Remmen BMW E36 M3

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40239
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 07 sep 2006, 09:21

Twijfelde gisteren weer, op de ring een hoop E36 M3 met geperforeerde en gegroefde schijven... maar denk dat ik toch aan Bert zijn advies vasthoud en de standaard M3 3.2 schijven neem.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 07 sep 2006, 14:54

Zou ik zeker doen. Zeker voor de tijd dat jij nog met de GT zal sturen zou het zonde zijn een berg meer geld uit te geven.
En de 3.2 remmen bevallen mij ook prima.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 07 sep 2006, 23:14

Dat geperforeerde spul van Zimmerman ed kost gewoon geen ruk daarom rijden veel er mee. Maar als ik 500 km per dag op de ring, zolder ed rijden kan zonder wat voor sporen van kromtrekken dan ook dan geloof ik dat allemaal wel.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40239
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 12 sep 2006, 16:18

Was nog een dingetje onduidelijk, of de remzadels aan zouden gaan lopen met 3.2 schijven...

Bert?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 12 sep 2006, 16:27

Nee is direct fit.

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 12 sep 2006, 16:54

LOL, precies 9 minuten :) Dit is pas een werkplaats 8)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40239
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 12 sep 2006, 21:06

Naja, ik laat het hun gewoon zelf uitzoeken, niet ineens bijdehand gaan doen, dan hebben ze ook zoiets van "had je t gvd niet zelf eronder kunnen schroeven"...

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40239
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 17 okt 2006, 20:42

Nou, de 3.2 remschijven met Ferodo DS2500 blokken waren er snel klaar mee. Heb de schijven 500km ingeremd, maar na 3 rondjes Nordschleife (met tussen de ronden door een ritje afkoelen in de omgeving) zat de trilling er weer goed in. Ben de rest van de dag maar gewoon verder gegaan anders was t zonde van mn 15 ronden kaartje maar ze zijn dus binnen een 1 dag Nordschleife weer helemaal krom.

Navraag bij Carly wees erop dat ik dus echt een AP Racing kit moet hebben ofzo maar dat ga ik niet meer doen. Nog een keer nieuwe 3.2 schijven en het is over met het circuitrijden.

Bert, hoe kan dit???

Albert, hoe kan het dat jij met jou GT nergens last van had???

Of had ik de schijven 2500km in moeten remmen ofzo? Snap er geen zak van.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 17 okt 2006, 21:16

Omdat DS2500 rukblokken zijn op een circuit met een E36 M3 (volgens mij al eerder gepost, vorige pagina :lol: )

Daarom heb ik er ook Pagid Geel op voor dat soort taferelen.

DS2500 had ik er een keer op Zolder op en inderdaad na 10 minuten al trillen en doen, voorkant helemaal weg. Is best wel spannend alleen met de achterkant remmen :shock: :mrgreen:

Schijven moet je gewoon laten zitten en even een paar dagen aankijken met remmen, dikke kans dat het gewoon afzettingen zijn die je er weer af remt. Ging bij mij ook vanzelf weg na rijden op zolder.

Enige wat je nog kan proberen is andere ducts maar dan raak je aan het zagen in je voorkant en dat wil je ook niet denk ik.

Kijk als jij een Dick H remmenset of een AP kit haalt dan ben je in 1 keer klaar no problem. Maar ook 2500 euro lichter. AP Racing levert er standaard ook DS2500 bij, maar die schijven zijn groter en dikker en worden dus minder snel warm. Bij de standaard schijven zal je dus qua blokken nog een graadje hoger moeten zitten omdat de temperatuur wat hoger oploopt. Dit is an sich niet erg, als het spul er maar op berekend is.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40239
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 17 okt 2006, 23:12

Oke, maar dit gaat echt niet over hoor heb ik het idee. Zal morgenavond nog eens een rondje rijden met het ding maar vrees het ergste.

Gebruikersavatar
Aad
Berichten: 761
Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02

Bericht door Aad » 02 nov 2007, 00:33

Schijven van een 3.2 m3 pakken en de blokken van Carbone Lorraine nemen, gaan heel erg lang mee en rem verschrikkelijk goed , maar maken vreselijk veel herrie ! :D

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Bericht door Roy » 02 nov 2007, 00:57

Je weet dat het dik een jaar terug is, Aad ;)?

Gebruikersavatar
Aad
Berichten: 761
Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02

Bericht door Aad » 02 nov 2007, 09:15

Energy schreef:Je weet dat het dik een jaar terug is, Aad ;)?
Nee dus , wat een lomperd ben ik , had alleen Okt gezien !

Maar werk goed die remmen

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40239
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 02 nov 2007, 09:57

Aad, toch bedankt voor je reactie, inmiddels is het E36 M3 remgebeuren wel duidelijk.

Er is geen goede/stille woon/werk en circuit combo mogelijk...

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Remmen BMW E36 M3

Bericht door Tristan » 27 okt 2008, 15:49

Zit er een verschil tussen M3 3.0 en 3.2 remmen? Heb M3 remmen onder mijn 325i zitten maar geen idee of het 3.0 of 3.2 remmen zijn.

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Re: Remmen BMW E36 M3

Bericht door Christoph » 27 okt 2008, 15:50

3.2 schijven hebben een alu hart, als ik het mij goed herinner.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Remmen BMW E36 M3

Bericht door Tristan » 27 okt 2008, 15:53

Christoph schreef:3.2 schijven hebben een alu hart, als ik het mij goed herinner.
Oke, dan heb ik 3.0 remmen want heb geen alu hart gezien.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Remmen BMW E36 M3

Bericht door Bert ///M3 » 27 okt 2008, 16:15

Die schijven zijn gewoon uitwisselbaar tussen 3.0 en 3.2, zelfde maat en zelfde klauwen.

Alleen de fusee verschilt iets tussen die 2, je krijgt een iets andere geometrie. Zelf denk ik dat 3.0 fusee's met 3.2 schijven de mooiste oplossing is voor een gewone E36 :)

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Re: Remmen BMW E36 M3

Bericht door Christoph » 27 okt 2008, 16:16

Tristan schreef:
Christoph schreef:3.2 schijven hebben een alu hart, als ik het mij goed herinner.
Oke, dan heb ik 3.0 remmen want heb geen alu hart gezien.
Die schijven kan je wel gewoon bestellen en er op gooien, heb ik ook gedaan.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Remmen BMW E36 M3

Bericht door Tristan » 27 okt 2008, 16:19

Oke, dus 3.2 schijven en dan DS3000 blokken of Pagid's of CL?

Gebruikersavatar
Laurens
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Remmen BMW E36 M3

Bericht door Laurens » 27 okt 2008, 16:23

Weet niet of nu gelijk een ban krijg als ik in een Bmw topic spam over een Sierra :sealed:

Maar ik heb onder de sierra voor grotere remklauwen en schijven, ik gebruik ook gewoon standaard schijven omdat geboorde scheuren, maar ook bij mij zijn ze redelijk vaak krom, gebruik Ferode DS 3000 is dat het probleem, of ligt het aan de koeling ??

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10872
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Remmen BMW E36 M3

Bericht door Joy » 27 okt 2008, 16:36

Ik heb voor Spa een setje DS2500 gekocht rondom. Maar ik heb de neiging om er voor toch maar wat anders op te leggen. Dus achterkant DS2500, voorkant nader te bepalen. Wat raden jullie aan voor E36 M3 3.0 klauwen op 3.2 schijven en waar kan ik die kopen ?

Gebruikersavatar
Aad
Berichten: 761
Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02

Re: Remmen BMW E36 M3

Bericht door Aad » 27 okt 2008, 16:42

Joy Jolliffe schreef:Ik heb voor Spa een setje DS2500 gekocht rondom. Maar ik heb de neiging om er voor toch maar wat anders op te leggen. Dus achterkant DS2500, voorkant nader te bepalen. Wat raden jullie aan voor E36 M3 3.0 klauwen op 3.2 schijven en waar kan ik die kopen ?

Berichten: 394 Type FCP 779 R voorkant 3000 en achter FCP 578 H achter 2500

Nieuw in doos samen € 200,- was nieuw € 300,- .

Rij zelf met Carbone Lorraine , gaat langer mee maar maakt erg veel herrie !

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Remmen BMW E36 M3

Bericht door Bert ///M3 » 27 okt 2008, 16:43

Laurens schreef:Weet niet of nu gelijk een ban krijg als ik in een Bmw topic spam over een Sierra :sealed:

Maar ik heb onder de sierra voor grotere remklauwen en schijven, ik gebruik ook gewoon standaard schijven omdat geboorde scheuren, maar ook bij mij zijn ze redelijk vaak krom, gebruik Ferode DS 3000 is dat het probleem, of ligt het aan de koeling ??
Kan die Ferrodo 3000 icm met koeling zijn ja. Als die 3000 blokken te warm worden gaan ze op je schijven smeren en krijg je trillingen, dan lijkt het idd alsof je schijven krom zijn.

@Joy:

Ik heb zelf PFC01, kan je kopen bij Auto Sport Parts in Delft. Zijn wel aan de prijs tov DS2500. Daar heb je ook nog een PFC97 variant van die wat milder is. De PFC06 schijnt ook uit te zijn sinds een paar weken maar ik weet niet of die al in Nederland beschikbaar is, die zou wat meer van PFC97 moeten hebben.

Volgens mij heb je voor een 318iS an sich niet zo'n heel zwaar remsysteem nodig, je kan dus ook eens kijken wat bijvoorbeeld Ferrodo DS3000 doet. Aad heeft er nog wat te koop volgens mij?

En anders even bij Dick informeren naar een setje Carbon Lorraine. Maar ik weet niet of je ze voor dagelijks gebruik wil laten zitten, dan zou ik het niet doen denk ik ivm de bijgeluiden.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10872
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Remmen BMW E36 M3

Bericht door Joy » 27 okt 2008, 16:45

Ik weet niet wat ik van Ferodo DS3000 kan verwachten. HT10 is ook nog een mogelijkheid. Ik heb wat minder snelheid dan een M3 natuurlijk. Als ze in 1 trackday op zijn, geen punt. Is de toch de laatste dit jaar. Als ze het maar blijven doen en m'n schijven niet slopen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten