Daar zit wat in Stephan. Zo kwam ik ook een keer een advertentie tegen van een E36 M3 die van een vrouw was geweest en er alleen maar stadsritjes mee had geredenSteV6 schreef:Ik vraag mij af waarmee je beter af bent?! Een 16 jaar oude auto met slechts 25.000 op de teller of een 16 jaar oude auto met bv. 190.000 op de klok.
Serieus. Want 1500 km per jaar is wel erg weinig. Bij 12.000 per jaar mag je ervan uitgaan dat de auto (mits geen buitensporige slijtage in het interieur) normaal gebruikt is. Ook voor auto's geldt toch: "Stilstand is achteruitgang"?
En dan nog liever een auto uit een landelijk gebied i.p.v. uit de grote stad, want dan is de kans veel groter dat de motor iedere keer warm is gereden in plaats van koude start naar koude start in de grote stad ...
SteV6
Ik vind het prima sturen en het gewicht in de neus op zich meevallen Rob. De Z3 voelt zwaarder in de neus bijvoorbeeld terwijl die een gewichtsverdeling van 50/50 heeft. Wel heb ik de camber op -1,nogwat en is de auto verlaagd maar ook in standaard trim valt het best mee. De Golf 3 TDI die ik heb gehad voelde zelfs nog wat zwaarder in de neus.Rob Schouten schreef:Hoe rijdt zo'n VR6 eigenlijk? Stuurt het lekker? Veel gewicht in de neus?
Altijd een interessante discussie. Laten we beginnen met een tweetal stellingen:Ik vraag mij af waarmee je beter af bent?! Een 16 jaar oude auto met slechts 25.000 op de teller of een 16 jaar oude auto met bv. 190.000 op de klok.
Nou Zolder heeft ie uiteindelijk niet gehaaldNiels schreef: Het doel is de auto klaar te hebben voor Zolder :banaan:
Ik reken de auto er ook niet op af hoor. De koeling zit net ff moeilijker dan bij de meeste auto's en als je leest wat voor ellende voorbij komt op het VR6 forum dan is die van mij een top dingSteV6 schreef: Als ik je verhaal zo lees heb je 1 vervelend koelprobleempje gehad. Het andere is "gewoon" onderhoud. Als de verwachting is dat je problemen gaat krijgen met (kop)pakkingen, distributiekettingen, versnellingsbak,
Die eerste zin is wel een beetje de spijker op z'n kop qua v.w.b. hoe ik er momenteel ff tegenaan kijk. Wat helpt is dat het nu winter is natuurlijk en de auto 0,0 gebruikt wordt al zou dat voor een motorfiets ook gelden. De Z3 ombouwen is geen optie al heb ik er echt serieus over nagedacht. De vrouw des huizes is errug op de Z3 gesteld zoals ie nu is en dan druk ik me bescheiden uit. De automaat is echt een uitkomst voor haar vanwege fysieke klachten en ik wil het haar ook niet misgunnen en d'r vervolgens in een Micra automaat stoppen. Vervolgens de Z3 ombouwen en een leuk automaatje aanschaffen in de vorm van een C2 VTR of een Lupo met alles erop en er aan vind ik financieel niet interessant. Dan ben je zeker 8K verder en dan kun je net zo goed een E36 M3 of een 944 Turbo erbij nemen naast de Z3. Goed, qua maandelijkse lasten kan het gunstigerallen schreef:Doe het maar net als ik Niels. Jezelf vrijwillig arm maken. Dingen verzinnen, de hele reutemeteut, om vervolgens jezelf af te vragen wat je met zoveel auto's moet.![]()
Je zou denk de VR6 kunnen verkopen, en dan een handbak op de Z3 laten zetten. Zolang je een auto weinig gebruikt is het gewoon zonde. Om die reden ga ik iig m'n verlies nemen door het ding eerdaags te koop aan te bieden. propellortankje en een badteiltje is voor mij meer dan genoeg.
Bedankt voor het aanbod JoyJoy Jolliffe schreef:Vragen of je een rondje met Allen z'n E36 mag doen. Kijken of zoiets bevalt kwa opbouwdan mag je de mijne daarna ook nog proberen.
Sterker nog, het is een keten van 3 kettingen die de nokkenassen aandrijft 8)Niels schreef:@Stephan: ik kom nog weinig tegen omtrent de 24V. "Mijn" (VAG) monteurs heb ik er ook nog nooit over gehoord, ze hebben nog nooit een ketting van zo'n blok hoeven vervangen dus dat scheelt al.
Als ik verstandig ben doe ik dat nietJoy Jolliffe schreef:Integra Type-R. Als je nou slim bent zeg je ja Joy lijkt me leuk om eens te meeten en vraag eens of die kerel met de Integra mee wil
Gebruikers op dit forum: Ti-Tourist (Erik) en 16 gasten