V Max module

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

V Max module

Bericht door RVV » 31 aug 2006, 00:27

Diverse tuners bieden dit aan. schijnt makkelijk te installeren zijn. en verder geen gerotzooi in de electronica. maar hoe werkt een V Max module eigenlijk? wat zijn de nadelen? en kan het met SMG worden gecombineerd? zijn er praktijk ervaringen bekend?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 31 aug 2006, 16:26

Volgens mij zetten ze gewoon een weerstand tussen je snelheidssignaal naar de ECU. Krijgt je ECU een verkeerde waarde en komt de begrenzer niet in.

Bij een E36 SMG weet ik in elk geval wel dat er gesodemieter komt als je ECU een ander signaal krijgt omdat de verhouding RPM/versnelling/baksnelheid niet meer klopt. Heb je ook met kortere diffs.

E46 M3 SMG zou ik niet weten maar die rijden ook met andere diff's dus lijkt. me minder een probleem.

Maar ik zie niet waarom je dat wil, laat ze gewoon je ECU herprogrammeren, vind je ook geen rare kastjes terug enz :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 31 aug 2006, 18:53

Dat kunnen ze toch zien ?

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 31 aug 2006, 20:10

Hartge heeft daarvoor wel van die scramblers

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 31 aug 2006, 20:42

Bitte verwendet mal die Suchfunktion im Forum. Wir haben das Thema Vmax Modul vs. Vmax Entriegelung in der DME Software schon mehrfach ausgiebig diskutiert.Fakt ist das die Garantie und Kulanzansprüche von BMW verweigert werden sofern die Software in der DME verändert worden ist und dann ist es egal ob nur die Vmax Begrenzung entfernt worden ist oder noch andere Parameter verändert worden sind.
BMW verweigert die Garantie und Kulanzansprüche sobald man in die DME eingegriffen hat was verständlich ist.
Eine Vmax Entriegelung über eine Zusatzmodul (FN, EVC, etc) ist kein Eingriff in die DME und muss nicht zum Erlöschen der Garantie und Kulanzberechtigung führen. Ich schreibe mit Absicht "muss nicht" !
Da dies immer im Ermessen des Händlers bzw. der BMW AG liegt.

Zum Thema Geschwindigkeit wann abgeregelt wird:
Haben wir auch schon etliche Male diskutiert...
Alle BMW M Modelle machen bei 257km/h zu was Tacho ca. 270-275km/h beträgt.
Der neue E60 M5 soll anscheinend erst bei echte 260km/h abregeln was Tacho ca. 280km/h beträgt.

Nachtrag: Erkennen von Vmax Modulen etc.
Ganz einfaches Thema für BMW. Alle Max Werte werden in der DME hinterlegt und können jederzeit ausgelesen werden.
Wenn als Vmax 280km/h abgelegt ist weis BMW das diese Wagen mal "offen" gefahren worden ist. Ob zusätzliches Modul oder DME Änderung kann BMW zu diesem Zeitpunkt noch nicht feststellen. Ach die maximale Drehzahl wird in der DME abgelegt und man kann somit schnell feststellen ob ein Drehzahlbanderweiterung, die nur über DME Änderung geht, vorhanden ist bzw. war.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 31 aug 2006, 20:48

Wat trouwens opvallend is, is dat BMW de nieuwe Z4 M coupe zonder snelheidsbegrenzer wil leveren, je moet wel 2300 euro aftikken, samen met een rijcursus die je erbij krijgt en dan loopt een Z4 M coupe 275 km/h, voor de CSL gold hetzelfde verhaal.

