Waar moet ik op letten bij het aanschafffen van een BMW E30?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Koen Bongers

Waar moet ik op letten bij het aanschafffen van een BMW E30?

Bericht door Koen Bongers » 29 okt 2008, 20:20

Vanaf het moment dat ik hier op DF mee lees word ik door de BMW brigade constant gehersenspoeld over hoe geweldig die auto's wel niet zijn. Nu zelfs Luco om is moet ik ze wel gelijk geven en kan ik mezelf niet meer doen geloven dat een BMW niks is :mrgreen:

Om die reden zit ik dan ook al een tijdje er aan te denken om m'n 200SX te gaan verkopen en hiervoor in de plaats een BMW'tje te kopen :D

Nah, dat is natuurlijk onzin maar ik zit er wel degelijk aan te denken om een BMW aan te schaffen. Dit omdat ik voor mezelf al tijden een auto aan het bedenken ben die de zo laag mogelijke kosten heeft bij een zo hoog mogelijke funfactor en ik ben dus uiteindelijk uitgekomen bij een BMW. De SX staat hier nl. veel te veel stil omdat ik gewoon de centen niet heb om iedere week een tank benzine weg te rijden. Dit is gewoon zonde dus ik zal een manier moeten vinden om meer budget naar brandstof te kunnen sturen.

Ik ga dan ook komende vrijdag kijken bij een BMW E30 318i uit 1983, een van de aller eerste ooit geleverd dus. Deze auto wil ik uiteindelijk voorzien van een 2,5L blok van een 325i op LPG. Op deze manier heb ik toch zo'n 170pk op 1000kg, betaal ik 100e verzekering per jaar, geen wegenbelasting (er mag dus een non-G3 installatie in ;)) en een volle tank kost me 20e ofzo. Goedkoper kan het niet lijkt me :) De onderhoudskosten zullen wel wat hoger liggen bij zo'n oud ding maar die BMW's staan er overal genoeg dus onderdelen genoeg beschikbaar en een beetje knutselen vind ik helemaal niet erg om te doen.

Goed, aangezien er hier veel kennis zit met betrekking tot dit model BMW en ik er maar weinig vanaf weet vroeg ik me dan ook af of jullie misschien de zwakke punten aan kunnen stippen? waar zit de roest bij dit type? welke probleempjes zijn veel voorkomend en moeilijk op te lossen? eigenlijk gewoon simpelweg waar moet ik op letten om geen complete miskoop te doen?

Alvast bedankt voor de tips/adviezen :)

Groeten,

Koen

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Re: Waar moet ik op letten bij het aanschafffen van een BMW E30?

Bericht door G Kolkman » 29 okt 2008, 20:39

Vragen:

1) Hoe technisch/handig ben je, wat kun je zelf?
2) Wat is je budget?

Verkijk je niet op de kosten van een volledige ombouw, als je het tenminste en beetje goed wil doen (brandstofslangen, vloeistoffen, keerringen, waterpomp, distributieriem, alles ligt er immers naast dus meteen meepakken). Daarnaast is een 325i (de latere tenminste) van voor tot achter anders:

Ander blok
Andere versnellingsbak
Andere cardanas
Ander differentieel
Andere aandrijfassen
Andere draagarmen achter (schijfremmen)
Andere handremkabels
Andere remklauwen
Andere veerpoten voor
Andere draadboom (in het geval van een 4cilinder)
Andere uitlaat (in het geval van een 4cilinder)
Andere radiateur
Oliekoeler.

Behalve als je ergens deze complete set weet te bemachtigen voor relatief weinig kost het individueel bij elkaar harken van de bovenstaande onderdelen veel tijd en nog meer geld. Het bovenstaande weet ik omdat ik het op de uitlaat, de radiateur en de draadboom na het zelf allemaal gekocht heb voor mijn 2.0 -> 2.5 liter conversie.... (kostenraming zonder auto: 1400 euro en alles zelf gedaan).

Ergo: het zou bijna goedkoper zijn geweest een 325i in slechte staat te kopen en deze op te knappen (mits niet te rot en te krom). Voordeel is wel dat ik m'n auto nu aan de onderkant van voor tot achter kan dromen :mrgreen: . Goedkoper kan wel maar dan kom je met een zwakkere aandrijflijn te zitten en gezien de door mij beoogde inzet (rammen, gassen, hoeken en trappen) leek me dat een slecht plan :D !

Zwakke punten:
In principe zijn E30jes taaie auto's maar ze worden zwaar belast. Wat ik zo kan bedenken:
* toplagers ophanging voor (kosten 50 euro stuk oid maar schijnbaar kun je het lagertje bij de betere materialenzaken ook los bestellen voor een euro of 8)
* hardyschijf (kost euro 50-60 dacht ik)
* motorsteunrubbers
* toplagers ophanging achter (je hoort dan een gekraak, kost 13 euro stuk)
* Luchtmassameter (nieuw onbetaalbaar, kosten honderden euro's)
* Olielekkages zijn niet uitzonderlijk, brandende dashboardlampjes ook niet. Kost in de regel redelijk wat tijd om te fixen
* tussenlager (gebonk in aandrijflijn) cardanas
* aanjager (moet in alle standen draaien, kan speling op het asje komen).
* brandstoflekkage (door gare terugvoerleiding of verotte tank, beide tijdrovend klusje voor de doe het zelver zonder hefbrug/ervaring)

er zijn nog wel meer zwakke punten maar deze ben ik zo mee bekend (de laatste 6 heb ik zelf gehad, terwijl de mijne er op het oog goed uit zag). LPG heb ik geen ervaring mee.

frankv

Bericht door frankv » 29 okt 2008, 21:04

een 318 kopen uit 1983 en daar een 325 blok op gas in leggen?

zelden zo'n ... gelezen, wat je dan wel niet moet aanpassen (zie posting hierboven)!

je moet de totale kosten van een auto nemen, niet alleen de benzine en wegenbelasting, als je geen geld hebt voor een tank benzine in de week moet je gewoon minder gaan rijden, er is geen andere oplossing, helaas

frank

G Kolkman

Bericht door G Kolkman » 29 okt 2008, 21:10

Overigens is het niet de eerste keer dat mensen zoiets doen en het kan best hoor. Alleen moet dan de basis e30 m.i. EN goed EN goedkoop zijn (250 euro ofzo), anders kun je beter 'gewoon' een 6 cilinder als basis nemen. Passen er in ieder geval nog een paar oude onderdelen.

Verkijk je als amateur ook niet op de hoeveelheid werk trouwens. Hangt er ook vanaf hoe precies je werkt trouwens (mijn hitteschilden glimmen nu bijvoorbeeld weer :turtle: .

Koen Bongers

Bericht door Koen Bongers » 29 okt 2008, 21:21

Het budget is zo'n 4000e dus daar lijkt me het probleem niet zo in te zitten. Verder heb ik de beschikking over een werkplaats waar de auto in kan staan met meer dan genoeg gereedschap en andere meuk om die complete ombouw uit te voeren. Ook maakt het me weinig uit dat het een paar maanden zal kosten, het is in mijn ogen een leerzame bezigheid en vrije tijd heb ik als student zijnde toch genoeg. Ik zie het gewoon als een uitdaging, ik kan dat geld ook in de tank gooien maar dan zie ik er sowieso niks meer van terug, ik ga liever wat bouwen van dat bedrag.

Iig bedankt voor de informatie tot nu toe :) echter was ik meer benieuwd naar dingen waarop ik moet letten bij aanschaf van die 318i, bekende roestplekken ed

Tristan

Bericht door Tristan » 29 okt 2008, 21:24

Mocht je een 4-drs hebben, ik heb hier nog 4 leeggehaalde deuren met lexaan ramen liggen. Komen van mijn ex E30 Cup koets.

