Vive la France, Daily update!

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
GTRene

Re: Vive la France, Daily update!

Bericht door GTRene » 25 okt 2008, 19:50

Opa schreef:Mooi filmpie, goed driftwerk ook van René! :clap:
Echt wel, wou dat ik dat zo durfde/kon...ja ik doe het ook nooit, hooguit per ongeluk maar echt Rene, petje af hoor, je doet het goed :df:

Metchu

Bericht door Metchu » 25 okt 2008, 19:53

Ayrton Jenna schreef:
Metchu schreef:Jenna, geen euforische Metchu die uit de grindbak komt? :mrgreen:
Coming up! Ik dacht misschien wil je dat voor op de dvd bewaren ;)
Ben nog druk aan het uploaden dus ik kan hem er wel bijzetten zo! :D

Edit:

hahhaha, +1 :mrgreen:

Ayrton Jenna

Bericht door Ayrton Jenna » 25 okt 2008, 19:59

Zeer zeker +1 haha!

Ti-Tourist (Erik)

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 25 okt 2008, 20:00

Bij deze dan ook mijn verslag van een geweldige week:

Dinsdag:

Op de heenrit achter Peter & Jenna aan gereden. Na een beetje sportief sturen en spelen kwamen we als eerste aan op het circuit om 9:15. En we gingen nog wel zo’n beetje als laatste weg…….. Waar is iedereen…………..?

Eerst gingen Laurens & Luco wat rondjes achter elkaar aan. Was leuk om te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Toen zelf m’n eerste rondes gedaan op droog. Had er zo’n 15 gehad toen het bij een nieuwe “stint” eerst lichtjes begon te regenen en al heel snel te hozen. Gauw naar binnen, want je zag maar weinig, ondanks vol de wissers aan. Toen van onder m’n paraplu maar wat foto’s gaan maken. Gaat niet zo makkelijk om met mijn camera bewegende dingen vast te leggen. Toch een kleine selectie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

’s Middags bij Laurens ingestapt voor een paar rondjes. GOEIE GENADE !! Ik was al best wat gewend door Porsche circuitdagen en rondjes bij BDC events, maar dit was echt even andere koek…….. Echt overal dwars, met een noodgang langs de muren = Conclusie: Laurens kan echt sturen als een duivel ! En dan reed hij gevoelsmatig nog maar op 70 % van z’n kunnen. Kon vanaf de passagiersstoel gewoon merken dat hij nog veel over had. Respect met hoofdletters……….. !

Filmjes:

Afbeelding

Afbeelding

Excuses voor de scheve beelden. Stootte bij (bijna) elke drift met m’n hoofd tegen de rolkooi…

Op een bepaald moment achter Laurens de pitstraat uit. Komen we over de bult richting een links-rechts combinatie…………. MIST ! En heel dik ook. Je zag echt heel weinig. Reed over het rechte stuk achterin toen ik onverwacht een 50 meter bord voorbij reed voor een hairpin naar links………… O, ik had eigenlijk al 50 meter eerder moeten remmen…….. Haalde het maar net. Rondje afgemaakt en nog stapvoets een rondje er achteraan, maar toen direct de pitstraat in, want het was echt blinde-geleide-rijden zo. Laurens & Joost waren nog gestopt (wat was daar aan de hand?) Daarna was het feest voorbij omdat de mist echt bleef hangen.

Daarvoor hebben Gerdinand & ik nog een beetje achter elkaar aan lopen jagen. Was best grappig. Met de helft aan pk’s & gewicht was het heel gelijkwaardig aan elkaar. Leuk om elkaar zo op te naaien.

Het was wel een super-gaaf circuit. Mini-Nordschleife was zeker geen slechte benaming. Alle hoogteverschillen, de vele bochten, muren vlak langs de baan. Uitdagend, spannend, maar ook gemeen.

