BMW S 1000 RR

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
MatthijsA
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 feb 2007, 21:08
Locatie: Vroomshoop

Bericht door MatthijsA » 27 apr 2008, 09:43

Ik heb in mn Fireblade een jaar met een autosetje xenon rondgereden, en nooit problemen gehad hoor!

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 26 mei 2008, 12:03

Hmm vind het qua looks net een replica van de Yamaha R1 en Honda CBR 1000 RR. :?

Toen ik het plaatje zag, en ik zag BMW 1000 RR erboven staan, dacht ik wtf, een Honda 1000RR replica van BMW ?

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7205
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 10 jun 2008, 21:43

Het is nog maar een prototype en er komt ook nog een weg versie waar je met 2 personen op zou kunnen als je het aan durft :twisted:

De stuurinrichting schijnt wel een apart stukje techniek te zijn, weet ff zo niet precies hoe werkt of heet.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9945
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 10 jun 2008, 21:48

Alle BMW motoren zijn apart ;)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27047
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 jun 2008, 22:07

Als er zo`n kastje in de auto komt, dan koop ik een motor................( er van uitgaande dat motoren een vrijstelling krijgen, maar dat weet ik niet zeker, anders maar met de fiets, of kan dat ook niet meer straks?)

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 10 jun 2008, 22:09

Volgens alles wat ik er her en der over gelezen heb, heeft deze ook een conventionele voorvork.

Maar ik hoop dat ze iets unieks hebben gevonden.

Over uniek gesproken, kijk hier maar eens: http://www.motoczysz.com/main.php?area=media
(Goed kijken bij de voorvering, tussen de vorkpoten.)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7205
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 13 jun 2008, 14:10

Mmm, dan was het misschien de 'tour' uitvoering/voorloper van deze superfiets waar ik over gelezen had.
Zal ff kijken of ik degene nog kan achterhalen die het daar over had.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27047
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 09 okt 2008, 21:25

Daar is hij dan!
Wereldpremière op de Intermot 2008 - de WK Superbike fabrieksmachine.







Aan de geruchtenstroom komt nu snel een einde: op de Intermot 2008 kunnen de liefhebbers hem met eigen ogen zien: BMW Motorrad presenteert de fabrieksracer voor het WK Superbike voor het eerst aan het grote publiek.

“Geen experimenten” lijkt het motto bij het zien van de machine. De markante, hoogwaardige componenten die deze klasse zo kenmerken, schitteren onder de carbon kuipdelen. Zij laten er geen twijfel over bestaan hoe serieus BMW Motorrad dit project neemt. Centrale Ram luchtinlaat en een aluminium brugframe. Een indrukwekkende achtervork, fraaie OZ gietwielen en een uiterst aerodynamische kuip. Niets ontbreekt om het hart van een motorcoureur sneller te laten kloppen.

Maar wat gaat er nog meer schuil achter het indrukwekkende uiterlijk? Veel willen de ingenieurs van BMW Motorrad er niet over kwijt. Het huidige Superbike seizoen is nog in volle gang, en BMW wil niet alle kaarten al op tafel leggen. Eén ding staat al vast: twee topcoureurs als Troy Corser en Ruben Xaus maken het ervaren team compleet.

Met de BMW S 1000 RR wil de Bayerische Motoren Werke duidelijk laten zien waar het woord ‘Motoren’ in de firmanaam voor staat. Afgezien van de gekantelde cilinderbank werkt het design enigszins conventioneel. Maar ook een viercilinder biedt alle speelruimte voor een eigen karakter. Klepbediening met sleeptuimelaars staat vast, maar van VANOS, zoals in de automobielen van BMW, is geen sprake.

Interessant is ook wat de koploper in elektronische rijdersassistentie een fabrieksracer meegeeft. Voor de productieversie is sprake van een nieuw ontwikkeld ABS en een speciaal tractiecontrole systeem. Voor de HP2 Sport is tenslotte al een voor circuitgebruik geschikt ABS beschikbaar. Omdat het de Superbike engineers in eerste instantie om de rijdbaarheid gaat, zal dit facet een belangrijke rol spelen bij de BMW S 1000 RR.

Om de beste mogelijke “rideability” te krijgen, zijn twee andere factoren van belang. Allereerst het gewicht. Hierover is al een duidelijk statement afgegeven: een te laag gewicht met een hoog motorvermogen levert niet alleen voordelen op. De weegschaal zal dus iets over de 200 kilogram aangeven, voor de productieversie van de BMW S 1000 RR.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27047
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 09 okt 2008, 21:29

Afbeelding



Afbeelding

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22495
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Niels » 09 okt 2008, 21:49

Ze zijn serieus bezig! In een motorblad van een paar maanden terug stond een verslag met o.a. een paar foto's van het "kantoor" wat ze ervoor hebben neergezet. Het mag wat kosten zeg maar :clap:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27047
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 19 okt 2008, 14:45

http://www.autoblog.com/photos/bmw-s-10 ... y/1091068/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door wjn » 23 okt 2008, 09:19

romo schreef:Om de beste mogelijke “rideability” te krijgen, zijn twee andere factoren van belang. Allereerst het gewicht. Hierover is al een duidelijk statement afgegeven: een te laag gewicht met een hoog motorvermogen levert niet alleen voordelen op. De weegschaal zal dus iets over de 200 kilogram aangeven, voor de productieversie van de BMW S 1000 RR.
Nu heeft BMW "marketing" het niet meer over het gewicht/vermogen (190kg/190pk), maar over de prijs, die in de buurt zal liggen van de japanse 1000's.