Overigens is mijn nieuwe koets een 316i maar alles kan zo overgeplaatst worden van mijn 325i koets. Vaak zijn de 4-cil koetsen van harder omdat er vaak minder hard mee gereden is.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 29 okt 2008, 21:33

Volgens mij ben je een belangrijk aandachtspunt vergeten voor de e30's: roest :(

Verder denk ik dat je het APK-technisch lastig is als je van 4 naar 6 cyl gaat. Hij moet dan toch eerst weer opnw naar de RDW of niet??
Los van de Euri zou ik er echt niet aan beginnen....... kost je heel veel tijd, heel veel Euri en daarna is het nog maar de vraag of het lekker gaat rijden op lpg....

Koen Bongers

Bericht door Koen Bongers » 29 okt 2008, 21:44

Paskal Morriën schreef:Volgens mij ben je een belangrijk aandachtspunt vergeten voor de e30's: roest :(

Verder denk ik dat je het APK-technisch lastig is als je van 4 naar 6 cyl gaat. Hij moet dan toch eerst weer opnw naar de RDW of niet??
Los van de Euri zou ik er echt niet aan beginnen....... kost je heel veel tijd, heel veel Euri en daarna is het nog maar de vraag of het lekker gaat rijden op lpg....
Ik geloof dat ik het puntje roest al 2x genoemd heb dit topic alleen iedereen lijkt eroverheen te lezen :P dat is dus inderdaad iets waar ik mee zit vandaar dat ik graag te weten wil komen waar de bekende plekken zitten.

Voor de APK is het tegenwoordig niet meer verplicht dat je blok hetzelfde aantal cilinders heeft als wat op kenteken staat. Dit is een tijdje terug veranderd dus dat is geen probleem. Enige aandachtspuntje daar is de verzekering maar daar moet ik me nog even in verdiepen, echter is dit niet van belang voor de aanschaf van de 318i, die ombouw ga ik me toch pas over een paar maanden aan wagen als ik alles uitgezocht heb en de onderdelen bij elkaar heb.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 29 okt 2008, 22:04

Heb nog wel een mooie originele Nederlandse 325i Touring voor je. ;) Persoonlijk vind ik ze te netjes om haar te ge(mis)bruiken.

G Kolkman

Bericht door G Kolkman » 29 okt 2008, 23:16

Je zult denk ik toch echt de hele carrosserie moeten inspecteren denk ik, gewoon om zeker te zijn of je een harde hebt of niet. Bij mij roest de verbinding tussen het staat onder de achterbumper en de 'langsliggers' in het chassis, heb ik enkele bubbeltjes onderaan de passagiersbundels en roest het scherm rechtsvoor (schade geweest). Bij slopers heb ik het rondom de ruiten zien roesten, de voorplaat (dus waar de radiator aan vast zit) over de volle oppervlakte, in de kofferbak bij die gaten, spatbordranden. Algemene inspectie en zwakke magneet mee om excessief gebruik van plamuur op te sporen. Als je zelf de ombouw wilt doen moet je ook in staat zijn zelf deze punten te kunnen identificeren :) !

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 29 okt 2008, 23:21

Zo zag mijn ex-e30 er aan de onderkant uit... Kun je in ieder geval een paar aandachtspunten uithalen...

G Kolkman

Bericht door G Kolkman » 29 okt 2008, 23:35

*Mentale noot: body in de gaten houden :shock: !*

Remko

Bericht door Remko » 30 okt 2008, 12:43

Ik vind je idee op zich wel hout snijden. Maar doe het dan meteen goed en pak een m50 / m52 2.5 of 2.8 motor met lpi gasinstallatie. Die motoren lopen goed op gas en zijn krachtiger. Vanwege het grote verschil in motorvermogen moet je de auto dan wel laten herkeuren. Maar dat motiveert je gelijk om rondom het onderstel, remmerij, diff. en dergelijke aan te passen. Gezien het motorkarakter (veel koppel onderin) is de m52B28 de meest geschikte motor om op gas te lopen.

