Porsche 997 GT3 RS

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Porsche 997 GT3 RS

Bericht door Mathieu » 05 okt 2008, 16:31

Neen, die onderlip had mooi roze moeten zijn zoals alle lipjes onder :roflol:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Porsche 997 GT3 RS

Bericht door Macboy » 05 okt 2008, 17:51

Jij zit met die cockring in je hoofd :)

Kees Bunk
Berichten: 1046
Lid geworden op: 21 apr 2008, 19:41

Re: Porsche 997 GT3 RS

Bericht door Kees Bunk » 14 okt 2008, 00:35

Geen GT3, maar ik kon geen beter topic vinden.
Dit is gewoon helemaal mijn smaak. Wat gi-gan-tisch mooi!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Re: Porsche 997 GT3 RS

Bericht door stefan740 » 14 okt 2008, 01:41

Original 997 TT modified to 997 GT3 RS look!! Build professional way, original 997 GT3RS parts incl rear fenders ,front and rear bumper and TechArt rear bonnet with carbon wing. Carbon mirrors and front bumper air vent. Thickness of paint is like the original!!!!! Engine modification 640PS incl new GT2 VTG modified turbines, GT2 intake system, Carbon air pipes in engine department, ECU, exhaust, clutch kit with light weight fly wheel and water cooled intercoolers system-(Best for hot climate countries !!! ) Very long list of modifications, full carbon interior, 997 GT3RS carbon racing seats with individual cocca lather and Porsche logos, 420km/h speedometer, modified steering wheel, Brembo front brakes 380mm discs with 8 pistons callipers, Bilstein PSS, racing stabilizers, LSD, original 997 GT3 RS wheels with Pirelli Corsa. It’s 4 wheel drive car! Modifications cost over 118 t euro!!! The car is like new!!! The car is registered in Germany!!! The only one car in the world.
:shocking: :popcorn:

HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Porsche 997 GT3 RS

Bericht door HSR » 14 okt 2008, 18:23

stefan740 schreef:
Original 997 TT modified to 997 GT3 RS look!! Build professional way, original 997 GT3RS parts incl rear fenders ,front and rear bumper and TechArt rear bonnet with carbon wing. Carbon mirrors and front bumper air vent. Thickness of paint is like the original!!!!! Engine modification 640PS incl new GT2 VTG modified turbines, GT2 intake system, Carbon air pipes in engine department, ECU, exhaust, clutch kit with light weight fly wheel and water cooled intercoolers system-(Best for hot climate countries !!! ) Very long list of modifications, full carbon interior, 997 GT3RS carbon racing seats with individual cocca lather and Porsche logos, 420km/h speedometer, modified steering wheel, Brembo front brakes 380mm discs with 8 pistons callipers, Bilstein PSS, racing stabilizers, LSD, original 997 GT3 RS wheels with Pirelli Corsa. It’s 4 wheel drive car! Modifications cost over 118 t euro!!! The car is like new!!! The car is registered in Germany!!! The only one car in the world.
:shocking: :popcorn:

The one and only ?!?!?! :shocking:

Ward
Berichten: 112
Lid geworden op: 30 mar 2006, 14:01
Locatie: Belgie

Re: Porsche 997 GT3 RS

Bericht door Ward » 14 okt 2008, 19:27

Enkele weken geleden meegereden met deze RS:

Afbeelding

Zodra ik meer tijd heb zal ik de ervaring trachten neer te pennen... Enkel, woorden schieten te kort! Wat Porsche hiermee heeft verwezenlijkt !!!! :thumbup:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Porsche 997 GT3 RS

Bericht door Macboy » 14 okt 2008, 19:30

@Kees wat een gave kleurencombo :shocking:

@Ward: waar wacht je op ! Lezen wil ik :)

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: Porsche 997 GT3 RS

Bericht door Mark Nauta » 15 okt 2008, 00:09

Macboy schreef:@Kees wat een gave kleurencombo :shocking:

@Ward: waar wacht je op ! Lezen wil ik :)
+1 en +1 !!

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Re: Porsche 997 GT3 RS

Bericht door Christoph » 15 okt 2008, 11:57

Iemand die weet wat de kleur is van die 997TT RS? Maybe wel een mooiere optie dan wit..

