Jitse en Luco, VAN HARTE!

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Downforce Dennis

Jitse en Luco, VAN HARTE!

Bericht door Downforce Dennis » 26 okt 2008, 19:20

jongens, beide superprestaties op een doorweekt Assen!
Als respectivelijk 4de en 6de in de sport 1 de 130i's naar huis gebracht, super!!!

het was gezellig samenwerken met jullie, laten we zo doorgaan!! :clap:

:drinking: en :goodnight:

Niels v D

Re: Jitse en Luco, VAN HARTE!

Bericht door Niels v D » 26 okt 2008, 19:27

Leuke prestaties, Gefeliciteerd heren...

Ik had vip tickets en zou eigenlijk ook gaan maar was vanmorgen 6 uur thuis en leek me niet verstandig vanmorgen in de auto te stappen.. :goodnight:

Xave30

Bericht door Xave30 » 26 okt 2008, 19:34

Proficiaat Luco en Jitse! 8)

Michel P

Bericht door Michel P » 26 okt 2008, 19:51

Top gedaan heren! :drinking: :drinking:

Michel

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 26 okt 2008, 19:57

Gefeliciteerd!
Luco heeft de 130i dus snel in de vingers.

@Bjorn, wat is je rol geweest in deze?

BrianV

Bericht door BrianV » 26 okt 2008, 20:52

het was prachtig om tezien dat beide heren goed mee doen tegen over de duivelse Lotus Exige's.
Luco: mijn complimenten dat je zo snel zo hard gaat met de Bmw, is dit een blijvertje :?: ( Altijd positief blijven :wink: )

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 26 okt 2008, 20:56

Gefeliciteerd heren! Erg mooi resultaat.

Kon helaas vandaag niet aanwezig zijn, maar gister al enorm genoten van het hele team wat jullie nu hebben staan. Erg leuk om daar even tussen gekeken te hebben en de sfeer geproefd te hebben. En dat de rijders dan ook nog eens presteren is natuurlijk helemaal top! Goed werk heren!

Metchu

Bericht door Metchu » 26 okt 2008, 21:30

toppie gasten! en dat na zo'n drukke week in frankrijk!! :thumbup: :thumbup:

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 27 okt 2008, 08:17

Even een kort verslagje van mijn kant...

Vrijdagavond om half 9 geland in Zaventem, teruggekomen van U.K. ivm Toyota.
Zo snel mogelijk richting huis, koffer afzetten, koffer oppakken en dan samen met Bjorn Alenis en Tom Van Hout richting Assen. Daar stond een hotelkamertje op ons te wachten.
Om half 1 aangekomen en het bed in... Dit zonder veel resultaat, tot zeker half 4 liggen ronddraaien... GDVRD :hammer:

Om 8 uur 's morgens ontbijtje en veuuuuuuuul koffie naar binnengemikt.
Rond een uur of 9 aangekomen op de Paddock en kennis gemaakt met Luco en zijn betere wederhelft. Om half 10 begonnen met het prepareren van beide einsers. We wisten niet goed wat te verwachten van de auto's en de rijders.
Total check up van beide auto's uitgevoerd en de banden + remmerij rondom vernieuwd.
Om half 3 was race 1. De auto's opgesteld en portofoons in de aanslag. Nog een paar laatste woorden en het licht ging op groen. Bijna onmiddelijk kreeg ik van Jitse doorgegeven dat de auto erg nerveus en wispelturig reageerde -> spin tot gevolg. Of dat nog niet erg genoeg was, liep Jitse's einser in ronde 5 opeens in noodloop. Pit in, contact af, contact op en alles weer normaal. Terug de baan op dus...
Vrijwel tegelijkertijd gaf Luco aan Tom H. door dat zijn einser te kampen had met een serieuze trilling linksachter. Bij het pitten werd het duidelijk dat een balanceerloodje de velg had verlaten... De wielmoeren nog even aantrekken en daar ging het weer mis. 1 v.d. wielmoeren kregen we niet meer op spanning. Na een paar toeren vaster gezet, besloten om toch maar door te gaan... k*t k*t k*t dit is niet goed...
Uiteindelijk reageerde Luco's einser toch positief, het getril was al iets beter en dat bleef zo tot de checkered flag...
Jitse wist de nerveuze 130i toch goed meester te blijven en met een 2.00.538 als beste tijd bracht ie de zilveren 130i naar huis...

Goed, werk aan de winkel dus...
Als monteurteam al snel besloten om in het vervolg alle plaklood nog een keer te zekeren mbv aluminiumtape. De draadstangen v.d. wielmoeren extra geïnspecteerd en behandeld met kopervet. Ivm de weersvooruitzichten regenbanden gemonteerd en de stabi's achteraan afgekoppeld.
Jitse's einser hebben we dan rondom op 10mm spacers gezet, in de hoop dat de auto minder nerveus zou zijn.
Remmerij vooraan vv, extra inspectie, rain x-en en al snel was het kwart na 12 's middags, zondagmiddag...

De auto's staan klaar om zich op te stellen. Een laatste inspectierondje rond de wagens terwijl de piloten zich mentaal voorberijden...
Bjorn komt me slecht nieuws melden, blijkbaar is er 1 geleiderpin van de remklauw rechtsvoor een stukje terug geschoven... k*t k*t k*t...
Dit risico wouden we toch niet nemen dus de zwarte einser in z'n R terug naar de werktent. Op een recordtijdvan 30 sec ofzo het wiel eraf, pin erin geklopt, wiel er terug op en natrekken... so far so good...

Licht gaat op groen en als snel geeft Jitse positieve feedback door, de auto ligt een stuk strakker op de weg. En dat was te zien. Erg constante en snelle tijden zonder al te grote fouten met een 2.18 op een werkelijk doorweekt assen als gevolg.
Luco's 130 deed het nu ook voortreffelijk en dit was eraan te zien, al snel wist ie de 8ste plaats te veroveren, ondanks zijn 10 sec + penalty als gastrijder.
Tijdens Jitse's pit de bandendruk achteraan 100 gram laten zakken en daar ging ie weer, op jacht naar de 5de plaats...
Ondertussen viel nummer 4 uit, en nummer 5 moest binnen voor een drivethrough... Jitse nam de 4de plaats over, Luco de 6de...
Luco zat er warmpjes bij, groot gat met zijn achterligger, en zijn tijden waren mooi constant en foutloos...
Voor Jitse lag het iets anders. Nummer 5 was de e36 compact van Braspenning. Bij 12 min voor het einde kreeg ik in de gaten dat die kist gewoon 2.14's reed... Op dat moment hebben we onderling beslist om geen risico's te nemen en tegen Jitse te liegen. Gewoon constant rustig doorrijden. 2.20 proberen aan te houden en ze gewoon rustig terug naar huis te brengen...

Gelukkig moest eline braspenning binnen voor een drivethrough positie was toch veilig...

euforie alom... we did it! :banaan:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 27 okt 2008, 08:31

Waanzinnig verslagje....
Leuk om te lezen, alsof ik zelf heb meegereden :thumbup:

En heren rijders : gefeliciteerd met jullie prestaties

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 27 okt 2008, 08:37

Zeker leuk verslag idd :)

In hoeverre verschillen beide 130i's, is de auto waar Luco mee reed ook een ex cup auto?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 okt 2008, 10:28

Gaaf! Goed bezig allemaal. Regen + assen + 130i = dikke pret natuurlijk voor de doorgewinterde RWD coureurs, maar daardoor nog knapper om er als FWD piloot niet te ver achter te blijven op Jitse. Knap werk Luco!

M@rcel

Bericht door M@rcel » 27 okt 2008, 10:46

Erg netjes jongens :thumbup:

David R.

Bericht door David R. » 27 okt 2008, 11:17

Ben gisteren ook geweest. Tot op mijn kl.te nat geregend. Ik vond het geweldig om te zien hoe hard er nog gereden werd. Als je dan Euser de pit ziet uitrijden waarbij hij nog even snel met zijn handschoen de voorruit schoonmaakt omdat hij anders helemaal niets ziet, en hem het volgende rondje plankgas voorbij ziet komen krijg je heel veel respect voor deze mannen.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 27 okt 2008, 11:43

Beide einsers zijn vrijwel identiek. Beide ex 130i cup auto's dus.
Enige verschil zit het hem in de velgen. Luco's 130 reed op ultraleggera's en die van Jitse op standaard cup wielen + spacers. De ultraleggera's hebben een hogere et, om ongeveer hetzelfde spoor te krijgen worden de spacers gemonteerd op die van Jitse. Initieel zat er vanvoor 20 mm tussen en vanachter 10mm. Ivm Jitse's feedback hebben we besloten om toch 10mm rondom te monteren. Toe-in e.d. kon later nog...

Luco heeft enorm goed gereden en zijn ervaring laten zien. Hij reed enorm constant. Je kon zijn rondetijden per ronde zien verbeteren. Zijn snelste tijd was zelfs 6 honderste sneller als die van Jitse in de regen, nl 2.17.5
Nu is er vooral nog wat afstelwerk te doen en vooral een korter diff monteren. De auto's hebben onnodig hoge topsnelheid en te weinig punch in het uitaccelereren imho.

Geef het team en Luco nog even tijd, en we hebben een grote kanshebber om vooraan te rijden!

Ik moet wel zeggen dat we de auto's vrij rommelig gekregen hebben. Er lagen ongebruikte kabelboompjes op de uitlaatcollector e.d.
Ik weet gewoon zeker dat er meer uit die auto te krijgen is, de winter gaat dus ook hopelijk gebruikt worden om uitvoerig te testen en een nog sneller eindproduct neer te zetten voor volgend seizoen...

we hebben er zin an! :df:

HSR

Bericht door HSR » 27 okt 2008, 11:44

Mooi verhaal om te lezen, Dennis! A.s. week ben ik in Belgie, moet je mij maar eens bijpraten !

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 27 okt 2008, 11:54

Gefeliciteerd heren! :thumbup:

Ti-Tourist (Erik)

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 27 okt 2008, 13:01

Kijk, dat zijn nog eens mooie berichten ! Allebei van harte gefeliciteerd !

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 27 okt 2008, 13:02

Super om te lezen, van binnen uit. Graag vaker dit soort posts/topics. :)

Hielke

Bericht door Hielke » 27 okt 2008, 13:07

Ook mijn felicitaties......

.......kun je verwachten op het moment dat één van de twee rijders op het rechte stuk van Assen of Zandvoort binnen 30 wagenlengtes van de snelste 130i in hun klasse rijdt.

:lol:

Olympische gedachte is ook mooi hoor. Meedoen en plezier hebben, daar gaat het echt om. Maar felicitaties voor een goede prestatie moet je eerst verdienen.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 27 okt 2008, 13:33

Hoe ging dat verhaaltje weer van de stuurlui en iets met wal?

Juist ja...

Hielke

Bericht door Hielke » 27 okt 2008, 13:42

Ik verwacht dan ook geen felicitaties Dennis :wink:

Maar de mannen gaan zichzelf ongetwijfeld verbeteren. Volgend jaar is het oogstjaar. Doen ze het dan goed dan vertel ik ze dat ook.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 27 okt 2008, 13:54

Die eerste 130i, bedoel je daar die JR met e90 voorkant mee?
Widebody, S50 throttlebodies, KMS, moton,...

juist ja, heel erg relevante commentaar...
Sorry hielke, pure onzin imho... Je kan schumacher heten, maar nog maak je dat niet goed...

Hielke

Bericht door Hielke » 27 okt 2008, 14:25

Dennis Schroyen schreef:Die eerste 130i, bedoel je daar die JR met e90 voorkant mee?
Widebody, S50 throttlebodies, KMS, moton,...

juist ja, heel erg relevante commentaar...
Sorry hielke, pure onzin imho... Je kan schumacher heten, maar nog maak je dat niet goed...
Nee, die kan ik niet bedoeld hebben want dat is een SS2 auto.

Ik bedoel de S1 auto met startnummer 402 van Van der Voort/Claassen. Er staat daar toch echt bij dat het een 130i is.

Heb ik het nu weer goed gemaakt?

Andre

Bericht door Andre » 27 okt 2008, 14:34

Je kan die cup 130i niet vergelijken met die van vd voort en claasen.

Die auto is trouwens niet van JR maar is opgebouwd door peter claasen zelf. Staat alleen in de tent van JR.

Die auto is echt super opgebouwd met allerlei wtcc onderdelen. Denk niet dat je het tempo van die auto kan bijhouden met een 130i cup. Ook heeft de auto van claasen vd voort meer pk dan een standaard 130i cup.

Waar je de cup 130i wel mee kan vergelijken zijn de 2008 130i cup tijden op assen. In principe zouden tijden onder de 2 min moeten lukken.

Plaats reactie