Factuur gecontroleerd en deze klopt. Er is gewoon een hoop werk gedaan aan de auto dus zitten er veel uren in. Als ik de werkzaamheden zelf inschat hoeveel uur er gewerkt is, dan kom ik op meer uren dan ze gefactureerd hebben. Verder staan alle onderdelen netjes erop dus geen probleem.
Nu komt het:
Na het blok hersteld te hebben hebben ze proef gedraaid, en daar ging de auto weer olie lekken!
Ter plaatste van het oliefilter is aan de bovenkant een scheur ontstaan en dat is dus definitief het einde van mijn fijne blokje. Deze scheuren hebben ze de eerste keer horen ontstaan want dat waren de twee klappen die ze gehoord hebben tijdens het eruit lopen van de aansluiting van het oliefilter.
Er gaat nu een nieuw subblok in komen, voor de niet subarukenners: Dat is een onderblok (zoals bij een lijnmoter) met daarop de cylinders en zuigers erop gemonteerd.
Dus Vreede gaat nu alle andere onderdelen overzetten op een nieuw blok.
De keuze was eenvoudig.
- Zonder bijbetaling een tweedehands blok erin zetten met weinig kilometers. Probleem was dat de historie niet helemaal bekend was.
- Een nieuw Subblok erin zetten met bijbetaling. Deze bijbetaling was bijna 1400,-, maar dan heb ik een nieuw blok met garantie.
Ik heb voor het laatste gekozen, met als gevolg dat ik nu voorlopig even kalm aan moet doen met het geld.
Dus geen Zolder voor mij helaas.

Ondertussen is de gehele techniek in de auto dus vervangen en gereviseerd, dat is dan wel weer lekker.

Ruud.