BMW S 1000 RR
- Erik K.
- Berichten: 7205
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
- frank de jonge
- Berichten: 9945
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- romo
- Berichten: 27047
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Volgens alles wat ik er her en der over gelezen heb, heeft deze ook een conventionele voorvork.
Maar ik hoop dat ze iets unieks hebben gevonden.
Over uniek gesproken, kijk hier maar eens: http://www.motoczysz.com/main.php?area=media
(Goed kijken bij de voorvering, tussen de vorkpoten.)
Maar ik hoop dat ze iets unieks hebben gevonden.
Over uniek gesproken, kijk hier maar eens: http://www.motoczysz.com/main.php?area=media
(Goed kijken bij de voorvering, tussen de vorkpoten.)
- romo
- Berichten: 27047
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW S 1000 RR
Daar is hij dan!
Wereldpremière op de Intermot 2008 - de WK Superbike fabrieksmachine.
Aan de geruchtenstroom komt nu snel een einde: op de Intermot 2008 kunnen de liefhebbers hem met eigen ogen zien: BMW Motorrad presenteert de fabrieksracer voor het WK Superbike voor het eerst aan het grote publiek.
“Geen experimenten” lijkt het motto bij het zien van de machine. De markante, hoogwaardige componenten die deze klasse zo kenmerken, schitteren onder de carbon kuipdelen. Zij laten er geen twijfel over bestaan hoe serieus BMW Motorrad dit project neemt. Centrale Ram luchtinlaat en een aluminium brugframe. Een indrukwekkende achtervork, fraaie OZ gietwielen en een uiterst aerodynamische kuip. Niets ontbreekt om het hart van een motorcoureur sneller te laten kloppen.
Maar wat gaat er nog meer schuil achter het indrukwekkende uiterlijk? Veel willen de ingenieurs van BMW Motorrad er niet over kwijt. Het huidige Superbike seizoen is nog in volle gang, en BMW wil niet alle kaarten al op tafel leggen. Eén ding staat al vast: twee topcoureurs als Troy Corser en Ruben Xaus maken het ervaren team compleet.
Met de BMW S 1000 RR wil de Bayerische Motoren Werke duidelijk laten zien waar het woord ‘Motoren’ in de firmanaam voor staat. Afgezien van de gekantelde cilinderbank werkt het design enigszins conventioneel. Maar ook een viercilinder biedt alle speelruimte voor een eigen karakter. Klepbediening met sleeptuimelaars staat vast, maar van VANOS, zoals in de automobielen van BMW, is geen sprake.
Interessant is ook wat de koploper in elektronische rijdersassistentie een fabrieksracer meegeeft. Voor de productieversie is sprake van een nieuw ontwikkeld ABS en een speciaal tractiecontrole systeem. Voor de HP2 Sport is tenslotte al een voor circuitgebruik geschikt ABS beschikbaar. Omdat het de Superbike engineers in eerste instantie om de rijdbaarheid gaat, zal dit facet een belangrijke rol spelen bij de BMW S 1000 RR.
Om de beste mogelijke “rideability” te krijgen, zijn twee andere factoren van belang. Allereerst het gewicht. Hierover is al een duidelijk statement afgegeven: een te laag gewicht met een hoog motorvermogen levert niet alleen voordelen op. De weegschaal zal dus iets over de 200 kilogram aangeven, voor de productieversie van de BMW S 1000 RR.
Wereldpremière op de Intermot 2008 - de WK Superbike fabrieksmachine.
Aan de geruchtenstroom komt nu snel een einde: op de Intermot 2008 kunnen de liefhebbers hem met eigen ogen zien: BMW Motorrad presenteert de fabrieksracer voor het WK Superbike voor het eerst aan het grote publiek.
“Geen experimenten” lijkt het motto bij het zien van de machine. De markante, hoogwaardige componenten die deze klasse zo kenmerken, schitteren onder de carbon kuipdelen. Zij laten er geen twijfel over bestaan hoe serieus BMW Motorrad dit project neemt. Centrale Ram luchtinlaat en een aluminium brugframe. Een indrukwekkende achtervork, fraaie OZ gietwielen en een uiterst aerodynamische kuip. Niets ontbreekt om het hart van een motorcoureur sneller te laten kloppen.
Maar wat gaat er nog meer schuil achter het indrukwekkende uiterlijk? Veel willen de ingenieurs van BMW Motorrad er niet over kwijt. Het huidige Superbike seizoen is nog in volle gang, en BMW wil niet alle kaarten al op tafel leggen. Eén ding staat al vast: twee topcoureurs als Troy Corser en Ruben Xaus maken het ervaren team compleet.
Met de BMW S 1000 RR wil de Bayerische Motoren Werke duidelijk laten zien waar het woord ‘Motoren’ in de firmanaam voor staat. Afgezien van de gekantelde cilinderbank werkt het design enigszins conventioneel. Maar ook een viercilinder biedt alle speelruimte voor een eigen karakter. Klepbediening met sleeptuimelaars staat vast, maar van VANOS, zoals in de automobielen van BMW, is geen sprake.
Interessant is ook wat de koploper in elektronische rijdersassistentie een fabrieksracer meegeeft. Voor de productieversie is sprake van een nieuw ontwikkeld ABS en een speciaal tractiecontrole systeem. Voor de HP2 Sport is tenslotte al een voor circuitgebruik geschikt ABS beschikbaar. Omdat het de Superbike engineers in eerste instantie om de rijdbaarheid gaat, zal dit facet een belangrijke rol spelen bij de BMW S 1000 RR.
Om de beste mogelijke “rideability” te krijgen, zijn twee andere factoren van belang. Allereerst het gewicht. Hierover is al een duidelijk statement afgegeven: een te laag gewicht met een hoog motorvermogen levert niet alleen voordelen op. De weegschaal zal dus iets over de 200 kilogram aangeven, voor de productieversie van de BMW S 1000 RR.
- romo
- Berichten: 27047
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Niels
- Berichten: 22495
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW S 1000 RR
Ze zijn serieus bezig! In een motorblad van een paar maanden terug stond een verslag met o.a. een paar foto's van het "kantoor" wat ze ervoor hebben neergezet. Het mag wat kosten zeg maar 

