'Wie' zijn er eigenlijk tegen hardrijden?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Tom

'Wie' zijn er eigenlijk tegen hardrijden?

Bericht door Tom » 31 aug 2006, 21:39

Ik gok dat 95% hier de maximum snelheid graag wat hoger had gezien. Onze mening is dat 140 km/u (of harder) ook best kan op rustige momenten. Behalve wij zijn er genoeg normale mensen die ook graag wat harder zouden willen rijden dan de huidige maximum snelheid. Het is een vrij kleine groep (bejaarden, vrouwen, "mannen"/mietjes met een Citroën) die irritant en te langzaam gaan rijden. Bijna elke normale werkende man van middelbare leeftijd in z'n leasehok krijgt nog wel eens een boete binnen als ie weer 130 ipv 120 km/u heeft gereden.

Je leest hier dan ook vaak dat het 'die irritante groenlinks figuren' (aka boomknuffelaars, geiten-wollen-sokken figuren, greenpeace aanhangers) zijn die de snelheid omlaag willen hebben. Mensen die tegen de uitstoot van auto's zijn. Dat ze ondertussen zelf een oude Toyota Starlet om zondag naar het bos te rijden voor de deur hebben staan staat er dan even los van (stoot volgens mij meer uit dan een moderne auto) ;)

Waarom? Ik kan mezelf voorstellen dat ze tegen het aanleggen van meer asfalt zijn. Of tegen de productie van auto's en vrachtwagens. Maar heeft snelheid er nou zoveel mee te maken? Het zal best dat de uitstoot toeneemt bij een hogere snelheid, dat is logisch, maar dat weegt toch niet op tegen de hoeveelheid kilometers die mensen tegenwoordig maken. Vroeger had men één auto voor de deur staan, tegenwoordig zijn er genoeg gezinnen waar ze drie auto's hebben (pa, ma en zoon of dochter). En voor elke kleine boodschap pakt men de auto.

Of zijn het hele andere mensen die tegen het hardrijden zijn?
Even los van wat buurtbewoners (normale mensen) die zich wat irriteren aan mensen die te snel door de wijk rijden.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 31 aug 2006, 22:22

Ik kan niet tegen zondagsrijders.

Helemaal niet tegen die ouwe drukkers die op laatste moment als je aan het inhalen bent hun auto er voorgooien en met slakkegangetje je gaan zitten hinderen.

EN JA IK VINDT DAT DE MAX SNELHEID OMHOOG MOET ;)

Tom

Bericht door Tom » 31 aug 2006, 22:31

Ja maar hoe groot kan die groep zondagsrijders nou zijn? Echt zo groot om te zorgen dat overal de snelheid omlaag gaat (50 > 30 km zones, 80 > 60, 120 > 100 of zelfs 80) ipv omhoog?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 31 aug 2006, 23:12

Nee, maar wel met de minste politieke invloed.

Tel daarbij op dat je als minister niet heel nederland tevreden kan houden.

En ze bang voor hun eigen hachie zijn

Tel daarbij op dat de milieuorganisaties een makkelijk nieuwsitem zijn

En een helehoop mensen die niet dagelijks op de snelweg komen 120 hard genoeg vinden

En dat er weer verkiezingen komen.

En dan weet je wel dat die snelheid niet omhoog gaat :mrgreen:

Rebel

Bericht door Rebel » 31 aug 2006, 23:18

*snelheden het zelfde laten
*boetes omhoog
*wegenbelasting/verzekering naar vermogen (pk) en leeftijd bestuurder(zoals in Belgie)
*aanleg van enkele circuits waar men tegen vergoeding "hard" kan rijden ongehinderd.
*Benzine fors duurder maken (hierdoor meer poetsers en minder wegpiraten, bejaarden en ander ongedierte)
*hogere BPM op milieuonvriendelijke auto's

Dat was wel zo een beetje....

Welterusten

Knot

Bericht door Knot » 31 aug 2006, 23:31

En toen kwam Knot aan op de zondagochtend met zn CBR954RR.

- wegenbelasting lachertje
- verzekering lachertje
- brandstofverbruik lachertje
- flitsen van voren lachertje
- flitsen van achteren lachertje als ie netjes de lucht in wil

En gewoon ziedend hard tussen die zondagrukkers door knallen, opdonderen allemaal, lopend naar de kerk en verder thuisblijven!

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 01 sep 2006, 09:02

Rebel, ik zie dat al aan jouw lijstje is voldaan. Maar natuurlijk niet aan die circuits, want autorijden is toch alleen voor gevaarlijke, milieuonvriendelijke gekken.

