m3 competition edition?ja of nee

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
HSR

Re: m3 competition edition?ja of nee

Bericht door HSR » 22 okt 2008, 17:41

Ik haalde een M3 CSL uit duitsland. Zo'n ding staat nog steeds zeer hoog op mijn verlanglijstje.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 okt 2008, 21:05

Zie dit draadje nu pas.

Daar ik het genoegen heb gehad om een E46 M3 te rijden en nu een E92 M3 kan ik er ook wel het eea over zeggen ( FWIW :mrgreen: )

De E46 M3.....................tja een prachtbak voor die tijd, maar idd niet tijdloos ( helaas heeft BMW een makke; als er een nieuw model uitkomt is het voorgaande idd sterk verouderd IMHO, maar er zijn er meer die deze mening aanhangen)
Zoals Rico verteld, ik heb er werkelijk mega :df: mee gehad. Snel, altagstauglich, rumoerig, een auto die je op zijn kloten moet geven, een werkauto, geen allemansvriend ( om er goed mee te rijden moet je zelf goed bij de les zijn), relatief zuinig, niet te opvallend..................maar hoe dan ook toch verouderd ( dat klinkt erger dan ik het bedoel)

Dan de nieuwe E92 M3; stil ( heeeeeeeeeel stil, en OMG wat vind ik dat gaaf), snel erg snel en je merkt er geen f.ck van, scherper sturend dan de E46, beter remmend ook, minder bodyroll, een wegligging die toch de E46 weer in de schaduw zet ( hoe ze het flikken is me wederom een raadsel), relatieve zuipschuit, meer opvallend dan ik ooit voor mogelijk had gehouden, geeft het vermogen veel makkelijker af dan de oude, hoeft er minder voor te zwoegen, meer vergevings gezind.

Kortom; de E9X ( M3 of niet) is hoe dan ook het beste wat je momenteel kan kopen ( althans voor de keuze die jij wil maken), een E46 is dat gewoon niet meer, dat was zondermeer een icoon van zijn /haar tijd, maar de tijd heeft genadeloos haar werk gedaan, ingerekend en haar op de 2e plaats verwezen.

Mijn advies; koop een 335i, nieuw, technisch bij de tijd met letterlijk een beul van een motor die op het zelfde niveau staat als de motor van de E46 M3, een kloppend design ( mooiste BMW van dit moment), voordeel van garantie, uiteraard makkelijker door te verkopen.

Succes met je keuze, ik ben benieuwd wat het gaat worden...............................

Rein

Bericht door Rein » 22 okt 2008, 21:26

E46 M3 ziet er in mijn ogen nog steeds er errug dik uit! Zeker in de CS(l) uitvoering!! Zelf zou ik beide gewoon gaan rijden, en dan beslissen..
E92 335i is ook mooi :) Maar ziet er minder ''dik'' /sportief uit vind ik.
Voor de verkoop zal de E92 makkelijker zijn vermoed ik zo.

Welke keuze je ook maakt, het zal dus geen slechte zijn :wink:

Shakes

Bericht door Shakes » 22 okt 2008, 21:40

Er is al gekozen!

En wat mij betreft de enige goede keus. :P

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 22 okt 2008, 21:55

Zelf zou ik gaan voor een standaard E46 M3 of een 335i, de Cs zou ik vanwege de hogere prijs niet meenemen
Maar goed dat is en blijft persoonlijk.

Veel succes met je keuze!
Is die andere M5 niets geworden ?

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 22 okt 2008, 22:08

Nandor schreef:Er is al gekozen!

En wat mij betreft de enige goede keus. :P
Wat weet jij wat wij niet weten??

RVV

Bericht door RVV » 22 okt 2008, 23:02

Ook als is de keus gemaakt..

Als ik NU zou moeten kiezen tussen een e46 M3 CS zoals ik hem had OF een 335i coupe.. dan koos ik toch weer de e46 M3 CS.. mits die kwalitatief top is.

Ik vind een 335i echt totaal onvergelijkbaar met een e46 M3 CS.. Wat Romo opnoemt, het klopt allemaal.. maar Romo verkeerd in de gelukkige omstandigheid dat zijn opvolger een e92 M3 is geworden.. die auto kun je als waardige opvolger zien (of de e90).

Maar.... een 335i coupe is echt geen opvolger, laat staan een vergelijkbaar alternatief. Ik rij nu een maandje met veel plezier in de 330i touring. Maar de auto is een totaal andere wereld als een e46 M3 CS. Alles wat ik in de e46 M3 CS vond mis ik in de 330i.. en trust me een 335i is echt niet veel anders, want k heb het nu even niet over die de brute turbopower van de 335i. Maar zaken als beleving emotie, rauwheid, het gevoel dat het nog een auto is waar je in moet werken. Een auto die je uitdaagt om grensen op te zoeken.. dit alles MIS je in een 330i/335i.. Daarintegen blinkt de nieuwe generatie BMW's op hele andere vlakken uit. Comfort gecomibineerd met snelheid, het gevoel dat je wel 3000 km per dag kunt rijden, praktische bruikbaarheid, helaas ook sterieler.

