Ja Peter zei Rico ook alRico v Velzen schreef:Net of Fortis zieltjes wil winnen
Fortis stopt met 'spaarvarken'
- Macboy
- HansD
Juist. Ik vind het een beetje overtrokken reactie 944 guy. Dan zijn er maar een paar briefjes gestuurd, so what.Van de andere kant: welke bank is vandaag in het nieuws?
Slechte reclame is ook reclame!
Zoals Macboy al schrijft, het is een actie van Fortis en niet van dé moslim, voor zover die bestaat.
Er wordt de laatste tijd wel erg overtrokken gereageerd als het om moslims gaat. Er zijn een paar fanatiekelingen die iets roepen en heel NL bibbert. De meeste moslims zijn normale gelovigen waar je geen last van hebt.
Als er christenen demonstreren tegen een concert van Madonna lacht iedereen wat schamper en gaat over tot de orde van de dag, waarom kan dat met moslims niet

-
Mijn punt is dat je de fundamentalisten zo de overwinning op een gouden schaal aanreikt.
Altijd als er weer iets gebeurt waarbij een allochtoon omkomt, gearresteerd wordt, etc., gaan zijn mede-allochtonen de straat op en roepen ze discriminatie. Vervolgens is er altijd wel op een niveau, soms zelfs tot aan den haag, dat er altijd weer wordt toegegeven aan een kleine groep mensen.
Maar het zijn juist deze voorbeelden die tekenend zijn voor de situatie: zelfs de meest vastgeroeste dingen in onze maatschappij als negerzoenen en spaarvarkens ontkomen niet meer aan deze hedze.
En zoals reeds gezegd: waarom nemen ze anders de moeite om:
A ) een persbericht uit te brengen.
B ) moslims en joden expliciet noemen
Dat vd joden is onzin want zoals ik in de OP aangaf: die verblijven al sinds jaar en dag in ons land dus het is onzin dat zij hier echt aanstoot aan nemen, anders was het al lang naar boven gekomen.
Volgens mij heeft een persvoorlichter opdracht gekregen dit te melden maar heeft ie een blunder gemaakt door ons iets teveel info te geven. Dat er vervolgens in rap tempo een rectificatie komt geeft mijns inziens alleen maar aan dat het eerste bericht de waarheid goed weergeeft.
We moeten ons in NL iets meer als de denen gaan gedragen: het opnieuw plaatsen van die cartoon was de enige juiste reactie op die potentiele aanslag!
Let wel dat het er mij niet gaat om het losmaken van rascistische discussie, maar dat dit gewoon een voorbeeld is van hoe dit land het spoor en haar eigen identiteit volledig bijster is vanwege slecht bestuur en overbodig geknuffel. En zulke idiote voorvallen word ik echt ziek van.
Wat als ik iets over de km-heffing had gepost? Dan was er geen discussie omdat wij allemaal wel dezelfde mening hebben
Dit is tenslotte een autoforum!
Altijd als er weer iets gebeurt waarbij een allochtoon omkomt, gearresteerd wordt, etc., gaan zijn mede-allochtonen de straat op en roepen ze discriminatie. Vervolgens is er altijd wel op een niveau, soms zelfs tot aan den haag, dat er altijd weer wordt toegegeven aan een kleine groep mensen.
Maar het zijn juist deze voorbeelden die tekenend zijn voor de situatie: zelfs de meest vastgeroeste dingen in onze maatschappij als negerzoenen en spaarvarkens ontkomen niet meer aan deze hedze.
En zoals reeds gezegd: waarom nemen ze anders de moeite om:
A ) een persbericht uit te brengen.
B ) moslims en joden expliciet noemen
Dat vd joden is onzin want zoals ik in de OP aangaf: die verblijven al sinds jaar en dag in ons land dus het is onzin dat zij hier echt aanstoot aan nemen, anders was het al lang naar boven gekomen.
Volgens mij heeft een persvoorlichter opdracht gekregen dit te melden maar heeft ie een blunder gemaakt door ons iets teveel info te geven. Dat er vervolgens in rap tempo een rectificatie komt geeft mijns inziens alleen maar aan dat het eerste bericht de waarheid goed weergeeft.
We moeten ons in NL iets meer als de denen gaan gedragen: het opnieuw plaatsen van die cartoon was de enige juiste reactie op die potentiele aanslag!
Let wel dat het er mij niet gaat om het losmaken van rascistische discussie, maar dat dit gewoon een voorbeeld is van hoe dit land het spoor en haar eigen identiteit volledig bijster is vanwege slecht bestuur en overbodig geknuffel. En zulke idiote voorvallen word ik echt ziek van.
Wat als ik iets over de km-heffing had gepost? Dan was er geen discussie omdat wij allemaal wel dezelfde mening hebben

- GTRene
@944 GUY goede post, goed gedaan, schut ze maar ff wakker, of in elk geval laat ze maar iets een "zwak" gevoel geven als toegeven of zieltjes winnen, want waar maken ze zich druk om? een spaar-varken? ze moeten zich schamen, kijk als ze nou een naakte sex-opblaaspop weggaven en dat als aanstotelijk werd aangemerkt zou ik zeggen oke, daar zit wat in.
- Maus335i
(edit: heb alleen startpost ff gelezen en dit schoot me als eerst te binnen
)
Jeremy Clarkson heeft eens een leuk column geschreven over twee moslims die klagen over billboards met 4 schaars geklede meiden in Sloggi onderbroeken:

Jeremy Clarkson heeft eens een leuk column geschreven over twee moslims die klagen over billboards met 4 schaars geklede meiden in Sloggi onderbroeken:
Hij eindigt met:Er zijn mensen die dan zeggen dat als moslims niet willen dat hun kinderen meisjes in ondergoed zien, ze in Uzbekistan hadden moeten blijven. En er zijn natuurlijk mensen die er, in navolging van de Daily Mail, op zullen wijzen dat als een Brit naar Frankrijk verhuist en in het plaatselijke café klaagt dat er paardenbiefstuk wordt geserveerd, hij te horen krijgt dat hij op kan hoepelen. En toch is er slechts een opgetrokken wenkbrauw van een mullah voor nodig om Sloggi een uitzettingsbevel te bezorgen.
Gelukkig is onze grote leider, Tony Blair, nog altijd een baken van hoop in deze opgekuiste wereld. Een miljoen mensen klaagt persoonlijk over zijn plannen om Irak te bombarderen, maar hij schenkt hun niet de minste aandacht. Daar kunnen we allemaal een voorbeeld aan nemen.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Re: Fortis stopt met 'spaarvarken'
God straft onmiddelijk :twisted:
-
Was er uberhaupt nog een reaktie terug gekomen van Fortis, of heeft 944guy de brief toch maar niet verstuurd?
- Macboy
Mogelijk is de brief van 944Guy de aanleiding van de kredietcrisis ?
- Ravin ///M

...waar mensen tegenwoordig wel geen tijd voor hebben zeg, schrijf liever een brief aan de pedopartij en vraag of ze geen gebruik willen maken van de hollandse gedoogcultuur