Even een kort verslagje van mijn kant...
Vrijdagavond om half 9 geland in Zaventem, teruggekomen van U.K. ivm Toyota.
Zo snel mogelijk richting huis, koffer afzetten, koffer oppakken en dan samen met Bjorn Alenis en Tom Van Hout richting Assen. Daar stond een hotelkamertje op ons te wachten.
Om half 1 aangekomen en het bed in... Dit zonder veel resultaat, tot zeker half 4 liggen ronddraaien... GDVRD
Om 8 uur 's morgens ontbijtje en veuuuuuuuul koffie naar binnengemikt.
Rond een uur of 9 aangekomen op de Paddock en kennis gemaakt met Luco en zijn betere wederhelft. Om half 10 begonnen met het prepareren van beide einsers. We wisten niet goed wat te verwachten van de auto's en de rijders.
Total check up van beide auto's uitgevoerd en de banden + remmerij rondom vernieuwd.
Om half 3 was race 1. De auto's opgesteld en portofoons in de aanslag. Nog een paar laatste woorden en het licht ging op groen. Bijna onmiddelijk kreeg ik van Jitse doorgegeven dat de auto erg nerveus en wispelturig reageerde -> spin tot gevolg. Of dat nog niet erg genoeg was, liep Jitse's einser in ronde 5 opeens in noodloop. Pit in, contact af, contact op en alles weer normaal. Terug de baan op dus...
Vrijwel tegelijkertijd gaf Luco aan Tom H. door dat zijn einser te kampen had met een serieuze trilling linksachter. Bij het pitten werd het duidelijk dat een balanceerloodje de velg had verlaten... De wielmoeren nog even aantrekken en daar ging het weer mis. 1 v.d. wielmoeren kregen we niet meer op spanning. Na een paar toeren vaster gezet, besloten om toch maar door te gaan... k*t k*t k*t dit is niet goed...
Uiteindelijk reageerde Luco's einser toch positief, het getril was al iets beter en dat bleef zo tot de checkered flag...
Jitse wist de nerveuze 130i toch goed meester te blijven en met een 2.00.538 als beste tijd bracht ie de zilveren 130i naar huis...
Goed, werk aan de winkel dus...
Als monteurteam al snel besloten om in het vervolg alle plaklood nog een keer te zekeren mbv aluminiumtape. De draadstangen v.d. wielmoeren extra geïnspecteerd en behandeld met kopervet. Ivm de weersvooruitzichten regenbanden gemonteerd en de stabi's achteraan afgekoppeld.
Jitse's einser hebben we dan rondom op 10mm spacers gezet, in de hoop dat de auto minder nerveus zou zijn.
Remmerij vooraan vv, extra inspectie, rain x-en en al snel was het kwart na 12 's middags, zondagmiddag...
De auto's staan klaar om zich op te stellen. Een laatste inspectierondje rond de wagens terwijl de piloten zich mentaal voorberijden...
Bjorn komt me slecht nieuws melden, blijkbaar is er 1 geleiderpin van de remklauw rechtsvoor een stukje terug geschoven... k*t k*t k*t...
Dit risico wouden we toch niet nemen dus de zwarte einser in z'n R terug naar de werktent. Op een recordtijdvan 30 sec ofzo het wiel eraf, pin erin geklopt, wiel er terug op en natrekken... so far so good...
Licht gaat op groen en als snel geeft Jitse positieve feedback door, de auto ligt een stuk strakker op de weg. En dat was te zien. Erg constante en snelle tijden zonder al te grote fouten met een 2.18 op een werkelijk doorweekt assen als gevolg.
Luco's 130 deed het nu ook voortreffelijk en dit was eraan te zien, al snel wist ie de 8ste plaats te veroveren, ondanks zijn 10 sec + penalty als gastrijder.
Tijdens Jitse's pit de bandendruk achteraan 100 gram laten zakken en daar ging ie weer, op jacht naar de 5de plaats...
Ondertussen viel nummer 4 uit, en nummer 5 moest binnen voor een drivethrough... Jitse nam de 4de plaats over, Luco de 6de...
Luco zat er warmpjes bij, groot gat met zijn achterligger, en zijn tijden waren mooi constant en foutloos...
Voor Jitse lag het iets anders. Nummer 5 was de e36 compact van Braspenning. Bij 12 min voor het einde kreeg ik in de gaten dat die kist gewoon 2.14's reed... Op dat moment hebben we onderling beslist om geen risico's te nemen en tegen Jitse te liegen. Gewoon constant rustig doorrijden. 2.20 proberen aan te houden en ze gewoon rustig terug naar huis te brengen...
Gelukkig moest eline braspenning binnen voor een drivethrough positie was toch veilig...
euforie alom... we did it! :banaan: