Dunlop Drivers Cup 2008

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Metchu

Re: Dunlop Drivers Cup 2008

Bericht door Metchu » 15 okt 2008, 15:09

slecht nieuws, ik ben niet gegaan... Heb bijna me benzineleiding opengehaald van de clio :mrgreen: Klote stoep ook :lol:

anyway, ding staat in de garage, geen vervoer :shock:

succes steven!

Stéphane

Bericht door Stéphane » 15 okt 2008, 15:56

Jammer, Metin. Dan moeten we dus beelden missen :roll:

Ben benieuwd hoe Steven het gedaan heeft. Weer is hier net omgeslagen naar regen dus dat is wat moeilijker om te rijden met een auto die je niet kent.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 15 okt 2008, 15:59

Dat kan 'ie wel denk. De vraag is hoe lang 'ie op zijn achterwielen reed met die quad! :D

Laurens

Bericht door Laurens » 15 okt 2008, 17:34

Steven Nauta schreef:17:30 uur: Prijsuitreiking en de huldiging van de winnaars.
En en en....... :bignews:

Rupie

Bericht door Rupie » 15 okt 2008, 18:25

Nu op RTL4!

Hmmm toch niks :|

Joost H.

Bericht door Joost H. » 15 okt 2008, 18:47

:'(

René130i

Bericht door René130i » 15 okt 2008, 19:20

:please:

HSR

Bericht door HSR » 15 okt 2008, 19:31

Niet gewonnen ? :shock: :?:

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 15 okt 2008, 20:08

Ben ook de gehele dag geweest voor emotionele ondersteuning......

Steven is zeker in de prijzen gevallen, maar helaas niet als eerste....

Qua wagenbeheersing op zowel circuit als het driften (1 handje uit het raam op aanraden van...) was Steven zeker 1 van de betere zowel niet de allerbeste. Quadrijden ging helaas ietsje minder, maar het verlies zat hem eigenlijk in het promotionele activiteiten. De winnaar had zelfs een hele televisieploeg met zich mee van SBS6 of Editie NL. Welke weet ik niet, maar dat heeft zeker de doorslag gegeven.

Steven is nu onderweg en zal straks misschien nog wat gaan posten. Het missen van onze cameraman Metchu met een slap excuus is natuurlijk helemaal niet goed te praten :protest: :mrgreen:

Was overigens wel enorm gezellig en de meeste waren aan het stuntelen met driften, helemaal leuk om dat te zien........

HSR

Bericht door HSR » 15 okt 2008, 20:51

Waar speelde het driften zich af? Op het circuit zelf of op een kleine skidbaan ?

Nutkees

Bericht door Nutkees » 15 okt 2008, 20:59

skidbaan... beetje rotonde driften zeg maar.... Echt verbazingwekkend dat meer dan 80% van de finalisten dat totaal niet onder de knie hadden... :shock:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 15 okt 2008, 21:46

Nou ik zit weer lekker warm en droog thuis. Allereerst wil ik uiteraard Mark, Kees en Geert bedanken voor hun morele steun! :thumbup:

Laat ik het verhaal netjes chronologisch vertellen.
Rond 11 uur een inleidend verhaal gehad van Jeroen en ook van Ed van Proosdij van Dunlop. Het was meteen tijd voor circuit rijden, dus ik was uiteraard tevreden gestemd! We werden netjes in vier groepen verdeeld over 2 van die huur e30's van Molenaar. Wat een hokken zijn dat, maar daar kom ik later nog op terug. Ik was als vierde van de groep aan de beurt en hoorde al veel verhalen van "erg listig" "niet fatsoenlijk op de weg te houden". Ik dacht al, zo moeilijk kan het toch niet zijn? Dus instappen, hele korte instructie en gaan. Tarzan door en de instructeur naast met kwam meteen al met de opmerking "jij hebt vaker op het circuit gereden?" Het rijden ging verrassend lekker, was uiteraard wel erg glad maar dat had ik op de DF dag eerder dit jaar al mogen ervaren. Het was ook nog eens het hele circuit, dus ik was al erg blij. Scheivlak vol in aansluitend Marlboro bocht insturen lichte drift constant doorzetten tot de Renault-bocht. De beste man naast met zat met een glimlach naast me, ik aansluitend dus ook! Audi-S netjes regenlijn van André gereden, ging heerlijk allemaal. Daarna een heel rondje netjes mijn lijnen gereden en aansluitend nog een ronde met licht glij werk en wat meer van de wagen beheersing laten zien. Bij het ingaan van de pits kreeg ik meteen een hele vertrouwensvolle schouderklop. "Met jou zou ik zo de wintercup in willen, stap zo bij je in" Dus ik dacht al, heerlijk dit meteen punten gescoord! Een meisje kon zich niet inhouden en moest een e30 in de vangrail zetten, ze wist zich nog heerlijk in te dekken door te zeggen "ik wist gewoon niet wat er gebeurde" :lol: Wat een lol, camera van SBS op haar snuffert.
Aansluitend een leuke verrassing. Ik mocht een rondje (helaas maar 1) in de Clio Sportmaxx rijden. Eerste keer sequentieel, eerste keer fwd op circuit. Phoe zeg, dat is wel een belevenis. Dat kan op nat zo extreem veel harder dan die e30jes, grip grip grip. Kontje is lekker levendig bij in sturen Scheivlak, ook dat ging prima dus. Ik stapte met een zeer goed gevoel uit de Clio en liep uiteraard meteen weer naar mijn pitspoezen trio.