Tom
Berichten: 22375
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 31 aug 2006, 20:52

Best triest dat snelheidsbegrenzer gedoe... koop je een sportauto die ziek snel is, maar begrenst is op 250, moet je 2300 euro betalen omdat ie 25 km harder kan.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27098
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 31 aug 2006, 21:08

idd absurd.................die begrenzers zijn achterhaald. Helemaal omdat er steeds meer "normale" auto`s zijn die zonder meer ook tot 250 km/h komen. Wil het een beetje exclusief blijven ( buiten de prijs om) dan moet je ook wat extra`s kunnen bieden, veel motorisch geweld dat niet praktisch gebruikt kan worden is, op termijn, niet houdbaar.
Ik durf de voorspelling aan dat het niet lang gaat duren dat mn de Duitse Auto industrie het herenakkoord tav de V max op de helling zet.
Mischien een poll hierzo?

Tom
Berichten: 22375
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 31 aug 2006, 21:23

Ja en wat is het probleem eigenlijk nog van >250 km/u? Leg je 120k neer voor een auto waar een Porsche logo opstaat dan mag het wel, leg je eenzelfde 120k neer voor een M/RS/AMG dan mag het niet. Zowel de Porsche's als de M/RS/AMG's hebben ontzettend goede remmen en een prima weglegging. Dat accoord is gewoon achterhaald.

Gebruikersavatar
Eltjo
Berichten: 83
Lid geworden op: 24 aug 2006, 10:01
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eltjo » 31 aug 2006, 21:26

Ach, zo lang ze De Groenen op deze manier nog een beetje kunnen pleasen vind ik het wel prima. Stel je voor, straks is het overal max 120 op de Autobahn...

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27098
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 31 aug 2006, 21:57

Zal nooit gebeuren zolang een groot deel van de Deutsche economie van de auto industrie afhankelijk is, ergo de lobby is zo sterk dat alleen al de overweging tot aanpassing de kop in gedrukt wordt, immers de dreiging om de produktie dan maar naar lage lonen landen te verplaatsen, zal meer dan voldoende uitwerking hebben. De beste manier om reclame voor een thuisproduct te maken is uiteraard het volledig gebruiken van dat product, mn dus middels het Fahren auf der Autobahn............, kan dat niet of onvoldoende nou ...................vul maar in.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 31 aug 2006, 23:08

Rico v Velzen schreef:Dat kunnen ze toch zien ?
Denk het niet, je ECU blijft gewoon functioneren maar de limiter word bijvoorbeeld op 300 of 320 km/u ingesteld zodat je hem door je aerodynamica niet halen kan.

Ze gaan bij BMW echt niet naspitten of die begrenzer nog wel op zijn originele waarde staat. Maar als ze zo'n kastje vinden is het wel obvious.

Je hebt alleen pech als ze een keer je software updaten.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40540
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 31 aug 2006, 23:28

Of je loopt gewoon bij 250 (270 teller) met 7300rpm de begrenzer in... :wink:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7210
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 01 sep 2006, 01:19

Je hebt alleen pech als ze een keer je software updaten.
Dat wordt bij dus ook niet meer gedaan, een update is in mijn geval niet altijd een verbetering ;)

Maar misschien kunnen ze bij de dealer de update wel opsplitsen dat bepaalde delen v/d software wel of niet geupdate worden.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40540
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 01 sep 2006, 08:48

En waarom zou u dat willen meneer? Heeft u ons misschien iets te vertellen? 8)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 sep 2006, 10:19

Dat blijft het moeilijke punt, heb tenslotte wel 2 jaar garantie. Zo'n vmax module leek me wel wat gewoon eruit trekken als die naar de dealer gaat.

Maaaarr. wat ik er van begrepen heb is een Vmax module link bij SMG.

Tom
Berichten: 22375
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 01 sep 2006, 10:20

Knot schreef:Of je loopt gewoon bij 250 (270 teller) met 7300rpm de begrenzer in... :wink:
Hmm ik moet eens kijken hoe het bij mij zit op dat soort snelheden, maar tellerafwijking valt in mijn BMW best mee. Dacht dat sowieso alle BMW's weinig afwijking hadden. M'n Alfa heeft een grotere afwijking.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 sep 2006, 10:22

270 op de teller bij de e46 M3 is 258 km/h echt wat ik uit de verhalen op diverse duitse fora begrijp.

Tom
Berichten: 22375
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 01 sep 2006, 10:28

Rico v Velzen schreef:270 op de teller bij de e46 M3 is 258 km/h echt wat ik uit de verhalen op diverse duitse fora begrijp.
Dat is nog netjes vind ik qua afwijking.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7210
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 01 sep 2006, 11:02

Bij mij was op 6 aug 265km/u op teller 259km/u op de GPS.
Afwijking van de teller is nooit bij iedere teller hetzelfde, alleen bij GPS zou het gelijk moeten zijn bij goede ontvangst.

Rico,
Denk dat jou M3 net over de 260 nu al echt haalt, jij ging op top harder dan ik kreeg ik het idee.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 sep 2006, 12:11

Zou kunnen, heb zelf nooit een GPS meeting gedaan. Ach boeit oo kniet of die een paar kilometertjes sneller is.. Maar die 300 km/h op de teller is serieuze "stuff" ben er nog niet uit.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 sep 2006, 23:46

Heb vandaag een Vmax module bestelt bij FN, 500 Euro.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7210
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 08 sep 2006, 23:49

OK mooi!

Ben benieuwd, zal wel lekker doorlopen richting 300!
Ik reed laatst even stevig door en liep de meter van de schaal (280) af!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 09 sep 2006, 15:22

Dit berichtje komt van een Duits forum
FN-Automobil



Mitglied seit: 30.10.2002
Ort: Hofheim/Taunus
Beiträge: 63
Renommee-Mod.: 4 Vmax für M3 E46

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo zusammen,

wir bitten alle Leser bei Ihren Berichten oder Antworten zum o.g. Thema auf subjektive Inhalte, die nicht den Tatsachen entsprechen, zu verzichten.
Nur so können Fragen zufriedenstellend und eindeutig beantwortet werden.

Klarstellung zum Thema Vmax:

M3 E46 abgeriegelt:

Tachoanzeige ca 275 - 280 km/h
Tatsächliche Geschw. ca. 255 - 260 km/h
Drehzahl: U/min ca. 6500

M3 E46 mit FN Modul:

Tachoanzeige ca. 295 - 305 km/h
Tatsächliche Geschw. ca. 285 km/h
Drehzahl: U/min ca. 7100

Jetzt dürfte jeder M3 Fahrer wissen ob sein Fahrzeug abgeriegelt ist oder nicht, definitiv wird das Fahrzeug um ca. 25 km/h schneller sein.
Ob und wie jeder von Ihnen diese Möglichkeiten nutzt hängt von der individuellen Anspruchssituation ab. Will ich mein Auto voll ausfahren oder genügt mir das Durchzugsverhalten des M3, alles ist möglich.

Wir bieten unser Produkt mit TÜV und optional mit Garantie an, Schäden oder Auswirkungen wie von einem Leser im Vorbericht beschrieben sind uns nicht bekannt, treffen aber auch grundsätzlich nicht zu. Hier wird eindeutig vom "Hören sagen" gesprochen oder ein anderer Anbieter möchte gerne sein Chiptuning placieren.
Fakt ist bei Chiptuning der Verlust der Werksgarantie oder -kulanz.

Wir hoffen das hiermit die wichtigsten Fragen geklärt sind.
Gerne beantworten wir weitere ernstgemeinte Fragen zu diesem Thema.

Mit freundlichen GRüßen

FN Automobiltechnik
__________________
Vmax-Module und Tuning
Internet: http://www.fn-automobil.de
Online-Shop: http://shop.fn-automobil.de

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7210
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 09 sep 2006, 22:40

OK,

Ik zat bij +/-285 op de teller op zo'n 6500tpm in de 6e versnelling.
Er zat wel wat meer in, maar dan moet er nog meer ruimte zijn.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Baidu [Spider] en 9 gasten