V Max module
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
V Max module
Diverse tuners bieden dit aan. schijnt makkelijk te installeren zijn. en verder geen gerotzooi in de electronica. maar hoe werkt een V Max module eigenlijk? wat zijn de nadelen? en kan het met SMG worden gecombineerd? zijn er praktijk ervaringen bekend?
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Volgens mij zetten ze gewoon een weerstand tussen je snelheidssignaal naar de ECU. Krijgt je ECU een verkeerde waarde en komt de begrenzer niet in.
Bij een E36 SMG weet ik in elk geval wel dat er gesodemieter komt als je ECU een ander signaal krijgt omdat de verhouding RPM/versnelling/baksnelheid niet meer klopt. Heb je ook met kortere diffs.
E46 M3 SMG zou ik niet weten maar die rijden ook met andere diff's dus lijkt. me minder een probleem.
Maar ik zie niet waarom je dat wil, laat ze gewoon je ECU herprogrammeren, vind je ook geen rare kastjes terug enz
Bij een E36 SMG weet ik in elk geval wel dat er gesodemieter komt als je ECU een ander signaal krijgt omdat de verhouding RPM/versnelling/baksnelheid niet meer klopt. Heb je ook met kortere diffs.
E46 M3 SMG zou ik niet weten maar die rijden ook met andere diff's dus lijkt. me minder een probleem.
Maar ik zie niet waarom je dat wil, laat ze gewoon je ECU herprogrammeren, vind je ook geen rare kastjes terug enz

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Bitte verwendet mal die Suchfunktion im Forum. Wir haben das Thema Vmax Modul vs. Vmax Entriegelung in der DME Software schon mehrfach ausgiebig diskutiert.Fakt ist das die Garantie und Kulanzansprüche von BMW verweigert werden sofern die Software in der DME verändert worden ist und dann ist es egal ob nur die Vmax Begrenzung entfernt worden ist oder noch andere Parameter verändert worden sind.
BMW verweigert die Garantie und Kulanzansprüche sobald man in die DME eingegriffen hat was verständlich ist.
Eine Vmax Entriegelung über eine Zusatzmodul (FN, EVC, etc) ist kein Eingriff in die DME und muss nicht zum Erlöschen der Garantie und Kulanzberechtigung führen. Ich schreibe mit Absicht "muss nicht" !
Da dies immer im Ermessen des Händlers bzw. der BMW AG liegt.
Zum Thema Geschwindigkeit wann abgeregelt wird:
Haben wir auch schon etliche Male diskutiert...
Alle BMW M Modelle machen bei 257km/h zu was Tacho ca. 270-275km/h beträgt.
Der neue E60 M5 soll anscheinend erst bei echte 260km/h abregeln was Tacho ca. 280km/h beträgt.
Nachtrag: Erkennen von Vmax Modulen etc.
Ganz einfaches Thema für BMW. Alle Max Werte werden in der DME hinterlegt und können jederzeit ausgelesen werden.
Wenn als Vmax 280km/h abgelegt ist weis BMW das diese Wagen mal "offen" gefahren worden ist. Ob zusätzliches Modul oder DME Änderung kann BMW zu diesem Zeitpunkt noch nicht feststellen. Ach die maximale Drehzahl wird in der DME abgelegt und man kann somit schnell feststellen ob ein Drehzahlbanderweiterung, die nur über DME Änderung geht, vorhanden ist bzw. war.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- romo
- Berichten: 27097
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
idd absurd.................die begrenzers zijn achterhaald. Helemaal omdat er steeds meer "normale" auto`s zijn die zonder meer ook tot 250 km/h komen. Wil het een beetje exclusief blijven ( buiten de prijs om) dan moet je ook wat extra`s kunnen bieden, veel motorisch geweld dat niet praktisch gebruikt kan worden is, op termijn, niet houdbaar.
Ik durf de voorspelling aan dat het niet lang gaat duren dat mn de Duitse Auto industrie het herenakkoord tav de V max op de helling zet.
Mischien een poll hierzo?
