Het is boeiend om de verschillen in verslaggeving te zijn tussen RTL nieuws en het NOS nieuws. Die laatste brengt hetzelfde nieuws maar met veel minder emotie.
RTL wilde het Icesave verhaal duidelijk uitmelken en zat al klaar om de verhalen over schandalig handelen van de IJslandse maar ook de Nederlandse overheid op te pennen.
Tekenend vond ik de conclusies die men bij RTL nieuws van 19.30 trok over de uitspraken van de IJslandse premier. "Bekijk het maar" heb ik namelijk niet gehoord wel tussen de lijnen door gehoord dat voor de oplossing de Nederlandse staat het beste een tussenstation kan zijn in de garantstelling. Logisch ook gezien het politieke spel wat gespeeld moet worden.
RTL hanteerde in hun item overigens ook een afbeelding van de site van Icesave in ... (?) met een rentepercentage van 5% terwijl in NL het percentage 5,25% was. Ik denk dat veel mensen de site opgegaan zijn om te checken of het rentepercentage was.
@Dexter, het is natuurlijk wel zo dat als de Amerikaanse beurs op vrijdag met hetzelfde aantal puntenverlies afsluit dat het percentage van de daling toch groter is.