2x Voor kat Lambda sensoren omdat deze wat minder kunnen presteren op den duur en dan de auto meer laat verbruiken en roken door verkeerde mix...anyway hoop dan dat ie nog beter loopt, en dan heb ik het weer nieuw

Heb er 2 besteld via E-bay een firma in the UK bies die dingen aan, origineel en nieuw voor zeer scherpe prijzen, all in 81,-pond das met de huidige koers iets van 103,-euro komt nog 5 euro bankkosten bij (heb geen credit cars) dus zeg max 110,-euro thuis bezorgd voor die 2, als ik die via BMW bestel ben ik 137,-euro ex das 163,-euro per stuk en dus 326,-euro kwijt per 2, das wel ff een groot verschil

via UK per 2 = 110,-euro aan huis.
via BMW per 2 = 326,-euro moet ik ze halen
ben benieuwd :banaan:
Verder, een nwe Thermostaat besteld en boutjes en huisje en afdichtring zie foto de nrs 6, 7, en 8 >>
Waarom? nou ik was Donderdag avond in Hengelo en het was wat mistig...en vond al vreemd dat men ramen zo besloegen van binnen...afijn ff een winkel in geweest en toen weer op naar huis...sta ik bij een rotonde zie veel mist dacht ik en of koude rook van een auto...maar zag het bij men voorkant heel aanwezig ook..hm...hup rond gereden en veel mist haha stoom dus...damn...stoppen voor stoplicht en meer mist..wachten grr wat duurde dat lang dus maar binnendoor fietspad over en naar tankstation aan andere kant...sta net stil kap open en wat lichte stoom nog komt een politie auto die men manoeuvre zag

Toen ANWB gebeld...waar staat u? ik zeg bij de Texaco in Hengelo aan die straat hoek van die straat..hij weer, dat kan niet bestaat niet bla bla...pfff moest ik binnen vragen ik naa binnen die man geeft kaartje met adres blabla dus ik zeg het nog eens, hde ANWB service weer dat kan niet ben je wel in Hengelo wij kennen dat niet blabla ik zei die bestaat al 14 jaar en is erg groot hier...hij ik zie niks sta je wel goed? aaaargh magoed eind goed al goed het bestond dus wel maar verwarring 2 tankstations zelfde naam maar slecht 1 gedocumenteerd grr denk kijk dan op de kaart...
magoed de ANWB kwam en keek...oow waarschijnlijk een klein gaaje anders was alles er wel uit en ja dat wist ik ook...nou zegt ie gooi maar wat water erbij dan rijd ik achter je aan naar Almelo, ik water? no way ik koop wel wat koelvloeistof...ging 3/4 L in dus niet veel verloren...mocht niet harder dan 100 van die man anders hield hij me niet bij, hij hield helemaal niet van harder rijden

De temp van men hartge staat op bedrijfstemp altijd rechts uit het midden en de olie normaal 100gr en wat steviger 110gr en hard blazen 120gr maar de laatste weken staat ie bij normaal ongeveer op 110gr...en hoe heter de olie/water des de hoger de druk in men koelvloeistof systeem...al ik dan gas geef dan worden de slangen harder en helemaal als de thermostaat nog niet op temp is en dicht staat...dus veel druk en hoge temp is kans op lekkage vergroten...
Nu weet ik niet wat voor thermostaat er nu in zit maar hoop dat de nwe iets eerder opent zodat de temp iets lager blijft en dus minder druk heeft in theorie

En die radiateur wil ik niet onnodig belasten...als ze die na moeten maken dan kost het me flink duiten hoorde ik al wel

meer mensen ervaringen met minder werkende lambdas en wat waren jullie "klachten"
meer mensen ervaringen met een te laat of te warm opende thermostaat klep (je kan ze soms op temp/los bestellen)

na een tip titel aangepast anders was het alleen voor 18+