D2 Racingsport
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
D2 Racingsport
Wie kent dat=
Ben mn Mr2 aan het upgraden en dit komt ook voorbij. Iemand ervaring mee=
Ben mn Mr2 aan het upgraden en dit komt ook voorbij. Iemand ervaring mee=
- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: D2 Racingsport
Ik heb de ksport variant gehad op m'n Corolla. Dat zijn dezelfde dempers, komen uit dezelfde fabriek.
Heel kort gezegd : niet doen. Goedkoop is duurkoop.
Of heb je het over de big brake kits ?
Heel kort gezegd : niet doen. Goedkoop is duurkoop.
Of heb je het over de big brake kits ?
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
oke
Maar wat dan wel.......HenR schroefset dan
Ik rij misschien hooguit 5000km per jaar eerder minder maar het moet wel oke zijn!
Heb jij advies...
Remmerij ga ik proberen van een Avensis D/CAT over te zetten
Ik rij misschien hooguit 5000km per jaar eerder minder maar het moet wel oke zijn!
Heb jij advies...
Remmerij ga ik proberen van een Avensis D/CAT over te zetten
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: D2 Racingsport
Bedoel het schroefset schijnt 999euro te kosten.......HenR namelijk ook..
wat voor ervaring heb jij.
wat voor ervaring heb jij.
- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: D2 Racingsport
Ik had de ervaring dat de voorkant prima paste maar de achterkant paste totaal niet, montagepunten onderop de veerpoten moesten pas gemaakt worden (zat een halve cm offset in de montagepunten dus bout ging er onmogelijk in..
Toen dat eindelijk gefikst was kwam ik erachter dat ik met niets anders kon rondrijden dan maximaal POSITIEF camber want de wang van de band zat tegen de stelringen van de veer aan. Stelringen aan weerszijden minimaal 8cm omhoog gedraaid (wat ten zeerste wordt afgeraden i.v.m. mogelijke lekkages door overbelasting van demper) Terwijl ik hele "normale" gangbare wielmaten had (banden 195-50/15 , wielen OZ F1 - 15" 7j et40) dus daar kan het niet aan gelegen hebben. Doordat de stelringen omhoog gedraaid moesten worden, werd de achterkant extreem stuiterig. Op zich best uitdagend om met een fwd Corolla driftend over CPZ te glijden maar alles behalve effectief natuurlijk.
Misschien dat de pasvorm op de mr2 wat beter is, maar ik zou het risico niet nemen. Een ander nadeel vond ik dat na 2 maanden de stelringen al redelijk vast zaten door zand/vuil en de schroefdraad op de dempers al begon te roesten.
Ik was niet bepaald flabbergasted van de kwaliteit zullen we maar zeggen.
KW variant 3 lijkt me veel verstandiger.
Toen dat eindelijk gefikst was kwam ik erachter dat ik met niets anders kon rondrijden dan maximaal POSITIEF camber want de wang van de band zat tegen de stelringen van de veer aan. Stelringen aan weerszijden minimaal 8cm omhoog gedraaid (wat ten zeerste wordt afgeraden i.v.m. mogelijke lekkages door overbelasting van demper) Terwijl ik hele "normale" gangbare wielmaten had (banden 195-50/15 , wielen OZ F1 - 15" 7j et40) dus daar kan het niet aan gelegen hebben. Doordat de stelringen omhoog gedraaid moesten worden, werd de achterkant extreem stuiterig. Op zich best uitdagend om met een fwd Corolla driftend over CPZ te glijden maar alles behalve effectief natuurlijk.
Misschien dat de pasvorm op de mr2 wat beter is, maar ik zou het risico niet nemen. Een ander nadeel vond ik dat na 2 maanden de stelringen al redelijk vast zaten door zand/vuil en de schroefdraad op de dempers al begon te roesten.
Ik was niet bepaald flabbergasted van de kwaliteit zullen we maar zeggen.
KW variant 3 lijkt me veel verstandiger.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: D2 Racingsport
Volgens Vlasblom is het niks.
- StefanW
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: D2 Racingsport
Style had op zijn vorige auto (pug 206) een D2 schroefset en D2 big brake kit. De wegligging was volgens mij wel goed, maar na een jaar had ie toch problemen met de schroefset. Over de remmen was ie wel te spreken. Remde keihard en zag er vet uit (330mm)
-
- Berichten: 5502
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: D2 Racingsport
Het lijkt mij persoonlijk niet echt wat. Voor 1000 eu kan je echt een prima leuk dempersetje op de kop tikken. Bilstein B12 gaat door de bank genomen voor rond de 800 eu en dan heb je echt prima spul
D2 remmen weet ik dan weer niks van af maar ik vermoed dat het in dezelfde lijn als cusco rolkooien zit.

D2 remmen weet ik dan weer niks van af maar ik vermoed dat het in dezelfde lijn als cusco rolkooien zit.
Laatst gewijzigd door HSR op 02 mei 2009, 07:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: D2 Racingsport
Intrax....... :playcar:
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: D2 Racingsport
D2 / K Sport / al die andere merken met leuke kleurtjes remmen is leuk voor straat auto's maar ik zou er niet mee gaan racen oid. De klauw zelf is in feite een gekopieerd AP ontwerp alleen dan aangepast voor 8 zuigers ipv 4. Meer zuigers op die maat blokken voegt niks toe behalve dat de stijfheid van je klauw achteruit gaat.
Volgens mij schreef Dick eens op NB.nl dat die schijven van die merken bij een TUV test niet eens door de inremcyclus heen komen. Dat zegt wel iets over het materiaal imho.
Die coil over poten van die merken heb ik ook wel een beetje mijn bedenkingen over eerlijk gezegd. Ik heb shock dyno's van oa K Sport en BC racing gezien en dat leek gewoon echt helemaal nergens op, plus als ik op verhalen van anderen af moet gaan is de bouwkwaliteit ook ronduit matig, dempers die gaan kraken en lekken enz.
Als ik er zelf naar kijk:
Dempers zijn van aluminium, lekker licht. Dat is leuk op een raceauto die binnen gestalt staat maar voor een straatauto die door weer en wind rijd lijkt het me minder. De housing is wel geannodiseerd maar de schroefdraad zal dat denk ik niet zijn. Doe mij maar lekker RVS op een straatauto
Die extra hoogteverstelling voegt imho weinig tot niks toe. Hun zeggen nu heb je altijd full bump en droop travel. Dat kan wel waar zijn, maar door zo'n constructie moet je de demper feitelijk al inkorten om op max verlaging te kunnen komen, plus de extra binnen behuizing neemt meer ruimte in. Dus kan je wel je hele travel gebied altijd benutten, maar als dat al korter is als een 'gewone' coilover demper dan boeit dat niks. Plus het moet uit de lengte of de breedte komen. Ga ja zo'n hoogte versteller gebruiken ala D2 dan zal je dus ergens wat in moeten leveren. Of de behuizing is dunner en in elkaar geschroefd, daardoor verlies je stijfheid wat niet geheel onbelangrijk is bij een MacPherson configuratie bijvoorbeeld. Of je gaat een dunnere zuiger gebruiken. Je hebt al minder olie inhoud door die extra versteller, met een dunnere zuiger word je demping alleen maar onstabieler bij temperatuur schommelingen.
Je ziet ook dat er geen hulpveren op zitten. Dat betekend dat je of een hele korte uitgaande slag hebt, of de veren komen los van de veerschotels bij full droop. Dat laatste denk ik niet omdat je dat ook niet ziet op plaatjes waarbij de veerpoot gedemonteerd is, veer blijft mooi strak zitten. Aangezien het om gasgevulde dempers gaat (die willen altijd van zichzelf naar buiten) is dat voor mij al een teken dat er maar heel weinig uitgaande slag in zit. Dat komt dus direct terug naar bovenstaand verhaal, dat ik denk dat de demper intern ook veel korter is. Daar heb je allemaal geen last van op een circuit als CPZ of op een hele vlakke weg zoals ze die in Tokyo hebben. Maar hier in NL of op de Ring denk ik dat het niet zo handig is.