Je zou ook nog een E28 5-serie kunnen overwegen. Die auto's zijn belastingvrij beter te krijgen en je hebt meer ruimte onder de kap en in de kofferbak (voor je gastank). E28's zijn roestgevoelige auto's maar niet roestgevoeliger dan de E30's van de eerste bouwjaren.

Bij zowel de E28 als de E30 zijn de kriksteunen en de achterwielkasten qua roest de zwakste punten.

In Friesland rijdt een E28 met een 3.0d motor. Ook een leuke conversie. Want uiteindelijk is gas om op te koken.......

Remko

Bericht door Remko » 30 okt 2008, 12:54

Dit is al een betere basis

http://link.marktplaats.nl/202437706" onclick="window.open(this.href);return false;

Schijfremmen rondom
6 cilinder op kenteken
Nette sportstoel (lastig te krijgen in deze staat van die leeftijd)
Standaard 139pk (+40%) kom je op 194,6pk. De m52b28 blijft met 193 pk net onder die grens.

HSR

Bericht door HSR » 30 okt 2008, 15:03

valt mij sowieso op dat de E30's en ook de E36's rotten als kaft.

Remko

Bericht door Remko » 30 okt 2008, 17:10

Ik vind trouwens dat je wel erg tegen de grenzen aan zit te rekenen. In theorie is het mogelijk om voor een paar tientjes per maand rond te rijden met je 6 cilinder E30 op gas, maar in de praktijk vind je nauwelijks een nette '83-er, zal het omkeuren je tegenvallen en zal de verzekeringspremie hoger uitvallen vanwege je beperkte schadevrije jaren en het aantal km's dat je per jaar gaat rijden. Bovendien loopt een 2.5 12 klepper niet lekker op gas. Het is ook geen logische motor om te kiezen aangezien de motor pas lekker trekt vanaf 4200 toeren. Ik zou hartstikke benauwd zijn voor backfire in m'n inlaatsysteem (dure lmm). Zoals eerder gepost is een 2.8 24 klepper geschikter.

Koen Bongers

Bericht door Koen Bongers » 30 okt 2008, 18:43

Paskal Morriën schreef:Zo zag mijn ex-e30 er aan de onderkant uit... Kun je in ieder geval een paar aandachtspunten uithalen...
Tnx, hier heb ik wat aan, super :D
Remko schreef:Ik vind je idee op zich wel hout snijden. Maar doe het dan meteen goed en pak een m50 / m52 2.5 of 2.8 motor met lpi gasinstallatie. Die motoren lopen goed op gas en zijn krachtiger. Vanwege het grote verschil in motorvermogen moet je de auto dan wel laten herkeuren. Maar dat motiveert je gelijk om rondom het onderstel, remmerij, diff. en dergelijke aan te passen. Gezien het motorkarakter (veel koppel onderin) is de m52B28 de meest geschikte motor om op gas te lopen.

Je zou ook nog een E28 5-serie kunnen overwegen. Die auto's zijn belastingvrij beter te krijgen en je hebt meer ruimte onder de kap en in de kofferbak (voor je gastank). E28's zijn roestgevoelige auto's maar niet roestgevoeliger dan de E30's van de eerste bouwjaren.

Bij zowel de E28 als de E30 zijn de kriksteunen en de achterwielkasten qua roest de zwakste punten.

In Friesland rijdt een E28 met een 3.0d motor. Ook een leuke conversie. Want uiteindelijk is gas om op te koken.......
Klopt, het precieze blok wat er uiteindelijk in komt ben ik ook nog niet uit. Die 2.8 behoord ook zeker tot de opties. Verder moet de remmerij sowieso aangepast worden, dit om de veiligheid te behouden. Uiteindelijk ben ik op dit moment alleen op zoek naar een goede basis, de precieze uitwerking van het verdere project staat nog niet vast. Hiervoor zal ik tzt wel een nieuw topic openen, er zijn nl. nog meer opties die ik moet bekijken.