Ik durf de voorspelling aan dat het niet lang gaat duren dat mn de Duitse Auto industrie het herenakkoord tav de V max op de helling zet.
Mischien een poll hierzo?
-
- Berichten: 22374
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Ja en wat is het probleem eigenlijk nog van >250 km/u? Leg je 120k neer voor een auto waar een Porsche logo opstaat dan mag het wel, leg je eenzelfde 120k neer voor een M/RS/AMG dan mag het niet. Zowel de Porsche's als de M/RS/AMG's hebben ontzettend goede remmen en een prima weglegging. Dat accoord is gewoon achterhaald.
- romo
- Berichten: 27097
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Zal nooit gebeuren zolang een groot deel van de Deutsche economie van de auto industrie afhankelijk is, ergo de lobby is zo sterk dat alleen al de overweging tot aanpassing de kop in gedrukt wordt, immers de dreiging om de produktie dan maar naar lage lonen landen te verplaatsen, zal meer dan voldoende uitwerking hebben. De beste manier om reclame voor een thuisproduct te maken is uiteraard het volledig gebruiken van dat product, mn dus middels het Fahren auf der Autobahn............, kan dat niet of onvoldoende nou ...................vul maar in.
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Denk het niet, je ECU blijft gewoon functioneren maar de limiter word bijvoorbeeld op 300 of 320 km/u ingesteld zodat je hem door je aerodynamica niet halen kan.Rico v Velzen schreef:Dat kunnen ze toch zien ?
Ze gaan bij BMW echt niet naspitten of die begrenzer nog wel op zijn originele waarde staat. Maar als ze zo'n kastje vinden is het wel obvious.
Je hebt alleen pech als ze een keer je software updaten.
- Erik K.
- Berichten: 7210
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
-
- Berichten: 22374
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
- Erik K.
- Berichten: 7210
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Dit berichtje komt van een Duits forum
Online-Shop: http://shop.fn-automobil.deFN-Automobil
Mitglied seit: 30.10.2002
Ort: Hofheim/Taunus
Beiträge: 63
Renommee-Mod.: 4 Vmax für M3 E46
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo zusammen,
wir bitten alle Leser bei Ihren Berichten oder Antworten zum o.g. Thema auf subjektive Inhalte, die nicht den Tatsachen entsprechen, zu verzichten.
Nur so können Fragen zufriedenstellend und eindeutig beantwortet werden.
Klarstellung zum Thema Vmax:
M3 E46 abgeriegelt:
Tachoanzeige ca 275 - 280 km/h
Tatsächliche Geschw. ca. 255 - 260 km/h
Drehzahl: U/min ca. 6500
M3 E46 mit FN Modul:
Tachoanzeige ca. 295 - 305 km/h
Tatsächliche Geschw. ca. 285 km/h
Drehzahl: U/min ca. 7100
Jetzt dürfte jeder M3 Fahrer wissen ob sein Fahrzeug abgeriegelt ist oder nicht, definitiv wird das Fahrzeug um ca. 25 km/h schneller sein.
Ob und wie jeder von Ihnen diese Möglichkeiten nutzt hängt von der individuellen Anspruchssituation ab. Will ich mein Auto voll ausfahren oder genügt mir das Durchzugsverhalten des M3, alles ist möglich.
Wir bieten unser Produkt mit TÜV und optional mit Garantie an, Schäden oder Auswirkungen wie von einem Leser im Vorbericht beschrieben sind uns nicht bekannt, treffen aber auch grundsätzlich nicht zu. Hier wird eindeutig vom "Hören sagen" gesprochen oder ein anderer Anbieter möchte gerne sein Chiptuning placieren.
Fakt ist bei Chiptuning der Verlust der Werksgarantie oder -kulanz.
Wir hoffen das hiermit die wichtigsten Fragen geklärt sind.
Gerne beantworten wir weitere ernstgemeinte Fragen zu diesem Thema.
Mit freundlichen GRüßen
FN Automobiltechnik
__________________
Vmax-Module und Tuning
Internet: http://www.fn-automobil.de
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten