Alpina Roadster S Supercharged (projectsite live! )
-
- Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
- Joy
Re: Alpina Roadster S + B10 3.2 Touring
Mooie foto's, veel sfeer. Ik krijg meteen weer zin in een roadtrip...
- MartijnGizmo
Leuke impressie! 

- Tom van H.
+1Joy Jolliffe schreef:Mooie foto's, veel sfeer. Ik krijg meteen weer zin in een roadtrip...

-
Tom van H. schreef:+1Joy Jolliffe schreef:Mooie foto's, veel sfeer. Ik krijg meteen weer zin in een roadtrip...
zeker

Ik had het er laatst met Nandor over om een DF-roadtrip te doen 8)
- Arthur
- Auto: Nr.51
-
Zou mooi zijn voor in de toekomst... Wat niet is, kan nog komen 8)
- Femme
Volgens Asjborn van ESS ziet het er allemaal goed uit. Het passend maken van de kit zal geen probleem zijn. Ze hebben het stock vermogen op hun Dynojet gemeten op 320pk wat wel leuk is aangezien er volgens Alpina maar 300 paardjes in zitten en veel andere exemplaren rond de 312pk op de dyno doen.
Als de compressor erop zit komen er tunes in voor RON 98 en RON 100 omdat ik 95 toch niet nodig heb.
Als de compressor erop zit komen er tunes in voor RON 98 en RON 100 omdat ik 95 toch niet nodig heb.
Laatst gewijzigd door Femme op 14 okt 2008, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
De Z4 Alpina Roadster. Heeft deze alpina het gietijzeren onderblok welke ze 'vroeger' ( weet niet of ze dat nu nog toepassen) gebruiken ? Of ben ik in de war met een andere tuner?
- Femme
De basis voor de motor is de S52B32, dit is het gietijzeren blok dat in de Amerikaanse E36 M3 3.2L met 240pk werd gebruikt. Het blok is nauw verwand aan de M52-serie en heeft niets van doen met de Europese M3's van die tijd. Feitelijk is het een opgewaardeerde 328i waar Alpina nog eens lekker overheen gegaan is om er 310-320pk van te maken. In de Roadster S en B3S heeft hij een cyclinderinhoud van 3346cc (door Alpina naar boven afgerond als 3,4L).
-
Hey Femme, al updates over de montage e.d.? Toevallig wat foto's ontvangen voor de verzameling? 

- frank de jonge
Onderblok van de Amerikaanse E36 M3 3,2 is M52 

- Femme
Ze zijn nog bezig met de hardware. Het is daarom onwaarschijnlijk dat de auto deze week klaar zal zijn. Meer weet ik momenteel niet.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2VwWXdFP ... re=related[/youtube]
Kwam deze bij toeval tegen....
Welllicht al voorbij gekomen hier, maar dan maar in de herhaling.......
Kwam deze bij toeval tegen....
Welllicht al voorbij gekomen hier, maar dan maar in de herhaling.......
- skinnybmw
Alpina Roadster S + Noorwegen...onbeschrijflijk mooi!
- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Schitterend filmpje!! 

- Macboy
Femme komt goed. Zal vast snel gaan. De pech die jij hebt gehad is zo groot dat het statistisch gezien onmogelijk is om daarvan een herhaling te krijgen.
- Femme
Ik wacht rustig af. Twee weken vond ik al onwaarschijnlijk. De eerdere quote was overigens 2-3 weken.
Ik ga een poging doen om bij het ophalen solo een filmpje te maken, als ik tenminste mijn spullen meekrijg in het vliegtuig en het kleine kofferbakje van de Z4. Ik heb o.a. een zuignappenmountdinges en een gemotoriseerde pan head in bestelling om het interessant te maken.
Tenzij iemand zich aanbiedt om mee te gaan naar Noorwegen voor vier dagen zodat ik iemand heb die kan sturen terwijl ik de achter de camera sta...
.
Ik ga een poging doen om bij het ophalen solo een filmpje te maken, als ik tenminste mijn spullen meekrijg in het vliegtuig en het kleine kofferbakje van de Z4. Ik heb o.a. een zuignappenmountdinges en een gemotoriseerde pan head in bestelling om het interessant te maken.
Tenzij iemand zich aanbiedt om mee te gaan naar Noorwegen voor vier dagen zodat ik iemand heb die kan sturen terwijl ik de achter de camera sta...

-
*meld*Femme schreef:
Tenzij iemand zich aanbiedt om mee te gaan naar Noorwegen voor vier dagen zodat ik iemand heb die kan sturen terwijl ik de achter de camera sta....

-
Ik zit in Noorwegen van 6 t/m 9 november, terug mee rijden lijkt me 1000x vetter dan met het vliegtuig.Femme schreef:Ik wacht rustig af. Twee weken vond ik al onwaarschijnlijk. De eerdere quote was overigens 2-3 weken.
Tenzij iemand zich aanbiedt om mee te gaan naar Noorwegen voor vier dagen zodat ik iemand heb die kan sturen terwijl ik de achter de camera sta....

- Macboy
Lijkt me niet lastig zoekenFemme schreef:Tenzij iemand zich aanbiedt om mee te gaan naar Noorwegen voor vier dagen zodat ik iemand heb die kan sturen terwijl ik de achter de camera sta....

- Eric H
Femme, al nieuws ?
Merk dat ik echt als een ongeduldig kind zit te wachten tot deze wagen weer op Nederlandse bodem rondrijdt.
Als er één wagen op dit forum is waar ik meer mee heb dan met anderen, dan is het deze wagen wel....
Ik heb in een voorgaande post geloof ik al eens uitgelegd hoe dit komt.
Als je ooit in de toekomst een keer een 2 meter lange figuur om je auto heen ziet lopen met een beetje verdwaasde uitdrukking in zijn ogen...
Val hem dan maar eventjes niet lastig........die is dan gewoon even aan het genieten......
Alle 1-series, E9X's M3's, Porsches, GTT's, EVO's, R8-en, RS4-en en hybrides kunnen me ff gestolen worden.....
Geen van deze auto's roept bij mij meer emoties op dan deze Alpina.
En ja, ik spoor niet....
Oh, m'n vrouw roept.....tijd voor m'n medicijnen......
Merk dat ik echt als een ongeduldig kind zit te wachten tot deze wagen weer op Nederlandse bodem rondrijdt.
Als er één wagen op dit forum is waar ik meer mee heb dan met anderen, dan is het deze wagen wel....
Ik heb in een voorgaande post geloof ik al eens uitgelegd hoe dit komt.
Als je ooit in de toekomst een keer een 2 meter lange figuur om je auto heen ziet lopen met een beetje verdwaasde uitdrukking in zijn ogen...
Val hem dan maar eventjes niet lastig........die is dan gewoon even aan het genieten......

Alle 1-series, E9X's M3's, Porsches, GTT's, EVO's, R8-en, RS4-en en hybrides kunnen me ff gestolen worden.....
Geen van deze auto's roept bij mij meer emoties op dan deze Alpina.
En ja, ik spoor niet....

Oh, m'n vrouw roept.....tijd voor m'n medicijnen......

- Mathieu
@EHA
Je bedoelt met je vrouw "The Bitch"
:
IK blijf het geweldig vinden, sorry
Je bedoelt met je vrouw "The Bitch"

- Eric H
Heb echt,serieus, zitten overwegen om hier inderdaad ook "the Bitch" neer te zetten, maar dan moet ik dat weer gaan uitleggen.Mathieu schreef:@EHA
Je bedoelt met je vrouw "The Bitch":
![]()
( plus het feit dat "the Bitch" er ook achtergekomen is dat ik op deze manier naar haar verwijs, wat me nu twee weken pikstraf heeft opgeleverd )
- Mathieu
HAHAHAHAHAHAHA
Schitterend, zeker gezien het feit dat ik visueel ben ingesteld.

Schitterend, zeker gezien het feit dat ik visueel ben ingesteld.