Vergeet niet dat Nederland vol is met mensen die gewoon tegen zijn. Tegen lol, tegen plezier, tegen 'kunnen', maar vóór 'moeten'.
Echt, je zal de mensen de kost moeten geven die zich niet kunnen voorstellen dat er géén maximumsnelheid is, of dat je ergens géén regels voor hebt. Het eerste wat de gemiddelde Nederlander doet is zich afvragen aan welke regel hij zich moet houden, het tweede is er over te zeuren. Herstel, het tweede is zeuren over dat anderen zich er niet aan houden.
Afgunst, jaloezie, zij hebben meer dan ik, wachtmaar, ze zouden het moeten verbieden. En dat gebeurt dan ook uiteindelijk.

Een hoop mensen zullen ook gewoon niet weten dat auto's in het buitenland bijvoorbeeld veel goedkoper zijn. Zij denken gewoon, auto's zijn duur. Het leven is duur. En realiseren zich niet dat ze 75% van hun inkomen aan belasting kwijt zijn, zodat andere mensen op hun kosten zwart bij kunnen klussen, of koffie drinken in een mooi kantoor in Den Haag.
[/i]

Martijn

Bericht door Martijn » 01 sep 2006, 09:11

Variabele snelheden op autosnelwegen (afhankelijk van verkeersaanbod, ideale doorstroming, maar ook verhoging van limiet in de avond/nacht)

Strenge controles op snelheid in 80 en 50 km zones (ken weinig B-wegen die geschikt zijn voor hogere snelheden: bomen/water/barriers/gelijkvloerse kruisingen)

Strenge controles op 50km maar wel afschaffen van 30km zones; kinderen bewust maken van de gevaren van de straat en kinderen + ouders duidelijk maken dat de straat geen speeltuin/-terrein is.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 01 sep 2006, 09:17

Het zal je dan verbazen dat er binnen bepaalde politieke kringen de behoefte bestaat om een nieuw circuit in NL te gaan bouwen, mét F1 status.

Argumenten:
- subsidie voor initiatief en bouw
- werkgelegenheid neemt toe
- behoefte van bevolking
- recreatie en toerisme zal aantrekken

Ze hebben zelfs weinig tegenargumenten gehoord. Als ik zeg dat het centraal in het land ligt en zonder al teveel files te bereiken is, dan weet je meteen dat het gunstiger gelegen is dan Zandvoort en Assen.

Zal nog wel even duren tot wij hier officieel van horen (zodra plannen verder ontwikkeld zijn en subsidies worden aangevraagd in Brussel).

Hielke

Bericht door Hielke » 01 sep 2006, 09:48

Of je nou voor of tegen "hardrijden" bent, in ons kleine kikkerlandje hoef je er nooit een halszaak van te maken. 300 kilometer lang bij 150 kilometer breed, that's it. In welke richting je ook gaat, de stukken dat je door de heersende verkeersdrukte daadwerkelijk hard kunt gaan zullen op de vinger van één hand te tellen zijn. En wat wil je, we leven in Europa's drukstbevolkte land. Op satellietfoto's die de luchtvervuiling aangeven pik je ons er zo uit. Niet dat die vervuiling door hardrijdende auto's wordt veroorzaakt. In de randstad wordt er niet hard gereden omdat er niet hard gereden KAN worden. Één van de onderliggende redenen om de flitspalen weg te halen. Automobilisten kunnen bij die palen de max. snelheden niet eens meer halen.

Nee, ik vind met onze verkeersdrukte een discussie over het opvoeren van de max. snelheid onzinnig. Net zo onzinnig als al die bestuurders die elke ochtend in hun uppie in de auto in de file staan. Als daar nou eens wat aan gedaan werd (carpoolen, rekening rijden, openbaar vervoer verbeteren, minder fokken, minder immigratie) dan werden de wegen leger en kon je probleemloos de max. snelheid opvoeren.

En als je toch eens een stukje fulle pulle wilt rijden dan weten we heel goed wat er op steenworp afstand van de grens ligt :wink:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 sep 2006, 10:01

Knot schreef:En toen kwam Knot aan op de zondagochtend met zn CBR954RR.

- wegenbelasting lachertje
- verzekering lachertje
- brandstofverbruik lachertje
- flitsen van voren lachertje
- flitsen van achteren lachertje als ie netjes de lucht in wil

En gewoon ziedend hard tussen die zondagrukkers door knallen, opdonderen allemaal, lopend naar de kerk en verder thuisblijven!
Geef Rody ff de Nobelprijs! Skitterend! :D

stefan van der burgh

Bericht door stefan van der burgh » 01 sep 2006, 10:27

Ik vrees dat het de hollandse spruitjes-doe-maar-gewoon mentaliteit is, gemixed met een flinke portie calvinisme en maaiveldfetishisme.
Hollanders hebben liever dat 'de rijke stinkerd met de dikke auto' met 125 geflitst wordt, dan dat ze zelf hun 3e hands Corolla naar 140 mogen trappen.

En vergeet het meleu niet, ook een argumentatiehoer van formaat in deze.

Tom

Bericht door Tom » 01 sep 2006, 10:27

Hielke: niet helemaal mee eens. Goed, tijdens de spits is het druk. In de randstad is het ook buiten de spits druk. Maar hier in Brabant valt er buiten die spits best door te rijden.

Knot

Bericht door Knot » 01 sep 2006, 10:31

Neem bijvoorbeeld de A9... daar mag je nog maar 70 tussen de A4 en de A2, te gek voor woorden, dat schiet gvd echt niet op en ik heb mn dashbordkastje nu al 10x opnieuw ingericht.

Rij ik dan vanochtend op de A20 van het 120 deel in het 100 deel dan denk ik, tsja, eigenlijk debiel dat ik terug naar de 100 wil gaan, 120 kan nog net maar trager moet het niet gaan... denk ik dan aan het stuk 70 van gisteravond ben ik blij dat ik 100 MAG rijden.

Hans

Bericht door Hans » 01 sep 2006, 10:39

Hielke schreef:In de randstad wordt er niet hard gereden omdat er niet hard gereden KAN worden.
Sorry hoor maar dat is de grootste onzin die er is, ik denk dat je de Randstad wel kan verglijken met het Roergebied, daar loopt bij voorbeeld de A42, daar geld geen snelheidsbeperking op een klein stukje vlakbij Oberhausen na stukje 100 en 120, en dat is ook alleen maar in de richting van Dortmund de andere kant op richting Kamp Lintfort is het gewoon ongelimiteerd. Als het druk is wordt er vanzelf langzamer gereden. Verder zie je in heel het Roergebied bar weinig 80km zone's.
Laatst gewijzigd door Hans op 01 sep 2006, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 01 sep 2006, 10:40

even een voorbeeld van de gemiddelde Nederlander;

Gisteren komt vertegenwoordiger binnen van het plaatselijke bokkeblaadje, leuke kerel doe al jarne zaken met hem, geen die hard auto liefhebber maar wel iemand die met plezier in zijn auto stapt en het leuk vind om er over te praten. Kent ondertussen ook wel een beetje mijn gekkigheid wat betreft "snelle"' auto's.

Reed altijd Picasso leasebak van de zaak, sloommm maar wel ruim, kids vakantie ed je kent het wel.

maar nu had ie net een dag een Toyota carolla aqarium uitvoering. blij als een klein kind, "heb hem net een dag beer van een auto, manman wat ie is ie snel, je trapt het gas in en hij spuit naar voren, niet meer normaal.. " in zijn enthousiasme sleept ie me wat mee, vind het altijd leuk als een bekende blij is met zijn nieuwe auto.. goh zeg ik zeker die 177pk dcat motor, heb ik het nodige al over gelezen moet echt een beer zijn.. "neenee zeg ie dit is de 140pk motor, maar ohw wat snel zeg.."

maar zegt ie jij hebt ook weer een nieuwe ? Ik blalbala jongensdroom uitgekomen ed.. niet zo ruim hé 2 deuren maar ? die andere was toch praktischer met 4 deuren ? ik jamaar, dacht jalamah .. en ineens vraagt ie hoeveel pk heeft die nou, ik schoorvoetend.. dik 340pk..

Hij liep hoofdschuddend weg Kon die niet bevatten....

===================================================

Ander voorbeeld van een gemiddelde Nederlander, mijn eigen moeder,

Reed afgelopen zondag voor het eerst een stukje mee,in de M3 door het veld in de buurt bij ons.

Trap gas half in, en mijn moeder ging zowat dood.. zag de weg aan zich voorbij flitsen, en jammerde lichtelijk in de auto. vond het leuk om even te plagen en trapte het gas nog wat dieper in, geen gekkigheid niet extreem ofzo.. haalde vlot een voorligger in, in velden of wegen geen tegenligger te bekennen... in haar ogen zowat een zelfmoord poging..

Ze kon het later wel wat relativeren helemaal omdat ik haar wat plaagde.. Maar totaal geen benul van de capaciteiten van een snelle auto met eenbovengemiddelde goede wegligging..

Ze rijd zelf een twingootje en durf ook wel 140 op de snelweg :roll:

Kortom de gemiddelde Nederlander heeft geen enkel benul van snelheid en flinke versnelling van een auto. Waarom zouden die mensen dan voor een hoge maximum snelheid zijn ?

stefan van der burgh

Bericht door stefan van der burgh » 01 sep 2006, 10:44

Om de doodeenvoudige en in- en intrieste reden dat ze het een ander niet gunnen.

Je denkt toch niet dat elke Duitser 180 blaft als het ruim bahn is? Maar die vreten niet hun stuur op als er af en toe een mercedes met 220 voorbij komt knallen.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 01 sep 2006, 11:32

*geeft Stefan een sigaar*

De essentie van het Nederlander zijn in twee korte posts. Hulde! :lol:

Robin

Bericht door Robin » 01 sep 2006, 11:39

Peter Tunissen schreef:*geeft Stefan een sigaar uit eigen doos*

De essentie van het Nederlander zijn in twee korte posts. Hulde! :lol:
:D

maar inderdaad.

ik ben een Fries :P

stefan van der burgh

Bericht door stefan van der burgh » 01 sep 2006, 11:43

Moeilijke materie hoor, om scherp te verwoorden. :mrgreen:

De denkfout is dat het probleem bij de politiek ligt. Er is geen ander land in Europa waar je consequent afgesneden wordt - bij bijna elke vrachtwagen die je inhaalt - door een Primera/Corolla/Xantia/noem alle troep maar op met beslagen ramen en een dorre Hans Dijkstal kloon achter het stuur.

Ga nou maar gewoon in een echt land wonen. :)

RVV

Bericht door RVV » 01 sep 2006, 11:48

Laatst had ik een beetje haast, maw ik vond het leuk om even 200+ op een praktische lege snelweg te rijden, in de verte zie ik een zwart trutteschuddertje.. rij flink naar hem toe, ja wat wil je met 200+ ineens gaat dat trutteschuddertje met zijn alarmlichten aan knipperen. zie hem een paar keer de rem in trappen (oplichtende remlichten verder geen vertraging van de auto) ik zat op de linkerbaan, hij rechts en zeker nog 300 meter van hem vandaan dus absoluut geen bumperkleverij (waar ik een hekel aan heb) oid..

Maarja voor de zekerheid trap ik toch maar flink de rem in, mischien stond er wel een stille (struikrover in de berm) weet ik veel.

Ik rij het trutteschuddertje met 5 kilomter snelheidverschil voorbij, me echt afvragend waarom die nou met die kermistoestanden was begonnen, keek naar binnen zie daar type gefrustreerde ambtenaar achter het stuur zitten die mij snel minachtend aankijkt en direkt weer naar voren blik strak vooruit gericht.. g*vder ik werd er zowat pissed om, beetje vuil zelfbenoemde politieagentje spelen.. heb kleine kilomter gewoon exact naast hem gereden, weet het fout maar ergens wilde ik hem gewoon ff flink intimideren.

Toen maar volgas weggeklapt richting de snelheidsbegrenzer LUL DE BEHANGER

Knot

Bericht door Knot » 01 sep 2006, 11:52

Rico, dat soort mensen boek ik gewoon loeihard met 200 voorbij, liefst nog een stukje naar ze toe sturen als je er bijna langs gaat.. opdonderen.

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 01 sep 2006, 16:41

Hielke schreef:In de randstad wordt er niet hard gereden omdat er niet hard gereden KAN worden. Één van de onderliggende redenen om de flitspalen weg te halen. Automobilisten kunnen bij die palen de max. snelheden niet eens meer halen.
Wat een onzin. Buiten de spits kan je goed doorrijden, zelfs overdags, maar zeker 's avonds. Belachelijk dat bv zo'n 80km/u zone dan ook nog geldt.

Robin

Bericht door Robin » 01 sep 2006, 17:21

Knot schreef:Rico, dat soort mensen boek ik gewoon loeihard met 200 voorbij, liefst nog een stukje naar ze toe sturen als je er bijna langs gaat.. opdonderen.
ik word er bang van...same thoughts :D

Hielke

Bericht door Hielke » 01 sep 2006, 17:24

We hebben het over hardrijden. Niet over 80 of 120 km/h zones.

Plaats reactie