Vandaag voor het eerst van mijn leven gedaan omdat het vaste tankstation aan het saneren is, Europtank of zoiets heette het. Ik heb de verhalen in EVO gelezen dat het merk benzine nauwelijks van invloed is op de prestaties van een auto, het enige dat een beetje van invloed was, was hoe oud de benzine was. Conclusie was dus dat het beter is om bij een zo druk mogelijk tankstation te tanken omdat je dan de grootste kans hebt op 'verse' benzine. Puntje voor de witte pomp met zijn grotere omzet - lagere marges dus, zou je denken.
De meter sprong op 50 euro en de tank zat nokvol (was nog niet helemaal leeg), voor €1.40,8 de liter (Euro 98 ) gooi je nog eens een tank vol, normaal ben ik toch wel rond de 65 euro kwijt. Dit was zelfs goedkoper dan de benzine in de grensstreek in Duitsland! Puntje nummer twee voor de witte pomp.
Afrekenen gebeurde trouwens bij een (wel vriendelijke) oudere mijnheer i.p.v. bij het leuke meisje dat normaal altijd zegt dat ze weet dat ik geen zegels spaar. Puntje terug voor Texaco.

Dan het belangrijkste, het rijden natuurlijk. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vooraf wel wat bedenkingen had en iedere twijfel van andere prestaties had me meteen voorgoed van het bezoeken van witte pompen afgeholpen. Begrijp mijn verbazing toen het enige verschil dat ik kon ontdekken was dat de auto nu iets beter aan het gas hangt dan op Texaco-benzine. Turbogat is ook merkbaar kleiner. Prestaties weet ik niet, ik heb geen meetcijfers op de verschillende soorten benzine, maar ik voel er totaal geen verschil tussen, auto lijkt even snel als op merkbenzine, als er al een verschil is, is het dus te verwaarlozen (waarom zou je 10-15 cent per liter meer betalen voor een benzine die je niet voelt dat hij sneller is, maar het misschien wel in honderdsten achter de komma is?).
Conclusie: niks mis met witte benzine, eigenlijk hou je jezelf voor de gek als je ergens anders veel meer gaat betalen.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?