SlowCo stelt zich voor

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
SlowCo

SlowCo stelt zich voor

Bericht door SlowCo » 14 okt 2008, 00:11

Dag Beste DF'ers,

Mijn naam is Co en ik lees al een tijdje mee op dit forum. Ik ben eigenlijk geen poster, dus ik zal me waarschijnlijk niet veel mengen in de discussies. Tot nog toe lijkt DF een vrij serieuze plek, en kom ik hier graag af en toe even kijken.
Om maar even met het slechte nieuws te beginnen: ik hou helemaal niet van autorijden!
Ik vind het namelijk vrij suf om met 4 wielen rond te moeten tuffen. Op twee wielen heb je pas echte "Driving Fun", wat mij betreft.
Helaas ben ik een van de statistieken geworden, en heb een zwaar motorongeval gehad. Dat was gisteren precies 5 jaar geleden. Door dat ongeluk kan ik nooit meer motorrijden zoals ik zou willen, en heb mezelf en mijn gezin/familie ook beloofd het nooit meer te proberen.
Na een paar jaar begon het gebrek aan driving fun me toch aardig op te breken een heb ik mijn best gedaan om dat weer te kunnen ervaren.
Na vele omzwervingen op het web, kwam ik tot de conclusie dat een motor op 4 wielen waarschijnlijk het best bij me zou passen. Ik heb daarom een zogenaamde BEC (bike engined car) uit Engeland gehaald en op Nederlands kenteken gezet.
Het gaat om een Fisher Fury IRS Blackbird, voor de kenners...
Simpel gesteld is dat een zelfbouw auto (Kitcar) op basis van een stalen buizenframe, een glasvezel body en het motorblok uit een Honda Blackbird motorfiets.
Resultaat is een klein wagentje van volgetankt rijklaar 570 Kg (is vrij zwaar voor een BEC, maar komt door alle "luxe"...), en ongeveer 170 Pk.
Met mijn volslanke lijf erin kom je dan op 650 Kg en ongeveer 135 Pk aan de achterwielen. Een werkelijke Pk/gewichtsverhouding van 4,8 Kg per Pk, en een acceleratie van 0-100 Km/u in ongeveer 4 seconde. :shock: :D
Het is nog steeds erg langzaam in vergelijking met een fatsoenlijke motor, maar dat motorgevoel ben ik inmiddels toch al vergeten (echt niet :'( )
Dus een "gedwongen" autorijder geworden, maar ik kan er inmiddels best wel van genieten in mijn kleine rode speelgoedautootje... :df:
Hieronder nog het "Voor" en "Na" de omslag:
SlowCo.jpg
SlowCo.jpg (197.11 KiB) 1312 keer bekeken
Fury.jpg
Fury.jpg (109.34 KiB) 1313 keer bekeken

steve smith

Re: SlowCo stelt zich voor

Bericht door steve smith » 14 okt 2008, 00:13

Auw, is die F4 plat gegaan?

:'(

Welkom BTW!

Xave30

Bericht door Xave30 » 14 okt 2008, 00:20

Welkom hier Co.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 14 okt 2008, 00:27

Welkom Co :D Zo'n BEC lijkt me als ex-motorrijder ook wel wat 8)

Individual

Bericht door Individual » 14 okt 2008, 00:55

Welkom, voor zover ik je welkom mag heten als newbie

Balen natuurlijk dat je niet meer volop van je passie kunt genieten. Die vierwieler heeft toch wel knappe prestaties nog. :)

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 14 okt 2008, 08:20

Welkom Co!!!

Pfffff, ik vindt motorrijden ook een net wat mooiere bezigheid dan auto rijden en heb afgelopen weekend heel wat uurtjes op de BMW K1 doorgebracht (vast wel bekend bij jou)

Kan je volledig begrijpen dat nu je niet meer kan rijden op een 2 wieler een uitweg zoekt naar iets wat je toch veel driving-fun geeft.

Mooie kar btw die BEC van je.

Marc R

Bericht door Marc R » 14 okt 2008, 08:36

Welkom CO....

Niels v D

Bericht door Niels v D » 14 okt 2008, 10:58

Welkom..

Leuke auto's die fury's, keer wat anders dan een seven.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 14 okt 2008, 11:08

Welkom Co,

Mooie intro, met helaas ook een iets minder mooi verhaal wat betreft je motorrijden. Ik zie dat je wel smaak hetbt met de motor. Een MV Agusta!! WAUW. Blijft mijn favo motor!

De Fury is echt een leuk spele dingetje. In Engeland zie je ze net wat meer dan hier. Ook met verschillende motoren. Laatst daar nog een Fury met R1 blok gezien en leuke dingen zien doen op de openbare weg ;).

Heel veel plezier hier op DF en doe gewoon lekker mee met posten joh, tot ziens op een meeting wellicht!

Groetjes,

Mark Nauta

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 14 okt 2008, 11:10

SlowCo schreef: Een werkelijke Pk/gewichtsverhouding van 4,8 Kg per Pk, en een acceleratie van 0-100 Km/u in ongeveer 4 seconde. :shock: :D
Never nooit nie!
Voor 4 seconden moet je toch naar zo'n 3,5kg/pk
Reken met 4.8 maar op 5seconden.

Niels v D

Bericht door Niels v D » 14 okt 2008, 11:17

Dat lijkt me van meerdere factoren afhankelijk geelhoed..Overbrengingsverhouding en grip tellen m.i. minstens zo zwaar mee.

SlowCo

Bericht door SlowCo » 14 okt 2008, 11:51

Dank u allen voor het warme welkom hier!

Even wat antwoorden op de gerezen vragen:

Nee, ik ben niet platgegaan met de MV Agusta F4

En ik schreef ONGEVEER 4 seconden naar de honderd km/u.
De werkelijke pk/gewichtsverhouding is 135 Pk op de wielen om 650 kg TOTAAL gewicht te versnellen.
Dat zit dus in de buurt van bv. een Nissan GTR die volgetankt rijklaar incl. bestuurder boven de 1800 Kg uit zal komen, en waarschijnlijk iets minder dan 400 Pk aan de wielen overhoud...(>4,5 Kg/Pk) :blabla:

Ik zal zelf inderdaad wel eerder richting de 5 seconden zitten omdat ik niet het onderste uit de kan haal (ben geen dragracer...).
Momenteel zit er een erg "kort" differentieel onder waardoor de Fury in de 6de versnelling vol in de toerenbegrenzer loopt. De tussenacceleratie is daardoor wel geweldig, maar ik schakel me helemaal suf.
Door de sequentiele versnellingsbak gaat dat weliswaar erg snel maar ik denk met een iets "langer" diff (ligt al klaar) net zo snel van 0-100 km/u te kunnen komen en toch een wat hogere topsnelheid te bereiken (nu maar 180 km/u).

Voor de kenners: mijn droomauto zou de Sylva Riot zijn met daarin het laatste Hayabusablok inclusief TTS Rotrex compressorkit. Dat zou neer kunnen komen op een volgetankt rijklaar gewicht MET bestuurder onder de 520 Kg en ruim 300 Pk aan de wielen... :twisted:
Wie weet komt het er nog eens van om zoiets te bouwen.

Groeten,

SlowCo
Laatst gewijzigd door SlowCo op 14 okt 2008, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.

René130i

Bericht door René130i » 14 okt 2008, 11:54

Welkom hier Slow(???)Co!

Knot

Bericht door Knot » 14 okt 2008, 12:01

Welkom!

Motorrijden is gaaf idd, maar je kunt ook hard tegen de grond gaan... zonde van je fiets, maar ik weet hoe het is, heb zelf ook 2 jaar terug een blade platgelegd waardoor ik nu tijdelijk weer even mank loop.

Gelukkig heb je een mooi alternatief op de kop getikt!

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 14 okt 2008, 12:05

Neluhz schreef:Dat lijkt me van meerdere factoren afhankelijk geelhoed..Overbrengingsverhouding en grip tellen m.i. minstens zo zwaar mee.
Mijn inzien is met 29572 meetpunten misschien wat accurater dan het jouwe:
Afbeelding

SlowCo

Bericht door SlowCo » 14 okt 2008, 12:21

@Geelhoed,

De Kg/Pk in de grafiek, is dat misschien leeggewicht/krukaspk's ?
Ik heb altijd begrepen dat de "leeggewichten" van sommige fabrikanten wel erg ver gaan soms. Zelfs alle vloeistoffen worden dan weggelaten inclusief het accuzuur...
En ook het werkelijke vermogen dat uiteindelijk op straat terechtkomt valt nogal eens tegen schijnbaar.
Mocht je grafiek uitgaan van het HELE (met 80 Kg bestuurder) rijklaargewicht en het werkelijk op straat overgebrachte vermogen, dan houd ik m'n mond wel weer... :sealed:

SlowCo

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 14 okt 2008, 12:36

Lege massa + 100kg en krukas vermogen.