Maar de motor is het allergrootste verschil. Een M blok is gewoon een unieke motor. Dat maakt de 330i/335i niks minder maar totaal anders. Klinisch perfect..

Een hele mooie M3 CS blijft echt wel een auto die zijn liefhebbers zal houden.. ik lees reacties in dit draadje,liever een gewone M3.. ipv een CS die dan zogenaamd te duur zou zijn.. vergeet het maar.. de verschillen zijn gewoon groter dan die paar specs op papier. De M3 CS is de meest perfecte e46 M3 die gemaakt is, voor alle duidelijkheid ik vergelijk hem niet met de CSL, want dat model is ook niet te vergelijken met een standaard e46 M3. Een gewone e46 M3 kun je opleuken met CS/CSL velgen, lijkt gaaf, maar een CS is het nog steeds niet.

Als mijn ex M3 een gewone was geweest, ipv een CS dan had diegene die hem had gekocht nooit genomen. Het speciale van de CS.. wat niet zomaar een paketje is, maar een specifiek model, met aanduiding op het kentekenbewijs maakte dat de auto bijzonder is/was tov een gewone e46 M3.

Zoals ik dus schreef, een e46 M3 CS en een 335i liggen mijlenver uitmekaar qua alles.. het enige waar het omgaat is.. wat zoek je in een auto.

Ik heb sinds 1995 een stuk of 20 auto's versleten.. zat toch wat behoorlijk apart spul tussen.. maar wat ik met de M3 CS, heb ik met geen andere auto ook gehad.. qau gevoel, beleving en emotie.. staan de 130i en de 330i nog niet in de schaduw van de e46 M3 CS..

Het is dat mijn verstand (relatief dan) het won van mijn gevoel.. want ik theorie zou ik de e46 M3 CS zo weer terug kopen.

Maarja time moves on...

En mettertijd ga je natuurlijk het gevoel, beleving en emotie ook wat romatiseren.. dat realiseer ik me natuurlijk ook...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 okt 2008, 07:33

Hoe dan ook Rico ( ik ben het niet oneens met je verhaal, zeer herkenbaar), een E46 M3 CS of niet blijft oude meuk (tov een 35iTT)..............................idd time moves on..............................

Dus de keuze die ik zou maken is daarop gebaseerd ( het tijdsaspect dus) dat een 35i TT motor niet te vergelijken is met een 3,2 M3 motor is evident ( hoewel de prestatie mekaar hoegenaamd niets voor elkaar onder doen)

Ik zou ook geen E36 M3 willen kopen, ik wil vooruit niet achteruit..................... :wink: ( ik geef toe; dit is mijn subjectieve overweging)

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 23 okt 2008, 09:52

@Rico: wat is er allemaal zo specifiek CS aan een CS in vergelijking tot een conventionele M3 ?

RVV

Bericht door RVV » 23 okt 2008, 21:02

Jelmer ik kan voor de zoveelste keer wel al die dingen gaan opnoemen die veranderd zijn tov een gewone e46 M3, maar elders in andere draadjes al vaak gedaan toen ik nog de CS had.. (ik bedoel dit verder niet lullig ofzo, je kent me)

Waar het omgaat is dat al die veranderingen tot een perfect geheel zijn gesmeed.

Rein

Bericht door Rein » 23 okt 2008, 21:48

Jelmer850i schreef:@Rico: wat is er allemaal zo specifiek CS aan een CS in vergelijking tot een conventionele M3 ?

Rico schreef in z'n M3 CS topic:
M3 CS is de afkorting competition (sport) Een speciale uitvoering die eind 2004 op de markt kwam. (levering voorjaar 2005)

-M3 CSL wielen (waarvan de voorste een halve inch smaller zijn)
-M track mode van de CSL
-Korter stuurhuis van de CSL
-Amaretta CSL stuur, remhandgreep en aplicaties op de SMG pookknop
-Speciale alluminium interieur trim
-Remsysteem van de CSL
-Exclusieve interlagos blauwe metallic lak (alleen op de CS verkrijgbaar)
-Andere set up veren en dempers. Ik heb weleens gelezen dat het een CSL onderstel is maar dat geloof ik niet zo, omdat een CSL een auto is die een stuk lichter is.

Verder is die van mij nog voorzien van:

-CSL kofferklep
-CSL voorstabi
-Eibach verlagingsveren
-VMAX module
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... ilit=m3+cs" onclick="window.open(this.href);return false;

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 23 okt 2008, 22:09

Het gaat niet om het vergelijk M3(CS) vs. 335i qua auto want op dat vlak zijn ze niet te vergelijken. Het feit is dat er wordt overwogen om een CS aan te schaffen en volgend jaar weer moet worden verkocht. Leuk: JA, verstandig: NEE => opties: 335I Leuk: JA, leuker: nou nee waarschijnlijk niet maar wel errrug gaaf, verstandig: NEE, verstandiger: waarschijnlijk wel want couranter en breder afnemers publiek :) Het blijft koffiedik kijken als het gaat om een auto over jaar te verkopen maar ik denk dat er gewoon maar een zeer klein publiek is die EN de CS op waarde weet te schatten EN de CS kan betalen :wink:

RVV

Bericht door RVV » 23 okt 2008, 22:54

Niels schreef:Het gaat niet om het vergelijk M3(CS) vs. 335i qua auto want op dat vlak zijn ze niet te vergelijken. Het feit is dat er wordt overwogen om een CS aan te schaffen en volgend jaar weer moet worden verkocht. Leuk: JA, verstandig: NEE => opties: 335I Leuk: JA, leuker: nou nee waarschijnlijk niet maar wel errrug gaaf, verstandig: NEE, verstandiger: waarschijnlijk wel want couranter en breder afnemers publiek :) Het blijft koffiedik kijken als het gaat om een auto over jaar te verkopen maar ik denk dat er gewoon maar een zeer klein publiek is die EN de CS op waarde weet te schatten EN de CS kan betalen :wink:
Daar heb je volledig gelijk in.

steve smith

Bericht door steve smith » 23 okt 2008, 22:57

Denk dat er meer liefhebbers rond zullen lopen voor een CS, wat toch de ultieme straat M3 is, dan voor de zoveelste 2de hands 335i. Zeker voor een handgeschakelde CS.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 23 okt 2008, 23:22

steve smith schreef:Denk dat er meer liefhebbers rond zullen lopen voor een CS, wat toch de ultieme straat M3 is, dan voor de zoveelste 2de hands 335i. Zeker voor een handgeschakelde CS.
Tja voor mijn gevoel is dat weer niet zo. Misschien kan Rico daar iets zinnigs over zeggen :wink: Hoe storm loopt het op CS gebied? De blauwe die in dit draadje voorkomt a 53K staat ook al even dacht ik.

RVV

Bericht door RVV » 23 okt 2008, 23:29

Blijft lastige materie.. het is net als met een huis. kan weken/maanden te koop staan 0 reacties.. en dan net die ene liefhebber koopt je huis..omdat hij die precies op waarde weet te schatten. Met zo'n CS is dat ook zo.

Je kunt zo'n auto dus direct kwijt zijn (binnen 2 weken zoals ik) of je kunt hem echt maanden te koop hebben staan zonder 1 serieuze reactie.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 24 okt 2008, 15:32

Ik zeg niets meer.......http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vocxyd1tbhaa" onclick="window.open(this.href);return false;

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 24 okt 2008, 17:31

Mark Nauta schreef:Ik zeg niets meer.......http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vocxyd1tbhaa" onclick="window.open(this.href);return false;
Geile bak man :lol:

Divere

Bericht door Divere » 26 okt 2008, 10:08

Iedergeval bedankt voor het mee denken :thumbup:
Maar vind de 335i toch een veel mooier model dan de e46 m3

Stond gisteren nog bij Maaral in Hoorn

stond bij een e46 m3 :|
stond bij een 335i coupe :banaan:

dussss :mrgreen: veel mobile.de

Macboy

Bericht door Macboy » 27 okt 2008, 15:29

E46 M3 vs E92 335i is voor mij no brainer ! In alle gevallen natuurlijk de 335i.

Tuurlijk was, is en blijft de E46 M3 een unieke rauwe auto (zeker de CS), maar oldtimers koop ik wel als ik 65 ben of zo ...

Tristan

Bericht door Tristan » 27 okt 2008, 15:35

Macboy schreef:E46 M3 vs E92 335i is voor mij no brainer ! In alle gevallen natuurlijk de 335i.

Tuurlijk was, is en blijft de E46 M3 een unieke rauwe auto (zeker de CS), maar oldtimers koop ik wel als ik 65 ben of zo ...
Zegt degene die een E36 M3 zoekt/zocht. :mrgreen:

Divere

Bericht door Divere » 27 okt 2008, 17:00

Macboy schreef:E46 M3 vs E92 335i is voor mij no brainer ! In alle gevallen natuurlijk de 335i.

:mrgreen: :mrgreen:

Plaats reactie