Jitse en Luco, VAN HARTE!

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
dick50

Re: Jitse en Luco, VAN HARTE!

Bericht door dick50 » 27 okt 2008, 16:07

hier ff snel een foto,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

binnenkort meer, :beer:
Laatst gewijzigd door dick50 op 28 okt 2008, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 27 okt 2008, 16:23

Is die Drenth bak er uit gehaald bij die auto van Jitse of heeft die van Luco er ook 1?

Die van Peter Claasen is idd op TV geweest vorig seizoen. Daar zit idd wel een leuk onderstelletje onder :) Hij heeft ook de setup voor Priaulx een aantal jaar gedaan toen ze nog op Moton reden (Claasen = eigenaar Moton volgens mij) dus die weten wel hoe het werkt.
Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 27 okt 2008, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Laurens

Bericht door Laurens » 27 okt 2008, 16:25

Dat is weer een andere auto :lol:

Dat is de auto waarin een storing zit, vandaar waarschijnlijk dat hiermee niet op Assen gereden werd ??
Deze auto was wel mee naar Frankrijk en heb er daar ook een paar rondjes in gestuurd.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 27 okt 2008, 16:32

Weer een andere :lol: Je verzamelen ze in rap tempo dan :)

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 27 okt 2008, 16:57

Is idd een andere auto.

Die met de Drenth bak, daar ga ik donderdag voor naar Oud-Gastel.
Ze hebben me het probleem +/- uitgelegd en ik denk dat ik weet waar het aan ligt, dus even uitproberen...

Die auto van claasen is idd een super opgebouwde machine. Even snel naar het blok gekeken heeft dat ding losjes 300 pk.

Onder de 2 min zal in de toekomst zeker gaan lukken, er is nog werk aan de winkel! :twisted:

Luco

Bericht door Luco » 27 okt 2008, 18:01

Even snel een antwoord want ik stap net binnen, moest met speod naar een werkbespreking.

De monteurs wil ik nogmaals bedanken voor hun werk en inzet.

Hielke, ik reed zaterdag voor het eerst op slicks met een rwd en met een aanlopend wiel en een trillend wiel, ik kan je zeggen dat dat niet prettig is voor je vertrouwen.
Ondanks dat een 2.02, dus onder de 2.00 moet makkelijk kunnen, Jitse reed trouwens al een 2.00.
Zondag verschrikkelijk nat en soms zelfs gevaarlijk, vlak na de start zelfs een heftige klapper in de veenslang waarbij ik bijna betrokken was doordat je niks zag, en toch hebben we beide de auto's zonder spin/grindbak/schade aan de finish gebracht.

Vanavond zal ik mijn verslag doen :beer:

allen

Bericht door allen » 27 okt 2008, 18:12

Luco :love: BMW Forever!!!

Mooi resultaat ventje... :clap:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 27 okt 2008, 18:22

Dennis, mooi verhaal. Je inbreng is nu ook een stuk duidelijker.

Gaaf dat diverse DF-ers op deze manier samen komen en mooie dingen laten zien. :D

Luco

Bericht door Luco » 27 okt 2008, 18:51

Hierbij mijn verslag van het weekend.

Nadat de vijf dinsdag kapot was gegaan heb ik woensdag even mogen rijden in de 130i van Jan zijn team (Downforce motorsport).
Erg eng moet ik zeggen in de regen met op het gas gaan, maar erg leuk.
(Nog heel erg bedankt daarvoor Jan).
Toen eigenlijk uit het niets kwam het idee om het weekend de DSC te rijden want hij had toch nog een extra 130i staan.

Dus savonds afspraken gemaakt over hoe en wat en donderdagochtend gelijk terug naar Nederland want vrijdagochtend was er 50 minuten vrije training (aangezien mijn ervaring met rwd nihil was) wilde ik die training rijden.

Donderdagavond om 20.30 uur thuis, aanhanger afgekoppeld, camper geladen en gegeten en op naar Assen waar we ongeveer 23.30 uur aankwamen.
Camper neergezet en snel naar bed want de vrije training was al om 10.00 uur.