Zijn jouw pk's aan de wielen? Dan hou ik mijn mond :beer:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 14 okt 2008, 12:42

Welkom!

Spijtig dat je niet meer kunt motorrijden. Maar wel erg leuk om te lezen dat je hiervoor een Fury hebt aangeschaft. Erg leuk ding!

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 14 okt 2008, 13:01

Geelhoed schreef:Lege massa + 100kg en krukas vermogen.

Zijn jouw pk's aan de wielen? Dan hou ik mijn mond :beer:
langzaam & co schreef:De werkelijke pk/gewichtsverhouding is 135 Pk op de wielen om 650 kg TOTAAL gewicht te versnellen.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 14 okt 2008, 13:06

:sealed:

SlowCo

Bericht door SlowCo » 14 okt 2008, 13:52

Het gaat ook niet alleen om de cijfertjes, maar om de "Driving Fun"!
Ik gebruik de Fury ook alleen daarvoor en dat gaat prima...
Inmiddels ben ik weer gewend geraakt aan het vermogen en de versnelling, dus wil ik meer, meeer, MEEEER :twisted:
Vandaar ook mijn wens om nog eens zo'n Sylva Riot te bouwen met een geblazen Busablok erin. Lijkt me dat er dan altijd meer vermogen is dan je kwijt kunt!
Hoewel smaken verschillen natuurlijk, levert een goed opgebouwde kitcar (liefst zo kaal en licht mogelijk, dus ook zonder voorruit) veel meer driving fun op dan een stalen koekblik. Erg extreem misschien maar de kick die je daar van kunt krijgen is veel intenser dan je met een "gezinswagen" kunt bereiken.
Doet me denken aan de Piloot van een 747 die ik eens sprak. Hij vertelde dat ie in z'n vrije tijd met een ultralight vloog omdat dat pas het "echte" vlieggevoel bij hem losmaakte...
Te oordelen aan de bedragen die sommigen hier alleen al aan onderdelen spenderen, is het meestal ook prima haalbaar om er een kitcar als 2de of 3de auto naast te hebben, voor het echte rijplezier :df:

SlowCo

HSR

Bericht door HSR » 14 okt 2008, 17:28

SlowCo schreef:@Geelhoed,

De Kg/Pk in de grafiek, is dat misschien leeggewicht/krukaspk's ?
Ik heb altijd begrepen dat de "leeggewichten" van sommige fabrikanten wel erg ver gaan soms. Zelfs alle vloeistoffen worden dan weggelaten inclusief het accuzuur...
En ook het werkelijke vermogen dat uiteindelijk op straat terechtkomt valt nogal eens tegen schijnbaar.
Mocht je grafiek uitgaan van het HELE (met 80 Kg bestuurder) rijklaargewicht en het werkelijk op straat overgebrachte vermogen, dan houd ik m'n mond wel weer... :sealed:

SlowCo

Maak je niet druk om wat Geelhoed schrijft. Niemand vindt hem eigenlijk aardig. :sealed:

Welkom en mooie kneedown!

Peric

Bericht door Peric » 14 okt 2008, 19:09

Begin je nou ook al azijn te pissen in voorsteltopics Geelhoud? Pfffffffffff.....................

Welkom SlowCo!
Wat is er precies gebeurd dan 5 jaar geleden als je de MV niet plat gereden hebt?

Manfred

Bericht door Manfred » 14 okt 2008, 20:55

Welkom SlowCo,

Vervelend dat je door je ongeluk niet meer kunt motorrijden, maar goed om te lezen dat je toch driving fun hebt gevonden.

allen

Bericht door allen » 14 okt 2008, 21:18

Leuk ding!

Plaats reactie