P.s. Metin stond echt diep:

Afbeelding

Ti-Tourist (Erik)

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 25 okt 2008, 20:02

Woensdag:

Vandaag het Circuit d’ Issoire. Uiteindelijk op de dagteller 150 km / 2.487 m = ca. 60 rondjes weggereden. Vlak baantje met op het oog niet hele spannende bochten, maar toch best leuk, vooral de eerste linker en de dubbele rechter & chicane na start & finish. Was een mooi baantje om te oefenen en je grenzen te verleggen.

Tips van Tom & Luco tijdens passagiersritten in de M3 & 130i waren heel nuttig. Lijnen kwamen toen goed voor elkaar & remde een stuk later (165 km bij 100 meter). Maar ja….. een M3 haalt daar gewoon 210 met twee vingers in de neus……….

Was behoorlijk aan het doorstampen, zie ik ineens Metin middenin langs de baan met z’n armen zwaaien. Accu dood & de auto startte niet. Gelukkig had ik startkabels achterin liggen. Iets met franse auto’s & Liberte, Egalite + vooral Fraternite zeg maar (broederschap op het circuit). Ook aan het eind van de middag als haas gediend voor Metin. Ik weet niet hoe het bij hem zat, maar ging toen redelijk op de grens. Het kon echt niet harder. Had nog een momentje in de snelle dubbele rechter waarbij de auto een flinke stap opzij deed. Redde het net, maar was zo blij dat ik dat had overleefd, dat ik me prompt de volgende bocht bijna verschakelde. M’n momentje van de dag……..

Ook vandaag weer met Gerdinand lopen sparren. Erg leuk om te doen. Bochtensnelheid was nagenoeg gelijk, alleen op de rechte stukken zag ik de Starlet langzaam kleiner worden om hem vervolgens bij het remmen weer vol in beeld te hebben.

Hoogtepunt van de dag was de passagiers-driftsessie bij Elmar. Door dat soort ritjes wist ik gelijk weer waarom ik dit spelletje zo gaaf vind ! Meerdere bochten aan elkaar driften, lange doordraaiers compleet door het zijraam. SCHITTEREND !! Het grappige was, dat Elmar de avond ervoor aan de dinertafel had verkondigd: “Ik zeg nooit tegen mezelf – nog 1 rondje. Da’s niet goed en ga altijd gelijk naar binnen. Zal je net zien dat het juist in die ronde mis gaat.” Zit ik er dus naast, zegt ie: Nog 1 rondje……… Ik denk: Nu gaan we het krijgen……… Plakt hij er vervolgens niet 1, maar wel een stuk of 10 er achteraan……… Was het leuk soms ? Ik heb in ieder geval echt genoten vanaf de passagiersstoel.

Daarna nog een paar rondjes meegereden met Rene, voordat hij er een tractor van maakte. De Einser is wel een stuk venijniger & scherper bij het driften, maar het ging zeker niet slecht en heb me ook hier enorm vermaakt. Auto van Elmar is wel iets “gemoedelijker”.

Donderdag:

Last but not least: Lurcy-Levis. ’s Ochtends na een blinde-geleide rondje achter Peter aan, eerst wat rondjes gemaakt in de mist in m’n eentje. Daarbij de auto op 100.000 km gezet op de baan. Geen slechte plek om de ton te klokken, vond ik.

Afbeelding

Tijdens die rondjes in de mist, vond ik de baan niet heel bijzonder. Pas toen de zon doorkwam en de mist wegging, viel het kwartje. Uiteindelijk in de lange doordraaiers over alle 4 de wielen glijden, oefenen met sturen op het gas – echt een groot feest.

In plaats van achter elkaar aan te scheuren, besloten Gerdinand & ondergetekende elkaar een paar passagiers-laps cadeau te doen. Wat is dat lachen in zo’n Starlet ! Door de herrie en het enorme overhellen van de carrosserie is de beleving echt supergrappig in zo’n ding !

