even een voorbeeld van de gemiddelde Nederlander;
Gisteren komt vertegenwoordiger binnen van het plaatselijke bokkeblaadje, leuke kerel doe al jarne zaken met hem, geen die hard auto liefhebber maar wel iemand die met plezier in zijn auto stapt en het leuk vind om er over te praten. Kent ondertussen ook wel een beetje mijn gekkigheid wat betreft "snelle"' auto's.
Reed altijd Picasso leasebak van de zaak, sloommm maar wel ruim, kids vakantie ed je kent het wel.
maar nu had ie net een dag een Toyota carolla aqarium uitvoering. blij als een klein kind, "heb hem net een dag beer van een auto, manman wat ie is ie snel, je trapt het gas in en hij spuit naar voren, niet meer normaal.. " in zijn enthousiasme sleept ie me wat mee, vind het altijd leuk als een bekende blij is met zijn nieuwe auto.. goh zeg ik zeker die 177pk dcat motor, heb ik het nodige al over gelezen moet echt een beer zijn.. "neenee zeg ie dit is de 140pk motor, maar ohw wat snel zeg.."
maar zegt ie jij hebt ook weer een nieuwe ? Ik blalbala jongensdroom uitgekomen ed.. niet zo ruim hé 2 deuren maar ? die andere was toch praktischer met 4 deuren ? ik jamaar, dacht jalamah .. en ineens vraagt ie hoeveel pk heeft die nou, ik schoorvoetend.. dik 340pk..
Hij liep hoofdschuddend weg Kon die niet bevatten....
===================================================
Ander voorbeeld van een gemiddelde Nederlander, mijn eigen moeder,
Reed afgelopen zondag voor het eerst een stukje mee,in de M3 door het veld in de buurt bij ons.
Trap gas half in, en mijn moeder ging zowat dood.. zag de weg aan zich voorbij flitsen, en jammerde lichtelijk in de auto. vond het leuk om even te plagen en trapte het gas nog wat dieper in, geen gekkigheid niet extreem ofzo.. haalde vlot een voorligger in, in velden of wegen geen tegenligger te bekennen... in haar ogen zowat een zelfmoord poging..
Ze kon het later wel wat relativeren helemaal omdat ik haar wat plaagde.. Maar totaal geen benul van de capaciteiten van een snelle auto met eenbovengemiddelde goede wegligging..
Ze rijd zelf een twingootje en durf ook wel 140 op de snelweg
Kortom de gemiddelde Nederlander heeft geen enkel benul van snelheid en flinke versnelling van een auto. Waarom zouden die mensen dan voor een hoge maximum snelheid zijn ?