Horloge / Horloges topic
-
-
De OV is weer geldig sinds vandaag, dus ik ga er maar nog even van genieten zolang het nog kan. Jammer dat Utrecht niet veel mooie horlogezaken heeft, zou nog beter uitkomen voor mij. Zijn er geen standaard "rondjes" die ik in Den Haag of Amstedam kan doen qua horlogezaken? In die steden kom ik als provinciaal (:)) eigenlijk te weinig om de weg te kennen. Haast is mij trouwens vreemd, dus qua aankoop komt het wel goed hehe.dale vito schreef:nomos' zijn met uitzondering van de manufactuur-automaat allemaal vrij klein en plat meen ik. Aangezien thomas zegt te mark xii flieger al te klein te vinden (38mm) zullen de nomos helemaal klein uitvallen (ik geloof 35mm)
Ik vind de IWC een mooie keus, al zou mijn keus eerder de chrono zijn. Schitterende klokken. Het was na de "facelift" even wennen, maar de wijzerplaten vallen IRL erg mooi uit vind ik. Maar inderdaad alles even rustig gaan bekijken en passen is vaak het best. Ik zou dan overigens eerder Den Haag of Maastricht adviseren als het even kan. In den Haag zit bijvoorbeeld ook Horloge Platform Nederland, die Sinn en Nomos hebben. Sinn overigens maakt ook schitterende betaalbare mechanische horloges. Haast je niet met je aankoop, want de orienterende fase is vaak het leukst. 8)
- dale vito
jawel hoor: maastricht.
In den haag zitten op het noordeinde Horlogeplatform en (sinds kort!) Manbodh. Wel helemaal aan het uiteinde (beetje van het centrum af dus).
In den haag zitten op het noordeinde Horlogeplatform en (sinds kort!) Manbodh. Wel helemaal aan het uiteinde (beetje van het centrum af dus).
- Topfuel
€1390,- geloof ik! Erg mooi...
[img:700:980]http://www.alpina-watches.com/media/PR1 ... BB5AE6.jpg[/img]
[img:700:980]http://www.alpina-watches.com/media/PR1 ... BB5AE6.jpg[/img]
-
K heb em gekocht.......
[img:400:300]http://i18.ebayimg.com/05/i/06/58/07/ae_1_sbl.JPG[/img]
ben dr heel blij mee... 8)
[img:400:300]http://i18.ebayimg.com/05/i/06/58/07/ae_1_sbl.JPG[/img]
ben dr heel blij mee... 8)
- RVV
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Niet zo mijn smaak, moet ik zeggen, na alles wat ik hier zo heb kunnen zien, blijf ik bij IWC, mn dan de Portugieser ( spel ik dat goed? ). Waanzinnig mooi in roze goud met bruin leren band en een zilver/witte wijzerplaat, soms heb je dat, dan weet je het gewoon.........................hij moet er komen................................had ik ook met de M3.........................die kwam er ook...................................
-
HEheheh LOLRico v Velzen schreef:mooi stoer ding, ooit overwogen als mijn eerste dikke horloge, maar ik koos voor een speedmaster, deze was net even te robuust voor mijn pols. Maar dit was een beetje voor de mode van de grote horloges, vandaag de dag had het weer prima gekund. ga je hem ook chippen

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
-
Kan je wel vertellen voor hoeveel die in de lijst staat: 25.000 Euroromo schreef:Robin, kan je mij eens vertellen wat dit klokje zo ongeveer moet kosten, uiteraard met inbegrepen korting? Mail me anders even.
Referenz IW502213 von IWC
Die Portugieser Perpetual Calendar in 18 Karat Rotgold mit braunem Krokolederarmband

- romo
-
- Auto: Fun Damn Mentally
In D kan dat uitmaken idd. Bepaalde modellen die hard lopen zit minder/geen korting op. Op anderen weer wel. Kom bij Rolex sportmodellen en Patek bijv niet zeuren om korting.romo schreef:Dat had ik zelf al uitgevonden![]()
, maar ik begreep van Robin dat je er nog wel een aardige korting op kan bedingen; mogelijk tot 20%.....
Dus Robin, vertel eens hoe dat zit...............................
Maakt het uit als ik er een in Duitsland koop ??
Zo leverde iemand deze week een nieuwe Patek af(ben nummer kwijt) voor 45 mille. Zonder korting(ding is amper leverbaar)Via andere wegen kan de klant de 19% BTW bijv terugvangen(bijv dat een Amerikaanse(geen EU ingezetene) kennis hem in feite koopt, stempels op de nota en een vlucht naar USA, dat bedrag is dat wel waard en voila 19% terug)
- romo
- dale vito
- Dennis Cavallino
Kent iemand dit merk: http://www.twsteel.com/
Ik liep door Haagse Passage, zag voor het eerst sinds jaren een klok die me qua uiterlijk bij het eerste aanzicht triggerde. Dus ik naar binnen. Was helaas geen automaat. Folder meegekregen. Prijs is laag: 225 euro.
Ik heb zelf zoiets van: laat maar lekker liggen.
Of is het toch wel goed spul (voor een non-automaat van een onbekend merk)?
Ik liep door Haagse Passage, zag voor het eerst sinds jaren een klok die me qua uiterlijk bij het eerste aanzicht triggerde. Dus ik naar binnen. Was helaas geen automaat. Folder meegekregen. Prijs is laag: 225 euro.
- romo
Klopt als een zwerende vinger.................dale vito schreef:vergeet niet dat dergelijke horloges vaak ook in kleine aantallen worden gemaakt. Dan gaat jouw logica dus weer niet helemaal op.romo schreef: Kijk goedkoop is anders, dus veel zal ie wel niet verkocht worden, maar dat zijn natuurlijk mijn leken gedachten. Dus toch aanzienlijke korting?
- dale vito
Laat ik het zou zeggen, op de verschillende horlogefora (ik volg er dagelijks zo'n 10) kom je dit soort dingen niet tegen. Op FOK! o.i.d. des te meer. Het is ongetwijfeld modieus, maar voor de meeste liefhebbers niet eens de moeite van het bekijken waard. Deze designs komen overigens oorspronkelijk van U-boat, welke weer goed naar Panerai en andere oversized horloges hebben gekeken.Dennis Cavallino schreef:Kent iemand dit merk: http://www.twsteel.com/
- Dennis Cavallino
- Stéphane
Eigenlijk toevallig dit weekend een horloge gekocht. Ik kende het merk niet, maar daarom lijkt me dit een goede plek om er eens wat over te vragen.
Het is een Buchner & Bovalier Daytimer:
[img:134:245]http://buchner-bovalier.de/bilder/BB_Da ... t_schw.jpg[/img]
http://buchner-bovalier.de/kollektion/? ... egorie=all
Al zoekende via Google op het merk kwam ik alleen echt hele lage prijzen tegen, in tegenstelling tot wat er op de website vermeld staat €1198 voor dit model. Nu vraag ik me af What's the catch? met deze horloges?
De prijs die ik er voor betaald heb nu is €100 op eBay, dus echt een buil kan ik me er niet aan vallen volgens mij. Tenzij het echt hele slechte rommel is natuurlijk.
Het is een Buchner & Bovalier Daytimer:
[img:134:245]http://buchner-bovalier.de/bilder/BB_Da ... t_schw.jpg[/img]
http://buchner-bovalier.de/kollektion/? ... egorie=all
Al zoekende via Google op het merk kwam ik alleen echt hele lage prijzen tegen, in tegenstelling tot wat er op de website vermeld staat €1198 voor dit model. Nu vraag ik me af What's the catch? met deze horloges?
De prijs die ik er voor betaald heb nu is €100 op eBay, dus echt een buil kan ik me er niet aan vallen volgens mij. Tenzij het echt hele slechte rommel is natuurlijk.
- dale vito
Dat is een bekende strategie; een website bouwen met enorme prijzen, en het dan vervolgens op ebay verkopen voor vér onder die prijs. Veel meer dan die 100 euro op Ebay zal het dan ook niet waard zijn. Ik ben benieuwd wat je er van vindt en hoe je de kwaliteit ervaart.
BTW de uurwerken die in dit soort horloges gebruikt worden zijn vaak van chinese makelij.
BTW de uurwerken die in dit soort horloges gebruikt worden zijn vaak van chinese makelij.
- Stéphane
Bedankt, en zo'n vermoeden had ik ondertussen al gekregen. Achteraf gezien niet helemaal slim, maar goed. Dan kijk ik wel hoe lang hij heel blijft en dan zien we het wel verderdale vito schreef:Dat is een bekende strategie; een website bouwen met enorme prijzen, en het dan vervolgens op ebay verkopen voor vér onder die prijs. Veel meer dan die 100 euro op Ebay zal het dan ook niet waard zijn. Ik ben benieuwd wat je er van vindt en hoe je de kwaliteit ervaart.