Het ultieme toetje en de grote kers op de Vive La France – taart waren twee rondjes in de Bugatti. Peter was geweest, toen ik de man in m’n beste Frans vroeg of hij misschien bereid was tot nog één rondje. En dat was het geval ! En nog gefilmd ook:

Afbeelding

Afbeelding

Wat is dat gaaf ! Voor zoiets kun je me ’s nachts wakker maken. Tijdens de GP Historique in Monaco kijk je naar die dingen en denk je “Leuk, maar niet echt spannend”. Nu ik zelf heb meegemaakt hoe dat rijd, neem ik echt diep m’n hoed af voor coureurs die met zo’n ding rond gaan. De sensatie van de rijwind, de herrie en de beweging in de auto is echt onbeschrijfelijk.

Conclusie van dit verhaal: Met je gewone straatauto (met een paar kleine modificaties) meedoen gaat prima. De auto is nog helemaal in orde en dat na een weekje intensief trappen. Al met al zo’n 140 – 150 rondjes gereden in drie dagen zonder een centje pijn. Ik ben blij dat alles bij iedereen goed is afgelopen en er geen grote schades waren, afgezien van de kleine incidenten. Heb enorm genoten en erg gelachen. Ook al was de auto niet echt passend tussen de 100% geprepareerde auto’s heb ik erg leuk gereden met de Starlet & Clio. Ben nu alleen echt definitief “hooked”, voor zover dat nog niet het geval was. Wat is dit een leuke hobby.

Al met al een weekje om in te lijsten.

Metchu

Bericht door Metchu » 25 okt 2008, 20:11

Goed verhaal Erik! Ik was ook wel aardig aan het trappen hoor op issoir, maar met een beter setje banden had ik je het nog moeilijker gemaakt denk ik 8) Regen en onderstuur, iets wat ik op charade geen plezierige combo vond was op issoir meer dan aanwezig :mrgreen:

Ti-Tourist (Erik)

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 25 okt 2008, 20:32

Afbeelding

Weet nu trouwens een beetje hoe Jeremy Clarkson zich voelde in die Ariel Atom zonder helm. Met zo'n open helmpje in de Bugatti is in die wind niet echt lekker....

Peter: Ik heb van jou ook nog filmjes in de Bugatti. Zal zorgen dat die er op komen.

Zou het bijna vergeten: Echt oprechte dank aan Peter & Jan voor het organiseren en alles er om heen. Hotel was prima. De circuits hadden alle drie een verschillend karakter waardoor de afwisseling qua rijden echt goed was (vond ik).

Marcel H.

Bericht door Marcel H. » 25 okt 2008, 21:44

Erg leuk om de verhalen te lezen en de foto's en filmpjes te zien! Duidelijk een geslaagd weekje!

Ook fijn dat alle auto's het zo goed volgehouden hebben, alleen jammer van gescheurde carter van Luco.

Joost H.

Bericht door Joost H. » 25 okt 2008, 22:32

Joost Hermens schreef:Vive la France album is online ! ! :)

LINK

Request voor originele foto's via PB of Mail.

Iedereen nogmaals bedankt voor een enorm gave week !! :clap:

PS. Er zullen later nog wat meer fotos toegevoegd worden.
Metchu schreef: roger, checking!

joost, kan alleen het eerste album bekijken nog
Moet nu weer werken.. Titels stonden verkeerd. Upload is hier een beetje brak.. dus nu dag 1 2 3

René130i

Bericht door René130i » 25 okt 2008, 22:41

Sweeet media :banaan:

Organisatie nogmaals bedankt. Was geweldig. Ook de 4x4-trek-service was top :clap:

Laurens

Bericht door Laurens » 25 okt 2008, 22:47

Nice pictures Joost :thumbup: :love:

Maar lijkt wel of ik bijna alleen maar gedrift heb :police:

René130i

Bericht door René130i » 26 okt 2008, 01:38

Hahaaha Elmar, ik begrijp nu waarom je dit nr. hebt gekozen. De lyrics:
"De feeling that I'm losing her forever"... dat gaat natuurlijk over "losing grip" :lol:

Metchu

Bericht door Metchu » 26 okt 2008, 01:46

Sweet Joost! Goeie Shit! Ik zie trouwens een hoop bannermateriaal!!!! Dus Tom, hop hop aan het werk met die foto´s!!!! VLF Kan natuurlijk neit ontbreken in de banner!! 8)

LOL at Luco! dat handje nog steeds eruit :mrgreen:

Afbeelding

Marlboro Man is er niets bij :mrgreen:

Afbeelding

Elmar

Bericht door Elmar » 26 okt 2008, 11:47

René130i schreef:Hahaaha Elmar, ik begrijp nu waarom je dit nr. hebt gekozen. De lyrics:
"De feeling that I'm losing her forever"... dat gaat natuurlijk over "losing grip" :lol:
De titel is ook "slipping through my fingers (all the time)" , maar dat gaat dan weer over je stuurwiel.

Helaas heb ik geen beelden van je op d'Issoire, had anders had ik "The king has lost his crown" wel toepasselijk gevonden.

Je leert trouwens wel een hoop nieuwe termen als je met al die nerds een weekje weg bent.
Nice, true, UL, 1337, swaffelen, enz...
Dat werkt dan zo op je in, dat de enige foto's die ik dat weekje maak, in Luxenburg op de terug weg schiet....

Afbeelding

Afbeelding

Joost H.

Bericht door Joost H. » 26 okt 2008, 12:12

Elmar schreef: Je leert trouwens wel een hoop nieuwe termen als je met al die nerds een weekje weg bent.
Dat werkt dan zo op je in, dat de enige foto's die ik dat weekje maak, in Luxenburg op de terug weg schiet....
hahahaha

:clap:

René130i

Bericht door René130i » 26 okt 2008, 12:12

Muhahahahahahaaa :lol: :lol: :lol:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 26 okt 2008, 12:50

Elmar schreef:Je leert trouwens wel een hoop nieuwe termen.....swaffelen
Onder welke steen heb jij de laatste tijd gezeten? :mrgreen:

Ti-Tourist (Erik)

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 26 okt 2008, 13:31

:roflol:

Elmar, je bent echt niet de enige. Hoop van die termen waren voor mij als (ook) niet-IT'er niet bekend...... Die droge reactie is dan wel weer heel komisch.... :mrgreen:

Peric

Bericht door Peric » 26 okt 2008, 13:42

@Joost, wat een ontzettend mooie foto's zeg...

Vooral deze....
Afbeelding

:thumbup:

Macboy

Bericht door Macboy » 26 okt 2008, 20:16

ACHTER (nu nog) DRIFTKING RENE

Geweldige drifts Rene !

Casper

Bericht door Casper » 26 okt 2008, 20:18

Mooi driftwerk :thumbup:

Gaan er bij zo'n 1-serie bij hard remmen extra remlichten branden of zie ik dat verkeerd? Kende die optie niet bij de 1-serie....

Tom

Bericht door Tom » 26 okt 2008, 20:21

Gaaf zeg dat filmpje!!!

Metchu

Bericht door Metchu » 26 okt 2008, 21:33

Joost Hermens schreef:
Elmar schreef: Je leert trouwens wel een hoop nieuwe termen als je met al die nerds een weekje weg bent.
hahahaha

:clap:

hahaha die foto's +1!!! :mrgreen:

van de week komt me nieuwe hardeschijf binnen, dan kan ik alles netjes archiveren en zal ik na me tentamens even een preview video van de dvd maken 8) Ik heb van Peter begrepen dat ik al m'n werk moet opschorten :mrgreen: eerst VLF (en dan driftdvd en de cpz dvd's 8) )

goed... 8)

Rupie

Bericht door Rupie » 27 okt 2008, 07:15

Inderdaad geweldige foto's van Joost. Vooral bij dag 3 zitten meerdere sfeer foto's. Wat dacht je hier van..

Afbeelding

Tom

Bericht door Tom » 27 okt 2008, 11:46

Als traktatie na vier dagen sturen en zweten in die circuithokken krijgen jullie namens DF een lekkere massage om tot rust te komen.

Plaats reactie