Zou voor mij al reden genoeg zijn om wat anders te nemen in elk geval.
Er zijn er ook die er prima ervaringen mee hebben. Maar ik denk bij remmen schokbrekers enz altijd wel you get what you pay for
Volgens mij schreef Dick eens op NB.nl dat die schijven van die merken bij een TUV test niet eens door de inremcyclus heen komen. Dat zegt wel iets over het materiaal imho.
Die coil over poten van die merken heb ik ook wel een beetje mijn bedenkingen over eerlijk gezegd. Ik heb shock dyno's van oa K Sport en BC racing gezien en dat leek gewoon echt helemaal nergens op, plus als ik op verhalen van anderen af moet gaan is de bouwkwaliteit ook ronduit matig, dempers die gaan kraken en lekken enz.
Als ik er zelf naar kijk:
Dempers zijn van aluminium, lekker licht. Dat is leuk op een raceauto die binnen gestalt staat maar voor een straatauto die door weer en wind rijd lijkt het me minder. De housing is wel geannodiseerd maar de schroefdraad zal dat denk ik niet zijn. Doe mij maar lekker RVS op een straatauto

Die extra hoogteverstelling voegt imho weinig tot niks toe. Hun zeggen nu heb je altijd full bump en droop travel. Dat kan wel waar zijn, maar door zo'n constructie moet je de demper feitelijk al inkorten om op max verlaging te kunnen komen, plus de extra binnen behuizing neemt meer ruimte in. Dus kan je wel je hele travel gebied altijd benutten, maar als dat al korter is als een 'gewone' coilover demper dan boeit dat niks. Plus het moet uit de lengte of de breedte komen. Ga ja zo'n hoogte versteller gebruiken ala D2 dan zal je dus ergens wat in moeten leveren. Of de behuizing is dunner en in elkaar geschroefd, daardoor verlies je stijfheid wat niet geheel onbelangrijk is bij een MacPherson configuratie bijvoorbeeld. Of je gaat een dunnere zuiger gebruiken. Je hebt al minder olie inhoud door die extra versteller, met een dunnere zuiger word je demping alleen maar onstabieler bij temperatuur schommelingen.
Je ziet ook dat er geen hulpveren op zitten. Dat betekend dat je of een hele korte uitgaande slag hebt, of de veren komen los van de veerschotels bij full droop. Dat laatste denk ik niet omdat je dat ook niet ziet op plaatjes waarbij de veerpoot gedemonteerd is, veer blijft mooi strak zitten. Aangezien het om gasgevulde dempers gaat (die willen altijd van zichzelf naar buiten) is dat voor mij al een teken dat er maar heel weinig uitgaande slag in zit. Dat komt dus direct terug naar bovenstaand verhaal, dat ik denk dat de demper intern ook veel korter is. Daar heb je allemaal geen last van op een circuit als CPZ of op een hele vlakke weg zoals ze die in Tokyo hebben. Maar hier in NL of op de Ring denk ik dat het niet zo handig is.
Zou voor mij al reden genoeg zijn om wat anders te nemen in elk geval.
Er zijn er ook die er prima ervaringen mee hebben. Maar ik denk bij remmen schokbrekers enz altijd wel you get what you pay for

- Fietsbel
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 19 apr 2007, 18:23
- Locatie: Supra MKiV Boostlogic T61
Re: D2 Racingsport
Helemaal eens met Bert.
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: D2 Racingsport
Ik ga nu een setje KW bestellen gewoon een goede schroefset.
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: D2 Racingsport
Zo het duurde even maar heb besteld:
Goodrigde leidingen
Forge dumpvalve
KW schroefset
Brembo schijven
Ferrodo 3000 blokken
Dat moet de auto al iets beter maken
Nu nog wat cross-stabi's bestellen en ook voor onder en setje 16" *(wie heeft er nog witte 16"velgen liggen 5x114.3)
Goodrigde leidingen
Forge dumpvalve
KW schroefset
Brembo schijven
Ferrodo 3000 blokken
Dat moet de auto al iets beter maken

Nu nog wat cross-stabi's bestellen en ook voor onder en setje 16" *(wie heeft er nog witte 16"velgen liggen 5x114.3)
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: D2 Racingsport
Welke versie (variant ... )duifjes.com schreef:Ik ga nu een setje KW bestellen gewoon een goede schroefset.
- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: D2 Racingsport
var. 3 is de enige die leverbaar is voor de sw20.
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: D2 Racingsport
Check !
-
- Berichten: 5502
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: D2 Racingsport
hoe groot zijn de verschillen tussen V1 , V2 en V3 ?
Zelf heb ik er namelijk 0 ervaring mee. Wel heb ik eens gehoord dat een Bilstein B12 set nagenoeg hetzelfde presteert als een KW V2 setje. KW is wel instelbaar tov de B12.
Zelf heb ik er namelijk 0 ervaring mee. Wel heb ik eens gehoord dat een Bilstein B12 set nagenoeg hetzelfde presteert als een KW V2 setje. KW is wel instelbaar tov de B12.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: D2 Racingsport
Var 1 is alleen hoogtevestelling
Var 2 is alleen reboundverstelling, dat zijn in feite gele koni's met hoogteverstellers en hardere veren
Var 3 is compressie en rebound verstelbaar.
Var 2 is alleen reboundverstelling, dat zijn in feite gele koni's met hoogteverstellers en hardere veren
Var 3 is compressie en rebound verstelbaar.
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: D2 Racingsport
Hoeveel mensen op dit forum hebben zelf gereden met de K-sport schroefset ?
Met welke andere sets heb je ook gereden ?
Voordat een merk wordt afgeschreven puur op basis van lekker papegaaien op auto-fora..
Met welke andere sets heb je ook gereden ?
Voordat een merk wordt afgeschreven puur op basis van lekker papegaaien op auto-fora..
- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: D2 Racingsport
Ik ben volgens mij de enige 

-
- Berichten: 5502
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: D2 Racingsport
Bert ///M3 schreef:Var 1 is alleen hoogtevestelling
Var 2 is alleen reboundverstelling, dat zijn in feite gele koni's met hoogteverstellers en hardere veren
Var 3 is compressie en rebound verstelbaar.
Als variant in feite koni geel is dan vraag ik mij af hoe indrukkend zo'n KW2 setje nou is? Heb met meerdere Koni Geel wagens gereden en tov mijn B12 set kan ik niet echt een significante meerwaarde vinden.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: D2 Racingsport
Die Koni's hebben waarschijnlijk wel een andere setting als de normale sportdemper die je los koopt. Al is het maar omdat de veren bij zo'n set stijver zijn als een normaal setje verlagingsveren.
-
- Berichten: 5502
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: D2 Racingsport
De meerprijs gerechtvaardigd tov een B12 kit ?Bert ///M3 schreef:Die Koni's hebben waarschijnlijk wel een andere setting als de normale sportdemper die je los koopt. Al is het maar omdat de veren bij zo'n set stijver zijn als een normaal setje verlagingsveren.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: D2 Racingsport
Dat moet je aan je eigen portemonee vragen
Bilstein B8 is een gasgevulde monotube up side down schokbreker. Dat werkt in principe beter als een twintube olieschokbreker zoals Koni. Maar sommigen hebben toch liever Koni omdat die vaak een wat slappere ingaande slag hebben, dat voelt comfortabeler.
Met zo'n KW systeem staat de auto stijver op zijn veren en je hebt een hoogteverstelling dus kan je uitwegen en met de balans van de auto spelen.
Het is dus gewoon net wat je wilt.

Bilstein B8 is een gasgevulde monotube up side down schokbreker. Dat werkt in principe beter als een twintube olieschokbreker zoals Koni. Maar sommigen hebben toch liever Koni omdat die vaak een wat slappere ingaande slag hebben, dat voelt comfortabeler.
Met zo'n KW systeem staat de auto stijver op zijn veren en je hebt een hoogteverstelling dus kan je uitwegen en met de balans van de auto spelen.
Het is dus gewoon net wat je wilt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten