Inruilen ... op een Fabia (WRC) ???
- Scooby Leo
Re: Inruilen ... op een Fabia (WRC) ???
Divisie 1 van het EK rallycross rijdt ook met een restrictor 

-
Ook sommige straatauto's hebben een (vorm van) restrictor.
Maargoed, die Fabia WRC, ben benieuwd hoe zo'n dynosheet eruit ziet. 300 pk en 700Nm beschikbaar van 2000 tot ????? toeren?
Maargoed, die Fabia WRC, ben benieuwd hoe zo'n dynosheet eruit ziet. 300 pk en 700Nm beschikbaar van 2000 tot ????? toeren?
- Erik
- Auto: BMW ///M
Van de prodrive engineer van Subaru:
700bar is de spec maar in de praktijk eerder 1000Nm (!!) vanaf 1700rpm...................
Wat zegt u ?
1000Nm bij 1700rpm ?
Topvermogen op papier 300pk in de praktijk ca 330, e.e.a. door de restrictor.
Turbogat bestaat niet meer dankzij luchttanks icm ALS systeem.
Luchttank moet tegenwoordig onder de motorkap passen en in het inlaattraject gebouwd zijn (separate tank ala compressor is niet meer toegestaan).
Dan ziet het er bij een subaru WRC dus zo uit (kwijl):

3ton voor een full WRC wagen is absoluut een koopje, dacht dat de wagens na een seizoen bijna het dubbele op brachten ?
E
700bar is de spec maar in de praktijk eerder 1000Nm (!!) vanaf 1700rpm...................
Wat zegt u ?
1000Nm bij 1700rpm ?
Topvermogen op papier 300pk in de praktijk ca 330, e.e.a. door de restrictor.
Turbogat bestaat niet meer dankzij luchttanks icm ALS systeem.
Luchttank moet tegenwoordig onder de motorkap passen en in het inlaattraject gebouwd zijn (separate tank ala compressor is niet meer toegestaan).
Dan ziet het er bij een subaru WRC dus zo uit (kwijl):
3ton voor een full WRC wagen is absoluut een koopje, dacht dat de wagens na een seizoen bijna het dubbele op brachten ?
E
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Ik vind deze nog redelijk aan de prijs, ook als je de snelheid t.o.v. een oudere WRC van een ander merk in ogenschouw neemt. Volgens mij staat deze auto aankomend weekend overigens wel aan de start in de conrad euregio rally in Hengelo.
Wat de auto's inderdaad duur maakt is het specifieke ontwerp van onderdelen met extreem lage bouwaantallen. Volgens mij zijn er maar 24 van deze auto's gebouwd en dan ook nog eens vaak verschillend van elkaar. Verder zitten er honderden uren in al alleen het bouwen van een body. Stel dat het bv. 500 uur kost een body te bouwen. 100E per uur (erg bescheiden denk ik!) en de kale body zit al op 50 mille ex. btw
.
Wat de auto's inderdaad duur maakt is het specifieke ontwerp van onderdelen met extreem lage bouwaantallen. Volgens mij zijn er maar 24 van deze auto's gebouwd en dan ook nog eens vaak verschillend van elkaar. Verder zitten er honderden uren in al alleen het bouwen van een body. Stel dat het bv. 500 uur kost een body te bouwen. 100E per uur (erg bescheiden denk ik!) en de kale body zit al op 50 mille ex. btw