Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Roman

Re: Wereldwijde recessie op komst, of niet?

Bericht door Roman » 09 okt 2008, 23:26

Casper schreef:Ik begin m'n idee om drank en sigaretten in te slaan steeds minder debiel te vinden....
Allebei ruim goedkoper hier dan in NL, Ford Transitje heen en weer :mrgreen:

Ken vele Engelsen die op en neer vliegen en er zelfs hun geld mee verdienen, "Ciggy-runs" zoals ze dat noemen :hmmm: :bignews:

RobS

Bericht door RobS » 10 okt 2008, 08:40

Mike R32 schreef:Onze centen dus....
Nee, die centen komen vroeg of laat uit Ijsland.

Michel P

Bericht door Michel P » 10 okt 2008, 09:09

Koers komt wel heel rap bij de 250 punten Koers: € 258,93 9.07

RutgerK

Bericht door RutgerK » 10 okt 2008, 09:10

Rob Schouten schreef:
Het blijft hoe dan ook een openstaande rekening tussen Nederland en IJsland.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 10 okt 2008, 09:31

Michel P schreef:
hugo schreef:Is het zo raar dan dat mensen voor die extra procent rente gaan ? Lijkt mij niet, de bank is notabene goedgekeurd door de DNB en gezien de persberichten voldoende solvabel. Ik vind het niet inhalig, ik vind het betrekkelijk logisch. DNB heeft in deze tot op zekere hoogte gefaald.
Het ging in het begin zelfs om een renteverschil van 2 a 2,5% t.o.v. de Rabo, ING, ABN AMRO, Fortis Postbank e.d. alleen Turkse banken boden een vergelijkbaar tarief. De "gerenomeerde NL banken" zijn niet zo goed voor de gemiddelde spaarklant. Consumenten organisaties riepen klanten op eens te gaan shoppen, en een verklaring van DNB mag toch als betrouwbaar worden geacht. Of stelt de controle van DNB (zie ook Fortis circus) in de praktijk geen flikker voor! Ik denk dat laatste, onder het mom, het zal wel los lopen.

Michel

Aanbieders zat. Die mensen hadden het geld bij meerdere banken moeten sparen. Dat is het risico en jammer voor de mensen. Als ik de quotes van Rico lees bovenaan deze pagina lees over de mensen die een flink bedrag kwijt zijn.

Een oud collega van mij had rekeningen bij verschillende Turkse banken. Reden was de garantie van DNB. Dat kan een ieder wel bedenken.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 okt 2008, 11:31

107 Teletekst vr 10 okt
Zwaar verlies op Europese beurzen

` De Amsterdamse effectenbeurs staat
opnieuw op zwaar verlies,in navolging
van de vrije val op de beurzen in New
York en Azië.Het koersverlies schommelt
rond de 6%.Londen,Frankfurt en Parijs
openden tot 10% lager.Daarna liepen de
verliezen uiteen van 6 tot ruim 8%.

De beurs in Wenen werd stilgelegd toen
het verlies opliep tot boven de 10%.De
Moskouse beurs bleef gesloten.

Om de internationale geldstroom op gang
te houden hebben de Europese centrale
banken opnieuw 120 miljard dollar in de
markt gepompt.De Europese Centrale Bank
stelde 100 miljard dollar beschikbaar,
Engeland en Zwitserland 20 miljard.

Niels v D

Bericht door Niels v D » 10 okt 2008, 11:32

RutgerK schreef:
Rob Schouten schreef:
Het blijft hoe dan ook een openstaande rekening tussen Nederland en IJsland.
Landsbanki is toch een staatsbank?

Dus het geld moet van de IJslandse staat komen, zo niet leggen we beslag op IJsland :clap:

Dexter

Bericht door Dexter » 10 okt 2008, 11:39

Alle bezittingen van de staat IJsland zijn minder waard als wat de banken daar 'bezitten'
Technisch gesproken is het land/de staat IJsland dus bankroet. :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 okt 2008, 11:49

Dexter schreef:Alle bezittingen van de staat IJsland zijn minder waard als wat de banken daar 'bezitten'
Technisch gesproken is het land/de staat IJsland dus bankroet. :mrgreen:

Nou, opkopen dat land................................. :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 10 okt 2008, 11:49

Kunnen ze niet gewoon een week of zo wereldwijd alle beurzen op slot gooien ? Kan iedereen een beetje tot bezinning komen..

