudt: in dat geval is dat toch "betaald kampioen geworden" :?:

:roflol:

Dexter

Bericht door Dexter » 03 nov 2008, 12:25

Wilbert schreef:Maar ik heb gisteravond nog even een studie gemaakt van Glock en die is zeker volgend jaar de tweede rijden bij mc laren. Die ging vol van het gas af ging rechts rijden om zo vettel en Hamilton voorbij te laten. Ik wil wel eens weten hoeveel Mc laren of Hamilton betaald heeft voor de actie??

Gekregen kampioenschap voor Hamilton beetje jammer!!
Ik gebruik jouw quote even Wilbert, maar er zijn hier meerdere mensen die er zo over denken.

Voor wat betreft de actie van Glock is het misschien verstandig om eerst even naar dit filmpje te kijken en vooral ook te luisteren:

Bij 0.30 min. zegt de commentator dat Glock op dat moment sneller rondrijdt dan de jongens met de regenbanden.
Drie minuten en wat gestaag vallende regen later; bij 3.23 min. zegt de commentator dat Glock 5 a 6 seconden per ronde verliest t.ov. Vettel en Hamilton, waarna zijn collega bij 3.30 min. opmerkt dat ze op dat moment nog zeker 10 seconden van Glock zijn verwijderd.
Bij 4.11 mijn. knallen Vettel en Hamilton onverwachts voorbij aan Glock die duidelijk niet sneller kan.

Wanneer je dan vervolgens kijkt naar de rondetijden van de laatste ronde zie je pas hoe langzaam Glock en Trulli die hebben afgelegd.
P5 - Hamilton - wet tyres: 1.26.126
P6 - Glock - dry tyres: 1.44.731
P7 - Kovalainen - wet tyres: 1.24.945
P8 - Trulli - dry tyres: 1.44.800
Het is dus wel duidelijk dat Glock niet van het gas gegaan is om Hamilton voorbij te laten, maar gewoon omdat hij (en ook Trulli die dezelfde rondetijd reed) gewoon niet sneller konden.
En gaan jullie nu alsjeblieft niet zeggen dat Trulli ook is omgekocht omdat hij dezelfde rondetijd reed als Glock..... :bag:

Hamilton is (mede dankzij een dosis geluk) gewoon Wereldkampioen F1 2008 en hoe sneller je dat accepteert des te beter is het voor je bloeddruk...... :nana: :mrgreen:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 03 nov 2008, 12:49

Ongeacht of Glock het opzettelijk zo heeft gedaan, hij had wat meer ballen kunnen tonen en een defensievere lijn kunnen aannemen, het gaat om punten! Je gaat toch niet bij 1 vd laatste bochten vrolijk iedereen erlangs laten? Blokken, bocht pakken en gas erop! Zeker als het om 1 bocht gaat voor de finish..

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 03 nov 2008, 13:00

Marco R. schreef:Ongeacht of Glock het opzettelijk zo heeft gedaan, hij had wat meer ballen kunnen tonen en een defensievere lijn kunnen aannemen, het gaat om punten! Je gaat toch niet bij 1 vd laatste bochten vrolijk iedereen erlangs laten? Blokken, bocht pakken en gas erop! Zeker als het om 1 bocht gaat voor de finish..
Exact.

k33z

Bericht door k33z » 03 nov 2008, 13:02

@Wilbert, Hoe komt het dat Massa meer overwinning heeft? Omdat hij die van de FIA cadeau krijgt (Spa).

Dexter

Bericht door Dexter » 03 nov 2008, 13:05

Marco R. schreef:Ongeacht of Glock het opzettelijk zo heeft gedaan, hij had wat meer ballen kunnen tonen en een defensievere lijn kunnen aannemen, het gaat om punten! Je gaat toch niet bij 1 vd laatste bochten vrolijk iedereen erlangs laten? Blokken, bocht pakken en gas erop! Zeker als het om 1 bocht gaat voor de finish..
Ik volg je redenering maaaarrrr.......kun jij je voorstellen wat er gebeurd was wanneer hij Hamilton had geblokkeerd en ze hadden elkaar geraakt omdat Glock onvoldoende controle over zijn wagen had?
Dan had iedereen geschreeuwd dat Ferrari hem betaald had om dat opzettelijk te doen.

HansD

Bericht door HansD » 03 nov 2008, 13:13

Dexter schreef:
Ik volg je redenering maaaarrrr.......kun jij je voorstellen wat er gebeurd was wanneer hij Hamilton had geblokkeerd en ze hadden elkaar geraakt omdat Glock onvoldoende controle over zijn wagen had?
Dan had iedereen geschreeuwd dat Ferrari hem betaald had om dat opzettelijk te doen.
Eens. Hij had het niet goed kunnen doen. Of het Ferrari of het mc Laren kamp was kwaad geworden.

Per saldo denk ik dat hamilton de terechte kampioen is.

Plaats reactie