Alles over de 1 serie (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten
Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 02 sep 2006, 11:12

Leuke foto die naar 2002turbo verwijst.

[img:640:480]http://www.autopower.se/galleriet/blogg ... 0_s640.jpg[/img]

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 02 sep 2006, 11:16

Inderdaad ! zitten er 19" M3 CS wielen onder ?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 sep 2006, 13:54

Leuke velgen, mooie kleuren......................blijft een door de poten gezakte, manke lelijke een(d) :wink:

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 02 sep 2006, 14:52

Koop jij straks nou maar gewoon zo n grote stoomboot romo. Voor ieder wat wils zullen we maar zeggen. Ik heb liever een 130i dan 330i en 330i of 335i coupe hoef ik al helemaal niet. 130i rijdt verreweg het beste van alle bmw s als je uitdaging in bochten/driften/racen zoekt. Alleen een m3 CSL is ietsje beter en das eigenlijk alleen maar om de motor en de airbox.

Ik heb nog nooit zo leuk op papenburg gereden/gegleden dan met de 130i. Wat een fantastische auto. Die 130i is voor mij op het lijf geschreven. Lelijk of niet hij biedt voor mij maximum thrills.

Driving-fun is voor ieder weer verschillend. Die driving fun die jij zoekt in een auto romo daar zou ik geen dubbeltje voor over hebben. Zo zal het andersom ook zijn waarschijnlijk.

Gelukkig verkoopt bmw ook zijn boten voor dikke prijzen. En zo komt er geld vrij om zo nu dan weer een pareltje te voorschijn die de rijders eruit pikken. Een 130i. Ook een reden waarom de 130i cup op zandvoort er is. Deze vraagt om een cup racer te worden. En dat is ie geworden.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 sep 2006, 15:01

Das waar Andre, ieder zijn ding, met alle respect overigens. Wat jij doet met een auto, dat kunnen d`er waarschijnlijk maar weinig. Dan snap ik ook heel goed dat je niks met zo`n "stoomboot" hebt. Mijn wensen liggen op een ander vlak.
Een troost rest mij, wat voor auto je ook koopt, of het nu een Suzuki Alto of een Ferari is, de meesten ( jij uitgezonderd Andre) zullen nooit dat uit de auto halen wat er potentieel in zit. Moet zeggen dat ik daar ook geen enkele moeite mee heb. Geldt ook voor je fiets, je video recorder, je TV en je wasmachien.................WTF, je koopt waar je je goed bij voelt, althans ik wel, is het budget er, dan heb ik er geen enkele moeite mee.

ps; bedankt voor je tip voor de 2 serie, zo lang kan ik nog wel wachten............

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 02 sep 2006, 15:41

Klopt Romo volledig mee eens, maar onvree zit hem in de in zijn maar ook mijn ogen onterechte kritieken die de 1 serie krijgt, iedereen rekent hem af op zijn uiterlijk maar niemand kijkt even verder dan zijn neus lang is.

Tom
Berichten: 22258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 02 sep 2006, 15:49

Andre schreef:Koop jij straks nou maar gewoon zo n grote stoomboot romo. Voor ieder wat wils zullen we maar zeggen. Ik heb liever een 130i dan 330i en 330i of 335i coupe hoef ik al helemaal niet. 130i rijdt verreweg het beste van alle bmw s als je uitdaging in bochten/driften/racen zoekt. Alleen een m3 CSL is ietsje beter en das eigenlijk alleen maar om de motor en de airbox.
AdvEvo
27-02-2003 23:32:55 Re: 330i
--------------------------------------------------------------------------------
zelfs in 3e versnelling zette ie al een stap opzij op droog.

M3 who needs M3

Ik weet nu zeker dan ie zonder sper zo makkelijk dwars gaat

Op nat zal het helemaal idioot gaan.

Brede banden is funest. Ik wist het. 225 rondom geeft een super balans in die 330i

Ik plak straks een sticker over dat asc knopje heen dat ie continu uit staat:)
Oude quote van jou.. jaartje of 3 terug.
http://www.gummen.org/newforum/forum_me ... id=0269031

Als we allemaal zo goed konden rijden als jou dan reden we idd in 130i dre editions... maw jij bent qua rijden gewoon erg goed.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 02 sep 2006, 16:04

eh Tom toen had Andre net 1 dag de 330i en het was zelfs zijn eerste BMW sinds jaren.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 sep 2006, 16:04

"Klopt Romo volledig mee eens, maar onvree zit hem in de in zijn maar ook mijn ogen onterechte kritieken die de 1 serie krijgt, iedereen rekent hem af op zijn uiterlijk maar niemand kijkt even verder dan zijn neus lang is."

Kijk Rico, er zijn maar heel weinig mensen die een BMW kopen om er mee te rijden zoals Andre dat doet. Mensen kopen een BMW ( maakt niet uit welke) omdat het mooi bekt, kwalitatief hoogstaand is en sportief gereden kan worden.
Dus logisch dat de lelijke een(d) een schot hagel voor z`n knar krijgt. Zoals Andre de een(d) rijdt boeit 99,9% van de koper s geen r..t.

ps; wie zijn neus schendt, schendt zijn aangezicht....................idd de neus van de een(d) is veel te lang ( maar dit geldt voor alle Bangle BMW`s)

Tom
Berichten: 22258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 02 sep 2006, 16:08

Rico v Velzen schreef:eh Tom toen had Andre net 1 dag de 330i en het was zelfs zijn eerste BMW sinds jaren.
Maakt toch niet uit. Hij was er toen erg blij mee. Daarom is het nu krom om tegen romo te zeggen dat ie maar lekker zo'n stoomboot moet kopen. Voor mensen die zo goed als Andre kunnen rijden is het inderdaad een stoomboot... maar voor de rest is het gewoon een goede en lekker sportief te rijden auto. Een 130i dre edition is ook een boot vergeleken met een Speedster met kompressor erop geschroeft (>300pk op 900 kg ofzo)... maar dat maakt zo'n 130i nog geen slechte auto :)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 sep 2006, 16:13

Andre bedoelde het niet verkeerd, alleen is het vanuit zijn perspectief, net zoals ik het vanuit het mijne bekijk.

De een(d) zal goed rijden, logisch, het is ook een BMW, maar mooi is anders.
De E92 zal ook goed rijden, logisch, het is ook een BMW, maar vind ik mooier dan de een(d), De E92 M3 zal nog mooier/dikker zijn.
De 2 coupe wordt mischien wel het mooist( even afwachten natuurlijk) :wink: :wink:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 02 sep 2006, 16:19

Ik heb een keer een supermooie auto gekocht (147GTA).
Was vanaf dag één dat hij in de bladen stond, spypics verschenen etc. helemaal weg van die auto. 250pk in een hatchback, ongelofelijk, dat waren een paar jaar geleden nog 911 waarden, dat moest hem worden.
Staat dat ding eindelijk hier, staat hij op de oprit naast een lelijk Japans koekblik uit het jaar 0 en een Sjonnie e30 uit de tijd dat de Germanen nog in Europa leefden.
Het grappige is, qua rijfun zitten die auto's een paar stapjes boven de 147.
Maar dat haalt ook meteen de glans van die 147 af, natuurlijk zit daar ook wat gewenning bij, maar de Impreza ben ik juist mooier gaan vinden, kan het simpele ervan gecombineerd met superfun in regen of op onverhard en de prijs die drie keer niks was echt wel waarderen nu.
De 147 is daarnaast als een knap meisje, maar wel een die constant aandacht vraagt, waar je de hele tijd op moet wachten omdat d'r lippenstift of haar of wat dan ook niet goed zit. En dat gaat na een tijdje tegen staan en dan kijk je ook wel even verder dan dat knappe gezichtje.

Ik vind een 1-serie niet mooi, in zilvergrijs met 18" velgen zeker wel ok, het blauw van Rico vond ik minder mooi, maar goed, ik kan me dus zeker voorstellen dat zo'n auto, als je daar een sper en Intrax onderstel onder slingert en iedere dag mega fun mee hebt, dat het uiterlijk van zo'n auto groeit.

Neem nu een Kever of een 2CV. Dat zijn gewoon lelijke hokken van auto's, maar toch zijn er clubs voor met duizenden liefhebbers die zo'n auto rijdend willen houden, juist vanwege de leuke ervaringen ermee (eerste auto, vroeger met pa en ma op vakantie, eerste driftje, weet ik veel). Die mensen zijn die auto vanwege de funfactor allemaal mooi gaan vinden.
Zo werkt het bij mezelf tenminste ook: ik vind een EVO een mooie auto, terwijl als het een FWD'tje met 120pk was ik het een sjonniehok eerste klas zou vinden met al die misplaatste tupperware en luchthappers erop.

Tom
Berichten: 22258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 02 sep 2006, 16:19

Een 2 serie coupé zie ik ook wel zitten.

Zijn er trouwens al duidelijke foto's van de 1 serie cabrio?

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 02 sep 2006, 18:21

Leuk ouwe koeien uit de sloot halen maar dat slaat kant nog wal. Als ik toen wist wat ik nu wist had ik nooit die 330i moeten kopen. Die is volgens mij ook vrij rap ingeruild voor een M3. Toen kon je alleen kiezen uit een 325ti 193pk of 330 231pk of m3 343pk.

Nu heb je een 265pk 130i als die er 3 jaar terug was geweest had ik heel wat knaken kunnen overhouden. Jammer.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 02 sep 2006, 18:31

Een speelse schets voor einser coupe.

[img:600:450]http://home.hetnet.nl/~btb86/BMW3_6.jpg[/img]

[img:600:450]http://home.hetnet.nl/~btb86/BMW3_4.jpg[/img]

Kijk druk daar de 3 liter turbo in. Dan heb je een mooie auto en qua handling een super auto.

Tom
Berichten: 22258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 02 sep 2006, 18:49

Andre schreef:Leuk ouwe koeien uit de sloot halen maar dat slaat kant nog wal. Als ik toen wist wat ik nu wist had ik nooit die 330i moeten kopen. Die is volgens mij ook vrij rap ingeruild voor een M3. Toen kon je alleen kiezen uit een 325ti 193pk of 330 231pk of m3 343pk.

Nu heb je een 265pk 130i als die er 3 jaar terug was geweest had ik heel wat knaken kunnen overhouden. Jammer.
Het is ook geen aanval :D zeg alleen dat iedereen gaandeweg z'n autokeuze ontwikkeld. Denk je dat Peter ooit die 147GTA had gekocht als ie wist wat ie nu wist? Voordat ik veel aan het meelezen was op gummen vond ik ook hele andere soorten auto's gaaf.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 02 sep 2006, 18:50

Prachtig, het wachten meer dan waard.

Michel

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40160
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 02 sep 2006, 19:53

Andre schreef:Een speelse schets voor einser coupe.

Kijk druk daar de 3 liter turbo in. Dan heb je een mooie auto en qua handling een super auto.
Zitten aardige jetsers onder zeg!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 sep 2006, 21:46

Kijk Andre, van die plaatjes wordt ik heel erg blij :o :o
Lijkt verdomd wel een mini M3...................man wat een kanon, in potentie that is..... :shock: :shock:

Iets bekend over produktie/leverdata??

Heet ie dan een 1er of een 2er??

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 02 sep 2006, 22:04

1er of 2er weinig over bekend nog.

Reken op eind 2007. Je moet dus nog een jaartje wachten. Maar dit 10 keer liever dan de 3er coupe. Kleine coupe met 3 liter turbo wat zal dat een auto zijn. De gewone 3.0 zal al top zijn. Als hier een M2 van uitkomt met brede spatborden sperdiff en met 350pk dan slaap ik niet meer.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 sep 2006, 22:14

eghhhhhhhhhhh, ik ook niet :lol: :lol: :shock:

wacht zeker op de M3, gaat ook nog een jaar duren, nou als de M2 er dan ook aankomt, kunnen we nog mooi vergelijken...............


"Kijk druk daar de 3 liter turbo in. Dan heb je een mooie auto en qua handling een super auto."

Nou ik heb dan liever de huidige M3 motor er in imho

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 03 sep 2006, 19:31

Tja ik ook.

Maar ik denk dat de Z4 de laatste auto is met de oude m3 motor.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 19 sep 2006, 01:05


Gebruikersavatar
Jeroen Watermulder
Berichten: 374
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:50
Locatie: Veluwe

Bericht door Jeroen Watermulder » 19 sep 2006, 09:24

Die is behoorlijk nep zeg. Compleet zwarte ramen, dus geen binnenkant denk ik en volgens mij mis ik ook een paar remklauwen.

Maar is dit niet dezelfde body als die 120d racer?

Gebruikersavatar
Jeroen Watermulder
Berichten: 374
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:50
Locatie: Veluwe

Bericht door Jeroen Watermulder » 19 sep 2006, 09:27

[img:600:400]http://www.mwerks.com/artman/uploads/mo ... s/120d.jpg[/img]

Nee dus, de 120d is iets anders lijkt wel.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EvdP, krentenbol, mauritsklein, MParallel en 15 gasten