Vrijdagochtend om 8 uur kwam Tom om de auto's af te laden en een half uurtje later was Jitse er ook.
De zwarte 130i die voor mij bedoeld was, was nog niet helemaal raceklaar.
Stoel ontbrak nog en alle oude bestickering zat er nog op, ik heb dus de 50 minuten vrije training met de auto van Jitse gereden.

Na de natte vrije training waarin ik een 2.18 als snelste tijd neerzette hebben we de tent opgebouwd en zijn we de rest van de dag bezig geweest met de zwarte 130i om die voor de kwalificatie af te krijgen, alle stickers eraf en de stoel erin.

Tijdens de kwali was het nog natter dan sochtends.
Ik reed een 2.21 goed voor een 11e plaats en Jitze reed een 2.18 goed voor een 8e plaats.
Moe maar best tevreden redelijk vroeg naar bed want ik was echt helemaal gebroken.

Zaterdagochtend waren er gelukkig drie monteurs want anders hadden we het nooit gered, de monteurs hebben het technische gedeelte gedaan en ik ben samen met Jitse de bestickering gaan doen.
Ook werd er nog snel een communicatieset in de auto en helm gebouwd.
Eeen gedeelte van de stickers had ik bij me en de rest zou worden gebracht door een koerier.
Uiteindelijk zaten alle stickers er een half uur voor de eerste race erop.

Eerste race, v oor mij de eerste keer een rollende start, ook best eng en ik was erg zenuwachtig, zeker omdat je in andermans auto rijdt.
Tijdens de opwarmronde had ik al een onbedoelde drift :D :D :D , het zal je maar gebeuren, van de baan in de opwarmronde |: |: |: .
Gelukkig kon ik hem corrigeren.
De start ging redelijk, alleen na de eerste paar bochten hoorde en voelde ik de band aanlopen in bochten naar rechts, ik heb dit gemeld bij Tom en gewoon verder gereden.
Maar na drie rondjes begon die in rechterbochten echt te trillen en dat is geen fijn gevoel in de rechterknik richting ramshoek, dus ik durfde niet voluit te gaan.
Dus gelijk zodra het mocht de pits in en werd er door de monteurs naar gekeken, maar ze konden het niet verhelpen.
Besproken dat ik niet te hard zou pushen en gewoon zou proberen de race uit te rijden.
Natuurlijk veel te lang in de pits geweest en veel tijd verloren.
Toch nog een 2.02 neergezet en gefinished als 11e.
Later bleek het plaklood losgelaten te hebben waardoor het dus erg trilde.

Zondag was het zeik en zeiknat en werden de auto's op full wets gezet.
Net voordat we op moesten stellen zagen de monteurs toch nog iets geks aan de voorremmen, dus snel weer achteruit en het wiel eraf en de nieuwe remblokken weer nagekeken en vastgezet, dit deden ze erg snel en rustig.
Bij de start zag je echt geen ruk en ik was blij dat ze achter me een gat lieten vallen waardoor ik me volledig op de voorkant kon concentreren.
De start ging goed en verloor geen plekken.
Bij het rechte stuk richting veenslang zag je echt helemaal niks en ging ik niet voluit, anderen deden dat wel en dat ging dus erg fout waardoor er drie afgingen en ik de brokstukken op mijn voorruit kreeg.
Verder heb ik gewoon geprobeerd in mijn ritme te komen en de snellere deelnemers van de SS2 niet in de weg te rijden.
Pitsstop ging goed alleen stond die in zijn achteruit ipv zijn 1 |: |:
Na de pitsstop wee in mijn ritme proberen te komen en uiteindelijk een snelste tijd van 2.17 en gefinished als 6e.
Al met al niet slecht voor mijn gevoel gezien het de eerste keer was met rwd.

Wel kon je zien dat bij mij het materiaal iets minder te lijden had gehad dan bij Jitse, ik ben wel benieuwd waar dat aan ligt?
Wat ik wel nog als extra moet leren is dat de lijnen net iets anders zijn dan bij een fwd.

Verder wil ik Jan bedanken voor deze kans om te proeven aan de DSC, en het smaakt naar meer en heb ik dus een hoop om over na te deneken en te gaan regelen.

Nogmaals wil ik onze belgische vrienden/monteurs bedanken voor hun fantastische inzet en proffesionele opstelling. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Luco op 27 okt 2008, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Laurens

Bericht door Laurens » 27 okt 2008, 18:56

Leuk verslag Luco :D

Misschien dat jij rustiger rijd en daardoor het materiaal minder te lijden heeft ??

