Weer een M3 rijder erbij op dit forum....

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
forM3an

Weer een M3 rijder erbij op dit forum....

Bericht door forM3an » 25 okt 2008, 15:51

Zoals uit het onderwerp al blijkt ; een M3 rijder die zich even voor wil stellen als Jan,woonachtig in de regio zuid-holland,en bijna 1,5 jaar in het bezit van een M3 e46 SMG 2 in de kleur zwart 2,bwj.2004. Mijn achternaam is gelijk mijn gebruikersnaam,alleen dan met de letter m als hoofdletter met daarachter geplakt een '' 3 ''. Jullie voelen hem wel aan denk ik zo..... :mrgreen: Hopelijk levert deze gebruikersnaam geen problemen op.... :oops:

In het verleden heb ik altijd actief forums bezocht die betrekking hadden op het merk auto wat ik reed. (en dat zijn er meerdere geweest, zoals mijn favorieten Alfa Romeo en BMW)
Op http://www.m3forum.net" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.e46fanatics.com" onclick="window.open(this.href);return false; ben ik ook zeer regelmatig actief,alleen onder een andere gebruikersnaam.
Persoonlijk heb ik een voorkeur voor de snellere en goed sturende types van bovenstaande merken.
Een kleine opsomming uit het verleden: BMW 325i e30,BMW M3 e30,BMW 325 ci e46,Alfa 147 GTA,Alfa GT en m,n voorlaatste wagen,een BMW 330i e90 die overigens heel gauw verruild is voor de huidige M3 e46; een wagen die na iedere rit telkens weer een grijns op mijn gezicht tovert en steeds weer blijft verbazen v.w.b. zijn lekker opzwepend karakter en driveability.

Bij deze nog een foto van m,n M3 :wink:

Afbeelding

Groeten Jan

RVV

Re: Weer een M3 rijder erbij op dit forum....

Bericht door RVV » 25 okt 2008, 16:02

Welkom mooi ding.. grappig ik ging van een M3 naar een 330i touring (beetje noodgedwongen), snap de verschillen maar al te goed.

Rein

Bericht door Rein » 25 okt 2008, 16:24

Welkom!!

Je M3 ziet er uit als een erg net exemplaar!
Meer pics? :please:

StefanW
Auto: 106 Rallye S2

Bericht door StefanW » 25 okt 2008, 16:46

Welkom!
Erg mooie M3.

Meer pics idd?

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 25 okt 2008, 17:04

Welkom hier.
Heb je niet iets met Friesland? :wink:
Heb je er ooit gewoond,ken je mensen die er wonen,werk je er,je staat er elke week op de camping?
Je moet gewoon een link met Friesland hebben,kan niet anders,kom op,denk eens goed na....................... :lol:

Lee M3

Bericht door Lee M3 » 25 okt 2008, 17:47

Hey Jan, welkom op het forum.

Meer pics van je bolide is geen overbodige luxe. :mrgreen:

forM3an

Bericht door forM3an » 25 okt 2008, 18:17

Dennis van der Schoot schreef:Welkom hier.
Heb je niet iets met Friesland? :wink:
Heb je er ooit gewoond,ken je mensen die er wonen,werk je er,je staat er elke week op de camping?
Je moet gewoon een link met Friesland hebben,kan niet anders,kom op,denk eens goed na....................... :lol:
@Dennis> Friesland......laat mij eens denken :roll:
Ik heb er nooit gewoond,ook niet op de camping gestaan :mrgreen:

Maarrr ik ken wel mensen die in die regio wonen....waaronder Mike met z,n M3 e46 (hier wel bekend op het forum :mrgreen: ), div. mensen die ik ken via m,n werk (er zit een vestiging van ons moederbedrijf in Makkum>Feadship,de Vries Makkum) en verder uhhh.......zou het zo gauw niet weten :please:
Als ik nog niet het goede antwoord heb gegeven dan hoor ik het graag :wink:

Knot

Bericht door Knot » 25 okt 2008, 18:25

Welkom!

Net en fris ding, mooie kleur. Alleen van een e90 naar een e46 terug... voor 71pk en het M gevoel.... ene kant wel, andere kant niet, maargoed, voor jou is de keuze duidelijk... 7800rpm :)

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 25 okt 2008, 18:27

Welkom hier op DF Jan!

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 25 okt 2008, 18:30

Hey jan,

Leuk dat je toch ben gaan kijken op dit forum !! :thumbup:
Dit is toch een echt autofreakforum wat dat betreft :mrgreen:

Mooie wagen heb je hoor, maar wat voor uitlaatsysteem heb je eronder? ik was dat vergeten te vragen maar zag dat die anders was volgens mij?

Ik spreek je binnenkort op werk wel weer een keer denk ik!!

Groeten,

forM3an

Bericht door forM3an » 25 okt 2008, 18:31

Stylez M3 schreef:Hey Jan, welkom op het forum.

Meer pics van je bolide is geen overbodige luxe. :mrgreen:
Vooruit dan maar...... :wink: :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door forM3an op 25 okt 2008, 18:48, 3 keer totaal gewijzigd.

Knot

Bericht door Knot » 25 okt 2008, 18:38

Heeeej.... ander uitlaatsysteempje???

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 25 okt 2008, 18:39

ForM3an,op dit forum hebben we een hoog aantal Friezen met dikke BMW's vandaar.
Erg mooie auto overigens.

Mike S.

Bericht door Mike S. » 25 okt 2008, 18:44

Dennis van der Schoot schreef:ForM3an,op dit forum hebben we een hoog aantal Friezen met dikke BMW's vandaar.
Erg mooie auto overigens.
Dat zit je hoog het die Friezen met Bmw's ? :mrgreen: :lol:

forM3an

Bericht door forM3an » 25 okt 2008, 19:22

Knot schreef:Welkom!

Net en fris ding, mooie kleur. Alleen van een e90 naar een e46 terug... voor 71pk en het M gevoel.... ene kant wel, andere kant niet, maargoed, voor jou is de keuze duidelijk... 7800rpm :)
Toen ik mijn Alfa GT weg wilde doen (ruim 2 jaar geleden) stond ik sterk in dubio wat voor BMW ik graag zou willen kopen. Het moest zowieso een BMW worden,dat stond vast,maar het was op dat moment de persoonlijke keus tussen a) een nieuwe 330i e90 (high executive) of b) een mooie gebruikte M3 e46.....
Omdat mijn vriendin zwanger was van ons zoontje heb ik puur een rationele keus gemaakt voor een sedan,dit temeer voor de gemakkelijke toegankelijkheid naar de achterbank om de altijd lompe maxicosi met kind neer te kunnen zetten.
De 330i e90 heb ik in feite ''blind'' gekocht zonder proef te rijden in een soortgelijke demo,ervan uitgaande dat een nieuwe 330i vooral op het sportieve vlak niet tegen zou vallen. Het is tenslotte een BMW en daar mag je toch wel enig sportief rijgedrag van verwachten toch...?
Nog nooit heb ik zo,n grote teleurstelling gehad met een auto zoals toen; de wegligging en het hele stuurgedrag vielen enorm tegen t.o.v. mijn Alfa GT :? Rechtuitkoersstabiliteit en het gevoel rond de middenstand van het stuur was zeer bedroevend en bij een snelheid van 200 km/u + werd de auto echt ''gevaarlijk'' met een achterkant die enorm licht leek te gaan worden.
Daarna een heel scala aan veranderingen en dealerbezoeken gehad,maar het hele stuurgedrag bleef waardeloos :?
Even een opsomming: 3x uitgelijnd,orig. velgen teruggeplaatst (zonder merkbaar resultaat),auto naar BMW nederland geweest (zeiden doodleuk dat de auto reed zoals tie hoorde te rijden :shock: ) en vervolgens een geheel nieuw Koni FSD onderstel met Eibach veren.(dit in samenwerking met Koni nederland en m,n dealer) Allemaal aardig geprobeerd,maar zonde van de tijd en kosten.
Spijt had ik....., als haren op m,n hoofd dat ik niet m,n hart had laten spreken en gewoon voor een M3 was gegaan met z,n perfect gebalanceerd onderstel en stuurgedrag. Geloof mij maar,het verschil tussen een M3 en een ''normale dreier'' is echt groot v.w.b. bovenstaande punten.

Verder speelden (achteraf) gevoelens mee zoals het saaie kwalitatief mindere plasticachtige dashboard van de e90 en het niet kunnen wennen aan het uiterlijk. De coupe (e92) vind ik daarentegen wel mooi,maar die was er toen nog niet op het moment van aankoop :(

In het ''archief'' nog een fotootje gevonden van de ''oude'' 330i :wink:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door forM3an op 26 okt 2008, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Knot

Bericht door Knot » 25 okt 2008, 19:33

Duidelijk verhaal! Had je af fabriek niet de optie sportonderstel genomen op de 330i trouwens??

Xave30

Bericht door Xave30 » 25 okt 2008, 19:44

Welkom hier.

Ik hou abnormaal veel van glanzzz

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 okt 2008, 20:45

Leuk om er weer een ///M bij te hebben, ziet er waanzinnig goed uit deze auto...............................

Ik herken die verschillen wel; ik reed voor mijn E46 M3 een E46 328i sedan...........................en die laatste heeft me ook nooit kunnen overtuigen in stuur-rem-demping gedrag en zeker niet in koersstabiliteit, mn bij wat winderig weer was het een drama, zoekerig, onstabiel, continu moeten corrigeren, heel nerveus............................toen ik de E46 M3 had; een waanzinnig verschil, wat een rotsvast koersgedrag ( juist ook bij winderig weer) ding lag als een blok, ( de nieuwe doet het nog beter kan ik je zeggen). Kortom ik heb er nooit spijt van gehad om de stap van regulier BMW naar ///M om te zetten................

forM3an

Bericht door forM3an » 25 okt 2008, 21:21

Mike Spanjersbergh schreef:Hey jan,

Leuk dat je toch ben gaan kijken op dit forum !! :thumbup:
Dit is toch een echt autofreakforum wat dat betreft :mrgreen:

Mooie wagen heb je hoor, maar wat voor uitlaatsysteem heb je eronder? ik was dat vergeten te vragen maar zag dat die anders was volgens mij?

Ik spreek je binnenkort op werk wel weer een keer denk ik!!

Groeten,
Hey Mike, (en anderen)

Bedankt nog voor de complimenten en je hebt inderdaad gelijk v.w.b. dit forum :wink: :mrgreen:

Het uitlaatsysteem (de einddemper) is inderdaad niet meer origineel.
De RVS demper met 4x80 mm ronde eindstukken die ik er nu een aantal maanden onder heb zitten is van zweeds makelij (Simons). Heb een tijdje zitten dubben tussen deze en een Eisenmann,maar ik hoorde laatste tijd zoveel verhalen over kwalitatief slecht laswerk en zelfs scheurvorming van de Eisenmann dempers dat ik toch maar de Simons heb gekozen.
Kwalitatief gezien (lasnaden etc.) is het een goed en mooi produkt en gelukkig is die o zo mooie metaalachtige snerp bij hoge toerentallen gebleven,misschien zelfs nog wel wat versterkt :lol:

Verwacht je trouwens binnenkort weer in Papendrecht te zijn....?

Mike S.

Bericht door Mike S. » 25 okt 2008, 21:33

Oke, uitlaatjes zien er goed uit namelijk !!
En je auto ziet er ook zeer goed gepoetst uit trouwens :mrgreen:

Wat betreft papendrecht.
Ja ik ga er nog zeker 1x heen voordat die naar friesland komt, moet even kijken wat de status is en wat ik in me maag geschoven krijg half november haha ( zal wel druk worden :lol: ).
Ik moet er ook nog een x heen met de baas montage van makkum, maar daar staat ook nog geen afspraak voor.

forM3an

Bericht door forM3an » 25 okt 2008, 21:41

Knot schreef:Duidelijk verhaal! Had je af fabriek niet de optie sportonderstel genomen op de 330i trouwens??
Jawel,want dat zat bij het High Executive pakket inbegrepen :wink:

forM3an

Bericht door forM3an » 25 okt 2008, 21:54

Mike Spanjersbergh schreef:Oke, uitlaatjes zien er goed uit namelijk !!

Wat betreft papendrecht.
Ja ik ga er nog zeker 1x heen voordat die naar friesland komt, moet even kijken wat de status is en wat ik in me maag geschoven krijg half november haha ( zal wel druk worden :lol: ).
Ik moet er ook nog een x heen met de baas montage van makkum, maar daar staat ook nog geen afspraak voor.
Tja,dat professionele poets spul van 3M (perfect it) werkt zeer goed kan ik je melden,maar dat zie je wel aan de diepe glans. :mrgreen:

Qua status voor Bn. 1002 kan ik je zeggen dat er voor ons nog heel wat werk te verzetten is en dat in nog maar een paar resterende luttele weken........dat gaat hem dus niet worden.... :shock: :mrgreen:
Weet ook niet hoeveel betrekking het zal hebben op jullie werkzaamheden,maar ik denk wel dat jullie wat ''vertraging'' op zullen lopen..... :?

Mike S.

Bericht door Mike S. » 25 okt 2008, 22:07

forM3an schreef:
Mike Spanjersbergh schreef:Oke, uitlaatjes zien er goed uit namelijk !!

Wat betreft papendrecht.
Tja,dat professionele poets spul van 3M (perfect it) werkt zeer goed kan ik je melden,maar dat zie je wel aan de diepe glans. :mrgreen:

Qua status voor Bn. 1002 kan ik je zeggen dat er voor ons nog heel wat werk te verzetten is en dat in nog maar een paar resterende luttele weken........dat gaat hem dus niet worden.... :shock: :mrgreen:
Weet ook niet hoeveel betrekking het zal hebben op jullie werkzaamheden,maar ik denk wel dat jullie wat ''vertraging'' op zullen lopen..... :?
3M is ook wel goed spul volgens mij, zelf geen ervaringen mee maar poets zelf ook erg veel alleen dan met meguiars .
Haal alleen nu met dat zilver niet zoveel goede resultaten die je goed ziet zoals dat zwart bij mijn vorige BMW haha :D

Wat betreft die vertraging dat is juist het hele probleem, de tijd word korter maar je denk toch niet dat de timmerlui van plan zijn te wachten om maar even een voorbeeld te noemen :hmmm:
Dat heb ik namelijk met de 1001 meegemaakt en daar pas ik voor deze keer dat werkt niet.
Dat we met ze alle een stap harder moeten maken geen probleem maar ik ga geen werk in 2 wk doen waar normaal 6 wk voor staan in een bepaalde ruimte.
Zal wel weer een heel gevecht worden i.i.g.
Ik wil dus ook elke 2 maanden ofzo een kleine planning opzetten met de baas montage waar wij dus onder vallen zodat wij of H+H niet in de verdrukking komen dat kost namelijk alleen maar meer tijd als alle disciplines door elkaar gaan werken en iedereen weet waar die aan toe is want de oude planning kan je wel weggooien alleen de einddatum blijft staan :mrgreen: .
1001 is nou niet bepaald goed verlopen wat dat betreft daar zou ik zo 5 pagina's over vol kunnen lullen dus begin nu alweer in de stress te komen voor de 1002 :bag: .

Laten we anders dit gesprek voorzetten in prive berichten als jij er nog wat over wil zeggen tenminste :lol:

Christoph

Bericht door Christoph » 25 okt 2008, 22:10

Eissenman slecht? Waren dat niet alleen de US imitaties?

forM3an

Bericht door forM3an » 28 okt 2008, 21:13

Christoph schreef:Eissenman slecht? Waren dat niet alleen de US imitaties?
Zou wel eens kunnen,want ik heb op http://www.m3forum.net" onclick="window.open(this.href);return false; (veel M3 rijders uit de States)er wel veel klachten over gelezen.... :?

Plaats reactie