Robin
Berichten: 55110
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche 997 GT3 RS

Bericht door Robin » 15 okt 2008, 12:34

Tja, die 997TT RS inderdaad. Wel wat prijzig:) Maar wél zo IK 'm zou willen EN natuurlijk een GTR beater :banaan:

De rest hier geshowed kan ik qua kleurstellingen niet warm of koud van worden:Ordinair dat groen/geel/oranje. Dat doe je toch niet? Ja op een afgesloten circuit met nog meer reclameuitingen, maar daar ga je toch niet voor schut de snelweg mee op? KnalFerrarirood is nog mooi, maar deze combis hierboven: yech, en tóch verkoopt 't blijkbaar. Show Offs. :mrgreen:

Kees Bunk
Berichten: 1046
Lid geworden op: 21 apr 2008, 19:41

Re: Porsche 997 GT3 RS

Bericht door Kees Bunk » 16 okt 2008, 13:46

-edit: verkeerde topic.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Porsche 997 GT3 RS

Bericht door Macboy » 16 okt 2008, 19:29

Nou Robin snapt het duidelijk niet ! Nee smaken verschillen. Logisch ook. Toch kwijl ik mijn bek helemaal leeg bij dat zwart/oranje en oranje/zwart en gifgroen ...

Wit is porno, maar je hebt natuurlijk verschillende standjes :)

Gebruikersavatar
RudolfNW
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
Locatie: Heerenveen

Re: Porsche 997 GT3 RS

Bericht door RudolfNW » 16 okt 2008, 22:32

Hier een leuke met de kop eraf.
Geen RS maar toch!

http://www.autotrader.nl/auto/kopen/voe ... =26&pos=24

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Porsche 997 GT3 RS

Bericht door Andre » 16 okt 2008, 23:52

Vandaag in een 997 turbo gereden met handbak.

Holy moly wat gaat dat hard he. Ik zat continu in de begrenzer omdat ik te laat was met schakelen zo hard jengelt dat ding door zijn toeren heen. In 1e en 2e versnelling zochten de wielen gewoon naar grip. Nadeel blijft de turbo. Toch weer een turbogat van 1.5 a 2 sec. Maar daarna vliegt zo n ding. Als je als daily drive een porsche wil rijden is dit wel een fijne auto. Ik zou echter toch voor GT3 clubsport als trackday auto gaan en een m3 sedan of M5 als daily driver.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: Porsche 997 GT3 RS

Bericht door Mark Nauta » 16 okt 2008, 23:57

Gaaf André.
Ik snap precies wat je bedoelt. Volgens mij is trouwens een Turbo helemaal niet geschikt voor een handbak, ik ben helemaal niet een automatenman, maar zou in een Turbo dan toch wel een PDK willen (komen ze vast snel mee).

Robin
Berichten: 55110
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche 997 GT3 RS

Bericht door Robin » 12 dec 2008, 22:48

GT3(RS) facelift, misschien directe injectie(maar wie weet ook niet ivm extreem hoge toerentallen), PDK en achterlichten etc Vermogen zou gelijk blijven begreep ik uit EVO online? 2011(?) staat de 998 al weer voor de deur blijkbaar.
Staat er weer nog dikker op, MkII 997 GT3(RS)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Porsche 997 GT3 RS

Bericht door indobesar » 13 dec 2008, 11:18

Stapt Porsche op de straatmodellen, buiten de CGT om, over op centrale wielmoeren?! :hmmm:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: Porsche 997 GT3 RS

Bericht door Mark Nauta » 13 dec 2008, 12:34

indobesar schreef:Stapt Porsche op de straatmodellen, buiten de CGT om, over op centrale wielmoeren?! :hmmm:
Dat hebben ze laatst al gedaan ja. Voor de Turbo zijn de wielen van de RS Spyder te krijgen met centrale moer.



De 997 RS Mk II ziet er wel erg agressief uit zo op die foto's. I like it!!!
Opvallend zijn de krachtiger gevormde voor en achter bumper, de brede koets en inderdaad die wielen met centtrale moer.
Wat betreft vermogen zou het mij verbazen als deze echt gelijk zou blijven. De GT3 gaat namelijk waarschijnlijk 440pk krijgen. Dan kan de RS niet achterblijven. Ik ben benieuwd. Zal vast niet lang meer duren voor ie komt. Ik wacht af met spanning!!

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Porsche 997 GT3 RS

Bericht door Niels » 13 dec 2008, 14:05

Robin schreef:GT3(RS) facelift, misschien directe injectie(maar wie weet ook niet ivm extreem hoge toerentallen),
Waarom gaat directe injectie niet samen met hoge toerentallen Robin? Heb me nooit in verdiept maar kan me er ook niet echt wat bij voorstellen :hmmm:

Robin
Berichten: 55110
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche 997 GT3 RS

Bericht door Robin » 13 dec 2008, 15:29

@ Niels,
Dat was 't antwoord van //M motorenafdeling op 't feit dat //M (nog) geen DI injectie gebruikt. Dat Audi met z'n RS4 4.2 V8 dat wél doet en die draait ook 8000+ rpm werd geantwoord dat in de Formule 1 ook geen DI werd gebruikt, maar dat is 19000rpm, dus raakt kant noch wal.... Kortom de DI systemen zouden qua inspuitsnelheden/kleptiming de hoge toerentallen(nog) niet aankunnen aldus //M. :bag:

Maar als iemand hier meer over weet, be my guest. :hmmm:

edit:Ik lees net dat de S motoren van BMW(dat zijn dus de M blokken) (nog) geen DI hebben omdat DI 'draait'om fuel economy/efficiency, dus zuinigheid/milieublabla. En dat is blijkbaar(nog) niet //M's filosofie en ook nog niet de mijne. 8)

HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Porsche 997 GT3 RS

Bericht door HSR » 13 dec 2008, 16:12

Robin schreef:@ Niels,
Dat was 't antwoord van //M motorenafdeling op 't feit dat //M (nog) geen DI injectie gebruikt. Dat Audi met z'n RS4 4.2 V8 dat wél doet en die draait ook 8000+ rpm werd geantwoord dat in de Formule 1 ook geen DI werd gebruikt, maar dat is 19000rpm, dus raakt kant noch wal.... Kortom de DI systemen zouden qua inspuitsnelheden/kleptiming de hoge toerentallen(nog) niet aankunnen aldus //M. :bag:

Maar als iemand hier meer over weet, be my guest. :hmmm:

edit:Ik lees net dat de S motoren van BMW(dat zijn dus de M blokken) (nog) geen DI hebben omdat DI 'draait'om fuel economy/efficiency, dus zuinigheid/milieublabla. En dat is blijkbaar(nog) niet //M's filosofie en ook nog niet de mijne. 8)

Klinkt als een broodje aap. Ik weet wel dat hydraulische kleppen een limiet hebben wat toerentallen betreft, als ik mij niet vergis.

Robin
Berichten: 55110
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche 997 GT3 RS

Bericht door Robin » 13 dec 2008, 16:58

Tja 'broodje aap'zet qua info ook geen zoden aan de dijk Hugo. :lol:

Ik/jij/we willen een verklaring. Het fueleconomy verhaal tov de hitech//M motoren en Porker die wél FUELeconomisch te werk wil gaan omdat ongeveer élke Porker een drinkebroer is in hun line-up tov BMW(ook 116i/118d in programma) zoiets denk ik.

Ik heb //M qua motoren best wel hoog en als het niet hoeft om een 'knullige reden'(fuel economy bij een 420pk motor, pak dan een 335i aub) vind ik dat een redelijk argument. Voor Porsche idem in hun 'hele'line-up DI te gaan gebruiken, logisch...

Kortom, iemand info ?

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Porsche 997 GT3 RS

Bericht door Downforce Hans » 13 dec 2008, 17:05

Mark Nauta schreef:
indobesar schreef:Stapt Porsche op de straatmodellen, buiten de CGT om, over op centrale wielmoeren?! :hmmm:
Dat hebben ze laatst al gedaan ja. Voor de Turbo zijn de wielen van de RS Spyder te krijgen met centrale moer.



De 997 RS Mk II ziet er wel erg agressief uit zo op die foto's. I like it!!!
Opvallend zijn de krachtiger gevormde voor en achter bumper, de brede koets en inderdaad die wielen met centtrale moer.
Wat betreft vermogen zou het mij verbazen als deze echt gelijk zou blijven. De GT3 gaat namelijk waarschijnlijk 440pk krijgen. Dan kan de RS niet achterblijven. Ik ben benieuwd. Zal vast niet lang meer duren voor ie komt. Ik wacht af met spanning!!

440 pk maar....... :bag:

Robin
Berichten: 55110
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche 997 GT3 RS

Bericht door Robin » 13 dec 2008, 17:08

:whistle:


:lol:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Porsche 997 GT3 RS

Bericht door Niels » 13 dec 2008, 17:08

BMW gebruikt zowieso geen direkte inspuiting en om het alleen voor de M-motor te ontwikkelen is commercieel niet interessant en dat strookt wel een beetje met de filosofie dan :wink: Er zijn meerdere wegen naar Rome om vermogen en loopcultuur te creeeren natuurlijk maar er is dus nog wat te halen door de CO2 maffia bij BMW :mrgreen: Binnen VAG wordt het al toegepast dus is de kennis voor Porsche gewoon voor handen en daardoor veel toegankelijker en goedkoper lijkt me. Het ontbrandingstraject van benzine is gewoon snel itt die van diesel. Direct ingespoten moet zorgen voor een nog betere verneveling en dus nog betere ontbranding mits de inspuitdrukken voldoende hoog zijn wat in het verleden nog wel een probleem was. Ik snap het verhaal dus niet maar ik shoot the messenger niet hoor :lol: Uiteindelijk blijft BMW gewoon een veel kleinere fabrikant als je VAG ernaast zet. Gewoon even DI ontwikkelen kost gewoon weer knaken.
hugo schreef: Klinkt als een broodje aap. Ik weet wel dat hydraulische kleppen een limiet hebben wat toerentallen betreft, als ik mij niet vergis.
Dat heb je zelf op Zolder toch uitgetest? :whistle:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 19 gasten