Een E28 5-serie zie ik niet als een optie, is toch een compleet andere auto waar gewoon mijn voorkeur niet naar uit gaat.
Verder, gas is idd om op te koken en diesel hoort in de vrachtwagen, oftwel dat is een nonsens argument ;)
Remko schreef:Dit is al een betere basis

http://link.marktplaats.nl/202437706" onclick="window.open(this.href);return false;

Schijfremmen rondom
6 cilinder op kenteken
Standaard 139pk (+40%) kom je op 194,6pk. De m52b28 blijft met 193 pk net onder die grens.
Die auto heb ik ook naar zitten kijken, is voor het omkeuren idd een betere basis maar ik vind die 318i er netter uitzien en voor zover ik weet zijn is een goede carrosserie belangrijker dan de rest van de staat van het ding. Oftwel, ik ga eerst bij de 318i kijken :)
Remko schreef:Ik vind trouwens dat je wel erg tegen de grenzen aan zit te rekenen. In theorie is het mogelijk om voor een paar tientjes per maand rond te rijden met je 6 cilinder E30 op gas, maar in de praktijk vind je nauwelijks een nette '83-er, zal het omkeuren je tegenvallen en zal de verzekeringspremie hoger uitvallen vanwege je beperkte schadevrije jaren en het aantal km's dat je per jaar gaat rijden. Bovendien loopt een 2.5 12 klepper niet lekker op gas. Het is ook geen logische motor om te kiezen aangezien de motor pas lekker trekt vanaf 4200 toeren. Ik zou hartstikke benauwd zijn voor backfire in m'n inlaatsysteem (dure lmm). Zoals eerder gepost is een 2.8 24 klepper geschikter.
Klopt, dat tegen de grenzen aan werken is juist de uitdaging die erin zit in mijn ogen :) de verzekeringspremie is geen probleem, TVM verzekerd oldtimers zonder leeftijdsgrens en als primaire auto dus daar verwacht ik geen moeilijkheden. Of me dat nou 100 of 200e per jaar kost dat zal me een worst wezen dus dat komt wel goed.

Zo'n dure LMM kan evt nog wel vervangen worden door een Alpha N chip met remap om fatsoenlijk op LPG te werken, dat moet gaan lijkt me. Wanneer er dan wat ploft dan zal de schade wel meevallen. Problemen ontstaan er toch, dat heb je altijd als je wat nieuws gaat proberen.. Sowieso zal ik eens naar zo'n 2.8 gaan kijken want dat is idd een mooi blok.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 30 okt 2008, 20:10

Niet om je te ontmoedigen, maar als 4000 euro je bedget is kan je een swap naar M50B28 denk ik wel helemaal op je buik schrijven.

-Je moet dan dus eerst een 318i kopen
-Vervolgens een goede M50B28 kopen
-Dat past niet van zichzelf dus er moet nog van alles aan motorsteunen bij, uitlaatsysteem op maat enz
-vervolgens moet het onderstel omgebouwd, betere remmen enzovoort.
-193 PK op 1000 KG is qua tractie vast niet zo'n succes dus komt ook nog wel een sperretje bij.

Los daarvan moet er dus nog een gasinstallatie in.

Ik denk trouwens ook dat je je verkijkt op het gewicht. Ik had een type 1 e30 met een M3 motor, racer. Die woog al 1180 KG met volle tank, dus zeg 1150 KG zonder. In normale wegtrim ga jij met zoiets dus nooit op 1000 KG uitkomen als je het mij vraagt.'

Kan er niet gewoon een gastank in die 200SX? :lol:

Casper

Bericht door Casper » 30 okt 2008, 20:19

hugo schreef:valt mij sowieso op dat de E30's en ook de E36's rotten als kaft.
E34 met verzinkte carrosserie FTW :clap:

:wink:

Joep

Bericht door Joep » 30 okt 2008, 20:21

Koen Bongers schreef:
Paskal Morriën schreef:Zo zag mijn ex-e30 er aan de onderkant uit... Kun je in ieder geval een paar aandachtspunten uithalen...
Tnx, hier heb ik wat aan, super :D
Remko schreef:Ik vind je idee op zich wel hout snijden. Maar doe het dan meteen goed en pak een m50 / m52 2.5 of 2.8 motor met lpi gasinstallatie. Die motoren lopen goed op gas en zijn krachtiger. Vanwege het grote verschil in motorvermogen moet je de auto dan wel laten herkeuren. Maar dat motiveert je gelijk om rondom het onderstel, remmerij, diff. en dergelijke aan te passen. Gezien het motorkarakter (veel koppel onderin) is de m52B28 de meest geschikte motor om op gas te lopen.

Klopt, het precieze blok wat er uiteindelijk in komt ben ik ook nog niet uit. Die 2.8 behoord ook zeker tot de opties. Verder moet de remmerij sowieso aangepast worden, dit om de veiligheid te behouden. Uiteindelijk ben ik op dit moment alleen op zoek naar een goede basis, de precieze uitwerking van het verdere project staat nog niet vast. Hiervoor zal ik tzt wel een nieuw topic openen, er zijn nl. nog meer opties die ik moet bekijken.

Een E28 5-serie zie ik niet als een optie, is toch een compleet andere auto waar gewoon mijn voorkeur niet naar uit gaat.
Verder, gas is idd om op te koken en diesel hoort in de vrachtwagen, oftwel dat is een nonsens argument ;)
Remko schreef:Dit is al een betere basis

Schijfremmen rondom
6 cilinder op kenteken
Die auto heb ik ook naar zitten kijken, is voor het omkeuren idd een betere basis maar ik vind die 318i er netter uitzien en voor zover ik weet zijn is een goede carrosserie belangrijker dan de rest van de staat van het ding. Oftwel, ik ga eerst bij de 318i kijken :)
Remko schreef:Ik vind trouwens dat je wel erg tegen de grenzen aan zit te rekenen. In theorie is het mogelijk om voor een paar tientjes per maand rond te rijden met je 6 cilinder E30 op gas, maar in de praktijk vind je nauwelijks een nette '83-er, zal het omkeuren je tegenvallen en zal de verzekeringspremie hoger uitvallen vanwege je beperkte schadevrije jaren en het aantal km's dat je per jaar gaat rijden. Bovendien loopt een 2.5 12 klepper niet lekker op gas. Het is ook geen logische motor om te kiezen aangezien de motor pas lekker trekt vanaf 4200 toeren. Ik zou hartstikke benauwd zijn voor backfire in m'n inlaatsysteem (dure lmm). Zoals eerder gepost is een 2.8 24 klepper geschikter.
Klopt, dat tegen de grenzen aan werken is juist de uitdaging die erin zit in mijn ogen :) de verzekeringspremie is geen probleem, TVM verzekerd oldtimers zonder leeftijdsgrens en als primaire auto dus daar verwacht ik geen moeilijkheden. Of me dat nou 100 of 200e per jaar kost dat zal me een worst wezen dus dat komt wel goed.

Zo'n dure LMM kan evt nog wel vervangen worden door een Alpha N chip met remap om fatsoenlijk op LPG te werken, dat moet gaan lijkt me. Wanneer er dan wat ploft dan zal de schade wel meevallen. Problemen ontstaan er toch, dat heb je altijd als je wat nieuws gaat proberen.. Sowieso zal ik eens naar zo'n 2.8 gaan kijken want dat is idd een mooi blok.
Hier nog steeds E30 M3 aanwezig...zoals we geloof ik weleens over gepm'ed hebben een poos geleden?

Kan je wat betreft M3 wel wat punten laten zien, weet niet hoeverre dit overeenkomt met std E30??

Tis voor jou < 1 kilometer ofzo? :wink:

Hoor het wel als je intresse hebt!

