Knot schreef:Welkom!
Net en fris ding, mooie kleur. Alleen van een e90 naar een e46 terug... voor 71pk en het M gevoel.... ene kant wel, andere kant niet, maargoed, voor jou is de keuze duidelijk... 7800rpm

Toen ik mijn Alfa GT weg wilde doen (ruim 2 jaar geleden) stond ik sterk in dubio wat voor BMW ik graag zou willen kopen. Het moest zowieso een BMW worden,dat stond vast,maar het was op dat moment de persoonlijke keus tussen a) een nieuwe 330i e90 (high executive) of b) een mooie gebruikte M3 e46.....
Omdat mijn vriendin zwanger was van ons zoontje heb ik puur een rationele keus gemaakt voor een sedan,dit temeer voor de gemakkelijke toegankelijkheid naar de achterbank om de altijd lompe maxicosi met kind neer te kunnen zetten.
De 330i e90 heb ik in feite ''blind'' gekocht zonder proef te rijden in een soortgelijke demo,ervan uitgaande dat een nieuwe 330i vooral op het sportieve vlak niet tegen zou vallen. Het is tenslotte een BMW en daar mag je toch wel enig sportief rijgedrag van verwachten toch...?
Nog nooit heb ik zo,n grote teleurstelling gehad met een auto zoals toen; de wegligging en het hele stuurgedrag vielen enorm tegen t.o.v. mijn Alfa GT

Rechtuitkoersstabiliteit en het gevoel rond de middenstand van het stuur was zeer bedroevend en bij een snelheid van 200 km/u + werd de auto echt ''gevaarlijk'' met een achterkant die enorm licht leek te gaan worden.
Daarna een heel scala aan veranderingen en dealerbezoeken gehad,maar het hele stuurgedrag bleef waardeloos
Even een opsomming: 3x uitgelijnd,orig. velgen teruggeplaatst (zonder merkbaar resultaat),auto naar BMW nederland geweest (zeiden doodleuk dat de auto reed zoals tie hoorde te rijden

) en vervolgens een geheel nieuw Koni FSD onderstel met Eibach veren.(dit in samenwerking met Koni nederland en m,n dealer) Allemaal aardig geprobeerd,maar zonde van de tijd en kosten.
Spijt had ik....., als haren op m,n hoofd dat ik niet m,n hart had laten spreken en gewoon voor een M3 was gegaan met z,n perfect gebalanceerd onderstel en stuurgedrag. Geloof mij maar,het verschil tussen een M3 en een ''normale dreier'' is echt groot v.w.b. bovenstaande punten.
Verder speelden (achteraf) gevoelens mee zoals het saaie kwalitatief mindere plasticachtige dashboard van de e90 en het niet kunnen wennen aan het uiterlijk. De coupe (e92) vind ik daarentegen wel mooi,maar die was er toen nog niet op het moment van aankoop
In het ''archief'' nog een fotootje gevonden van de ''oude'' 330i