Metchu

Bericht door Metchu » 27 okt 2008, 19:00

Leuk om te lezen Luco! Ik wens en hoop op een vruchtbare samenwerking 8)

Hielke

Bericht door Hielke » 27 okt 2008, 19:03

luco hornsveld schreef: Hielke, ik reed zaterdag voor het eerst op slicks met een rwd en met een aanlopend wiel en een trillend wiel, ik kan je zeggen dat dat niet prettig is voor je vertrouwen.
Ondanks dat een 2.02, dus onder de 2.00 moet makkelijk kunnen, Jitse reed trouwens al een 2.00.
Ik twijfel er ook niet aan dat jij een volgende keer een veel hoger tempo gaat rijden. Je hebt met de R5 in de DNRT al laten zien het gas heel goed te kunnen vinden.

Het bevreemdde me alleen dat zoveel mensen een niet echt sterk optreden van afgelopen weekend felicitaties waard vonden.

Jullie als rijders en verschillende DF-ers als begeleiders zijn natuurlijk geweldig voor DF en de DSC. Wij als lezers zitten dan eerste rang. Super!!

Geert.

Bericht door Geert. » 27 okt 2008, 19:05

Goed gedaan! :mrgreen:

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 27 okt 2008, 19:07

Klinkt als een geslaagd weekend!! :df:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 27 okt 2008, 19:20

Hielke schreef: Het bevreemdde me alleen dat zoveel mensen een niet echt sterk optreden van afgelopen weekend felicitaties waard vonden.
Als iemand gewend is om altijd FWD te rijden, en dan spontaan onaangekondigd, de mogelijkheid krijgt om onvoorbereid in een RWD te stappen, en dan ook nog eens in de zeikende regen, en dan zo'n resultaat neerzet.......

Ja, dan verdien je wat mij betreft felicitaties.
Al is het alleen al vanwege het feit dat ik het mezelf nooit en te nimmer zie doen.

Dat er anderen zijn die dit maar een "magertjes" resultaat vinden, of die het een "niet echt sterk optreden vinden" dat boeit mij niet.

Ik snap best dat dit vanuit het oogpunt van een "kenner" ( niet vervelend bedoeld !!! ) en rekening houdend met het materiaal en niet te vergeten de rijder, beter kan, ja dat zal best.
Maar "given the circumstances" vind ik het dus felicitaties waard. (punt)

Peric

Bericht door Peric » 27 okt 2008, 20:28

Zelfde naam, zelfde gedachten Eric? :)
Denk er nl. ook zo over. Luco heeft alleen ervaring met FWD, en dan om na zo weinig kilometers zo'n constante (NATTE!) race neer te zetten. :thumbup:

Maarre.... Luco... je hebt wél in een BMW gereden hoor... :D

Dat blijft je achtervolgen hoor... :bag:

Luco

Bericht door Luco » 27 okt 2008, 21:56

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stéphane

Bericht door Stéphane » 27 okt 2008, 22:11

Mooi verslag en goed gedaan! Lijkt een beetje op hoe wij met Gerrit Gaastra met de Evo in de VLN rijden/reden. Je rijdt in dezelfde klasse als teams met het 10- of 20-voudige budget met professionele materialen voor zowel de auto als alles daar om heen. Dan lijkt het op een Olympische deelname als je het zoals Hielke benadert (meedoen om te winnen) maar dan kun je blij zijn met het resultaat wat jullie nu gehaald hebben. Prima prestatie en respect voor het werk van de monteurs er om heen. Ik weet een beetje hoe het is als je op het laatste moment dingen moet regelen. Tom H. weet hier waarschijnlijk ook wel wat van omdat hij er ook vaak genoeg bij geweest is ;)

DownforceJitse

Bericht door DownforceJitse » 28 okt 2008, 10:07

Ik twijfel er ook niet aan dat jij een volgende keer een veel hoger tempo gaat rijden. Je hebt met de R5 in de DNRT al laten zien het gas heel goed te kunnen vinden.

Het bevreemdde me alleen dat zoveel mensen een niet echt sterk optreden van afgelopen weekend felicitaties waard vonden.

Jullie als rijders en verschillende DF-ers als begeleiders zijn natuurlijk geweldig voor DF en de DSC. Wij als lezers zitten dan eerste rang. Super!![/quote]

Hielke,

Het gaat er ook niet om of ik of Luco of wie dan ook gelijk op het podium komt, je moet alles in perspectief zien. Wij zijn halverwege dit seizoen begonnen met een eigen team, met als doel uitrijden en meters maken. Dat is nu eindelijk gelukt met een 4e en 6e plaats als gevolg. Nu snap ik wel dat jij dat waarschijnlijk veel beter gedaan zou hebben. Maar ik was zo trots als een pauw toen ik uit die auto stapte!

We hebben na alle pech met de auto van Andre, waar hij overigens niets aan kon doen. Hebben we het lek eindelijk boven, met dank aan onze 3 gezeligge belgische monteurs, Tom, Jan, Hanz06 en ik vergeet er ongetwijfeld nog een stuk of 10.

Verder vindt ik dat je ook niet kunt verwachten dat je meteen kunt opboksen tegen teams al JR met jarenlange ervaring. Ik heb krap een jaar geleden voor het eerst op het circuit gereden, en Luco doet het ook pas 3 jaar. Ik moet zeggen dat jou reacties altijd ergernis opwekken bij andere mensen, merk ik.

Maar als jij denk dat je het beter kunt dan nodig ik je graag uit bij de eerst volgende test sessie, dan kunnen we zien of jij aan de tijden van de 130i cup komt.

Verder wil ik iedereen bedanken die ons afgelopen seizoen geholpen heeft!

Gr.

Andre

Bericht door Andre » 28 okt 2008, 11:40

Jitze daag die bolle niet uit:) Hij heeft even de nodige trainingronden nodig maar hielke kan wel sturen. Het gewicht heeft ie tegen:) hahah

Denk ook niet dat hielke het negatief bedoeld.

Jullie hebben een mooie prestatie neergezet en die tijden gaan vanzelf wel naar beneden. 4e plek is super.

Die luco gaat nu toch hopelijk wel overstappen op RWD neem ik aan. :df:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 28 okt 2008, 11:48

Een RWD R5 Maxi is wel gaaf natuurlijk Luco. Of een Clio V6, maar ik denk dat 'ie niet meer uit de 130i is te slaan. :D

Lawson (ex V360 cup) rijdt dacht ik in een Alpine V6 in de youngtimer trophy. Ook een gave bak.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 28 okt 2008, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 28 okt 2008, 11:52

Mooi kan die Renault troep de deur uit :mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 28 okt 2008, 13:16

jitse villerius schreef: Verder vindt ik dat je ook niet kunt verwachten dat je meteen kunt opboksen tegen teams al JR met jarenlange ervaring. Ik heb krap een jaar geleden voor het eerst op het circuit gereden, en Luco doet het ook pas 3 jaar. Ik moet zeggen dat jou reacties altijd ergernis opwekken bij andere mensen, merk ik.

Maar als jij denk dat je het beter kunt dan nodig ik je graag uit bij de eerst volgende test sessie, dan kunnen we zien of jij aan de tijden van de 130i cup komt.
Jitse, ik zit hier niet om de populariteitsprijs binnen te halen. Met mijn commentaar op de vele felicitaties heb ik geen kritiek op jou of Luco gegeven, ik heb de redelijkheid van de mensen die felicitaties voor de sportieve prestatie hebben gegeven in twijfel getrokken.

Of ik in een testsessie in jullie 130i in de buurt van de tijden van de 130i cup rijders kan komen doet er niet toe. Ik bezit niet zo'n auto en rij niet in de klasse mee.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 28 okt 2008, 13:24

Kortom: Fries gelul :D

allen

Bericht door allen » 28 okt 2008, 13:33

Wie trekt de grens voor het op z'n plek zijn van de felicitaties? Horen daar podiumplaatsen aan gekoppeld te zitten? Van mij krijgt iedereen die z'n stinkende best heeft gedaan en z'n eigen doelstellingen heeft gehaald automatisch mijn welgemeende felicitaties. :!:

En gadverdamme, wat kots ik van zulke uitspraken van mezelf, hoe gemeend ze ook zijn...

Plaats reactie