Na de lunch meteen begonnen met een gezellig gesprekje met Jeroen, Ed van Proosdij en de Renault-man. Was erg gezellig, lekker losse sfeer en maakte redelijke indruk met mijn activiteiten. Uiteraard kwam de link van Luco zijn Renault en het evenement meteen naar voren, nogmaals enorm bedankt Luco! Ze zeiden al, "he dat kan jouw oude 5 wel zijn Jeroen" :) Dit gesprek ging ook heerlijk en kreeg steeds meer een goed gevoel.

Daarna gingen we quad rijden op de duinen aan de binnenkant van de Kumho/Bos uit. Ik kreeg dat klote ding maar niet lekker door het spoor, 2 keer eraf enzo. Niet best in eerste instantie. Totdat ik minder ging sturen en mijn benen tegen de tank klemde. Toen ging het prima en ging het ook lekker hard, dus gelukkig toch nog een redelijke score kunnen halen naar mijn idee.

Aansluitend het driften. Ja wat moet ik zeggen, dat ging gewoon heerlijk soepel. Van Kees en Geert moest ik het handje uit het raam gooien en zo wat rondjes driften. Naja dan ben ik de minste ook niet. Na een rondje of 10 achter elkaar dwars werd ik erop gewezen om het rondje de andere kant om te nemen. Prima, dus ik proberen. Ik had het schadehok van mevrouw eerder vandaag, dus hij was zo krom als wat. Ik kreeg dan ook alleen maar onderstuur, wát ik ook deed onderstuur. Na een tijdje klooien toch nog fatsoenlijk gedrift, weer een rondje of 3/4 duimpje omhoog en de drift afgerond.
Zo, weer wat puntjes in de pocket. De jongen na mij in die e30, 1x eerste drift dat ding om en BOEM :lol: Alles onder de rook, blokje geplofd.

Als laatste onderdeel de duinen in om te mountainbiken. Kleine slinger en meteen omhoog, dus lopend de duin op. Boven fietsen, afdaling ging serieus hard! Tweede ronde de duin op, bam meteen m'n benen volledig verzuurd. Daar moest ik helaas de overwinning aan een ander laten, ik kon gewoon niet meer en dus ook terecht 2e geworden daar.

Terug in de Bleekenmolen skybox voor de uitslag. De derde plaats werd bekend gemaakt, dat was één van de kartboys waarvan ik wist dat hij het circuitrijden niet erg goed had gedaan. Ik dacht dus al, het zal toch niet. Maar nee hoor helaas. Het verhaal voor de 2e prijs begon al met "het ging nog tussen twee finalisten, we hebben er een kwartier over gediscusseerd. De één was beter in het driften, de ander zijn free publicity was iets beter. De tweede prijs gaat naar............. Steven Nauta" Ik natuurlijk, yes, maar direct daarna... hmm balen.
De winnaar was ook zeker een topper, de jongen heeft eigenlijk gewonnen vanwege het feit dat hij (eigenlijk zijn moeder, zonder zijn weten) de SBS camera ploeg had geregeld. Wij waren er met zijn vieren wel uit de wanneer het puur om rijkwaliteit ging, dat ik dan gewonnen had. Dat maakt de 2e plaats des te zuurder al ben ik er enorm blij mee natuurlijk! Helaas geen licentie en volgend jaar dus ook niet racen in een klasse voor mij.

Uiteraard wel een hele goede naam gemaakt. In de toekomst zal ik dan ook zeker verder gaan en elke mogelijkheid met beide handen aan grijpen. Dat ik wel wat talent heb om leuk te kunnen sturen is nu voor mij wel duidelijk, dus nu anderen er nog van overtuigen en mij die kans gunnen om te racen! Ik heb er zin in!

Jullie DFers uiteraard ook allen bedankt voor jullie steun hier op het forum en uiteraard ook daar buiten!