Stéphane

Bericht door Stéphane » 10 okt 2008, 11:55

Rico schreef:Kunnen ze niet gewoon een week of zo wereldwijd alle beurzen op slot gooien ? Kan iedereen een beetje tot bezinning komen..
Je zou het bijna wel zeggen, Rico. Of gewoon even de hele economie resetten en vanaf 0 weer opnieuw beginnen.

HSR

Bericht door HSR » 10 okt 2008, 12:00

Casper schreef:Wall Street staat op dit moment ook weer ruim 7% in het rood.....

Binnen afzienbare tijd zal het onvermijdelijk zijn dat ook de gewone burger deze gevolgen gaat merken.....Ik vrees voor een helehoop banen. waar onder die van mezelf...
Stoppen met doemdenken. Zolang dat tuig van de pers iedereen blijft bombarderen met slecht sentiment zullen er inderdaad heel wat mensen onder de brug slapen.

1) We stoppen met consumeren, we gaan lekker consumeren zoals die doos van een Halsema al maanden propageert en we zorgen er collectief voor dat het van kwaad naar nog veel erger gaan.

2) we bijten door de zure appel heen, we blijven op vakantie gaan, goederen kopen en ons geld beleggen en over 6 tot 12 maanden heeft ''niemand het er nog over'' .

HSR

Bericht door HSR » 10 okt 2008, 12:01

Rico schreef:Kunnen ze niet gewoon een week of zo wereldwijd alle beurzen op slot gooien ? Kan iedereen een beetje tot bezinning komen..

Een mondiaal foris effect? Lijkt me geen strak plan.

Dexter

Bericht door Dexter » 10 okt 2008, 12:08

Beurzen in hysterie
AMSTERDAM - De ergste nachtmerrie komt uit. Wereldwijd storten beurzen in elkaar in een magnitude die wij in ons leven nog niet eerder hebben ervaren. Wall Street sloot gisteren voor de zevende achtereenvolgende dag fors lager waarbij de Dow Jones het grootste puntenverlies in de geschiedenis moest ondergaan, 7,3 procent of 678 punten verlies. Beleggers hebben het geloof in marktwerking verloren......

De rest lees je hier:
http://www.telegraaf.nl/dft/goeroes/rob ... html?p=4,3" onclick="window.open(this.href);return false;

In Azië gaat het ook lekker:
http://www.telegraaf.nl/dft/stemming/az ... html?p=4,1" onclick="window.open(this.href);return false;

En in Rusland is de beurs nu wél gesloten:
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... html?p=4,2" onclick="window.open(this.href);return false;

HSR

Bericht door HSR » 10 okt 2008, 12:13

Dexter schreef:Beurzen in hysterie
AMSTERDAM - De ergste nachtmerrie komt uit. Wereldwijd storten beurzen in elkaar in een magnitude die wij in ons leven nog niet eerder hebben ervaren. Wall Street sloot gisteren voor de zevende achtereenvolgende dag fors lager waarbij de Dow Jones het grootste puntenverlies in de geschiedenis moest ondergaan, 7,3 procent of 678 punten verlies. Beleggers hebben het geloof in marktwerking verloren......

De rest lees je hier:
http://www.telegraaf.nl/dft/goeroes/rob ... html?p=4,3" onclick="window.open(this.href);return false;

In Azië gaat het ook lekker:
http://www.telegraaf.nl/dft/stemming/az ... html?p=4,1" onclick="window.open(this.href);return false;

En in Rusland is de beurs nu wél gesloten:
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... html?p=4,2" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat soort nieuws helpt de tering naar de nering. We moeten nieuws hebben waarin volmondig gezegd wordt dat het stabiliseerd. Goed sentiment wekken, dit is nu emotiehandelen, het laatste wat je wil hebben in een rationeel milieu.

Spannend is het zeker te weten!

Dexter

Bericht door Dexter » 10 okt 2008, 12:20

Hugo, ik ben het helemaal met je eens!
Helaas ben ik geen invloedrijke beurshandelaar of belegger..... :mrgreen:
Maar die Rob Koenders weet wel waar hij over praat.
Lees maar eens wat meer van zijn columns van de laatste dagen:
http://www.telegraaf.nl/dft/goeroes/robkoenders/" onclick="window.open(this.href);return false;

RutgerK

Bericht door RutgerK » 10 okt 2008, 12:52

Het is boeiend om de verschillen in verslaggeving te zijn tussen RTL nieuws en het NOS nieuws. Die laatste brengt hetzelfde nieuws maar met veel minder emotie.
RTL wilde het Icesave verhaal duidelijk uitmelken en zat al klaar om de verhalen over schandalig handelen van de IJslandse maar ook de Nederlandse overheid op te pennen.
Tekenend vond ik de conclusies die men bij RTL nieuws van 19.30 trok over de uitspraken van de IJslandse premier. "Bekijk het maar" heb ik namelijk niet gehoord wel tussen de lijnen door gehoord dat voor de oplossing de Nederlandse staat het beste een tussenstation kan zijn in de garantstelling. Logisch ook gezien het politieke spel wat gespeeld moet worden.

RTL hanteerde in hun item overigens ook een afbeelding van de site van Icesave in ... (?) met een rentepercentage van 5% terwijl in NL het percentage 5,25% was. Ik denk dat veel mensen de site opgegaan zijn om te checken of het rentepercentage was.

@Dexter, het is natuurlijk wel zo dat als de Amerikaanse beurs op vrijdag met hetzelfde aantal puntenverlies afsluit dat het percentage van de daling toch groter is. :wink:

HSR

Bericht door HSR » 10 okt 2008, 15:04

zo dan, goud plust even meer dan 30 dollar erbij en staat nu op $ 917.60 an ounce !

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 okt 2008, 15:37

Weide1 schreef:
Dennis Cavallino schreef:. Maar je hebt wel gelijk dat je normaal gesproken niet in sprookjes moet geloven van mensen die geld komen beloven.
Alles wat te mooi lijkt om waar te zijn, is dat ook. Links laten liggen dus.
Dan kun je wel bij ieder aanbod wat je ooit krijgt zo denken. Jij rijdt ook in auto's die telkens 't nieuwste van 't nieuwste hebben. Weliswaar koop jij die auto's niet, maar jij test die dingen wel als één van de eersten. Vervolgens vertel je aan anderen waarschijnlijk dat 't een gave bak is, of dat er leuke gadgets op zitten en die kopen dan zo'n auto wel/niet. Zo is het ook met aanbieders van hypotheken, pensioenen etc. Als je in de basis niemand vertrouwt, heb je waarschijnlijk geen hypotheek, pensioen etc. Toch heb je overal te maken met verkopers en dus met verhalen die op de rand balanceren van Too good to be true, of true.

Fernando

Bericht door Fernando » 10 okt 2008, 19:52

Mensen die een IceSave rekening hebben en hun saldo willen zien kunnen via deze link het saldo nog checken....
https://onlinebank.icesave.nl/online-ba ... a=inloggen

RutgerK

Bericht door RutgerK » 10 okt 2008, 20:05

Fernando schreef:Mensen die een IceSave rekening hebben en hun saldo willen zien kunnen via deze link het saldo nog checken....
https://onlinebank.icesave.nl/online-ba ... a=inloggen
Geen phishing site?

Fernando

Bericht door Fernando » 10 okt 2008, 20:13

geen idee, kwam deze link tegen op het "groene" forum maar via onlinebank.icesave.nl kom je er nu niet, neem dus aan dat deze link eigenlijk niet hoort te werken...

Fernando

Bericht door Fernando » 10 okt 2008, 22:00

en de link is offline gehaald dus geen PrintScreen meer, helaas peanutbutter...... :bag:

RobS

Bericht door RobS » 10 okt 2008, 22:21

Fernando schreef:en de link is offline gehaald dus geen PrintScreen meer, helaas peanutbutter...... :bag:
Ik was net op tijd, toch fijn om m'n virtuele centjes nog even gezien te hebben :shakeit:

Fernando

Bericht door Fernando » 10 okt 2008, 23:17

Rob Schouten schreef:
Fernando schreef:en de link is offline gehaald dus geen PrintScreen meer, helaas peanutbutter...... :bag:
Ik was net op tijd, toch fijn om m'n virtuele centjes nog even gezien te hebben :shakeit:
lol, wat ging er door je heen? hallo geld, hoe gaat het met jullie? Ik hoop dat ik jullie snel weer bij me heb. Wel leuk dat we nu op deze manier even kunnen praten. Ik kom jullie vaker opzoeken. Hou vol daar... :wink:

Plaats reactie