D2 Racingsport

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

D2 Racingsport

Bericht door duifjes.com » 08 okt 2008, 21:08

Wie kent dat=

Ben mn Mr2 aan het upgraden en dit komt ook voorbij. Iemand ervaring mee=

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Re: D2 Racingsport

Bericht door Miesjel » 08 okt 2008, 21:18

Ik heb de ksport variant gehad op m'n Corolla. Dat zijn dezelfde dempers, komen uit dezelfde fabriek.
Heel kort gezegd : niet doen. Goedkoop is duurkoop.

Of heb je het over de big brake kits ?

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

oke

Bericht door duifjes.com » 08 okt 2008, 21:20

Maar wat dan wel.......HenR schroefset dan

Ik rij misschien hooguit 5000km per jaar eerder minder maar het moet wel oke zijn!

Heb jij advies...

Remmerij ga ik proberen van een Avensis D/CAT over te zetten

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: D2 Racingsport

Bericht door duifjes.com » 08 okt 2008, 21:21

Bedoel het schroefset schijnt 999euro te kosten.......HenR namelijk ook..

wat voor ervaring heb jij.

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Re: D2 Racingsport

Bericht door Miesjel » 08 okt 2008, 21:31

Ik had de ervaring dat de voorkant prima paste maar de achterkant paste totaal niet, montagepunten onderop de veerpoten moesten pas gemaakt worden (zat een halve cm offset in de montagepunten dus bout ging er onmogelijk in..

Toen dat eindelijk gefikst was kwam ik erachter dat ik met niets anders kon rondrijden dan maximaal POSITIEF camber want de wang van de band zat tegen de stelringen van de veer aan. Stelringen aan weerszijden minimaal 8cm omhoog gedraaid (wat ten zeerste wordt afgeraden i.v.m. mogelijke lekkages door overbelasting van demper) Terwijl ik hele "normale" gangbare wielmaten had (banden 195-50/15 , wielen OZ F1 - 15" 7j et40) dus daar kan het niet aan gelegen hebben. Doordat de stelringen omhoog gedraaid moesten worden, werd de achterkant extreem stuiterig. Op zich best uitdagend om met een fwd Corolla driftend over CPZ te glijden maar alles behalve effectief natuurlijk.

Misschien dat de pasvorm op de mr2 wat beter is, maar ik zou het risico niet nemen. Een ander nadeel vond ik dat na 2 maanden de stelringen al redelijk vast zaten door zand/vuil en de schroefdraad op de dempers al begon te roesten.
Ik was niet bepaald flabbergasted van de kwaliteit zullen we maar zeggen.

KW variant 3 lijkt me veel verstandiger.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: D2 Racingsport

Bericht door Mathieu » 08 okt 2008, 21:39

Volgens Vlasblom is het niks.

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1950
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 106 Rallye S2
Locatie: Nurnbergring

Re: D2 Racingsport

Bericht door StefanW » 08 okt 2008, 22:22

Style had op zijn vorige auto (pug 206) een D2 schroefset en D2 big brake kit. De wegligging was volgens mij wel goed, maar na een jaar had ie toch problemen met de schroefset. Over de remmen was ie wel te spreken. Remde keihard en zag er vet uit (330mm)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: oke

Bericht door allen » 09 okt 2008, 00:46

Kilometers heeft geen donder te maken met de keuze van een onderstel. De soort wegen en / of circuitgebruik dan weer wel...

HSR
Berichten: 5502
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: D2 Racingsport

Bericht door HSR » 09 okt 2008, 10:54

Het lijkt mij persoonlijk niet echt wat. Voor 1000 eu kan je echt een prima leuk dempersetje op de kop tikken. Bilstein B12 gaat door de bank genomen voor rond de 800 eu en dan heb je echt prima spul :thumbup:

D2 remmen weet ik dan weer niks van af maar ik vermoed dat het in dezelfde lijn als cusco rolkooien zit.
Laatst gewijzigd door HSR op 02 mei 2009, 07:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: D2 Racingsport

Bericht door Marc R » 09 okt 2008, 11:00

Intrax....... :playcar:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: D2 Racingsport

Bericht door Bert ///M3 » 09 okt 2008, 11:56

D2 / K Sport / al die andere merken met leuke kleurtjes remmen is leuk voor straat auto's maar ik zou er niet mee gaan racen oid. De klauw zelf is in feite een gekopieerd AP ontwerp alleen dan aangepast voor 8 zuigers ipv 4. Meer zuigers op die maat blokken voegt niks toe behalve dat de stijfheid van je klauw achteruit gaat.

Volgens mij schreef Dick eens op NB.nl dat die schijven van die merken bij een TUV test niet eens door de inremcyclus heen komen. Dat zegt wel iets over het materiaal imho.

Die coil over poten van die merken heb ik ook wel een beetje mijn bedenkingen over eerlijk gezegd. Ik heb shock dyno's van oa K Sport en BC racing gezien en dat leek gewoon echt helemaal nergens op, plus als ik op verhalen van anderen af moet gaan is de bouwkwaliteit ook ronduit matig, dempers die gaan kraken en lekken enz.

Als ik er zelf naar kijk:

Dempers zijn van aluminium, lekker licht. Dat is leuk op een raceauto die binnen gestalt staat maar voor een straatauto die door weer en wind rijd lijkt het me minder. De housing is wel geannodiseerd maar de schroefdraad zal dat denk ik niet zijn. Doe mij maar lekker RVS op een straatauto :)

Die extra hoogteverstelling voegt imho weinig tot niks toe. Hun zeggen nu heb je altijd full bump en droop travel. Dat kan wel waar zijn, maar door zo'n constructie moet je de demper feitelijk al inkorten om op max verlaging te kunnen komen, plus de extra binnen behuizing neemt meer ruimte in. Dus kan je wel je hele travel gebied altijd benutten, maar als dat al korter is als een 'gewone' coilover demper dan boeit dat niks. Plus het moet uit de lengte of de breedte komen. Ga ja zo'n hoogte versteller gebruiken ala D2 dan zal je dus ergens wat in moeten leveren. Of de behuizing is dunner en in elkaar geschroefd, daardoor verlies je stijfheid wat niet geheel onbelangrijk is bij een MacPherson configuratie bijvoorbeeld. Of je gaat een dunnere zuiger gebruiken. Je hebt al minder olie inhoud door die extra versteller, met een dunnere zuiger word je demping alleen maar onstabieler bij temperatuur schommelingen.

Je ziet ook dat er geen hulpveren op zitten. Dat betekend dat je of een hele korte uitgaande slag hebt, of de veren komen los van de veerschotels bij full droop. Dat laatste denk ik niet omdat je dat ook niet ziet op plaatjes waarbij de veerpoot gedemonteerd is, veer blijft mooi strak zitten. Aangezien het om gasgevulde dempers gaat (die willen altijd van zichzelf naar buiten) is dat voor mij al een teken dat er maar heel weinig uitgaande slag in zit. Dat komt dus direct terug naar bovenstaand verhaal, dat ik denk dat de demper intern ook veel korter is. Daar heb je allemaal geen last van op een circuit als CPZ of op een hele vlakke weg zoals ze die in Tokyo hebben. Maar hier in NL of op de Ring denk ik dat het niet zo handig is.

Zou voor mij al reden genoeg zijn om wat anders te nemen in elk geval.

Er zijn er ook die er prima ervaringen mee hebben. Maar ik denk bij remmen schokbrekers enz altijd wel you get what you pay for :)

Gebruikersavatar
Fietsbel
Berichten: 448
Lid geworden op: 19 apr 2007, 18:23
Locatie: Supra MKiV Boostlogic T61

Re: D2 Racingsport

Bericht door Fietsbel » 09 okt 2008, 12:49

Helemaal eens met Bert.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: D2 Racingsport

Bericht door duifjes.com » 11 okt 2008, 08:32

Ik ga nu een setje KW bestellen gewoon een goede schroefset.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: D2 Racingsport

Bericht door duifjes.com » 11 okt 2008, 08:47

Zo het duurde even maar heb besteld:

Goodrigde leidingen
Forge dumpvalve
KW schroefset
Brembo schijven
Ferrodo 3000 blokken

Dat moet de auto al iets beter maken :-)

Nu nog wat cross-stabi's bestellen en ook voor onder en setje 16" *(wie heeft er nog witte 16"velgen liggen 5x114.3)

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: D2 Racingsport

Bericht door Aernoudt » 11 okt 2008, 11:56

duifjes.com schreef:Ik ga nu een setje KW bestellen gewoon een goede schroefset.
Welke versie (variant ... )

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Re: D2 Racingsport

Bericht door Miesjel » 11 okt 2008, 11:57

var. 3 is de enige die leverbaar is voor de sw20.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: D2 Racingsport

Bericht door Aernoudt » 11 okt 2008, 12:01

Check !

HSR
Berichten: 5502
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: D2 Racingsport

Bericht door HSR » 12 okt 2008, 14:58

hoe groot zijn de verschillen tussen V1 , V2 en V3 ?

Zelf heb ik er namelijk 0 ervaring mee. Wel heb ik eens gehoord dat een Bilstein B12 set nagenoeg hetzelfde presteert als een KW V2 setje. KW is wel instelbaar tov de B12.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: D2 Racingsport

Bericht door Bert ///M3 » 12 okt 2008, 15:07

Var 1 is alleen hoogtevestelling
Var 2 is alleen reboundverstelling, dat zijn in feite gele koni's met hoogteverstellers en hardere veren
Var 3 is compressie en rebound verstelbaar.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: D2 Racingsport

Bericht door Aernoudt » 12 okt 2008, 15:10

Hoeveel mensen op dit forum hebben zelf gereden met de K-sport schroefset ?
Met welke andere sets heb je ook gereden ?
Voordat een merk wordt afgeschreven puur op basis van lekker papegaaien op auto-fora..

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Re: D2 Racingsport

Bericht door Miesjel » 12 okt 2008, 19:34

Ik ben volgens mij de enige :'(

HSR
Berichten: 5502
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: D2 Racingsport

Bericht door HSR » 13 okt 2008, 19:26

Bert ///M3 schreef:Var 1 is alleen hoogtevestelling
Var 2 is alleen reboundverstelling, dat zijn in feite gele koni's met hoogteverstellers en hardere veren
Var 3 is compressie en rebound verstelbaar.

Als variant in feite koni geel is dan vraag ik mij af hoe indrukkend zo'n KW2 setje nou is? Heb met meerdere Koni Geel wagens gereden en tov mijn B12 set kan ik niet echt een significante meerwaarde vinden.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: D2 Racingsport

Bericht door Bert ///M3 » 13 okt 2008, 19:31

Die Koni's hebben waarschijnlijk wel een andere setting als de normale sportdemper die je los koopt. Al is het maar omdat de veren bij zo'n set stijver zijn als een normaal setje verlagingsveren.

HSR
Berichten: 5502
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: D2 Racingsport

Bericht door HSR » 13 okt 2008, 20:51

Bert ///M3 schreef:Die Koni's hebben waarschijnlijk wel een andere setting als de normale sportdemper die je los koopt. Al is het maar omdat de veren bij zo'n set stijver zijn als een normaal setje verlagingsveren.
De meerprijs gerechtvaardigd tov een B12 kit ?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: D2 Racingsport

Bericht door Bert ///M3 » 13 okt 2008, 21:17

Dat moet je aan je eigen portemonee vragen :)

Bilstein B8 is een gasgevulde monotube up side down schokbreker. Dat werkt in principe beter als een twintube olieschokbreker zoals Koni. Maar sommigen hebben toch liever Koni omdat die vaak een wat slappere ingaande slag hebben, dat voelt comfortabeler.

Met zo'n KW systeem staat de auto stijver op zijn veren en je hebt een hoogteverstelling dus kan je uitwegen en met de balans van de auto spelen.

Het is dus gewoon net wat je wilt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 1 gast