ENTUSIASMO! alweer een BMW draadje dit keer M5 E60

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

ENTUSIASMO! alweer een BMW draadje dit keer M5 E60

Bericht door Robin » 31 okt 2008, 11:54

Al een ouwe bekende, maar wat word ik superenthousiast van die gast en die kar. SKITTEREND in't kwadraat.

Vaak vind ik Audi en Mercedes veel en veel mooiere sportieve modellen maken, maar door dit elke ochtend te zien blijf ik ECHT aan de propellor hangen. :mrgreen: :banaan: :df:
..that got us past the truck and then got us thrown straight into jail with a speeding ticket...

Fasteddie2

Re: ENTUSIASMO! alweer een BMW draadje dit keer M5 E60

Bericht door Fasteddie2 » 31 okt 2008, 18:10

Robin,

begrijp dat je enthousiast wordt van dit filmpje, en gelijk je M3 wil uitlaten :mrgreen:
Maaruh, heb onlangs bij de Beier met een zwarte M5 gereden omdat ik wel in de markt was voor deze wagen...volgens mij heeft Frank (M-bitious) toen die andere zwarte gekocht...
Anyway, was niet echt onder de indruk van de auto, die bak is mega kut....voor mij dan in ieder geval...Tijdens de rit zat Peter wel naast mij dus kon niet echt gasgeven....maar bijvoorbeeld bij 180 zit er echt weinig puf in het geheel...weet bijna ZEKER dat een 535d vanaf dat moment echt een stuk sneller weg is.....OOK vind ik de E60 niet vanaf elke hoek nou een mooie auto die zoveel geld waard is...en bij rustig rijden (ja wie doet dat nou) heeft de bak bijna een eigen leven, schakelt maar wat raak..
Kan mij goed voorstellen dat mensen zo teleurgesteld zijn in de bak, dat ze 'm gelijk weer wegdoen....dit heb ik ook meerdere keren gelezen op andere fora. Nee, ze hadden deze wagen met schakelbak moeten leveren (wel in de USA geloof ik) en met een berg extra koppel tov. de huidige setup...
Zit in de auto is wel perfect met goede stoelen.
Just my 2 cents als ik dit filmpje zie...voor de rest natuurlijk happy :df:

Roman

Bericht door Roman » 31 okt 2008, 19:20

Een 535d is snel inderdaad, maar je claim dat hij een "stuk sneller" dan een M5 is op die snelheid (180) vind ik overdreven. Je kon niet echt gasgeven zeg je dus hou kan je het dan weten? En stond ie misschien nog op P400? :bag:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 31 okt 2008, 19:40

Het is ook de bedoeling dat je even een paar tandjes terugschakelt.............................en dan het gas er op....................een 35d is snel, maar no way dat ie partij is voor een M5.................................

Mooi reclame filmpje.................................( voor het BMW driving centre :mrgreen: )

Fernando

Bericht door Fernando » 31 okt 2008, 19:55

Fasteddie2 schreef:weet bijna ZEKER dat een 535d vanaf dat moment echt een stuk sneller weg is.....
vanaf 180km/h is die 535d never nooit niet sneller dan een ///M5....

jeust
Auto: Peugeot 205 1.9 CTI

Bericht door jeust » 31 okt 2008, 20:14

maar bijvoorbeeld bij 180 zit er echt weinig puf in het geheel...weet bijna ZEKER dat een 535d vanaf dat moment echt een stuk sneller weg is.....
Je had zeker het "heilige" knopje nog niet gevonden? En dan nog zou hij veel sneller moeten zijn dan een 535d. En over het schakelen, je kan toch gewoon zelf je verzet kiezen met de schakelflippers. Wat kan er mis gaan?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 31 okt 2008, 20:24

Nou Robin...........................hupakee en nog een keer.....................................

http://www.autoblog.nl/archive/2008/10/ ... post-17161" onclick="window.open(this.href);return false;

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 31 okt 2008, 20:39

Nee, alle toeters en bellen waren ingeschakeld....speciaal alles ingesteld nog voor de proefrit.
Peter weet echt wel dat ie met de P400 stand bij mij niet hoeft aan te komen :df:
Zeg ook niet dat de M5 een slechte auto is, maar het viel mij in ieder geval gewoon tegen....qua performance en een beetje de looks....
Zo'n filmpje zorgt ervoor dat de adrenaline in je oren zit natuurlijk, maar doet het mij denken aan die proefrit die een beetje een anti-climax was....

Topfuel

Bericht door Topfuel » 31 okt 2008, 20:47

Fasteddie2 schreef:weet bijna ZEKER dat een 535d vanaf dat moment echt een stuk sneller weg is.....
Jij hebt géén ''verstand'' van auto's :'(

:twisted:

Robin

Bericht door Robin » 01 nov 2008, 08:24

Fasteddie, die klote biturbomotoren zorgen er SUBJECTIEF voor dat die handel sneller aanVOELT, die 'fout'zat er bij mij een paar maanden geleden ook nog in met het 335i verhaal(die natuurlijk voor alledag boodschapjes doen etc nog steeds krachtiger onderin is dan de M3 doh )

Maar als jij 180 rijdt in de M5 in z'n 6e trap en dat ook doet in de 535d snap ik je punt, maar schakel eens terug naar z'n 4. De M3 is zo-en zoveel sneller dan m'n stock 335i als ik vol DOORTREK natuurlijk.

Ik doe altijd van die onnozele tests met auto's. Bij hetzelfde tankstation aan snelweg, met 50 in z'n 2 de uitrit oprijden, bij een bepaalde paal/boom in de rij gasgeven en dan bij opkomen snelweg kijken wat de afgelezen snelheid is. Voluit. Dat is dan dik 185 ongeveer bij de 335i en bijna 210(kutaflezing M3...) voor de M3 om maar even een verschil te noemen. :mrgreen: en dat terwijl mijn ex 335i egwel(...)sneller is dan een willekeurige 335d laat staan 535d.

Anyway, het ging me om Bill Auberlen's enhousiasme in dat ding en trek-(kom er maar in Tom)en bochtenwerk :wink:

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 01 nov 2008, 08:56

Ja, het is inderdaad dat "vol doortrekken" verhaal en het niet zo hoge koppel....
Misschien dat ik er ook wel een versnellinkie naast zat hoor (denk het alleen niet :wink: )...met mijn aantal kilometers per jaar moet ik sowieso aan de diesel eigenlijk, maar echt NO WAY dat ik bij een BMW dealer ga onderhandelen over een diesel.....(trouwens ook geen Prius komt hier voor de deur :D )....terwijl ze zo'n leuke M-divisie hebben....

Filmpje is MEGA !.....wordt het niet eens tijd dat DF zelf autotests gaat uitvoeren ????....zou prima in het DF-concept passen :df:

RVV

Bericht door RVV » 01 nov 2008, 11:18

Fasteddie2 schreef: Filmpje is MEGA !.....wordt het niet eens tijd dat DF zelf autotests gaat uitvoeren ????....zou prima in het DF-concept passen :df:
:whistle:

Robin

Bericht door Robin » 01 nov 2008, 11:49

REPOST? Die uitslag, verwacht je niet de eerste minuten in de 'race'. Wel prachtig 'driftwerk'hoor, megafenomenaal excellent met elk van de karren.

http://www.dailymotion.com/related/7798 ... part4_auto" onclick="window.open(this.href);return false;

Andre

Bericht door Andre » 01 nov 2008, 13:06

Ik heb laatst even in de m5 Touring gereden. Bij M kunnen ze echt top motoren maken. Nu alleen lichtere auto s :)
Praat me niet van turbo motoren in vergelijk met een hoogtoerige M3 of M5 motor. Zelfs de atmo 130i motor heb ik liever dan een 335i/135i motor al zit er 800nm koppel in met 700pk. Het gaat ook om beleving. Ik zou ook altijd een GT3 verkiezen boven een GT2.

Het aanzuiggeluid van een hoogtoerige atmo is gewoonweg kippevel voor mij. De klanken van de 130i motor zijn ook magistraal. Hoe hard je dan ook met een getunede turbo kan geeft mij nooit het kippevel. En dan ook nog altijd dat turbogat al is het heel klein maar ik stoor me eraan.

Andre

Bericht door Andre » 01 nov 2008, 14:23

lol dat laatste filmpje met die jappen.

Brakeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Robin

Bericht door Robin » 01 nov 2008, 19:26

Nou 't regende en Dre haalde me ff op in z'n nieuwe boot LOL. Ging weer netjes skeef max 5000rpm scheef(of een beetje meer :angel: ) M-Diff is inderdaad van het er-in-klappende type wat ik ook al ondervond en de driftsnelheid is wel hoog ja(understatement)en de Michelins achter willen soms niet toegeven :mrgreen:

Wat maakt M toch fijne boten. :banaan: :thumbup:

romo

Bericht door romo » 01 nov 2008, 21:06

Mooi; en rap wat foto`s van de nieuwe..............................en een meet natuurlijk :mrgreen:

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 01 nov 2008, 22:28

Roman schreef:Een 535d is snel inderdaad, maar je claim dat hij een "stuk sneller" dan een M5 is op die snelheid (180) vind ik overdreven. Je kon niet echt gasgeven zeg je dus hou kan je het dan weten? En stond ie misschien nog op P400? :bag:

Een tijdje geleden... twee agenten op motor hadden de achtervolging ingezet. Hij vertelde mij dat hij eerst dacht dat het een 535D was maar al snel in de gaten kreeg dat het een 5 moest zijn omdat ze me niet konden bijhouden. Dit gesprek vond plaats bij mijn bedrijf waar ik al even bezig was met wat spullen uit de auto halen. En ik geloof graag dat ze me niet konden bijhouden want had ze, de keren dat ik keek, niet in mijn spiegel gezien.

leonard

Bericht door leonard » 01 nov 2008, 23:53

Een 535d sneller of vergelijkbaar met een M5

Never nooit niet.Ik heb 1 keer gereden met een M5 toen ik nog m'n (gechipte) 535d had maar een M5 is zoooooveel sneller.Waarschijnlijk had je er een waarvan het knopje kapot was. :twisted:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 02 nov 2008, 05:14

E60 M5 schreef:
Roman schreef:Een 535d is snel inderdaad, maar je claim dat hij een "stuk sneller" dan een M5 is op die snelheid (180) vind ik overdreven. Je kon niet echt gasgeven zeg je dus hou kan je het dan weten? En stond ie misschien nog op P400? :bag:

Een tijdje geleden... twee agenten op motor hadden de achtervolging ingezet. Hij vertelde mij dat hij eerst dacht dat het een 535D was maar al snel in de gaten kreeg dat het een 5 moest zijn omdat ze me niet konden bijhouden. Dit gesprek vond plaats bij mijn bedrijf waar ik al even bezig was met wat spullen uit de auto halen. En ik geloof graag dat ze me niet konden bijhouden want had ze, de keren dat ik keek, niet in mijn spiegel gezien.
Wat wil je, die agenten rijden ook BMW :P

Paul

Bericht door Paul » 02 nov 2008, 10:24

Niels schreef:
E60 M5 schreef:

Wat wil je, die agenten rijden ook BMW :P
Een E36 shoarmajanker houden ze al niet eens bij,dus laat staan een M5.. 220/225 is de BMW politiemotor uitgekakt...

Ben trouwens in beide weggeweest, een 535D en een M5 en nog een M6, een 535D en een M5 gaan vergelijken in prestaties lijkt me wat te ver gaan.... :hmmm:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 02 nov 2008, 10:26

Filmpje is MEGA !.....wordt het niet eens tijd dat DF zelf autotests gaat uitvoeren ????....zou prima in het DF-concept passen :df:
Een 535d sneller of vergelijkbaar met een M5

Never nooit niet.Ik heb 1 keer gereden met een M5 toen ik nog m'n (gechipte) 535d had maar een M5 is zoooooveel sneller.Waarschijnlijk had je er een waarvan het knopje kapot was. :twisted:
Dat testen worden al enigsinds gedaan en duidelijk is dat een (gechipte) 335d/535d geen partij zal zijn voor een M5, zie hier:

M3 Coupe vs gechipte 335d Touring

M3 Coupe vs gechipte 535d Sedan

Robin

Bericht door Robin » 02 nov 2008, 18:34

vanochtend heerlijk gedrift, combislingers en zelfs een minirotonde 3 rondjes full lock, dat deed ik niet eens met de E46 M3. Diepe buiging naar dat ding en naar mezelf :banaan: :mrgreen:

Om ff het M-thousiasme te vergroten, deze:
https://www.m-power.com/_fifo/popProjec ... 6&pathAdd=../" onclick="window.open(this.href);return false;

En de E92 GTR, wel bekend hiero.
https://www.m-power.com/_fifo/popProjec ... 0&pathAdd=../" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is http://www.m-power.com" onclick="window.open(this.href);return false; een beetje een lullige afgesloten site waar je alleen op komt met een M chassisnr en 'woonachtig' bent in Duitsland. Nou ik woon dus in Bremen LOL. 8)
Laatst gewijzigd door Robin op 02 nov 2008, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 02 nov 2008, 18:35

repost sorry

Andre

Bericht door Andre » 02 nov 2008, 23:03

Vanavond gelachen.

Staat er een cop met een brommer een boete te schrijven. Ik kom voorzichting aanrijden en op het moment dat ik naast hem ben laat ik die 8 drinkers even flink boeren. Die bromsnor schrikt zo dat ie zijn boete boekje laat vallen. haha. Ik kijk in de spiegel zie zijn kop met een brok irritatie erop en dan die pothelm erop. Brillant. haha.

Plaats reactie