Luco

Bericht door Luco » 15 okt 2008, 21:56

Erg jammer Steven, maar natuurlijk ook gefeliciteerd.
Het is toch een zeer goede prestatie :thumbup: :thumbup:
Hadden wij als DF sbs 6 maar gebeld voor een reportage :shithappens:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 15 okt 2008, 21:57

Ja jullie laten me flink in de steek Luco. Naja jij niet echt, blame it on Metchu :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 15 okt 2008, 21:58

:df: toch gefeliciteerd Steven..een 2d plek is goed man, natuurlijk smaakt dat naar meer, maar 2d damn toch netjes en mag je trots op zijn, je bent nog jong en je hebt je al wat laten zien...dat groeit wel :clap:

weer een DF'r goed in het nieuws, :popcorn:

Elmar

Bericht door Elmar » 15 okt 2008, 22:19

Dat is zonde Steven dat je niet met de hoofdprijs ervan door bent gegaan.
Steven Nauta schreef:J blame it on Metchu :lol:
Regel ik wel voor je volgende week. Zal die DF-knuffelturk wel onderhanden nemen.... :twisted:

GTRene

Bericht door GTRene » 15 okt 2008, 22:41

:roflol: :roflol: :roflol: onze Ralph Inbar :roflol:

http://www.youtube.com/watch?v=zQJ4HYSgJbI" onclick="window.open(this.href);return false;

:mrgreen:

Casper

Bericht door Casper » 15 okt 2008, 22:43

Jammer dat je niet hebt gewonnen.... :oops: Maar wel een leuke ervaring, en een goede prestatie! :thumbup:

Wat hield de 2de prijs eigenlijk in?
Laatst gewijzigd door Casper op 15 okt 2008, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 15 okt 2008, 22:47

Knappe prestatie Steven :thumbup:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 15 okt 2008, 22:53

Leuk verslagje zo Steven. Precies zo was het!

Was een gezellig dagje zo met Geert en Kees erbij. Ik heb me kostelijk vermaakt. Wist dat je absoluut niet kansloos was, maar helaas mocht het net niet zo zijn. 2e is natuurlijk super top, maar het blijft een klein nasmaakje houden altijd. Desondanks enorm gefeliciteerd kleine broer!

@ Casper: een set Dunlop SP Sport Maxx TT banden

Stéphane

Bericht door Stéphane » 15 okt 2008, 22:58

Alleen vanwege een camera-ploeg wint de andere? En dan dus vanwege de free publicity. Beetje jammer. Echt serieus, waar gaat het dan nog om?

Als je een oma van 83 in een rolstoel in die auto zet trekt die nog meer publiciteit en die kan dan ook niet rijden. Het is toch :wtf: geen populariteitswedstrijd?
Wat voor een autosport is dat dan? En dan voor een eenmalig item op een of andere bukzender

Ik koop nooit meer Dunlop :P De SP9000 die er nu onder zitten gaan er gelijk onderuit.

P.S. Voor alle duidelijkheid: ik ben niet echt boos of zoiets, maar ik vind het gewoon wel uitermate triest dat de beste rijder niet wint.

Echt een goede prestatie, Steven en ik had je meer gegund!

Geert.

Bericht door Geert. » 15 okt 2008, 22:59

Steven nogmaals goed gedaan!! En uiteraard vond ik het leuk om te supporteren.
Kees heeft deze dag weer prima samengevat :mrgreen:
Ondanks het weer toch een leuke dag gehad.

Nutkees

Bericht door Nutkees » 15 okt 2008, 23:07

Tja het is natuurlijk altijd moeilijk te oordelen en tuurlijk zal de winnaar ook goed hebben gereden, maar helaas ging het quadrijden en het fietsen iets minder bij Steven als bij de winnaar en had de winnaar voor veel meer publiciteit gezorgd.

Als men dan overall gaat kijken scoort Steven op rijden en driften waarschijnlijk veel hoger maar op de andere 3 onderdelen weer wat minder, even optellen en de keuze is gemaakt.

Na afloop nog even met Jeroen Bleekemolen staan praten en toen werd toch echt wel duidelijk dat vooral de publiciteit erg belangrijk was. Jammer, want we hadden samen met DF daar misschien nog wat meer aan kunnen doen, maar dat is natuurlijk altijd achteraf....

Tom V

Bericht door Tom V » 15 okt 2008, 23:19

Steven, hardstikke goed gedaan, je mag ontzettend trots zijn vind ik zo!

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 15 okt 2008, 23:30

Idd, jammer dat je niet gewonnen hebt maar het resultaat is evengoed super natuurlijk :D

Plaats reactie