Remmen BMW E36 M3
- Knot
Remmen BMW E36 M3
Ben benieuwd wat iedereen gebruikt en wat de ervaringen zijn.
Ik rij dus met de standaard schijven en blokken op de M3 GT, na een aantal rondjes Zandvoort voel je dat je gewoon te hard op het pedaal moet trappen voor er wat gebeurt. Albert reed met pagid blokken (weet niet precies welke) op de standaard schijven en dat was al 10x beter meen ik me te herinneren.
Wat wel fijn is, als de sensoren het blijven doen en het lampje op je dashbord aan gaat wanneer een blok bijna versleten is, weet niet of dat bij pagid, ferodo etc ook zo is.
Budget is niet al te groot, maar zoek een setje blokken rondom wat het beter doet dan de standaard kamelenstront.
Ik rij dus met de standaard schijven en blokken op de M3 GT, na een aantal rondjes Zandvoort voel je dat je gewoon te hard op het pedaal moet trappen voor er wat gebeurt. Albert reed met pagid blokken (weet niet precies welke) op de standaard schijven en dat was al 10x beter meen ik me te herinneren.
Wat wel fijn is, als de sensoren het blijven doen en het lampje op je dashbord aan gaat wanneer een blok bijna versleten is, weet niet of dat bij pagid, ferodo etc ook zo is.
Budget is niet al te groot, maar zoek een setje blokken rondom wat het beter doet dan de standaard kamelenstront.
- Dennis Cavallino
- Knot
Andre, moet er wat langer onder zitten, hou niet van sleutelen weet je nog, maar toch bedankt.
Dennis, het geld is op.. dus denk dat ik voor DS2500 ga, als t maar iets beter is dan standaard. Remschijven zijn ook niet meer je van het dus mocht ik de auto toch langer houden pak ik na dit zetje Zimmermann schijven met pagid geel blokken.
Remvloeistof zou die vervangen moeten worden omdat ie zo heet is geworden gisteren?
Dennis, het geld is op.. dus denk dat ik voor DS2500 ga, als t maar iets beter is dan standaard. Remschijven zijn ook niet meer je van het dus mocht ik de auto toch langer houden pak ik na dit zetje Zimmermann schijven met pagid geel blokken.
Remvloeistof zou die vervangen moeten worden omdat ie zo heet is geworden gisteren?
- Dennis Cavallino
- Dennis Cavallino
- Hubert D
- Knot
Maar als de schijven niet veel meer te gaan hebben juist ds2500 omdat je geen blokken mee kunt nemen naar nieuwe schijven...Dennis Cavallino schreef:DS2500 is goedkoper in aanschaf, maar duurder per km. Júist als je geld op is (???) dan zou ik voor duurzamere dingen gaan, anders blijf je bezig.
Met die Pagids rijd jij een jaar, met DS2500 een half jaar.
Maar ik zou gewoon geen motor kopen, geen M3 blijven aftrappen, als ik geen geld zou hebben.
Motor staat er nu toch al, en kost niet zoveel, M3 wil ik ook lol mee hebben, dus zie t wel.
Snurkie is leeg...

- Dennis Cavallino
Gaat rap.
Maar ik zou dan eerst even je schijven inspecteren. Als die nog goed zijn, en je vraagt om goeie remmen, dan zou ik pagid nemen. DS2500 is ook niet slecht.
Ik heb op de 325 nu AST sportblokken. Die happen niet heel lekker, maar zijn heel progressief. Dat kost geen drol. www.autopartsonline.nl
Maar ik zou dan eerst even je schijven inspecteren. Als die nog goed zijn, en je vraagt om goeie remmen, dan zou ik pagid nemen. DS2500 is ook niet slecht.
Ik heb op de 325 nu AST sportblokken. Die happen niet heel lekker, maar zijn heel progressief. Dat kost geen drol. www.autopartsonline.nl
- Knot
- René
- Erik K.
Durf ik niet te zeggen, maar orginele zijn de goedkoopste denk ik 
Hier op deze site kun je e.e.a. aan onderdelen en prijzen bekijken.
Geen idee of de prijzen up to date zijn.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=05

Hier op deze site kun je e.e.a. aan onderdelen en prijzen bekijken.
Geen idee of de prijzen up to date zijn.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=05
-
- Davy MR2DRIFT
Knot, remmen kun je volgens mij veel beter kopen in Duitsland via Ebay. Ik moest ook nieuwe schijven en blokken voor de 325 en heb nu in Duitsland een nieuw setje Brembo schijven(echte) met ATE blokken gekocht voor 107 euro. Ik weet niet of dat ook voor een M3 geldt, maar ik denk dat alles aanzienlijk goedkoper is daar.
- Davy MR2DRIFT
Is zoiets niks:
http://cgi.ebay.de/FERODO-SPORTBREMSBEL ... dZViewItem
http://cgi.ebay.de/FERODO-SPORTBREMSBEL ... dZViewItem
- Jan Visser
- Davy MR2DRIFT