Groet Joep

HSR

Bericht door HSR » 30 okt 2008, 20:47

Casper schreef:
E34 met verzinkte carrosserie FTW :clap:

:wink:

Zekers te weten, alhoewel sommige jaartallen niet ideaal zijn. Mijn E34 heeft echt nergens roest, en dat voor 18 jaar oud :thumbup:

Remko

Bericht door Remko » 30 okt 2008, 22:14

Hier een kant en klare m50b25 compleet met gasinstallatie. Auto heeft genoeg opties om weer redelijk uit de kosten te komen.

http://link.marktplaats.nl/194369332" onclick="window.open(this.href);return false;

HSR

Bericht door HSR » 30 okt 2008, 23:08

Remko schreef:Hier een kant en klare m50b25 compleet met gasinstallatie. Auto heeft genoeg opties om weer redelijk uit de kosten te komen.

http://link.marktplaats.nl/194369332" onclick="window.open(this.href);return false;

Of het was de M20 maar een Xi had een andere oliepomp/circuit. Bij een niet Xi blaast de pomp de olie rond en in he xi blok zuigt de pomp de olie het circuit in, of vice versa. Mogelijk heb ik de werking van de pompen mis (geen qualified mechanic ) maar er was wel een significant verschil waardoor je blok in de soep kon lopen.

Koen Bongers

Bericht door Koen Bongers » 31 okt 2008, 11:47

Bert ///M3 schreef:Niet om je te ontmoedigen, maar als 4000 euro je bedget is kan je een swap naar M50B28 denk ik wel helemaal op je buik schrijven.

-Je moet dan dus eerst een 318i kopen
-Vervolgens een goede M50B28 kopen
-Dat past niet van zichzelf dus er moet nog van alles aan motorsteunen bij, uitlaatsysteem op maat enz
-vervolgens moet het onderstel omgebouwd, betere remmen enzovoort.
-193 PK op 1000 KG is qua tractie vast niet zo'n succes dus komt ook nog wel een sperretje bij.

Los daarvan moet er dus nog een gasinstallatie in.

Ik denk trouwens ook dat je je verkijkt op het gewicht. Ik had een type 1 e30 met een M3 motor, racer. Die woog al 1180 KG met volle tank, dus zeg 1150 KG zonder. In normale wegtrim ga jij met zoiets dus nooit op 1000 KG uitkomen als je het mij vraagt.'

Kan er niet gewoon een gastank in die 200SX? :lol:
Wie weet, ik ga alle opties binnenkort wel op een rijtje zetten en dan bepalen wat haalbaar is en wat niet. Ik kan altijd nog gewoon het standaard blok in het ding laten zitten, dan is ie wel niet zo snel maar toch een cheapo daily.

Verder staan alle mods die jij noemt ook in de planning wanneer ik een blokswap doe. Alleen hoeft gelukkig niet alles in 1x waardoor het budget naar verloop van tijd gewoon kan groeien voor dat soort uitgaven.

Overigens kan er idd wel een gastank in die SX :lol: CA18DET op LPG(zit ook in de SX)
Joep schreef: Hier nog steeds E30 M3 aanwezig...zoals we geloof ik weleens over gepm'ed hebben een poos geleden?

Kan je wat betreft M3 wel wat punten laten zien, weet niet hoeverre dit overeenkomt met std E30??

Tis voor jou < 1 kilometer ofzo? :wink:

Hoor het wel als je intresse hebt!

Groet Joep
Ja idd, helemaal niet meer aan gedacht! ik kom zeker binnenkort even naar die auto kijken, daar PM ik je wel over!
Remko schreef:Hier een kant en klare m50b25 compleet met gasinstallatie. Auto heeft genoeg opties om weer redelijk uit de kosten te komen.

Jep, zoiets kan ja maar dat is de volgende stap die ik niet vandaag al ga nemen.

Vanmiddag eerst maar eens die 318i gaan bekijken :)

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 04 nov 2008, 21:12

*kuch* dus die zijn ook al niets waard :banaan:

Plaats reactie