Nou ik zit weer lekker warm en droog thuis. Allereerst wil ik uiteraard Mark, Kees en Geert bedanken voor hun morele steun!
Laat ik het verhaal netjes chronologisch vertellen.
Rond 11 uur een inleidend verhaal gehad van Jeroen en ook van Ed van Proosdij van Dunlop. Het was meteen tijd voor circuit rijden, dus ik was uiteraard tevreden gestemd! We werden netjes in vier groepen verdeeld over 2 van die huur e30's van Molenaar. Wat een hokken zijn dat, maar daar kom ik later nog op terug. Ik was als vierde van de groep aan de beurt en hoorde al veel verhalen van "erg listig" "niet fatsoenlijk op de weg te houden". Ik dacht al, zo moeilijk kan het toch niet zijn? Dus instappen, hele korte instructie en gaan. Tarzan door en de instructeur naast met kwam meteen al met de opmerking "jij hebt vaker op het circuit gereden?" Het rijden ging verrassend lekker, was uiteraard wel erg glad maar dat had ik op de DF dag eerder dit jaar al mogen ervaren. Het was ook nog eens het hele circuit, dus ik was al erg blij. Scheivlak vol in aansluitend Marlboro bocht insturen lichte drift constant doorzetten tot de Renault-bocht. De beste man naast met zat met een glimlach naast me, ik aansluitend dus ook! Audi-S netjes regenlijn van André gereden, ging heerlijk allemaal. Daarna een heel rondje netjes mijn lijnen gereden en aansluitend nog een ronde met licht glij werk en wat meer van de wagen beheersing laten zien. Bij het ingaan van de pits kreeg ik meteen een hele vertrouwensvolle schouderklop. "Met jou zou ik zo de wintercup in willen, stap zo bij je in" Dus ik dacht al, heerlijk dit meteen punten gescoord! Een meisje kon zich niet inhouden en moest een e30 in de vangrail zetten, ze wist zich nog heerlijk in te dekken door te zeggen "ik wist gewoon niet wat er gebeurde"

Wat een lol, camera van SBS op haar snuffert.
Aansluitend een leuke verrassing. Ik mocht een rondje (helaas maar 1) in de Clio Sportmaxx rijden. Eerste keer sequentieel, eerste keer fwd op circuit. Phoe zeg, dat is wel een belevenis. Dat kan op nat zo extreem veel harder dan die e30jes, grip grip grip. Kontje is lekker levendig bij in sturen Scheivlak, ook dat ging prima dus. Ik stapte met een zeer goed gevoel uit de Clio en liep uiteraard meteen weer naar mijn pitspoezen trio.
Na de lunch meteen begonnen met een gezellig gesprekje met Jeroen, Ed van Proosdij en de Renault-man. Was erg gezellig, lekker losse sfeer en maakte redelijke indruk met mijn activiteiten. Uiteraard kwam de link van Luco zijn Renault en het evenement meteen naar voren, nogmaals enorm bedankt Luco! Ze zeiden al, "he dat kan jouw oude 5 wel zijn Jeroen"

Dit gesprek ging ook heerlijk en kreeg steeds meer een goed gevoel.
Daarna gingen we quad rijden op de duinen aan de binnenkant van de Kumho/Bos uit. Ik kreeg dat klote ding maar niet lekker door het spoor, 2 keer eraf enzo. Niet best in eerste instantie. Totdat ik minder ging sturen en mijn benen tegen de tank klemde. Toen ging het prima en ging het ook lekker hard, dus gelukkig toch nog een redelijke score kunnen halen naar mijn idee.
Aansluitend het driften. Ja wat moet ik zeggen, dat ging gewoon heerlijk soepel. Van Kees en Geert moest ik het handje uit het raam gooien en zo wat rondjes driften. Naja dan ben ik de minste ook niet. Na een rondje of 10 achter elkaar dwars werd ik erop gewezen om het rondje de andere kant om te nemen. Prima, dus ik proberen. Ik had het schadehok van mevrouw eerder vandaag, dus hij was zo krom als wat. Ik kreeg dan ook alleen maar onderstuur, wát ik ook deed onderstuur. Na een tijdje klooien toch nog fatsoenlijk gedrift, weer een rondje of 3/4 duimpje omhoog en de drift afgerond.
Zo, weer wat puntjes in de pocket. De jongen na mij in die e30, 1x eerste drift dat ding om en BOEM

Alles onder de rook, blokje geplofd.
Als laatste onderdeel de duinen in om te mountainbiken. Kleine slinger en meteen omhoog, dus lopend de duin op. Boven fietsen, afdaling ging serieus hard! Tweede ronde de duin op, bam meteen m'n benen volledig verzuurd. Daar moest ik helaas de overwinning aan een ander laten, ik kon gewoon niet meer en dus ook terecht 2e geworden daar.
Terug in de Bleekenmolen skybox voor de uitslag. De derde plaats werd bekend gemaakt, dat was één van de kartboys waarvan ik wist dat hij het circuitrijden niet erg goed had gedaan. Ik dacht dus al, het zal toch niet. Maar nee hoor helaas. Het verhaal voor de 2e prijs begon al met "het ging nog tussen twee finalisten, we hebben er een kwartier over gediscusseerd. De één was beter in het driften, de ander zijn free publicity was iets beter. De tweede prijs gaat naar............. Steven Nauta" Ik natuurlijk, yes, maar direct daarna... hmm balen.
De winnaar was ook zeker een topper, de jongen heeft eigenlijk gewonnen vanwege het feit dat hij (eigenlijk zijn moeder, zonder zijn weten) de SBS camera ploeg had geregeld. Wij waren er met zijn vieren wel uit de wanneer het puur om rijkwaliteit ging, dat ik dan gewonnen had. Dat maakt de 2e plaats des te zuurder al ben ik er enorm blij mee natuurlijk! Helaas geen licentie en volgend jaar dus ook niet racen in een klasse voor mij.
Uiteraard wel een hele goede naam gemaakt. In de toekomst zal ik dan ook zeker verder gaan en elke mogelijkheid met beide handen aan grijpen. Dat ik wel wat talent heb om leuk te kunnen sturen is nu voor mij wel duidelijk, dus nu anderen er nog van overtuigen en mij die kans gunnen om te racen! Ik heb er zin in!
Jullie DFers uiteraard ook allen bedankt voor jullie steun hier op het forum en uiteraard ook daar buiten!