Ben benieuwd wat de volgende marketing zet wordt. :mrgreen:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27047
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 23 okt 2008, 14:12

wjn schreef:
romo schreef:Om de beste mogelijke “rideability” te krijgen, zijn twee andere factoren van belang. Allereerst het gewicht. Hierover is al een duidelijk statement afgegeven: een te laag gewicht met een hoog motorvermogen levert niet alleen voordelen op. De weegschaal zal dus iets over de 200 kilogram aangeven, voor de productieversie van de BMW S 1000 RR.
Nu heeft BMW "marketing" het niet meer over het gewicht/vermogen (190kg/190pk), maar over de prijs, die in de buurt zal liggen van de japanse 1000's.

Ben benieuwd wat de volgende marketing zet wordt. :mrgreen:

+1; ben erg benieuwd naar de consumenten uitvoering, kom maar op met dat ding.............................mischien wil ik er wel 1 ....................

Wouter81
Berichten: 9396
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Wouter81 » 23 okt 2008, 15:32

De raceversie ziet er ook geweldig uit, zo in de kleuren. Mooi Akrapovic systeem erop, helemaal af.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27047
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 23 okt 2008, 15:53

Ik vind het niet slecht, maar had wel liever symetrische ventilatie gaten in de kuip..............liefst dan maar die kiewen aan de rechter zijde.................

Wouter81
Berichten: 9396
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Wouter81 » 23 okt 2008, 15:55

Mja, vind ik niet zo heel spannend romo. Motor is toch al nooit symmetrisch (ketting, uitlaat ed.). Vind het echt een bruut ding, prachtige Öhlins voorvork etc. Zeer benieuwd hoe ze het volgend jaar gaan doen. Ze mogen met Xaus als rijder wel genoeg kuipdelen fabriceren. :)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27047
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 23 okt 2008, 16:20

Wouter81 schreef:Mja, vind ik niet zo heel spannend romo. Motor is toch al nooit symmetrisch (ketting, uitlaat ed.). Vind het echt een bruut ding, prachtige Öhlins voorvork etc. Zeer benieuwd hoe ze het volgend jaar gaan doen. Ze mogen met Xaus als rijder wel genoeg kuipdelen fabriceren. :)
Ik spreek over de consumenten versie hehe, juist omdat de rest al asymetrisch is moet de kuip dat niet zijn IMHO ( tja, kan het niet helpen, ik ben nogal van de symetrie :mrgreen: )

Ik krijg wel weer een hebbe hebbe gevoel bij zo`n apparaat........................

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door indobesar » 23 okt 2008, 16:25

Ontzettend gave bike, al vind ik het jammer dat er geen "single arm" meer is. Dat hoort bij BMW, imho.

Wouter81
Berichten: 9396
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Wouter81 » 23 okt 2008, 16:55

romo schreef:
Wouter81 schreef:Mja, vind ik niet zo heel spannend romo. Motor is toch al nooit symmetrisch (ketting, uitlaat ed.). Vind het echt een bruut ding, prachtige Öhlins voorvork etc. Zeer benieuwd hoe ze het volgend jaar gaan doen. Ze mogen met Xaus als rijder wel genoeg kuipdelen fabriceren. :)
Ik spreek over de consumenten versie hehe, juist omdat de rest al asymetrisch is moet de kuip dat niet zijn IMHO ( tja, kan het niet helpen, ik ben nogal van de symetrie :mrgreen: )

Ik krijg wel weer een hebbe hebbe gevoel bij zo`n apparaat........................
Ach, 1 van de luchtinlaten in je M3's powerdome is ook nep. ;) McLaren F1 is wel wat voor je, zit je mooi in het midden. :mrgreen:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27047
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 23 okt 2008, 20:36

Wouter81 schreef:
romo schreef:
Wouter81 schreef:Mja, vind ik niet zo heel spannend romo. Motor is toch al nooit symmetrisch (ketting, uitlaat ed.). Vind het echt een bruut ding, prachtige Öhlins voorvork etc. Zeer benieuwd hoe ze het volgend jaar gaan doen. Ze mogen met Xaus als rijder wel genoeg kuipdelen fabriceren. :)
Ik spreek over de consumenten versie hehe, juist omdat de rest al asymetrisch is moet de kuip dat niet zijn IMHO ( tja, kan het niet helpen, ik ben nogal van de symetrie :mrgreen: )

Ik krijg wel weer een hebbe hebbe gevoel bij zo`n apparaat........................
Ach, 1 van de luchtinlaten in je M3's powerdome is ook nep. ;) McLaren F1 is wel wat voor je, zit je mooi in het midden. :mrgreen:

Hehehehe, das waar, maar er zijn er 2 en ze zijn symetrisch geplaatst,...........................heerlijk :mrgreen:
Tja die McLaren, is ook goed..................... :wink:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door wjn » 28 okt 2008, 16:09

romo schreef:ben erg benieuwd naar de consumenten uitvoering, kom maar op met dat ding.............................mischien wil ik er wel 1 ....................
Wachten tot 2010 heb ik begrepen, in 2009 worden alleen de homologatie modellen gebouwd. Wat ze daarmee gaan doen mag Joost weten.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27047
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 01 mar 2009, 15:14

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik begrijp het diverse motorbladen dat het ding toch in de zomer op de markt komt........................................

kom maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door indobesar » 01 mar 2009, 15:16

1600, RTL7, Superbike Philip Island. Ben benieuwd!

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9945
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door frank de jonge » 01 mar 2009, 17:35

1x in de top 10(Corser) en een keer 13e in de 2e heat (Xaus)

Gebruikersavatar
Max V
Berichten: 2646
Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
Locatie: Arnhem

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Max V » 01 mar 2009, 18:14

Dat ding is geil man :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten