Om die reden zit ik dan ook al een tijdje er aan te denken om m'n 200SX te gaan verkopen en hiervoor in de plaats een BMW'tje te kopen

Nah, dat is natuurlijk onzin maar ik zit er wel degelijk aan te denken om een BMW aan te schaffen. Dit omdat ik voor mezelf al tijden een auto aan het bedenken ben die de zo laag mogelijke kosten heeft bij een zo hoog mogelijke funfactor en ik ben dus uiteindelijk uitgekomen bij een BMW. De SX staat hier nl. veel te veel stil omdat ik gewoon de centen niet heb om iedere week een tank benzine weg te rijden. Dit is gewoon zonde dus ik zal een manier moeten vinden om meer budget naar brandstof te kunnen sturen.
Ik ga dan ook komende vrijdag kijken bij een BMW E30 318i uit 1983, een van de aller eerste ooit geleverd dus. Deze auto wil ik uiteindelijk voorzien van een 2,5L blok van een 325i op LPG. Op deze manier heb ik toch zo'n 170pk op 1000kg, betaal ik 100e verzekering per jaar, geen wegenbelasting (er mag dus een non-G3 installatie in

Goed, aangezien er hier veel kennis zit met betrekking tot dit model BMW en ik er maar weinig vanaf weet vroeg ik me dan ook af of jullie misschien de zwakke punten aan kunnen stippen? waar zit de roest bij dit type? welke probleempjes zijn veel voorkomend en moeilijk op te lossen? eigenlijk gewoon simpelweg waar moet ik op letten om geen complete miskoop te doen?
Alvast bedankt voor de tips/adviezen

Groeten,
Koen