- romo
- Berichten: 27047
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW S 1000 RR
http://www.autoblog.com/photos/bmw-s-10 ... y/1091068/" onclick="window.open(this.href);return false;
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: BMW S 1000 RR
Nu heeft BMW "marketing" het niet meer over het gewicht/vermogen (190kg/190pk), maar over de prijs, die in de buurt zal liggen van de japanse 1000's.romo schreef:Om de beste mogelijke “rideability” te krijgen, zijn twee andere factoren van belang. Allereerst het gewicht. Hierover is al een duidelijk statement afgegeven: een te laag gewicht met een hoog motorvermogen levert niet alleen voordelen op. De weegschaal zal dus iets over de 200 kilogram aangeven, voor de productieversie van de BMW S 1000 RR.
Ben benieuwd wat de volgende marketing zet wordt.

- romo
- Berichten: 27047
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW S 1000 RR
wjn schreef:Nu heeft BMW "marketing" het niet meer over het gewicht/vermogen (190kg/190pk), maar over de prijs, die in de buurt zal liggen van de japanse 1000's.romo schreef:Om de beste mogelijke “rideability” te krijgen, zijn twee andere factoren van belang. Allereerst het gewicht. Hierover is al een duidelijk statement afgegeven: een te laag gewicht met een hoog motorvermogen levert niet alleen voordelen op. De weegschaal zal dus iets over de 200 kilogram aangeven, voor de productieversie van de BMW S 1000 RR.
Ben benieuwd wat de volgende marketing zet wordt.
+1; ben erg benieuwd naar de consumenten uitvoering, kom maar op met dat ding.............................mischien wil ik er wel 1 ....................
-
- Berichten: 9398
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: BMW S 1000 RR
De raceversie ziet er ook geweldig uit, zo in de kleuren. Mooi Akrapovic systeem erop, helemaal af.


- romo
- Berichten: 27047
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW S 1000 RR
Ik vind het niet slecht, maar had wel liever symetrische ventilatie gaten in de kuip..............liefst dan maar die kiewen aan de rechter zijde.................
-
- Berichten: 9398
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: BMW S 1000 RR
Mja, vind ik niet zo heel spannend romo. Motor is toch al nooit symmetrisch (ketting, uitlaat ed.). Vind het echt een bruut ding, prachtige Öhlins voorvork etc. Zeer benieuwd hoe ze het volgend jaar gaan doen. Ze mogen met Xaus als rijder wel genoeg kuipdelen fabriceren. 

- romo
- Berichten: 27047
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW S 1000 RR
Ik spreek over de consumenten versie hehe, juist omdat de rest al asymetrisch is moet de kuip dat niet zijn IMHO ( tja, kan het niet helpen, ik ben nogal van de symetrieWouter81 schreef:Mja, vind ik niet zo heel spannend romo. Motor is toch al nooit symmetrisch (ketting, uitlaat ed.). Vind het echt een bruut ding, prachtige Öhlins voorvork etc. Zeer benieuwd hoe ze het volgend jaar gaan doen. Ze mogen met Xaus als rijder wel genoeg kuipdelen fabriceren.

Ik krijg wel weer een hebbe hebbe gevoel bij zo`n apparaat........................
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: BMW S 1000 RR
Ontzettend gave bike, al vind ik het jammer dat er geen "single arm" meer is. Dat hoort bij BMW, imho.
-
- Berichten: 9398
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: BMW S 1000 RR
Ach, 1 van de luchtinlaten in je M3's powerdome is ook nep.romo schreef:Ik spreek over de consumenten versie hehe, juist omdat de rest al asymetrisch is moet de kuip dat niet zijn IMHO ( tja, kan het niet helpen, ik ben nogal van de symetrieWouter81 schreef:Mja, vind ik niet zo heel spannend romo. Motor is toch al nooit symmetrisch (ketting, uitlaat ed.). Vind het echt een bruut ding, prachtige Öhlins voorvork etc. Zeer benieuwd hoe ze het volgend jaar gaan doen. Ze mogen met Xaus als rijder wel genoeg kuipdelen fabriceren.)
Ik krijg wel weer een hebbe hebbe gevoel bij zo`n apparaat........................


- romo
- Berichten: 27047
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW S 1000 RR
Wouter81 schreef:Ach, 1 van de luchtinlaten in je M3's powerdome is ook nep.romo schreef:Ik spreek over de consumenten versie hehe, juist omdat de rest al asymetrisch is moet de kuip dat niet zijn IMHO ( tja, kan het niet helpen, ik ben nogal van de symetrieWouter81 schreef:Mja, vind ik niet zo heel spannend romo. Motor is toch al nooit symmetrisch (ketting, uitlaat ed.). Vind het echt een bruut ding, prachtige Öhlins voorvork etc. Zeer benieuwd hoe ze het volgend jaar gaan doen. Ze mogen met Xaus als rijder wel genoeg kuipdelen fabriceren.)
Ik krijg wel weer een hebbe hebbe gevoel bij zo`n apparaat........................McLaren F1 is wel wat voor je, zit je mooi in het midden.
Hehehehe, das waar, maar er zijn er 2 en ze zijn symetrisch geplaatst,...........................heerlijk

Tja die McLaren, is ook goed.....................

- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: BMW S 1000 RR
Wachten tot 2010 heb ik begrepen, in 2009 worden alleen de homologatie modellen gebouwd. Wat ze daarmee gaan doen mag Joost weten.romo schreef:ben erg benieuwd naar de consumenten uitvoering, kom maar op met dat ding.............................mischien wil ik er wel 1 ....................
- romo
- Berichten: 27047
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW S 1000 RR
Ik begrijp het diverse motorbladen dat het ding toch in de zomer op de markt komt........................................
kom maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: BMW S 1000 RR
1600, RTL7, Superbike Philip Island. Ben benieuwd!
- frank de jonge
- Berichten: 9945
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW S 1000 RR
1x in de top 10(Corser) en een keer 13e in de 2e heat (Xaus)
- Max V
- Berichten: 2646
- Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
- Locatie: Arnhem
Re: BMW S 1000 RR
Dat ding is geil man 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten